[601] sprzeglo, docisk, ...??? |
Autor |
Wiadomość |
Bart
Gość
|
Wysłany: 2004-05-13, 18:49
|
|
|
wrocilem z garazu tj przyjechalem samochodem :)) wymiana tarczy sprzegla (teraz mam zwykla bez sprezynek) sprawila ze trab odzyskal wszystkie biegi...przyczyna awarii nie byl "dynks" tj Âłozysko dociskowe cierne jak myslalem na poczatku, tylko tarcza sprzegla sprezynowa w ktorej rozsypaly sie sprezynki i powpadaly w docisk a ten nie mogl sie ruszyc...
Za wszystkie odpowiedzi serdecznie dziekuje
Trab reaktywacja - trzeba sie napic ;)) |
|
|
|
|
Luko
Gość
|
Wysłany: 2004-05-21, 00:18
|
|
|
Ja mam jeszcze jedno pytanko i prosbe jednoczesnie. Ile ten "dynks" jak go Bart ladnie nazwal, potocznie zwany lozyskiem wyciskowym powinien miec grubosci/wysokosci [zalezy z ktorej strony sie pztrzy ;p ] bo chcialem porownac wymiary nowego i mojego. Jezeli nie sprawi to komus wielkiego problemu to prosze o dokladne zmierzenie i podanie tej wiadomosci publicznie tu na forum :]
Pozddrawiam |
|
|
|
|
Konrad
Gość
|
Wysłany: 2004-05-21, 09:55
|
|
|
A mi znowu œlizga siê sprzêg³o, do tego zauwa¿y³em ma³y wyciek oleju na ³¹czeniu skrzyni z blokiem silnika. Ok³adziny s¹ chyba ok wymienia³em nieca³e 1500km temu, stara ok³adzina zreszt¹ by³a w przyzwoitym stanie za to ca³a upaprana w oleju- to by³o prawdopodobnie przyczyn¹ œlizgania- ale mechanik jakoœ posk³ada³ i by³o ok.Teraz jest ju¿ coraz gorzej silnik ju¿ po parunastu km wkrêca siê w obroty bez nabierania prêdkoœÌi(3 i 4bieg). W skrzyni jeszcze nigdy nie d³uba³em wiec prosze o help - co pad³o ? simeringi ? jak tak to ile takowe kosztuj¹ i jak sie zabraÌ do ich wymiany? du¿o z tym grzebania? a moze cieknie z innego powodu ? Z góry dziêki za pomocne rady |
|
|
|
|
Bart
Gość
|
Wysłany: 2004-05-21, 11:01
|
|
|
Odp dla Luko
U mnie razem z tym metalowym ma 17 mm grubosci, a jak pokazalem facetowi w sklepie i pytalem sie czy nowe sa duzo grubsze to powiedzial ze nie, dlatego sadze ze new "dynks" ma ok 20 mm lub troche wiecej...
Odp dla Konrada
1. A sprawdzales naciag linki sprzegla?? (jak sie slizga to trzeba stopniowo odkrecac srubke ;)) )
2. A moze ten wyciek oleju na laczeniu skrzyni biegow z silnikiem to przyczyna slizgania sie sprzegla, bo tam przeciez znajduje sie tarcza :>
3. Jak chcesz to mozesz wyciagnac tarcze i ja obejrzec nie wyciagajac silnika i skrzyni biegow (ja tak zrobilem :D )
4. Majac 0% wiedzy, doswiadczenia i umiejetnosci (oprocz tych wrodzonych) rozebralem skrzynie a potem ja zlozylem. ZaÂłuje ze nic nie zrobilem z tym 4 biegiem zwanym wolnym kolem :((( Za jakis czas znowu bede rozbieral... |
|
|
|
|
Luko
Gość
|
Wysłany: 2004-05-21, 23:33
|
|
|
Dzieki Bart :] |
|
|
|
|
mtrabant
Gość
|
Wysłany: 2004-05-24, 01:16
|
|
|
lozysko wyciskowe nie sciera sie zbyt szybko, predzej wyrabia sie na oparciu w widelkach. podobnie jest w Wartburgu z tym ze tam jest toczne lozysko. Aha ono jest grafitowe a nie kwarcowe jak ktos tu wczesniej napisal :) |
|
|
|
|
miedelnica
Gość
|
Wysłany: 2004-05-24, 01:55
|
|
|
hmm... to mi siĂŞ w takim razie coÂś pokieÂłbasiÂło. ale na swoje usprawiedliwienie dodam,Âże sam tak sÂłyszaÂłem i to wiele razy;) |
|
|
|
|
Bart
Gość
|
Wysłany: 2004-06-02, 23:38
|
|
|
no taaaak... moja nowa tarcza (tym razem juz nie sprezynowa) jest do wyrzucenia ale dlugo sie nia nacieszylem (20 dni!!!) co tym razem sie zepsulo w zwyklej tarczy sprzegla, jezeli zalozymy ze sprĂŞÂżynek nie ma a okÂładziny sa w porzadku ?! odpowiedz: waÂł zmieliÂł zĂŞby... jaki teraz robia badziew!! ale ok :)) zaÂłoÂżyÂłem stara tarcze sprzegÂła i powinno dziaÂłaĂŚ. Ale jest problem:
przy wyjmowaniu pó³-osiek ze skrzyni biegów, na koùcu pó³-osiek jest element z trzema "bolcami" na ktorych sa pierscienie jak sie pozniej okazalo sa one luzne... byly takie male preciki miedzy bolcami a pierscieniami chyba dzialaly jako lozyska ale juz ich nie ma...
pytanie:
- dostane gdzies te 3-bolcowe koncowki co wchodza do skrzyni biegow ?? czy ³atwiej dostac pó³-oœki z tymi koncówkami ??
PoZdRaWiAm
PS jutro szroty, sklepy...samochod musze zlozyc do soboty bo wtedy jade spawac i do lakiernika :))) |
|
|
|
|
|