[1.1] Wahacz przód |
Autor |
Wiadomo¶æ |
Franciszek
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-01-29, 20:08
|
|
|
Witam
Gdzie regeneruj± przednie wahacze w trabancie 1.1? Chodzi o wymianê przegubu tego przy kole. |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
kuzyn353
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-01-29, 20:43
|
|
|
Firm regeneruj±cych jest du¿o. Google Ci na pewno pomo¿e znale¼æ jak±¶ blisko Ciebie.
W kwestii nazewnictwa to chodzi Ci chyba o sworzeñ a nie przegub. |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Dymatorek
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-01-29, 21:49
|
|
|
Spotka³em siê z opiniami na temat regeneracji wahaczy a mianowicie wprasowywania nowego sworznia i niektóre stwierdza³y jednog³o¶nie ¿e taki myk jest nieodpowiedzialny co dla mnie jest kompletn± bzdur± bo co pocz±æ w przypadku wahaczy których nie produkuj±? |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
J.J.
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-01-29, 23:20
|
|
|
przerobic woozek i i montowac od vw polo [; |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
TrabiVR6
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-01-30, 00:03
|
|
|
Albo przerobic wózek i montowaæ od mazdy 121 :P |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Dymatorek
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-01-30, 00:04
|
|
|
Mo¿e byæ i tak, a regeneracja takiego sworznia mniej wiêcej w jakiej cenie? |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
kuzyn353
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-01-30, 10:02
|
|
|
Regeneracja sworznia to 40-60z³ max. Polega na wymianie teflonowego ³o¿a sworznia. Sworzeñ zostaje ten sam.
Regenerowa³em wahacze w Scorpio, koñcówki dr±¿ków kierowniczych i dr±¿ków poprzecznych trzymaj±cych mosty w Jeepie.
Ca³y zabieg regeneracji dwóch wahaczy do Scorpio trwa³ jak±¶ godzinkê i poczeka³em a¿ zrobi± na miejscu. Z tym ¿e wahacze trzeba dostarczyæ ¶ci±gniête. |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Ptak
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-01-30, 15:15
|
|
|
napisz mi maila z Twoim kontaktem, a podam kto Ci to w Olsztynie zrobi a jak nie to przynajmniej powie gdzie wyrwaæ czê¶ci i jak to zrobiæ
pozDDRawiam |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Franciszek
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-01-30, 17:42
|
|
|
Kontakt poszedl na priv. |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
qba_601
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-01-30, 23:25
|
|
|
wahacz od polo podchodzi bez przerabiania wózka
lekko trzeba "poprawiæ" nowe wahacze od polo ale daje rade bez wiêkszych zabaw, co prawda geometria przedniego zawieszenia siê zmienia, szczerze je¼dzi³em na wahaczach od polo i powiem tak ze s± o niebo sztywniejsze od trabowych, przede wszystkim nie ma sto¿ków tylko "mocowanie" stabilizatora jest zalewane "wulkanizowane" jak kto woli, g³ówna "zabawa polega na rozwierceniu tulejki pod stabilizator, bo w trabancie stabilizator o dziwo jest grubszy ni¿ w vw polo,
ró¿nica g³ównie polega na odleg³o¶ci pomiêdzy g³ówka wahacza, czytaj sworzniem a stabilizatorem (vw jest krótszy o jakie¶ 4-5mm zale¿nie od producenta), odleg³o¶æ miedzy stabilizatorem a mocowaniem jest powiedzmy identyczna
teraz troszkê o kosztach :
przy regeneracji to jest mniej wiêcej 50 pln regeneracja sworznia + ~15 pln sto¿ki stabilizatora + ~10 pln tuleja mocowania wahacza, = ~80 pln + robota i przestój zwi±zany z regeneracja,
nowy od vw 80-100 zale¿nie czyj ale w tej kwocie mo¿na kupiæ ju¿ przyzwoity kawa³ek z³omu + wiert³o 14 [mm] albo 13,5 nie pamiêtam dok³adnie
o ile dobrze pamiêtam to ja kupowa³em delpfi po jakie¶ 60 pln w ramach ryzyka czy siê bêdzie dawa³o opanowaæ geometriê i przez rok uje¿d¿ania po wawie nawet nie "mia³kne³y" i by³y do tego fajnie sztywne, |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Hajs
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-01-31, 00:14
|
|
|
Tulejke rozwiercaæ trzeba na 14mm. Wad± wahaczy od vw Polo jest to, ¿e po 1-2 latach zaczyna pêkaæ guma os³onowa sworznia która jest mocno ¶ci¶niêta w Trabie, a jak ju¿ pêknie, to momentalnie robi siê luz.Poza tym ko³a staja w "pozytyw"
Ja kupowa³em za 52 z³ na allegro firmy DENKERMANN.
@TRabiVR6, na tych wahaczach z Mazdy 121 przednie ko³a pójd± w negatyw? |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
TrabiVR6
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-01-31, 19:00
|
|
|
Tak ostatnio porównywa³em wahacz od mazdy z trabantowym i wyglada identycznie z ma³ym ale...Odleg³o¶æ od stabilizatora do mocowania wózka jest krótszy jakie¶ 30mm i nale¿a³oby przesun±æ i t± warto¶æ mocowanie na wózku.W drug± stronê czyli od stabilizatora do sworznia identyczny wymiar jak w trabancie. |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
J.J.
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-01-31, 19:57
|
|
|
Widzisz Kemi.
To masz jak±¶ lipê z tymi przegubami od strony skrzyni. |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
qba_601
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-01-31, 22:03
|
|
|
co do pozytywu to mi siê uda³o wyj¶æ na prosto ale tylko dlatego ze stabilizator dokrêca³em jak trab sta³ na ziemi i na b³otniku siedzia³ ros³y osobnik, jak skrêci³em stabilizator na podniesionym aucie to wygl±da³ nie przymierzaj±c jak tatra :D |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
|