Strona G³ówna CartoonTrabant v1.0
cartoon trabant polska 1.0

FAQFAQ  SzukajSzukaj  U¿ytkownicyU¿ytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Nastêpny temat
[601] O ekonomizerze - jakie ma lampki?
Autor Wiadomo¶æ
mtrabant
Go¶æ
Wys³any: 2004-06-04, 01:34   

Witam!
Wlasnie dopadlem na szrocie ekonomizer z 12 diodami. I w zwiazku z tym mam pytanie: jakie macie u siebie ekonomizery i obrotomierze podobne do ekonomizerow? Bo myslalem ze jest dwa rodzaje ale okazuje sie ze jest wiecej, szukanie na forum jeszcze zagmatwalo bardziej sprawe. A wiec sa 2 typy co najmniej:
jeden z 4 ziel. i 3 zoltymi lampkami - standard
drugi z 1 zolta, 4 ziel, 1 zolta i 6 czerwonych - taki wlasnie wyjalem (wyglada na oryginal bo nie byl otwierany)
Jakie byly jeszcze? Bo slyszalem o takich co mialy na poczatku same zielone, w srodku wiecej zoltych itd.)Wiec piszcie jakie macie(chodzi mi o oryginalne). Piszcie tez o borotmoierzach bo jestem ciekaw czy bylo wiecej wersji czy tylko jedna.
Dzieki za odpowiedzi!
 
 
Mally2105
Go¶æ
Wys³any: 2004-06-04, 10:08   

1-4-1-6 byly fabryczne, ale kolega ma tez dlugi ekonomizer i tylko 2 kolorowy A ja mam dlugi z rezerwa, zrobiony z krotkiego ;) pzdr
 
 
Jimmy_Rz
Go¶æ
Wys³any: 2004-06-04, 11:16   

Mam w tej chwili 4-3
W przygotowaniu mam 1-4-1-6 bo mu siê co¶ chrzani i siê wszystkie diody siê ¶wiec±. Oba typy by³y fabryczne.

in¿. Jimmy_Rz®
 
 
Galant
Go¶æ
Wys³any: 2004-06-07, 18:47   

Witam!
Przez krótki okres czasu by³y eko wskazówkowe takie oldschoolowe na maxa.
 
 
mtrabant
Go¶æ
Wys³any: 2004-06-15, 02:12   

Witam ponownie i dzieki za odpowiedzi. Ma ktos zdjecie ekonomizera ze wskazowka? W zyciu na oczy takiego nie widzialem. I mam jeszcze pytanie: jak mozna naprawic niedzialajacy ekonomizer? czy elektronika z 7 lampek i 12 lampek jest ta sama? bo mam dzialajacy na 7 i zepsuty na 12 i chcialbym z nich jeden zlozyc. rozebralem oba i czesc elementow ma rozne symbole ale moze to dlatego ze sa z roznych lat produkcji i oznaczaja to samo. Ten zepsuty wyglada calkiem ok (nie widac zeby cos bylo spalone) i nie wiem jak znalezc uszkodzenie. Moze jakis elektronik wie jak sie do tego zabrac, co sprawdzac najpierw itp. Bede wdzieczny za podpowiedzi bo na razie pojecie mam blade.
 
