Strona G³ówna CartoonTrabant v1.0
cartoon trabant polska 1.0

FAQFAQ  SzukajSzukaj  U¿ytkownicyU¿ytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Nastêpny temat
¦wiat³a stop - trabant 600
Autor Wiadomo¶æ
magik
Go¶æ
Wys³any: 2010-10-21, 08:25   

Mam pro¶be do posiadaczy, bo niestety nie mam ¿adnego katalogu cze¶ci z przeznaczeniem do 600 ki. Jak by³y rozwi±zane ¶wiat³a stop ?, czy mia³y czerwone nak³adki na ¿arówki jak w pierwszych 601 ? Jak wiadomo klosz ca³y pomarañczowy
 
 
Bartek Dobrzyñski
Go¶æ
Wys³any: 2010-10-21, 09:12   

Niemczañskie przepisy nie wymaga³y wtedy czerwnocego stopu. Dlatego np. stere MZ-tki czy simsony z tego okresu stop maj± pomarañczowy.
 
 
Piotr Kucharski (kuchar)
Go¶æ
Wys³any: 2010-10-21, 09:32   

czerwon± rurkê szklan± na³o¿on± na ¿arówkê 6V 5W mia³y tylko tylne ¶wiat³a pozycyjne. ¯arówki stopu i kierunkowskazów (6V 15W) nie mia³y ¿adnych nak³adek i po za³o¿eniu klosza ¶wieci³y na pomarañczowo. W lampie jest stop u góry, kierunkowskaz na dole. Aby kierunkowskazy dzia³a³y z ¿arówkami 15 W, musi byæ starego typu przerywacz z oznaczeniem 2x15W. Odradzam zak³adanie zarówek 6V 21W, jakie by³y montowane do pó¼niejszych 601-ek, bo ³atwo uszkodziæ klosz.
@Bartek, niemieckie przepisy do dzi¶ dopuszczaj± pomarañczow± barwê ¶wiat³a stop w trabancie, o ile ten trabant zosta³ wyprodukowany do 1970 roku.
 
 
magik
Go¶æ
Wys³any: 2010-10-22, 08:13   

Wszystko jest, przerywacz odpowiedni i rurki s±. Tylko nie by³em pewien czy zak³adaæ, ok dziêkujê.
 
 
James
Go¶æ
Wys³any: 2010-10-25, 15:09   

Chyba, ¿e klosze czerwone by³y:P
 
 
magik
Go¶æ
Wys³any: 2010-10-25, 16:30   

no tu akurat pomarañczowe
 
 
Komoon
Go¶æ
Wys³any: 2010-10-28, 14:57   

u nas z kolei migacze mog³y byæ czerwone-patrz warszawa m20
 
 
Piotr Kucharski (kuchar)
Go¶æ
Wys³any: 2010-10-28, 19:26   

@komoon, eksport do Polski do ok. 1970r. mia³ ca³e klosze czerwone, P50/60 i P601. Jak równie¿ do kilku innych krajów europejskich, w których tego wymaga³y przepisy.
 
 
magik
Go¶æ
Wys³any: 2010-10-28, 19:28   

A czy do tego roku przepisy w jaki¶ sposób zabrania³y pomarañczowych ? I jak to jest teraz ? Co do jednych i drugich ?
 
 
Piotr Kucharski (kuchar)
Go¶æ
Wys³any: 2010-10-28, 20:03   

wtedy w Polsce przepisy zabrania³y pomarañczowego stopu, a kloszy dwubarwnych nie produkowali, st±d na Polskê sz³y ca³e czerwone. Dzisiaj w Polsce stop te¿ nie mo¿e byæ pomarañczowy, a migacz czerwony. Czyli mo¿na stwierdziæ, ¿e stare jednobarwne klosze (i czerwone i pomarañczowe) s± dzisiaj w Polsce niezgodne z przepisami.
W zwi±zku z tym karnie pochylam g³owê za moje wykroczenia drogowe w³a¶nie z tym zwi±zane i zawsze jestem przygotowany na usuniêcie tej usterki, wo¿±c komplety dwubarwnych kloszy po tylnymi kanapami :)
 
 
Kosiek
Go¶æ
Wys³any: 2010-10-28, 20:08   

Kuchar, a to nie jest tak, ¿e prawo nie dzia³a wstecz i tak jak w autach do pewnego roku nie musisz miec pasów (bo nie by³y na wyposa¿eniu) to nie musisz zmieniac kolorów kierunków i stopu?
Swoj± drog± je¼dzi u nas sporo sprowadzaonych aut z USA i maj± czerwne kierunki, ciekawe kto im da³ przegl±d:]
 
 
XXL24H
Go¶æ
Wys³any: 2010-10-28, 23:45   

Ano ciekawe ale to przecie¿ HAMERYKANY!!! :|
 
 
Piotr Kucharski (kuchar)
Go¶æ
Wys³any: 2010-10-29, 00:50   

Ustawodawca w sprawie ¶wiate³ jest jednoznaczny:
- stop - barwa czerwona
- kierunkowskazy przód, ty³, bok - barwa ¿ó³ta samochodowa
Nie ma wyj±tków, jak w przypadku pasów, zag³ówków, czy ¶wiate³ awaryjnych, w które to samochód musi byæ wyposa¿ony po konkretnej dacie pierwszej rejestracji. Tak samo jak w przypadku ¶wiate³, jest z trójk±tem i ga¶nic±, musisz je mieæ. Przy czym wymaga siê, aby ga¶nica mia³a wa¿ne badanie.
 
 
Bartek Dobrzyñski
Go¶æ
Wys³any: 2010-10-29, 20:56   

Rada w przypadku pomarañczowych kloszy jest prosta, choæ niehistoryczna - czerwone ¿arówki. Przy czym diodówki daj± bardziej d³ugotrwa³y efekt. Ale to ju¿ ot
 
 
miedelnica
Go¶æ
Wys³any: 2010-10-29, 23:25   

mnie sie wydaje ze jednak p50/p60 szly na PL z pomaranczowymi, a czerwone byly w sprzedazy jako zapasowki w polmozbytach. Moja 600 z 1963 byla sprzedana w PL i miala od nowosci te same swiatla - pomaranczowe (w bagazniku byly 2 komplety nowych calych czerwonych z certyfikatami ale nigdy nie malowane). Jedynym problemem bylo to, ze gdy za ktoryms razem nie przeszedl przegladu, wlasciciel pomalowal pol klosza od srodka czerwona farba.
Ten sam numer spotkal moje kombi. Nie znam dokladnie jego historii,ale oryginalne klosze ktore byly w bagazniku mialy jeszcze oryginalny lakier i tez byly pomaranczowe (polowka zapaprana). Kombi tez bylo kupione w Slupsku w 1965.
Ale to tylko moje domysly. kto to dzis powie co to bylo 5 dekad temu...
 
 
Wy¶wietl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez mo¿liwo¶ci zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytañ do SQL: 13