[1.1] Silnik klekocze jakby to by³ diesel :( |
Autor |
Wiadomo¶æ |
wredus
Go¶æ
|
Wys³any: 2004-09-20, 09:50
|
|
|
Witam
Silnik mojego Trabiego czêsto bordzo g³o¶no pracuje,wydaj±c z siebie do¶æ g³o¶ny klekot.
Na tyle g³o¶ny,¿e podczas jazdy jest to denerwuj±ce.Czy jest mo¿liwe,¿eby zawory klapa³y?Przecie¿ ma hydr. kasowanie luzu?!
Objaw ten pojawia siê nie tylko przy zimnym ,ale tak¿e przy nagrzanym silniku po d³u¿szej je¼dzie.Potrafi te¿(ten objaw)znikn±æ sam z siebie. Kto¶ wie o co tu chodzi? |
|
|
|
|
JaJer
Go¶æ
|
Wys³any: 2004-09-20, 11:47
|
|
|
Sprawd¼ poziom oleju, jak za niski mog± klekotaæ hydropopychacze. Mo¿e dawno nie wymieniany olej i straci³ swoje w³a¶ciwo¶ci.
Dok³adnie os³uchaj silnik mo¿e us³yszysz co i gdzie klekocze. Wirtualnie to sie nie da. W tym przypadku mog± to byæ tylko domys³y.
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
Kuzyn
Go¶æ
|
Wys³any: 2004-09-20, 13:11
|
|
|
Przecie¿ ma hydr. kasowanie luzu?!
Popyhacze hydrauliczne siê zu¿ywaj± po ok 150kkm |
|
|
|
|
wredus
Go¶æ
|
Wys³any: 2004-09-20, 14:39
|
|
|
Dziêki za odp. Mam przejechane 100 tys.,a klekocze jakby spod pokrywy zaworów.Je¿d¿ê na mineralnym 15w40.Co s±dzicie o przesiadce na pó³-syntetyk 10W40? Mo¿e pe³en syntetyk? Tylko czy nie bêdê go zbiera³ z jezdni jak go wlejê? |
|
|
|
|
szkielu
Go¶æ
|
Wys³any: 2004-09-20, 17:14
|
|
|
sprawdz przewody podcisnienia- nieszczelne tez daja tki efekt czasem. U mnie zacz±³ pracowaæ jak klasyczny diesel tu¿ przed tym jak mi uszczelkê pod g³owic± wywali³o. zerknij na wydech - du¿u bia³ego dym siê wtedy pojawia |
|
|
|
|
Kuzyn
Go¶æ
|
Wys³any: 2004-09-20, 17:40
|
|
|
Je¶li ci na rozgrzanym silniku te¿ klekocze czasami to wymiana oleju na ¿adszy chyba nic nie da. Nie lepiej wymieniæ poprostu?? |
|
|
|
|
papieju
Go¶æ
|
Wys³any: 2004-09-20, 17:51
|
|
|
ja po takim przebiegu zalejesz syntetykiem po 100tys mineralnym to kapota, rozszczelnisz silnik - musisz juz zostac na mineralnym... |
|
|
|
|
Clark
Go¶æ
|
Wys³any: 2004-09-20, 20:28
|
|
|
Masz wyr±bane szklanki popychaczy.Wymien olej na ¶wiezy mineral,moze troszke pomoze |
|
|
|
|
Sikor
Go¶æ
|
Wys³any: 2004-09-20, 20:35
|
|
|
Co do regulatorów, to one czasami sie zapychaja i nie spe³niaj± swojej roli. Wiêcej info na www.klub-wartburga.prv.pl /Warsztat wartburga/mechanik/mechanik radzi/czyszczenie popychaczy. |
|
|
|
|
Luker
Go¶æ
|
Wys³any: 2004-09-24, 22:38
|
|
|
Moze pompa paliwowa klekocze. No mi sie tak zdarzylo raz. Zapomnialem , ze mam malo beny w baku i ciagle jezdzilem na gazie, jak poprawialem przewody paliwowe to bena do baku zciekla i pompa nie mogla zaciagnac beny. Pojechalem na stacje , zatankowalem za 20 pln i po 5 minutach spokoj... Problem sie czasami pojawia jak sobie postoi troszke dluzej i sobie tak 2 sekundy zaklekocze i od razu przestaje. Ja stawiam na pompe jezeli jezdzisz na gazie...
Pozdrawiam |
|
|
|
|
bertalesko
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-01-16, 21:57
|
|
|
Okej, rozkopuje stary temat, wiem ale pojawi³ u mnie siê ten sam problem...
Po tym jak odma wywali³a mi olej z silnika i przejechalem tak z 200m, dzi¶ zosta³a wymieniona szyba, zalany olej, autem potelepa³em zeby siê rozesz³o i silnik klekocze jak "rasowy dizel".
có¿ to mo¿e byæ? :D
mogê jutro go nawet nagraæ telefonem
p.s jutro bedzie wymieniany filtr oleju i odkrecony do oglêdzin pokrywek od silnika to powiem co i jak dok³adniej |
|
|
|
|
TrabiVR6
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-01-16, 22:23
|
|
|
Prawdopodobnie popychacze zaworowe.Po jakim¶ czasie ust±pi |
|
|
|
|
Bartek Dobrzyñski
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-01-16, 22:48
|
|
|
Wszystko masz opisane powy¿ej. Rozgrzej go porz±dnie. Pamiêtam, ¿e by³a to pierwsza "usterka" mojego Trabanta, która w dodatku sama siê "naprawi³a" |
|
|
|
|
Dymatorek
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-01-16, 23:10
|
|
|
¶ci±gniêcie pokrywy mija siê z celem gdy¿ nie ma tam nic co mo¿na oceniæ, zdiagnozowaæ go³ym okiem... btw. stukaj±ce szklanki wcale nie przypominaj± klekotu diesla, je¶li ju¿ to w momencie gdy chodzi np na 3 garki i przebiera albo ma 600-500 obr/min to siê wtedy zgodzê ¿e rasowy dizelek. U mnie raz powodem by³a ¼le z³o¿ona skrzynia biegów ;] |
|
|
|
|
bertalesko
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-01-17, 05:56
|
|
|
ogólnie to chodzi o to ¿e odg³os auta jest bardzo podobny do tego jaki by³ w momencie kiedy wywali³o olej przez odmê, jakby cos sie nie smarowa³o ? |
|
|
|
|
|