Strona G³ówna CartoonTrabant v1.0
cartoon trabant polska 1.0

FAQFAQ  SzukajSzukaj  U¿ytkownicyU¿ytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Nastêpny temat
[1,1] wymiana na 1.3
Autor Wiadomo¶æ
Trampek
Go¶æ
Wys³any: 2003-10-22, 19:53   

Witam
Mam zamiar wymieniæ silnik z 1,1 na 1,3 i tak sie zastanawiam bo wydaje mi sie ¿e wystarczy wymieniæ tylko wa³ ,wa³ek rozrz±du i ga¼nik od 1,3 do 1,1 i to ju¿ bêdzie 1,3.By³em u mechanika i powiedzia³ mi ¿e wystarczy ale on nie wyglada³ jakby sie na tym zna³.A czy wa³ od golfa 1,3 ró¿ni sie od wa³u do wartburga 1,3
 
 
osyt
Go¶æ
Wys³any: 2003-10-23, 09:45   

kurna a t³oki cylindry pierscienie i takie tam
 
 
GrzegorzB
Go¶æ
Wys³any: 2003-10-23, 12:11   

bo wydaje mi sie ¿e wystarczy wymieniæ tylko wa³ ,wa³ek rozrz±du

To dalej sie zastanawiaj jesli wydaje sie Ci ze "wystarczy wymienic tylko"...

Po co utrudniac sobie zycie i generowac koszty? Jak rozbierzesz silnik zeby przekladac "zaplanowane" elementy napewno pojawi sie jeszcze pare niespodzianek.

1,3 z Wartburga i przekladasz.
 
 
Luker
Go¶æ
Wys³any: 2003-10-23, 12:25   

Oprócz wymiany ca³ego silnika warto zastanowiæ siê nad wymian± t³oków i rozwierceniem cylindrów. Co do ga¼nika , to od Wartburga ró¿ni siê tylko wielko¶ci± dysz, wiêc jak Ci kolego zale¿y na zmianie ga¼nika , to lepiej kup za 40 pln zestaw dysz i masz to , czego potrzeba . Co do wymiany wa³ka. Hmmm , jak masz jaki¶ za free to mo¿esz sie pokusiæ o wymiane , ale to raczej zbêdne. Najwa¿niejsze jest zwiêkszenie pojemno¶ci . Zawory mog± siê otwieraæ i zamykaæ jak w 1.1 i nie powinno to spowodowaæ znacz±cego spadku mocy! Jak chcesz wymieniæ , to zamiast inwestowaæ w seryjny pokusi³bym siê o wa³ek GT , tylko , ¿e cena przewy¿sza zakup ca³ego silnika 1.3 , bo kosztuje 760 pln! Mo¿esz te¿ próbowaæ zwiêkszyæ st.sprê¿ania planuj±c g³owicê. W tym momencie uzyskasz jak najbardziej seryjny silnik VW ( Trampki celowo by³y zmulane zwiêkszaj±c d³ugo¶æ cylindra!!! Silnik VW 1.1 ma moc 50KM w seryjce, a Tramp ma biedne 40) . Wiêc je¿eli masz smyka³kê do takich rzeczy i nie chcesz p³aciæ wy¿szego OC , albo nie chcesz przebijaæ numerów na bloku to rozwieræ cylindy i wstaw wiêksze t³oki. Efekt ? 1.3 pod mask± i 1.1 w dowodzie rejestracyjnym.
 
 
hans
Go¶æ
Wys³any: 2003-10-24, 23:05   

i znów czê¶ci od WARTBURGA
pozdrawiam
 
 
kamyt20
Go¶æ
Wys³any: 2003-10-25, 10:12   

a nie wiecie czy pasuje mo¿e silnik 1.4 z tego nowszego vw polo
 
 
Trampek
Go¶æ
Wys³any: 2003-10-25, 19:20   

Obje¼dzi³em wszystkie szroty w okolicy i wszêdzie mi powiedzieli ¿e od wartburga to bêdzie mi ciêzko kupiæ silnik 1,3 a od golfa to by mi bez problemu sprzedali.Czy golfoskie 1,3 pasuje do trabantowskiej szkrzyni bo z reszt± to bym sobie poradzi³.
 
