Strona G³ówna CartoonTrabant v1.0
cartoon trabant polska 1.0

FAQFAQ  SzukajSzukaj  U¿ytkownicyU¿ytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Nastêpny temat
co¶ stuka w tylnym kole!
Autor Wiadomo¶æ
Wolak
Go¶æ
Wys³any: 2010-10-27, 13:26   

Od kiedy kupilem trabanta (2miesi±ce temu) je¿d¿ê nim codziennie i zrobi³em ju¿ nim 5tys. km, wymieni³em olej, klocki itd. ale ca³y czas mi co¶ stuka w tylnim kole na byle dziurze czy byle nierownosci jak po prostu ko³em zatelepie to co¶ caly czas w tylnim prawym kole mi sie odbija i dosyæ dora¼nie to s³ychaæ, czy to mo¿e byæ co¶ powa¿nego, czy raczej drobna usterka... mo¿na powiedzieæ, ¿e tak tak stuka, lekko dzwoni, choæby siê sprê¿yna by³a mniejsza i sie odbija³a no ale na razie nie wiem a na mechanika czas bedzie niebawem dopiero...
a druga rzecz to pasek klinowy zawsze w Trabim tak sie ¶lizga jak jest wilgotno, rosa, czy tam lekko popada? pozdrawiam
Trabant 1.1

------
w tylnym kole, nie w "tylnim"
G_mode
 
 
magik
Go¶æ
Wys³any: 2010-10-27, 13:45   

zdejmij ko³o i zobacz, równie dobrze wahacz mo¿e siê ³amaæ. Wszelkie usterki i stuki nale¿y skontrolowaæ wizualnie przynajmniej. Lubi± siê urywaæ z ty³u wahacze wiêc pilnuj tego i nie lekcewa¿. Sprawd¿ gumy przy wahaczach i mocowanie sprê¿yny z amorem i wachaczem na uchu.
 
 
Bartek Dobrzyñski
Go¶æ
Wys³any: 2010-10-27, 13:59   

Taki pasek to normalne nie jest. Naci±gnij.
Poszukaj na forum na temat urywaj±cych siê wahaczy. To jest g³ówna bol±czka Trabantów, ale mo¿na z tym walczyæ. U mnie po wymianie kielichów na toczone tuleje póki co jest dobrze
 
 
Bogdan 611
Go¶æ
Wys³any: 2010-10-27, 14:00   

Pasek masz s³abo naci±gniêty.A je¿eli chodzi o ko³o to mo¿e to byæ ³o¿ysko a równie dobrze tak jak magik mówi wahacz,sprawd¼ te¿ czy wahacze s± dokrêcone bo lu¼ny wahacz mo¿e waliæ o mocowanie budy,bo te¿ lubi± siê wykrêcaæ.
 
 
Galant - YuLaS
Go¶æ
Wys³any: 2010-10-27, 14:10   

Przyczyny:
- mocowanie wahaczy : zu¿yte gumy, skorodowane wahacze, oberwane dzwonki - interwencja PILNA!!!!
- luz na w pia¶cie : zu¿yte ³o¿ysko, niedokrêcona nakrêtka bêbna,
- stuki pochodz±ce z amortyzatora - rozsypana tuleja sto¿kowa aluminiowa przy poduszce gumowej u góry


Polecam stacjê diagnostyczn± i szarpak - najdok³adniej mo¿na wtedy okre¶liæ co jest przyczyn±. Tylko zagadaj, ¿eby dowodu nie zabrali :p

Pasek klinowy wymieñ - stara twarda guma bêdzie piszczeæ przy ni¿szych temp a doci±gniêcie spowoduje zerwanie. Chyba ¿e nowy to doci±gnij.
 
 
magik
Go¶æ
Wys³any: 2010-10-27, 14:39   

tak¿e kolego lewarek koby³ka o sprawdzasz wszystko co napisali¶my, jak oko masz dobre to usterkê znjajdziesz
 
 
gonzo
Go¶æ
Wys³any: 2010-10-27, 16:06   

stuka, poniewa¿ wzór na pole ko³a to PI r 2, a PI to tak 3 z hakiem i to ten hak stuka...
 
 
mateusz105l
Go¶æ
Wys³any: 2010-10-27, 20:10   

Tylnym kole...
 
 
Dymatorek
Go¶æ
Wys³any: 2010-10-27, 20:38   

Yulas ja u siebie za³o¿y³em nówki ³o¿yska, dokrêci³em nakrêtkê przy u¿yciu 5 kg m³otka a luz nadal wystêpuje, sama piasta nie pracuje tylko ³o¿yska wiêc nie powinna traciæ na ¶rednicy. Gdzie gwó¼d¼? Dodam te¿ ¿e zawieszenie po generalnym remoncie a i tak stuki wystêpuj±, o przesadzeniu w dokrêceniu nakrêtki na pia¶cie te¿ nie mam mowy i¿ gdy¿ ³o¿yska rozdzielone s± tulej±, nie maj± prawa siê ¶cisn±æ. Czy jest na sali kto¶ kto przerobi³ tylne zawieszenie na mniej zgubne? O niedokrêconej nakrêtce na pia¶cie dowiedzia³ by siê ju¿ po kilkunastu, kilkudziesiêciu kilometrach "Efekt wyprzedzaj±cego ko³a" :D
 
 
Goofy
Go¶æ
Wys³any: 2010-10-27, 21:03   

A czy po naci¶niêciu hamulca te stuki ustaj±? Bo je¶li tak to Ci mog³y tak jak u mnie szczêki zlecieæ z regulatorków.
 
 
XXL24H
Go¶æ
Wys³any: 2010-10-27, 21:53   

Podk³adka pod nakrêtkê 5mm u mnie pomog³a ale stuki by³y wywo³ane ci±gle lu¼nymi ³o¿yskami!
 
 
magik
Go¶æ
Wys³any: 2010-10-28, 10:19   

miêdzy ³ozyskami jest tuleja, jak jej nie ma to lipa.bie¿nie wewnêtrzne musza siê o co¶ oprzeæ. No i nakrêtki m³otkiem sie nie dokrêca
 
 
Bartek Dobrzyñski
Go¶æ
Wys³any: 2010-10-28, 10:53   

Tam jest wszystko wa¿ne. Tulejki, podk³adki, Simmerring i dekielek od ty³u. Jak czego¶ brakuje to wszystko zu¿ywa siê strasznie szybko. Polecam Ersatzteilkatalog
 
 
magik
Go¶æ
Wys³any: 2010-10-28, 11:30   

mo¿e byc te¿ wyjechana piasta od d³ugiego je¿d¿enia z usterk± np.zatartymi ³o¿yskami. I wtedy wahacz praktycznie do wymiany.
 
 
pinokio999
Go¶æ
Wys³any: 2010-10-28, 11:33   

Ja mam dok³adnie to samo. Kupi³em zestaw naprawczy i w weekend to zrobiê:
-wymiana gum na wahaczach
-wymiana ¶rub na wahaczach (stuki mo¿e wydawaæ g³ównie ¶ruba trzymaj±ca w kupie amortyzator z wahaczem)
-tulejki przy amortyzatorze od góry (u mnie nie by³o w ogóle i w spec-warsztacie mi ujebali niepotrzebnie sprê¿yny bo byli pewni ¿e s± nieoryginalne)
 
 
Wy¶wietl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez mo¿liwo¶ci zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytañ do SQL: 13