[(S)] pompa hamulcowa |
Autor |
Wiadomo¶æ |
gier'u
Go¶æ
|
Wys³any: 2009-08-27, 15:26
|
|
|
Witam!
Nie chcê zak³adaæ nowego tematu a mam w³a¶nie problem z pomp± hamulcow±.
Dzi¶ dotar³y do mnie d³ugo oczekiwane odpowietrzniki z motirexu, poprzykrêca³em je i zala³em uk³ad ¶wie¿ym p³ynem DOT 4. Jak zaczê³em odpowietrzaæ oczywi¶cie zgodnie z zaleceniami (PH-PT-LT-PP-LP-PH) to z obydwóch tylnich odpwietrzników uroni³o siê zaladwie kilka kropelek a z przodu by³o wporz±dku. Postanowi³êm odkrêciæ miedziany przewód od pompy aby z sprawdziæ czy przypadkiem nie zapcha³ siê gdzie¶ po drodze do tylnich kó³. Okaza³o siê, ¿e z pompy nie wychodzi p³yn na ty³, dodam jeszcze raz ¿e przód jest OK.
Pompa jest dwusekcyjna.
Czy co¶ siê dzieje z pomp±? W wielu tematach czyta³em ¿e s± jakie¶ gumki tj. zestaw napraw. znów mnie szlak bêdzie trafia³ oczekuj±c na przesy³kê a pozatym nigdy nie wymienia³em gumek w pompie. Mo¿e da siê jako¶ j± o¿ywiæ bez kupna tych gumek?
pozdrawiam! |
|
|
|
 |
magik
Go¶æ
|
Wys³any: 2009-08-27, 17:08
|
|
|
i tak czeka Ciê rozbieranie pompy. Rozbierz zweryfikuj i zobaczymy dalej |
|
|
|
 |
gier'u
Go¶æ
|
Wys³any: 2009-08-27, 17:38
|
|
|
No to fajnie... Spróbowa³em jeszcze wkropiæ kilka ml p³ynu w miejsce odkrêconego przewodu, po wkropieniu i naci¶niêciu peda³u wessa³o ten p³yn. Po kilku nastêpnych razach pompa zecze³a tryskaæ, znów z odpowietrzników wyp³ynê³o kilka kropel a obecnie jest sahara na tyle. Zdjê³em lewy bêben i zobaczy³em ¿e t³oczki nawet nie drgn±.
To czas na striptiz pompy :P |
|
|
|
 |
MarkusTrabi
Go¶æ
|
Wys³any: 2009-08-27, 19:21
|
|
|
A teraz ja mam pytanie.
Zastanawiam siê nad zmian± pompy w moim 601 z oryginalnej na t± z cc/sc, poniewa¿ jest to ju¿ druga pompa trabantowa i nie spisuje siê najlepiej, a nie chce mi siê jej rozbieraæ. Wychodzê z za³o¿enia ¿e hamulce s± najwa¿niejsze w aucie - chodzi o bezpieczeñstwo. Odno¶nie monta¿u OK, natomiast podpiêcie rurek. Z tego co widzia³em na aukcjach pompa od CC/SC ma cztery otwory na rurki hamulcowe, podczas gdy do pompy trabantowej s± podpiête 3. Co zrobiæ z czwartym otworem?
Za¶lepiæ. Je¿eli tak to jak - czy s± jakie¶ za¶lepki czy trzeba kombinowaæ, czy jeszcze inaczej to podpinaæ.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
JaJer
Go¶æ
|
Wys³any: 2009-08-27, 19:48
|
|
|
... czwarty mo¿esz za¶lepiæ, albo pod³±czyæ do niego wy³±cznik ¶wiate³ "STOP"
Jak za¶lepisz to musisz zamontowaæ np. mechaniczny w³±cznik "STOP"
Odno¶nie otworów robi³em tak:
oryginalne otwory w pompie CC gwintowa³em i wkrêca³em przyciêt± na wymiar grubo¶æ ko³nierza) ¶rubê. Wierci³em otwory zgodnie z rozstawem w trabim.
(jeden otwór czê¶ciowo pokrywa siê)
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
MarkusTrabi
Go¶æ
|
Wys³any: 2009-08-27, 20:16
|
|
|
Dziêki JaJer |
|
|
|
 |
Hajs
Go¶æ
|
Wys³any: 2009-08-27, 20:21
|
|
|
Jest prostszy sposób na za¶lepienie czwartego otworu.