 
Daniel "Muffi
Go¶æ
Wys³any: 2003-10-26, 09:35   

trzeba dorobic poduszke w vw silnika, poniewaz nie ma otworow tam gdzie ifowski,

co do walka, silnik 1.3 na walku od 1.1 jezdzi biednie, zawory sie za malo otwieraja
 
 
bRq
Go¶æ
Wys³any: 2004-02-12, 00:12   

Sorry ze odkopuje takie tematy, ale mam 2 pytania... (tylko 2 :))
1. Czy da sie to wymienic tzn. mam silnik 1.3 wstawiam zamiast 1.1... Bez przerobek wchodzi ? Czy jednak cos trzeba przerabiac? Poduszki itd. Skrzynia biegów pasuje ?
2. Od jakiego VW silnik pasuje bez przerobek [1.3, golf, polo?]?
 
 
blaz
Go¶æ
Wys³any: 2004-02-12, 08:31   

i ja sie do³±czam do pytania -czy du¿o roboty wymaga przerobienie tej poduszki pod silnikiem(1.3 VW)i na czym taka robota polega(1.3 VW chodz± po 300z³, a wargolfy po 600z³), i co dok³adnie daje zmiana dysz w ga¿niku(oprucz zu¿ycia wachy)
 
 
sidus
Go¶æ
Wys³any: 2004-02-28, 20:10   

300 zl za vw? ³ooo a gdzie gaznik z vw, ktory kosztuje duzo kasy? No a ja tez bym chcial wiedziec co z ta poduszka :)
 
 
Robert LIMES Chodnicki
Go¶æ
Wys³any: 2004-02-29, 09:36   

bRq...
Ad. 1
jedyne co stanowi problem to woda..
albo zmieniasz wê¿yki albo przek³adasz rurê powrotna z 1.1 i po temacie...
bo do skrzyni i ca³ej reszty pasuje idealnie..

Ad. 2
z tego co tyu wiele razy mówiono to tak odrazu z ani jednego.. ;)
zmiana mocowania poduch albo dystansy do skrzyni wynie¶æ mog± wiêcej niz róznica miedzy 600 IFA a 300 z³ z VW

no i wartgolf 1.3 zdecydowanie lepiej udaje 1.1 jak nie chcesz grzebac w papierach :P
 
 
Sevrionek
Go¶æ
Wys³any: 2004-05-15, 08:24   

jakie ma osiagi na LPG taki silnik 1.3 mi obecnie nie chce isc pow.130 a i to jakos ciezko mu osiagnac te predkosc.jedyne roznice jakie zauwazylem to ze jest torszke bardziej warczacy i lepiej smiga do 80km/h. nie wiem jak jest mozliwe zeby 1.3 jechac 160... aha portki mam podwójne z warta. a po czym poznac czy walek jest z silnika 1.1 a po czym czy z 1.3
 
 
wartborgini
Go¶æ
Wys³any: 2004-05-15, 13:36   

No ga¼nik to nie do koñca jest taki sam 1,3 i 1,1, bo 1,3 ma o 2 mm wiêksz± ¶rednicê gardzieli...
A prze³o¿enie ca³ego silnika owszem to jest rozwi±zanie najprostsze, tyle ¿e pozostaje "drobny" problem z NUMERAMI SILNIKA !!!!!!!

i co wtedy ???
 
 
Sikor
Go¶æ
Wys³any: 2004-05-15, 18:56   

Kurcze przecie¿ wartburg z seryjnym 1,3 idzie 1,60 to trampek powinien jeszcze wiecej....
 
 
Wy¶wietl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez mo¿liwo¶ci zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 3,2 sekund. Zapytañ do SQL: 13