Strona G³ówna CartoonTrabant v1.0
cartoon trabant polska 1.0

FAQFAQ  SzukajSzukaj  U¿ytkownicyU¿ytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Nastêpny temat
[1.1] TRABANT SIÊ £AMIE??!!
Autor Wiadomo¶æ
¯ó³tyTrabik
Go¶æ
Wys³any: 2006-12-22, 16:56   

Witam
Temat dotyczy trabanta 1.1
Miesiac temu przy wymiane opon na zimowe zauwazylem pekniecie na elemencie kontrukcji ktory wychodzi z nadkola od strony kierowcy w kierunku przodu samochodu.
Dzisiaj znowu to oblukalem i niestety okazalo sie iz pekniecie z rysy przemienilo sie na wielkie dziursko o szerokosci ok 2 cm. Zlamanie jest "od dolu" co wyglada tak jakby samochod w tym miejscu mial sie zlamac.
Co z tym zrobic? Mam nadzieje iz sprawa jest jeszcze do uratowania. Czy potrzebuje jakies czesci?
Czy to jest ta nieszczesna jaskolka ktora w trabantach tak lubi sie lamac?

Bardzo prosilbym o pomoc osoby ktore maj± pojecie o mechanice trabantow, a nie ludkow piszacych rzeczy typu kup innego, lub zamien na 601.

No i pewnie bedzie potrzebny dobry spawacz, gdyby ktos mial kontakt do takiego czlowieka na gornym slasku glownie katowice, gliwice rybnik itp to bylbym bardzo wdzieczny.
 
 
arni-piotr d
Go¶æ
Wys³any: 2006-12-22, 17:05   

witam mam namiar na bardzo dobrego spawacza w katowicach miêdzy szopienicami a zawodziem pogadam z nim i dam ci znac
 
 
¯ó³tyTrabik
Go¶æ
Wys³any: 2006-12-22, 18:37   

Bylbym bardzo wdzieczny. Naprawde nie chce rozstawac sie z tym trabantem, to moje pierwsze autko i odczuwam z nim ogromn± wiê¼ emocjonaln±, kto chce niech sie smieje ale tak to juz jest z fanatykiem marki Trabant :)
Przywrocilem ten samochod do stanu uzywalnosci, wlozylem w niego duzo pieniedzy i serca, i nie chce sie na samym koncu poddac z powodu jakiegos tam dziurska ;)
Czy ktos moglby mi powiedziec co to tak naprawde jest tzn jaka czesc sie zlamala, tzn jaskolka czy to inna czesc ramy samochodu.
No i niestety wazny bylby przyblizony kosztorys, naprawy tego wszystkiego.
Pozdrawiam
 
 
Spike Spiegel
Go¶æ
Wys³any: 2006-12-22, 23:04   

Miesiac temu przy wymiane opon na zimowe zauwazylem pekniecie na elemencie kontrukcji ktory wychodzi z nadkola od strony kierowcy w kierunku przodu samochodu.
Dzisiaj znowu to oblukalem i niestety okazalo sie iz pekniecie z rysy przemienilo sie na wielkie dziursko o szerokosci ok 2 cm. Zlamanie jest "od dolu" co wyglada tak jakby samochod w tym miejscu mial sie zlamac.


Eeee... nic nie zrozumia³em, czy pêka ci blacha przed nadkolem, jaskó³ka czy próg??? Pozatym 2cm to nie jeszcze "wielka dziura" ja w starym Trabie mia³em dziure w jaskó³ce na szeroko¶æ d³oni i co? I je¼dzi³ :D
 
 
macq
Go¶æ
Wys³any: 2006-12-23, 00:58   

jak pospawasz to ci poleci gdzie indziej... to swiadczy o s³abosci konstrukcji i byle ³ata tego nie zmienisz raczej... ale spróbowaæ mozesz, daj do pospwania i moze sie nie rowali ;)
 
 
¯ó³tyTrabik
Go¶æ
Wys³any: 2006-12-23, 08:29   

Na forum byl temat o usprawnieniach. W nim zamiesczony byl artykul jak wzmocnic konstrukcje trabanta - wyparcie resoru.
Tam znajduje sie ilustracja ktora chyba najlepiej oddaje miejsce w ktorym pojawilo sie to pekniecie, tyle tylko iz u mnie jest ono troszke bardziej przesuniete do przodu.
Jezeli byle ³at± tego nie zmienie to czym?
Co nalezaloby zrobic w tym wypadku? Moze ktos byl juz w podobnej sytuacji.
Za wszelkie porady bede bardzo wdzieczny.
 
