Strona Główna CartoonTrabant v1.0
cartoon trabant polska 1.0

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
[602] Silnik wankla
Autor Wiadomość
trabi23
Gość
Wysłany: 2004-06-07, 22:46   

Witam ponownie bo mnie cos naszÂło dzisiaj na posty :P
takze mam pytanie: czy ktos wie czy w polsce jezdzily traby z silnikiem wankla czy byl to tylko prototyp muzealny egzemplarz. Zainteresowalem si etym silnikiem i jest on fenomenalny aczkolwiek posiada kilka wad tecjnicznych ale 65KM z 500ccm mowi samo za siebie....

Silnik wankla
 
 
Jimmy_Rz
Gość
Wysłany: 2004-06-07, 23:27   

nie ma ju¿ samochodów z silnikiem wankla praktycznie, chocia¿ niebywa³¹ jego zalet¹ jest wysoka sprawnoœÌ. wiem ¿e niektóre marki montowa³y w swoich samochodach takie silniki. co do wad - problem g³ówny to uszczelnienie obrotowego t³oka, tam nie ma pierœcieni ¿adnych...
muszê doczytaÌ cokolwiek o tym, bo mnie wci¹gn¹³eœ w temat :)))
pozDDRawiam

inÂż. Jimmy_Rz®
 
 
trabi23
Gość
Wysłany: 2004-06-07, 23:44   

nom temacik jest cyrk
a co do uszczelne nia to mazda w rx-7 poradzila sobie z tym doskonale uzyskujac niebotyczne moce z malej pojemnosci
 
 
Maciek ChybiĂąski
Gość
Wysłany: 2004-06-07, 23:47   

No tak ale wez teraz wsadz ten silniczek od mazdy do trabika :) tak zeby jeszcze to jechalo w jednym kawalku :D
 
 
trabi23
Gość
Wysłany: 2004-06-07, 23:55   

no to raczej ne mozliwe

ale mi chodzilo o seryjne traby z tym silnikiem
 
 
GrzegorzB
Gość
Wysłany: 2004-06-08, 00:06   

2002-03 ein Wankel-Trabant 602 rekonstruiert

W muzeum w Zwickau stoi taki eksponat - tylko i wylacznie prototyp...

Mysle ze przy DDRowskim wykonaniu byloby wiecej problemow jak pozytku z takiego seryjnego produktu ;)

Fabrykom VEB IFA daleko bylo do NSU, a do mazdy chyba tez...
 
 
mtrabant
Gość
Wysłany: 2004-06-08, 00:14   

a kierowcy ostatnich NSU z wanklem mijajac sie na drodze pokazywali sobie na palcach ktory z kolei silnik maja pod maska :)))
Bardzo awaryjne to bylo i NSU wylozylo sie na kosztach napraw gwarancyjnych. Co do Mazdy - do dzis radzi sobie z wanklami coraz lepiej ale trwalosc i tak nie dorownuje zwyklym silnikom, wyzsze jest tez zuzycie paliwa. Ale ten stosunek mocy do masy... to jest to!
 
 
trabi23
Gość
Wysłany: 2004-06-08, 00:40   

no wlasnie z tej stronki ktorej link umiescilem wynika ze wiele firm produkowlo wankla np w policyjnej ladzie samara byl wankel

co do trabow nie byla to samorobka DDR tylko silnik NSU czyli bylo by nawet ok

a mazda wypuscila teraz rx-8 tez z wanklem i ciekawe czy udalo sie uszczelnic tÂłok??
 
 
gal001
Gość
Wysłany: 2004-06-08, 00:54   

no silnik wankla do jest kosmos rzeczywiscie. szkoda ze tylko w teori sprawdza sie az tak znakomicie. chociaz oczywiscie zalezy to od wykonia. wydaje mi sie ze na dzisiejszym poziomie technologicznym dosyc relanym pomyslem jest eksperymetowanie z wanklem (vide mazda) niestety istnieja ogromne grupy interesow zainteresowane utrzymaniem dotychczasowej, bylo nie bylo, tradycyjnej konstrukcji.
a tak z ciekawostek to wydzial samochodow i maszyn rolniczych juz od dobrych kilkudziesieciu lat za swoje logo uznalo przekroj przez ten silnik.
z montonowanie go do traba to jest jeden ale powazny klopot, skad go wziac??
pzdr
gal
 
 
picia353
Gość
Wysłany: 2004-06-08, 01:39   

no w maÂździe fajnie to chodzi bo z poj 1.300 wyciÂągajÂą 200kM ale minusem sÂą uszczelniacze ktĂłre trzeba wymieniaĂŚ co 50 tyÂś i kost takih uszczelniaczy to ok 4tyÂś zÂł + robota
 
 
eddie
Gość
Wysłany: 2004-06-08, 03:39   

mazda wykupila prawa do patentu na takie silniki. eksperymentuja z ceramika jako uszczelniacze. usiluja wprowadzic kosmiczne technologie wykozystywane na powloki wachadolowcow.
dozo roznych firm robilo takie silniki ale na uwczesne czasy dupowato z uszczelniaczami. moze sie cosik poprawi.. kiedys.
pozdrawiam
eddie
 
 
Maciej 'Qbak' Darocha
Gość
Wysłany: 2004-06-08, 18:00   

IMO g³ównym problemem silnika Wankla jest wykonanie "cylindra" - jego kszta³t jest bardzo z³o¿ono, w praktyce wykorzystuje siê do jego opisu krzyw¹ 6-go stopnia, która jest tylko przybli¿eniem po¿¹danej.

Problemem nie jest wykonanie nowego silnika, gorzej juÂż jest ze "szlifem" - cylinder nie zuÂżywa siĂŞ rĂłwnomiernie, a tracÂąc ksztaÂłt niestety rozszczelnia siĂŞ...

Pomys³ jest rewelacyjny, ale niestety doœÌ k³opotliwy. I chyba nie ma tu ¿adnego spisku - klasyczne silniki t³okowe s¹ znacznie taùsze w produkcji, trwalsze i ³atwiejsze w serwisowaniu.
 
 
Mally2105
Gość
Wysłany: 2004-06-09, 18:04   

Hmmm.Skad wziac wankla??poszukajcie na wschodzie ;) W Rosji do ÂŁad przeznaczonych dla przeroznych sÂłuÂżb montowali i chyba dalej montuja silniki wankla.Niestety niewiele o nich wiadomo, poza tym,ze Lada 2105/7 miala okolo 9-10 sekund do 100 km/h
 
 
trabi23
Gość
Wysłany: 2004-06-13, 00:42   

znalazlem info i wanklach w trabie 603 tylko ni huhu rozumiem z tego:/

http://totalcar.hu/tortenelem/trabant603/
 
 
Grzesiek N.
Gość
Wysłany: 2004-06-14, 11:13   

TeÂż coÂś znalazÂłem (na samym dole)

Jakby link nie wyszedÂł:
http://home.clara.net/peterfrost/trabant.html

pozDDRowienia
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 12