1.Bierzesz przewód hamulcowy i obicinasz koñcówkê wraz z nakrêtk±.
2.Jesli przewód jest miedziany, wyjmujesz go z nakretki i obcinasz kilka mm nad ko³nierzem.
3.Wk³adasz go do nakretki i zaspawujesz dziurke.
4.Za¶lepka gotowa :) |
|
|
|
 |
gier'u
Go¶æ
|
Wys³any: 2009-08-27, 20:56
|
|
|
Rozebra³em pompe, nigdy nie mia³em z tym doczynienia wiêc weryfikacja z moj± wiedz± na tematy pomp hamulcowych jest bliska 0 :)
To co zaobserwowa³em to:
1. Gdy pompa by³a zdjêta to z centralnego wyj¶cia(2 rurki+czujnik)po przechyleniu pompy ciurkiem z niej lecia³ p³yn bez wciskania t³oczka
2. Gumki s± miêkkie (to chyba dobrze)
3. Nie widaæ jakichkolwiek rys, pêkniêæ, farfocli.
4. Jedyne co mnie niepokoi to ich ¶rednica zewnêtrzna.
Oto zdjêcia:
1
3
5 |
|
|
|
 |
gier'u
Go¶æ
|
|
|
|
 |
JaJer
Go¶æ
|
Wys³any: 2009-08-28, 03:09
|
|
|
Moim zdaniem, gumki maj± zbyt zaokr±glone krawêdzie - bêd± "la³y".
To jeszcze nie wszystko, masz jeszcze inne gumki w pompie. Kup reperaturkê i wymieñ wszystkie. Po zamontowaniu pompy musisz sprawdziæ prawid³owy luz (pompa nie mo¿e byæ podparta).
... co do za¶lepiania czwartego otworu w pompie:
po co sranie, spawanie jak wystarczy aluminiowe, albo miedziane kó³ko pod³o¿one pod koñcówkê. (koñcówka musi byæ dokrêcona). W takim przypadku trzeba zamontowaæ przy pedale hamulca w³±cznik ¶wiate³ "STOP" od 126p i przerobiæ przewody elektryczne.
Chyba ³atwiej kupiæ bardzo krótki przewód hamulcowy i przej¶ciówkê do oryginalnego w³±cznika "STOP".
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
magik
Go¶æ
|
Wys³any: 2009-09-04, 08:54
|
|
|
jak chce siê za¶lepiaæ otwory to siê wkrêca odpowietrznik a jak nie pasuje to tak jak pisze jajer. |
|
|
|
 |
¯bik
Go¶æ
|
Wys³any: 2010-02-13, 16:26
|
|
|
hej ludzie jak rozebralem pompe tak jak na zdjeciach to wypadly mi dwie metalowe kulki
gdzie one powinny byc? |
|
|
|
 |
JaJer
Go¶æ
|
Wys³any: 2010-02-13, 16:45
|
|
|
..powinny byæ w otworkach.
- przed w³o¿eniem musisz wcisn±æ t³ok, a dopiero wk³adaæ kulki. Nastêpnie skrêcaæ wyj¶cia do zbiorniczka. Kulki zabezpieczaj± t³ok przed wysuniêciem.
Pozdrawiam.
PS.
nie zapomnij o sprê¿ynkach i gumkach. |
|
|
|
 |
¯bik
Go¶æ
|
Wys³any: 2010-02-13, 17:10
|
|
|
ok to mam jeszcze jedno pytanko, w jakiej kolejnosci aby miec pewnosc, sprezynka gumka i kulka? patrzac od strony zbiorniczka |
|
|
|
 |
JaJer
Go¶æ
|
Wys³any: 2010-02-14, 00:19
|
|
|
Chyba raczej tak:
kulka, sprê¿ynka, gumka.
Kulka wpada w otwór, sprê¿ynka trzyma j± by nie wyskoczy³a z otworu. Gumka to jest na sprê¿ynce i stanowi zawór by p³yn p³yn±³ tylko do pompy ze zbiorniczka.
Pamiêtaj o wci¶niêciu t³oka pompy.
PS.
wystarczy nawet jedna kulka, ta od ty³u pompy.
Lecz radzê za³o¿yæ obydwie. |
|
|
|
 |
|