Strona G³ówna CartoonTrabant v1.0
cartoon trabant polska 1.0

FAQFAQ  SzukajSzukaj  U¿ytkownicyU¿ytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Nastêpny temat
Cewki do zap³onu elektronicznego
Autor Wiadomo¶æ
MARIAN B.
Go¶æ
Wys³any: 2010-04-28, 14:45   

Witam,
Mam problem z zap³onem w jednym z cylindrów. Nie zagl±da³em jeszcze do modu³u ani p³ytki z halotronem ale sprawdzi³em ¶wiece i cewki. ¦wiece s± dobre (nowe) ale zap³on w cylindrze wspó³pracuj±cy z jedn± z cewek szleje. Silnik wchodzi na wysokie obroty. po zamiane cewek usterka ta przechodzi na drugi cylinder. Wnioskujê wiêc, ¿e to cewka. Mam pytanie: jakie cewki wspó³pracuj± z zap³onem elektronicznym. Jeszcze ich nie wyjmowa³em i nie odczytywa³em oznaczeñ. W domu mam jakie¶ dwie ale nie wiem czy podejd± do elektronika.( jedna to polska:42-07 ,druga te¿ polska: 4220). Proszê o jakie¶ oznaczenia lub po czym mo¿na je odró¿niæ.
Pozdrawiam
 
 
magik
Go¶æ
Wys³any: 2010-04-28, 15:46   

polskie najlepiej jak nie ma innych, ja je¼dzi³em z powodzeniem. Mia³em zelmotowskie. Na oznaczenia nie zwraca³em uwagi, mam sporo polskich jak coæ pomogê i mo¿e uda siê znale¼æ komplet, foto najlepiej wskazane
 
 
MARIAN B.
Go¶æ
Wys³any: 2010-04-28, 19:38   

Dziêki za odpowied¼,
jutro bêdê w gara¿u to zrobiê fotki. Jak ¿adna z tych zapasowych, które mam nie odpali to poproszê o dalsz± pomoc.
 
 
JaJer
Go¶æ
Wys³any: 2010-04-29, 03:34   

Witam.
Oryginalne modu³y EBZA nie stabilizuj± pr±du cewki wiec nie wolno stosowaæ cewek tzw "elektronicznych" - przeznaczonych do elektronicznych uk³adów zap³onowych/.Mo¿na i nale¿y stosowaæ dowolne cewki 12v o rezystencji uzwojenia pierwotnego wiêkszej ni¿ 3 ohmy.Tak wiec do naszych elektroników stosujemy cewki np.Zelmot 4220 oznaczone tez jako BE200B
Pozdrawiam
 
 
MARIAN B.
Go¶æ
Wys³any: 2010-04-29, 14:57   

Dziêki za wszystkie informacje. W³a¶nie wróci³em z gara¿u. Wszystko ju¿ OK. Nie by³y to jednak cewki. Okaza³o siê, ¿e pad³ modu³. Nie wiem jeszcze co w nim pad³o ale wymieni³em na nowy i jest super. A przyczyn± by³ ¶nieg. Otó¿ w zimê (wtedy zaczê³y siê moje problemy z autkiem), odpali³em go i przejecha³em kilka metrów i stop. Pó¼niej ju¿ tylko szala³.Obroty bez kontroli, z regu³y bardzo wysokie. Nie da³o siê je¼dziæ.Kiedy otworzy³e pokrywê silnika okaza³o siê,¿e w komorze jest pe³no ¶niegu.A¿ by³ ubity. My¶lê, ¿e po uruchomieniu silnik zagrza³ siê trochê, ¶nieg zacz±³ topnieæ zamieniaj±c siê w wodê i spowodowa³ zwarcie. Mo¿e miêdzy przewodami od wysokiego a przewodami sterowania modu³em.
W ka¿dym razie ju¿ jest OK.
Pozdrawiam
 
 
Bary³
Go¶æ
Wys³any: 2010-04-29, 15:57   

Te modu³y nie lubi± wilgoci, a co dopiero wody w duzej ilosci....
 
 
MARIAN B.
Go¶æ
Wys³any: 2010-04-30, 08:10   

Czyli mo¿na wszystkich u¿ytkowników Trabantów z tymi modu³ami przestrzec ¿eby uwa¿ali w zimê na ¶nieg w komorze silnika. Ja ju¿ teraz pomy¶lê (m±dry Polak po szkodzie) o jakim¶ uszczelnieniu tej przestrzeni miêdzy mask± a podszybiem (oczywi¶cie tylko na zimê).
Pozdrawiam
 
 
magik
Go¶æ
Wys³any: 2010-04-30, 08:20   

jak siê tam nie grzebie to wszystko jest ok. Wiadomo przy myciu komory trzeba uwa¿aæ, ale tylko wtedy.
 
 
magik
Go¶æ
Wys³any: 2010-04-30, 09:20   

i przy okazji jakby kto¶ szuka³ czujnika halla
 
 
MARIAN B.
Go¶æ
Wys³any: 2010-04-30, 12:56   

Dziêki,
Chyba kupiê jeden na zapas. Mo¿e nie bêdzie nigdy potrzebny a gdyby co, to ju¿ bêdê mia³.
Pozdrawiam
 
 
Wy¶wietl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez mo¿liwo¶ci zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytañ do SQL: 13