 
Piotr Czaiñski
Go¶æ
Wys³any: 2006-12-23, 09:37   

Witam bart szuka³ traba w konæu znalaz³ na zdjêciach bajka.pojechalismy i faktycznie stan jak na foto bardzo ³adny,.Pytam pana jak blacharka bo pada³ deszcz a auto sta³o w b³ocie .pan mówi ze wsyztsko konserwowane i zdrowiutkie.no to okej gdzie mog³em tam zajrza³em,.po kupnie pojechali¶my na smarowanie zwrotnic wchodze pod auto a tam dziura w jaskólce na samiutkim ¶rodku i kilka dziur w przednich nadkolach.no to do blacharza.Pan popatrzy³ pare groszy takie spawanko.zostawia³em mu auto .powycina³ te elelmenty i dzwoni do mnie ,ze to kupa roboty i koszty bed± du¿e ,i zebym do neigo przyjecha³.jade a go¶c krzyczy 500zl auta juz nie da³o sie zabrac bo powycina³ szlifier± dziury a jaskólce nadkolach próg górny i pare mneijszych ³atek.¿robil w miare porzadnie i na koniec wzio³ 450zl.da³ 3 lata gwarancji:-)a Trabi 900zl kosztowa³. Jak bêdziesz robi³ to wcze¶niej ustal sobie cene niech to obejrzy dok³adnie i powie konkretnie ile bêdzie kosztowaæ,zeby¶ móg³ sie w razie czego wycowfaæ.Trabi teraz jest pospawany i zakonserwowany i smiga elelgancko.w koñcku kasa to nie wszystko nie:)a poza tym to chyba najmniej psujacy sie trabi na ¶wiecie brader je¿dzi nim codziennie o 7 rano do 23 wieczorem wiêcej kilometrów zrobil niz ja przez rok:-) i nic jescze przy nim nie robili¶my:)
 
 
Spike Spiegel
Go¶æ
Wys³any: 2006-12-23, 11:07   

Tak jak reszta napisa³a. Daj do pospawania, ale niech ci nie robi na 2cm dziurê 2cm ³atki tylko od razu niech przyspawa po ca³ej d³ugo¶ci solidny kawa³ blachy (i ¿adnym syfnym migomatem tylko tlenowo). Je¶li wytrzyma to ¿adne wzmocnieniea nie potrzeban, chocia¿ to wzmocnieni opisane w usprawnieniach, ma jedn± zasadnicz± zaletê. Odel¿a trochê jaskó³kê i nawet je¶li Trab nie pêka pomaga mu to nie pêkn±æ
 
 
Marcin & Marta
Go¶æ
Wys³any: 2006-12-23, 13:10   

W Trabie 1.1 ¿adnych wzmocnieñ nie trzeba robiæ bo ciê¿ar auta opiera siê na nadkolach a nie na jaskó³ce.
 
 
kooNar
Go¶æ
Wys³any: 2006-12-23, 18:31   

a w 601 ciê¿ar silnika nie trzyma siê na resorze ? To dlaczego w takim razie wiêcej problemów jest z po³amanymi jaskó³kami w 1.1 niz w 601 ? Dlaczego na lekko dziurawej jaskó³ce w 601 mo¿na jeszcze jaki¶ czas poje¼dziæ w miarê bez obaw, a 1.1 siê ³amie "w oczach" jak ju¿ co¶ pu¶ci w jaskó³ce?
Wydaje mi siê, ¿e nie masz do koñca racji...ale to tylko moje zdanie. Niech mnie kto¶ o¶wieci wobec tego...
 
