Strona G³ówna CartoonTrabant v1.0
cartoon trabant polska 1.0

FAQFAQ  SzukajSzukaj  U¿ytkownicyU¿ytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Nastêpny temat
[601] nie ma si³y: ga¼nik? zap³on?
Autor Wiadomo¶æ
Prorok601
Go¶æ
Wys³any: 2008-08-27, 13:17   

dowiadywa³em sie ze ¼róde³ wiarygodnych ze cewki do zap³onu elektronicznego mia³y inne oznaczenie wybite na denku i czym¶ tam siê ró¿ni³y.. nie jestem w stanie sprawdziæ ani przypomnieæ sobie jakie to oznaczenie bo nigdy nie u¿ywa³em elektronika w cfaju.. ale podobno wielce prawdopodobne by³o zniszczenie modu³u bez tych "specjalnych" cewek...
oczywi¶cie mogê sie myliæ a to mo¿e byæ legenda.. (taka jak o ¶rubce odblokowuj±cej pi±ty bieg...)
 
 
Piotr Czaiñski
Go¶æ
Wys³any: 2008-08-27, 19:28   

jak tylni jest zapchany to nawet jak odepnie z przodu to odczuje ¿e auto jest mocniejsze,wiem bo przerabia³em. A to ,¿e bez przedniego jest s³abszy to sie wie:-)
 
 
Pawe³-Yogi
Go¶æ
Wys³any: 2008-08-28, 09:49   

Witam a jaki typ ga¿nika posiadasz w swoim Trabie jak 28HB1-1 to sobie zmien go ja w swoim trabie po wyczyszczeniu takiego gaznika straci³em moc.By³o podobnie ³adnie chodzi³ na wolnych a mocy wcale nie mia³ przy ruszaniu i nie pozamienia³em wcale dysz. Zmieni³em na starszy model ga¿nika i jest ok jeszcze sprawd¼ tarczê sprzêg³a mo¿e siê ¶lizga wszystkie opcje muusisz spradziæ.


-----------------------------------------------------
Trabant 601s rocznik 85
tel 696169364
-----------------------------------------------------
 
 
Kojack
Go¶æ
Wys³any: 2008-08-29, 16:15   

Witam

Mam dok³adnie ten sam problem, tyle, ¿e nie chodzi zbyt ³adnie jak stoi, znaczy po chwili jak ju¿ siê zagrzeje wydaje siê byæ ok. Poza tym obroty na biegu ja³owym s± chyba trochê za du¿e, takie przynajmniej odnoszê wra¿enie, ¿e wyje jak potêpiony ;)

Kupi³em go od znajomego, w sumie za ¶mieszne pieni±dze, wiem, ¿e jest w ¶rednim stanie. Znajomy czy¶ci³ ga¼nik, ale jak z nim je¼dzi³em, nie by³o problemu, grza³ konkretnie. Posta³ u mnie 2 tygodnie pod domem, by³y problemy z zap³onem, ale po zmianie akumulatora i wyjêciu i "wyczyszczeniu" ¶wiec zacz±³ paliæ. Tyle, ¿e jest problem z ruszaniem i jazd± pod górkê, jak sprzêg³o puszczam "do koñca" to próbuje gasn±æ. Z tego co zrozumia³em, to win± mo¿e byæ zatkany tylny t³umik, tak? S± jakie¶ inne opcje (proporcje oleju do benzyny w baku i takie tam? Syf i malaria w przewodach, stare ¶wiece?)

Dodam, ¿e wcze¶niej sta³ z 10 lat, by³ zupe³nie nie je¿d¿ony.
 
 
Mac-601
Go¶æ
Wys³any: 2008-08-29, 18:05   

Dotyczy cewek zap³onowych i modu³u zap³onowego (tego elektronicznego):

Trzeba mieæ cewki zap³onowe o podwy¿szonej oporno¶ci. Cewki nadaj±ce siê do pracy z uk³adem m³oteczkowym powoduj± przegrzanie siê kondensatorów elektronika. Objawy: Nadmierne grzanie siê cewek (gor±ce w dotyku) grzanie siê uk³adu i na koniec zanik iskry na jednym z cylindrów.

Informacja jest pewna, potwierdzona dwoma spalonymi modu³ami.

Jako ¿e nie mia³em w pobli¿u odpowiednich cewek problem rozwi±za³a sprê¿ynka z drutu oporowego, obecnie nie pamiêtam jaki opór ale jak kto¶ zainteresowany takim rozwi±zaniem to sprawdzê. Acha - brzmi okropnie ale dzia³a od roku (wystarczy pamiêtaæ ¿eby nie dotykaæ bo nadmierna ciekwo¶æ brata zosta³a nagrodzona sprê¿ynk± w negatywie na palcu na tydzieñ).
 