 
Jimmy_Rz
Go¶æ
Wys³any: 2004-06-15, 11:23   

Ogólnie podziliæ mo¿na ekonomizer na dwie p³ytki - pierwsza - kwadratowa, pozioma to uklad przetwornika f/U (czêstotliwo¶æ / napiêcie), który odpowiada za "zliczanie" impulsów i uzale¿nienie pewnych warto¶ci napiêcia wyj¶ciowego od czêstotliwo¶ci tych impulsów (nadawanych z czujnika przep³ywowego paliwa). Druga p³ytka- okr±g³a to tzw. pole odczytowe, gdzie napiêcie wyj¶ciowe przetwornika f/U jest zamieniane na wskazania na linijce ¶wietlnej zbudowanej na prostok±tnych diodach LED.
Ró¿nice w budowach obu wersji wska¿ników oparte byly na ró¿nicach w konstrukcji pól odczytowych - ilo¶æ diód LED 7 a. 12, a co za tym idzie ró¿nicach w analogowych ukladach scalonych "okr±g³ej" p³ytki. Nie powinno byæ ¿adnych ró¿nic w budowie przetwornika f/U.
Gdzie szukaæ uszkodzenia...
Stara sprawdzona metoda postêpowania - masz sprawny wska¼nik i uszkodzony, do tego ¶redniej klasy mierniczek cyfrowy i jazda - badasz po kolei pewne punkty p³ytki eliminuj±c ró¿nice we wskazaniach.
Druga z kolei metoda polega na eliminacji elementow, które maj± do¶æ du¿y przedzial niepewno¶ci je¶li chodzi o uszkodzenia - wylutowyjesz je i dokonujesz pomiarów porównuj±c z danymi tablicowymi czy katalogowymi. ¯mudna praca ale po nitce do k³êbka.
Je¶li chodzi o mnie - w zale¿no¶ci od objawów - wymieñ wszystkie kondensatory elektrolityczne, nastêpnie tranzystory - to groszowe sprawy. Gdyby dalej by³o co¶ nie tak to pomy¶l o ukladach scalonych - cyfrowym przetwornika f/U i analogowym, steruj±cym linijk± ¶wietln±. Pomiarów rezystancji rezystorow dokonuj odlutowuj±c jedno wyprowadzenie rezystora z p³ytki, porównaj warto¶ci z wynikaj±cymi z kodu kreskowego na rezystorkach.
Zwróc szczególn± uwagê na po³±czenia ¶cie¿ek w p³ytce, pamiêtaj, ¿e wcale nie musi byæ widaæ przerwy!!! I pamiêtaj o tym, ¿e obie p³ytki maj± obwody drukowane dwustronnie - staranno¶æ monta¿u ma tu kapitalne znaczenie.
Trudno mi tu radziæ cokolwiek na odleg³o¶æ i diagnozowaæ ale my¶lê, ¿e je¶li bawisz siê cokolwiek elktronik± to dasz radê.
Jeszcze nale¿a³oby siê przyjrzeæ fotodiodzie odpowiedzialnej za ¶ciemnianie diód LED w nocy, ona te¿ mo¿e spowodowaæ nie liche zamieszanie.
Je¶li bêdziesz mial jakie¶ pytania, to pisz maila towdik@o2.pl .
PozDDRawiam

in¿. Jimmy_Rz®
 
 
miedelnica
Go¶æ
Wys³any: 2004-06-15, 17:03   

ekonomizery wskazówkowe rodem z zwickau mia³y robury. u mnie w kro¶nie takie cuda s± po 10pln. obudowa taka sama jak ekonom601, ale w ¶rodku wskazówka i takie ¶mieszne kolorowe rysunki.
 
 
Heniu Portier
Go¶æ
Wys³any: 2004-06-15, 20:31   

hmmmmm....a czy da sie przysposobic eko z trabanta do innego auta ???[fiat 127].....wiem,ze potrzebne jest "smigielko' i kabelki....poza tym jak rozwiazac to,ze pompa tloczy caly czas paliwo????
 
 
miedelnica
Go¶æ
Wys³any: 2004-06-16, 00:06   

daj czujnik miêdzy pompê a ga¼nik. w 353 jest tak, ¿e jak napompuje ile trzeba to komora p³ywakowa zamyka otwór i paliwo stoi,wtedy diody zaczn± gasn±æ. chyba ¿e siê mylê.
 
 
mtrabant
Go¶æ
Wys³any: 2004-06-16, 01:15   

w 353 ekonomizer jest podwojny i odejmuje to co wraca przelewem do zbiornika. Bez problemu podejdzie do innego auta.
 
 
Mr Muzik
Go¶æ
Wys³any: 2004-06-25, 17:55   

Witam
Oczywi¶cie jak zwykle walne z grubej rury (poniewczasie)

Mam na sk³adzie ekonomizer (wska¼nik diodowy) od Trabanta i w³a¶nie sta³em siê posiadaczem ekonomizera (tej czê¶ci dwukomorowej z warbiego.
Z tego co wiem mam ju¿ komplet tylko, ¿e ka¿de z innej parafii, a poza tym na ekonomizerze jest kilka koñcówek konektorowych, a z "zegara" wychodzi kilka kabelków.
Czy kto¶ mo¿e mi podpowiedzieæ, który kabelek do której koñcówki i gdzie zasilanie, a gdzie masa?
A tak na marginesie:
Wartburg mia³ powrót paliwa?
W moim Barkasie (silnik wartburga) niczego takiego nie wykry³em
 
 
Sikor
Go¶æ
Wys³any: 2004-06-25, 18:07   

nie mia³ ¿adnego powrotu.... Paliwo pompowane by³o ca³y czas, a w ekonomizerze by³a tylko komora wyrównawacza i nic tam niczego nie zamyka³o.....
 
 
CaMeL
Go¶æ
Wys³any: 2004-07-04, 13:56   

Ostatnio tez dorwalem ekonomizer ten 4+3 i przy nim jest stado kabelkow i rurek i tak nieszczegolnie wiem gdzie to wszystko podlaczyc. Czy ktos ma do tego jakas prosta instrukcje albo jakie zdiecia czy schemat? Jesli tak to bede wdzieczny za pomoc :-)

Niech Mixol bedzie z Wami!
 
 
Wy¶wietl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez mo¿liwo¶ci zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytañ do SQL: 13