 
¯ó³tyTrabik
Go¶æ
Wys³any: 2006-12-23, 19:39   

Witam
Jezeli chodzi o cene to jakos to przezyje. Najwiekszym moim zmartwieniem bylo to czy nie jest to juz sprawa przegrana, jednakze widze iz kilka osob twierdzi iz jest to do uratowania.
Po spawaniu, oczywiscie bez fuszerki, prorzadnie tlenowo, chyba zdecyduje sie rowniez na to wzmocnienie, w koncu takie cos chyba nie szkodzi a moze czasami pomoc.
A czy ktos moze mi powiedziec jak nazywa sie ten nieszczesny element ktory u mnie zaczal sie lamac?

Pozatym okazalo sie iz w mojej dalekiej rodzince jest ktos kto ma warsztat blacharski (o czym sam nie wiedzialem), tak wiec pojade pogadam i moze moj Trabant dostanie swoj± drug± szanse... ;)

Swoj± drog± fajny prezent pod choinke mi sprawil... ehh co za niewdzieczny egzmeplarz ;) ale i tak go uwielbiam :P

Pozdrawiam
 
 
Marcin & Marta
Go¶æ
Wys³any: 2006-12-23, 22:10   

W 1.1 nie zrobisz takiego wzmocnienia o jakim pisa³e¶ kilka postów do ty³u, poniewa¿ nie ma on resoru i ma w ogóle inn± konstrukcjê zawieszenia.
A co do pêkania jaskó³ek w 1.1 to faktycznie szybko pêkaj± ale podejrzewam,¿e jest to wina braku fabrycznego zabezpieczenia antykorozyjnego a 601-ki by³y zabezpieczane.Nie wiem ile w tym prawdy ale s³ysza³em, ¿e 1-szy w³a¶ciciel mia³ sam robiæ konserwacjê w przeciwnym wypadku traci³ gwarancjê.Jeden zrobi³ dobrze a inny nie.
Faktem jest natomiast,¿e jaskó³ka w 1.1 nie pracuje w ugiêciach odpowiadaj±cych kierunkowi góra-dó³ bo przenosi tylko ona si³ê, która "ci±gnie" auto, dlatego te¿ jest przykrêcona do ramy podsilnikowej tylko 4-ma ¶rubami a nie 6-ma jak w 601.
Pozdrawiam!
 
 
Spike Spiegel
Go¶æ
Wys³any: 2006-12-24, 00:43   

To dlaczego w takim razie wiêcej problemów jest z po³amanymi jaskó³kami w 1.1 niz w 601 ? Bo do 1.1 dorwali sie kochani konstruktorzy VW, którzy konstrukcjê sprzed 40 lat chcieli "na chama" unowocze¶niæ...
 
 
¯ó³tyTrabik
Go¶æ
Wys³any: 2006-12-24, 09:05   

Z tego co widze zadne wzmocnienie nie wchodzi jednak w gre.
A czy w jakis inny sposob moglbys zabezpieczyc autko przed podobnymi historiami? Moze ktos ma jakis swoj patent?
Jaskolka jest ulozona wzdluz nadwozia czy w poprzek? Poniewaz mi peka element ulozony wzdluz nadwozia. Idealnie odpowiada to temu obrazkowi zamieszczonemu w temacie o usprawnieniach.

Jednakze pewne jest to ze jak juz bede u blacharza to dam do sprawdzenia wszystko, ale to dopiero po swietach.
Za okazan± pomoc oraz rady wszystkim bardzo dziekuje.
Pozdrawiam :)
 
 
Marcin & Marta
Go¶æ
Wys³any: 2006-12-24, 10:35   

Jaskó³ka jest u³o¿ona w poprzek nadwozia pod peda³ami i rozchodzi siê w kierunku progów i do niej przykrêcona jest rama podsilnikowa.
 
 
Wy¶wietl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez mo¿liwo¶ci zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytañ do SQL: 12