 
Bary³
Go¶æ
Wys³any: 2008-08-29, 19:59   

Potwierdzam wypowied¼ Mac-601 sam kiedy¶ przy zmianie zap³onu na elektronika o ma³y w³os nie spali³em modu³u. Za³o¿y³em elektronika, ale zapomnia³em zmieniæ cewki i modu³ zacz±³ siê dymiæ. Naszczê¶cie w miare szybko od³±czy³em zasilanie i jako¶ ocala³.
 
 
donkey
Go¶æ
Wys³any: 2008-08-29, 21:15   

To jak odró¿niæ jeden rodzaj cewki od drugiego?, jakie¶ oznaczenia, ró¿nice w wygl±dzie, ...cokolwiek ???
 
 
Kêdzior
Go¶æ
Wys³any: 2008-08-30, 09:46   

jak ci siê spali elektronik to znaczy ¿e to nie by³y te.
 
 
magik
Go¶æ
Wys³any: 2008-08-30, 12:50   

Panowie zacznê od tego ¿e modu³ elektroniczny steruje mas±. tak¿e pod³±cza siê go odwrotnie ni¿ zwyk³y zap³on m³oteczkowy. Tak¿e obawiam ¿e je¶li ktos co¶ zjara³ to z tego powodu. Ja wcze¶niej mia³em elektronika i najró¿niesze cewki. Od polskich do ddrowskich. Nigdy nie zwraca³em uwagi jakie to cewki. Nigdy mi siê nic nie spali³o
 
 
Qbs
Go¶æ
Wys³any: 2008-08-30, 13:30   

ano wlasnie magik cos w tym jest, bo mam podobne doswiadczenia i zadnego modlulu jeszcze nie spalilem. Np teraz jezdze na 2 roznych cewkach i tez jest dobrze.
 
 
sachaj
Go¶æ
Wys³any: 2008-09-18, 00:20   

ok panowie na moje oko cewki od elektronika sa takie same jak do zaplonu mloteczkowego

ale myslalem ze to zmulenie to ten tlumik po zdjeciu koncowego tlumika auto zacowuje sie tak samo pozostaje mi tylko lokalizacja mechaniczna czyli skrzynia i szczeki po sprawdzeniu napisze co bylo nie bardzo mam dostep do neta tak¿e mo¿e to trochê potrwaæ

pozdrawiam
 
 
blacha 601s
Go¶æ
Wys³any: 2008-09-18, 08:42   

cewki od elektronika maj± inn± rezystancje i indukcje.
to nie jest to samo.
oczywi¶cie, ¿e da siê je¼dziæ i na takich i na takich, ale efekty s± ró¿ne.
 
 
amadeo
Go¶æ
Wys³any: 2008-09-18, 14:44   

Ja mia³em swego czasu podobny problem ,wsumie niewiem co bardziej na to wp³ywa³o , zaolejone sprzêg³o ( walniêty uszczelniacz skrzyni) czy kompletnie zardzewia³e cylinderki hamylcowe . Sprzêg³o ,uszczelniacz i hamulce zrobi³em za jednym machem przy okazji wymiana zawieszenia ,nowe ³o¿yska kó³ itd .Po tym zabiegu jest ju¿ super :) ,sprawdz to i zdaj relacjê .pozDDR....
 
 
Jendrej
Go¶æ
Wys³any: 2008-09-18, 14:59   

a mo¿e tak jak wy¿ej sprzêg³o ci siê ¶lizga ?
 
 
NBA
Go¶æ
Wys³any: 2009-01-28, 21:07   

Witam

Podepnê siê.

Mam 601 s, 54.000 od nowo¶ci, po regulacji ga¼nika piêknie pali, wchodzi na obroty. Dobrze rozpêdza siê na 1,2,3 biegu, muli na 4, ale to podobno normalka. Jednak mój trab rozpêdza siê do 80 km/h i no more...(85 to z gorki, a podobno wyci±ga i 110???) Znajomy radzi³ by czy¶cic ca³y ga¼nik? Dysze? A mo¿e to zapchana rura? Do czego siê sk³aniacie? Tylko, ¿e z rana dymi ni± bez problemu... Dodam, ¿e auto sta³o kilka miesiêcy, przed regulacj± ga¼nika...

Bardzo wszystkim z góry dziêkuje za pomoc...
 
 
Wy¶wietl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez mo¿liwo¶ci zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytañ do SQL: 12