[601] Silnik "grzechocze" ??? |
Autor |
Wiadomo¶æ |
Micha³ Zyzañski
Go¶æ
|
Wys³any: 2004-05-31, 10:14
|
|
|
Witam! Nie wiem ale co¶ mi "grzechocze" w silniku. Ten odg³os s³ysza³em w aucie ju¿ od dawna, ale teraz zaczyna byæ do¶æ g³o¶ny. Wystêpuje tylko gdy silnik jest obci±¿ony, np kiedy dajê mu wiêcej gazu i lekko przekraczam opór, który jest w pedale gazu. Najczê¶ciej gdy jadê pod górê. Odg³os ten wystêpuje przy:40-70 czasami 80km/h. To "grzechoczenie" na pocz±tku dawa³o siê we znaki tylko na czwartym biegu, a teraz jest te¿ na trzecim. Na wolnych obrotach to nie wystêpuje, tylko gdy samochód jedzie i ma wysi³ek.
Mo¿e kto¶ wie co mu dolega? Zastanawia³em siê nad wa³em, ale przewa¿nie wa³ stuka, lub bije, a to inny odg³os. Poza tym mam przejechane 52 ty¶ km,i auto jest z roku 1987 wiêc na wa³ jest chyba za wcze¶nie. Byæ mo¿e to ja zawini³em poniewa¿ nie "przeci±gam" Trabanta na biegach tylko wcze¶nie dajê kolejne biegi. Tak wiêc gdy w³o¿e mu 4 przy 45/50 km/h i dodajê gazu silnik "zbyrczy" |
|
|
|
|
Ksycior
Go¶æ
|
Wys³any: 2004-05-31, 10:39
|
|
|
Witamm.Ten "grzechotnik" toefekt spalania detonacyjnego(stukowego).Recepta na to to regulacja zap³onu.Wiêcej o tym znajdziesz w wyszukiwarce wpisuj±c "spalanie detonacyjne",tudzie¿ kliknij na Grzechotnik
PozDDRowy. |
|
|
|
|
Ksycior
Go¶æ
|
Wys³any: 2004-05-31, 10:42
|
|
|
yyyyyy.......cierpliwo¶ci ...ucze siê ;]]Grzechotnik
mo¿e teraz;];] |
|
|
|
|
Zbyszek 601
Go¶æ
|
Wys³any: 2004-05-31, 10:45
|
|
|
4 "daje siê" przy 65-70, ja czasem przeci±gam do 80 nawet. 4 bieg przy 45-50 km/h to katorga dla ³o¿ysk wa³u. Silnik ma wówczas ok 2000 obrotów, a to zdecydowanie za ma³o. Nie jest to ani ekonomiczne ani nie dodaje trabowi dynamiki (nie wspominaj±c o gwa³townym spadku trwa³o¶ci silnika). silnik nale¿y utrzymywaæ podczas jazdy w zakresie pomiêdzy maxymalnym momentem obrotowym (ok 3000 obr) a maksymaln± moc± (ok 4200) a z tego wynika, ¿e czwórkê wrzucamy na prostej drodze przy ok 70 km/h. Przy je¿dzie z górki wcze¶niej, przy je¼dzie pod górkê pó¼niej.
Co do wspomnianych ha³asów - to detonacje, czyli spalanie stukowe. Pó¼niej zmieniaj biegi, ustaw dok³adnie zap³on i ga¼nik, wyczy¶æ g³owice i t³oki z nagarów. Stuki zanikn± lub zmniejsz± siê znacznie |
|
|
|
|
Micha³ Zyzañski
Go¶æ
|
Wys³any: 2004-05-31, 12:58
|
|
|
Za powy¿sze rady bardzo Wam dziêkujê. Mam nadziejê, ¿e to jest to. Pójdê teraz i wezmê siê do roboty. Poczyszczê i zawiozê do ustawienia zap³onu. Mam nadziejê, ¿e trafiê na dobrego (i taniego) mechanika. Do wskazówek odno¶nie jazdy te¿ siê zastosujê. Zbyt chyba patrzê na ekonomiê jazdy, a to prowadzi w sumie, do wiêkszych wydatków. Pozdrawiam Was |
|
|
|
|
Zbyszek 601
Go¶æ
|
Wys³any: 2004-05-31, 13:02
|
|
|
O ustawianiu zap³onu jest tyle na forum, ¿e mo¿na napisaæ pracê doktorska na ten temat. Nie jest to tak trudne, by szukaæ mechanika... Z czyszczeniem ga¼nika te¿ sobie poradzisz, jak masz choæ jedn± praw± rêkê.... AAAAaaa i nie wykrêcaj sruby pod plastikowym korkiem!!! |
|
|
|
|
Sikor
Go¶æ
|
Wys³any: 2004-05-31, 18:28
|
|
|
Szczerze mówi±c, to ten grzechot to w momim warcie wystêpowa³, anwet po dok³adnym ustawnieniu zap³onu. Jak mu mocno depta³em to tak grzechota³o. W ksi±¿ce " Je¿d¿ê samochodem Wartburg" znalaz³em takie sformu³owanie "granica dzwonienia" chodzi o przy¶pieszanie. Wydaje mie sie ¿e takie delikatne to moze byc zawsze. |
|
|
|
|
kuba_krakow (WLADZIO)
Go¶æ
|
Wys³any: 2004-05-31, 18:30
|
|
|
Witam!!
mia³em dzisiaj za³o¿yæ podobny temat. Z tym, ¿e u mnie klekocze. Te¿ pod obci±¿eniem. Dodam, ¿e w ¶rednim zakresie obrotów i mój silnik przewa¿nie chodzi na wy¿szych obrotach.
Luzu na korbowodach praktycznie nie ma. Mo¿e to zawory siê tak t³uk±?? |
|
|
|
|
kuba_krakow (WLADZIO)
Go¶æ
|
Wys³any: 2004-06-01, 10:32
|
|
|
Kto¶ mia³ tak??
No i kto mnie pocieszy i powie, ¿e to tylko zawory...
DDR |
|
|
|
|
Joonior
Go¶æ
|
Wys³any: 2004-06-01, 16:45
|
|
|
taaaaa.w 601 to na pewno zawory.na sto procent
wymieñ i bêdzie po sprawie...gwarantuje... |
|
|
|
|
kuba_krakow (WLADZIO)
Go¶æ
|
Wys³any: 2004-06-01, 16:53
|
|
|
a mo¿e mi powiesz, ¿e w 601 nie ma zaworów ss±cych??
Bo co ja silnika w ¶rodku nie widzia³em????
JAKBY ICH TAM NIE BY£O TO BYM NIE PISA£, ¯E S¡!!!!
PS. Zobacz se do ksi±¿ki Skurskiego. |
|
|
|
|
kuba_krakow (WLADZIO)
Go¶æ
|
Wys³any: 2004-06-09, 01:57
|
|
|
Witam!!
zastosowa³em "tuning" majora no i silnik przesta³ grzechotaæ.
Nie jest to spowodowanie zap³onem (o ile masz elektronika) co nagarem który siê osadzi³ na g³owicach i t³oku przez to, ¿e powoli je¼dzisz.
Ja po wypolerowaniu g³owic od ¶rodka i denek t³oków stwierdzi³em, ¿e silnik przesta³ dzwoniæ!!
tak wiêc - wiêcej gazu ;)
DDR>
PS. po takim przebiegu przyda³o by mu siê takie wyczyszczenie!! (mój ma ok. 30000 po remoncie) |
|
|
|
|
|