[601] Dokrêcenie ko³a zamachowego |
Autor |
Wiadomo¶æ |
MARIAN B.
Go¶æ
|
Wys³any: 2009-02-27, 15:38
|
|
|
Znowu musze za³o¿yæ nowy temat. Otó¿ jestem na etapie prac wykoñczeniowych przy sk³adaniu silnika (wszysto nowe) i mam problem.Jak dokrêciæ ko³o zamachowe. Wiem, ¿e ma to byæ si³± 13-15 kGm. Ale jak zablokowaæ ko³o podczas przykrêcania tak, ¿eby wa³ sie nie obraca³ ?Nikt nie utrzyma tego ko³a rêcznie. Czy ma kto¶ jaki¶ patent ? |
|
|
|
|
Kêdzior
Go¶æ
|
Wys³any: 2009-02-27, 16:50
|
|
|
w kole pasowym masz otwór, wk³adasz w niego ¶rubokrêt i siê zablokuje. |
|
|
|
|
MARIAN B.
Go¶æ
|
Wys³any: 2009-02-27, 17:21
|
|
|
Wiem, tam s± a¿ dwa otwory ale czy takie zablokowanie ¶rubokrêtem wytrzyma , je¿eli si³a dokrêcenia ma byæ tak du¿a, |
|
|
|
|
Kêdzior
Go¶æ
|
Wys³any: 2009-02-27, 17:35
|
|
|
no jak wsadzisz ¶rubokrêt zegarmistrzowski to napewno nie wytrzyma. @!#$ sk±d wam siê takie pytania bior±. Wsad¼ co¶ twardego i @!#$. byle nie kutasa |
|
|
|
|
donkey
Go¶æ
|
Wys³any: 2009-02-27, 21:08
|
|
|
hehehe XD |
|
|
|
|
MarkusM
Go¶æ
|
Wys³any: 2009-02-27, 21:41
|
|
|
hehehehehehehehehehehe XD
P.S. A jak kto¶ ma stalowego k.....???? |
|
|
|
|
Bochen
Go¶æ
|
Wys³any: 2009-02-28, 12:13
|
|
|
to wspó³czuje jego dziewczynie |
|
|
|
|
Hajs
Go¶æ
|
Wys³any: 2009-03-01, 00:53
|
|
|
Za to spadki temperatury mu nie straszne :D |
|
|
|
|
MARIAN B.
Go¶æ
|
Wys³any: 2009-03-01, 12:59
|
|
|
No ³adnie !Z powa¿nego pytania zrobili¶cie problem ginekologiczno - urologiczny.Powinni¶cie wspomagaæ nasz± upadaj±c± s³u¿b zdrowia a nie w³a¶cicieli Trabantów z problemami.
A tak serio to zale¿y mi na powa¿nej odpowiedzi, bo nie chcia³bym aby podczas uruchomienia silnika ¼le dokrêcone ko³o zamachowe urwa³o mi siê i¶ciê³o ko³ek klinuj±cy. U mnie nie ma klina (klin chyba by³ bardziej wytrzyma³y) tylko jest ko³ek.My¶la³em,¿e macie jaki¶ sposób ¿eby zablokowaæ ko³o w oparciu o otwory do po³±czenia skrzyni z karterami.
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
donkey
Go¶æ
|
Wys³any: 2009-03-01, 14:48
|
|
|
Zasadniczo do monta¿u i demonta¿u ko³a zamachowego s³u¿y "przyrz±d ustalaj±cy 4160 000 0/2-W26" ...naturalnie do dostania w ka¿dym kiosku :)
Przy odrobinie motywacji da siê go wykonaæ samemu - metalowa sztabka z dwoma otworami i dwa ko³ki/¶ruby |
|
|
|
|
Marcin K
Go¶æ
|
Wys³any: 2009-03-01, 16:38
|
|
|
MARIAN B.>> ja dokrencam zawsze pistoletem pneumatycznym i nie musze martwic sie z blokowaniem wa³u < ale oczywiscie jak najbardziej przez ko³o pasowe zablokujesz >>> osobiscie nie sugeruje sie wartoscia momentu dokrecania , nakretka jest dosc waska wiez radzi³ bym z wyczuciem . |
|
|
|
|
picia353
Go¶æ
|
Wys³any: 2009-03-02, 12:27
|
|
|
Pneumatem dziwkê bo siê moze odkrêciæ i zetnie klina :) |
|
|
|
|
Kêdzior
Go¶æ
|
Wys³any: 2009-03-02, 13:00
|
|
|
mi siê tam nigdy nie odkrêci³o. Pasowe owszem bo by³o wyrobione ale zamachowe jest na sto¿ku i nie mia³em tego problemu. |
|
|
|
|
Goofy
Go¶æ
|
Wys³any: 2009-03-25, 12:23
|
|
|
Podepnê pod temat:
Je¶li dokrêcam ko³o zamachowe i ma ono bicie ( wieniec odchyla siê od karteru i zbli¿a na ok 2mm)to co jest nie tak? Ja co¶ zepsu³em, czy poprostu ¼le dokrêcam? ;) Dodam ¿e próbowa³em na dwóch ró¿nych silnikach i z dwoma ró¿nymi ko³ami we wszystkich konfiguracjach i za ka¿dym razem to samo... |
|
|
|
|
MARIAN B.
Go¶æ
|
Wys³any: 2009-03-25, 12:34
|
|
|
Po pierwsze zobacz czy samo ko³o jaest proste (czy ma wszêdzie równy promieñ i czy ono nie "bije"). Je¿eli ko³o jest OK, to wieniec jest skopany lub masz zbyt du¿y klin na czopie wa³u i on nie pozwala aby ko³o wesz³o w osi do koñca. Jedno jest jednak pewne tak go za³o¿yæ nie mo¿esz. |
|
|
|
|
|