Moja czarna skarbonka. |
Autor |
Wiadomo¶æ |
Martin Wodecki
Go¶æ
|
|
|
|
|
Kumpelek
Go¶æ
|
Wys³any: 2009-11-07, 23:38
|
|
|
Rewelacji jaki¶ nie ma. :P |
|
|
|
|
Piotr Bachurski
Go¶æ
|
Wys³any: 2009-11-08, 03:17
|
|
|
witam -z klamkami uwazaj bo ogolnie to mandacik i dowod rejestracyjny zabrany w/g przepisow a jak trafisz na aprekarzy to na 100% zabrany ;/ |
|
|
|
|
magik
Go¶æ
|
Wys³any: 2009-11-08, 10:33
|
|
|
Czêsto bywam w rejonach gdzie du¿o takich autek z rej.KNS. Mistrzowie tjuninku :] Rób lepiej orygina³. Kupê robi siê do¶æ ³atwo. Póki co inwestuj w mechanikê. Rozbieraj po kolei w drobny mak i sk³adaj od nowa remontuj±c wszystko bez udziwnieñ. To daje najlepsze efekty. Sprawno¶æ najwa¿niejsza. Ale sprawno¶æ osi±gniêta nie dziêki dzia³aniom dora¼nym a poprzez porz±dne i uczciwe naprawy. Najlepiej samemu. To ju¿ stare auto i potrzebuje wiêcej pracy ni¿ siê wydaje. Nawet je¶li je¼dzi. Je¶li zaniedbasz to za dwa trzy lata zobaczymy auto na allegro. Powodzenia i wytrwa³o¶ci. |
|
|
|
|
Martin Wodecki
Go¶æ
|
Wys³any: 2009-11-08, 15:20
|
|
|
KNS jest tylko dlatego ze nie przerejestrowane jak co¶ to bêdzie TKN ;) a o sprzedaniu ani my¶lê i tak z kas± ciê¿ko (maturzysta) wiêcej ró¿nych wydatków ni¿ ogólnych zysków. A autko po trochu samemu robie na ile mi fundusze pozwalaj±. |
|
|
|
|
wnuq
Go¶æ
|
Wys³any: 2009-11-10, 11:18
|
|
|
kielce to chyba Tk a nie TKN-koñskie |
|
|
|
|
magik
Go¶æ
|
Wys³any: 2009-11-10, 11:26
|
|
|
jak bêdziesz po trochu to zanim siê obejrzysz bêdziesz zamiata³ rdzê, wystarczy rok , dwa. Wtedy najczêsciej sie odechciewa i auto l±duje na gie³dzie. W stare auto trzeba naprawdê wpompowaæ kasy której siê nigdy nie odzyska. Zabawa tylko dla prawdziwych fascynatow i z ogromnym zaparciem. Nie pitu pitu co sobie zrobiê. Tyko siê wstawia do gara¿u i robi w ka¿dej wolnej chwili. Wiêkszo¶æ trabantów jest w takim stanie ¿e trzeba ratowaæ na ju¿. Raczej Twój do wyj±tków nie nale¿y z tego co widzê.A po zimie bêdzie tylko gorzej |
|
|
|
|
Martin Wodecki
Go¶æ
|
Wys³any: 2009-11-10, 17:09
|
|
|
Auto stoi ca³y czas w gara¿u, co mogê przy nim robiæ to robiê ale sk±d braæ na to kasê, chwilowo jestem puusssstttyy ;( |
|
|
|
|
Bogdan 611
Go¶æ
|
Wys³any: 2009-11-11, 11:18
|
|
|
Ja znam trzy drogi robienia trabów
1 100% orgina³ igie³ka ew delikatne poprawianie fabryki
2 p³yniesz z tematem robisz jakis wynalazek z silnikiem golfa gti sportowe zawieszenie full wypas
3 jezdzisz dopuki sie nie zesra robisz tylko co na bierzaco potem kupujesz nastepnego a tego masz na magazyn czesci
Kazda droga ma swoje plusy i minusy |
|
|
|
|
kasq5510
Go¶æ
|
Wys³any: 2009-11-11, 21:55
|
|
|
najlepiej odrestaurowaæ dwusówa, wsadziæ 1.8 do polo a na codzieñ ganiaæ star± 601 i patrzeæ czy siê rozsypie czy nie:) |
|
|
|
|
magik
Go¶æ
|
Wys³any: 2009-11-12, 10:43
|
|
|
pierwsza g³ówna zasada- nie kupuje siê czego¶ jak nie staæ Ciê na utzymanie. W tym przypadku 3 punkty o których pisze Bogdan s± nie do zrealizowania.
Ale tak to jest jak siê kupuje samochód na granicy ¿ywota za 600 z³ i siê wydaje ¿e bêdzie siê mia³o auto do jazdy, a tak naprawdê do wymiany i zrobienia jest wszystko. Mnie absolutnie podstawowy serwis auta zaraz po kupnie kosztowa³ przesz³o 1200 z³, a kupi³em polówkê z przebiegiem 50 tys od nowo¶ci A gdzie reszta oc i przegl±d chocia¿ ? Tu trzeba trze¼wo i realnie my¶leæ. Jak siê kupuje bez pojêcia to siê generuje jedynie straty.
Powiem dla przyk³adu:
Robi³em koledze profesjonaln± regeneracjê wachaczy tylnych 2 szt
Obspawanie 250 z³ - fachowiec
piaskowanie 100 z³ - fachowiec
cynkowanie 80 z³ - fachowiec
materia³y do malowania i zabezpieczania 50 z³ - praca w³asna
nowe czê¶ci 250 z³ (cylinderki, szczêki, ³o¿yska , samoregulacje, gumy wahaczy, przewody ham, p³yn ham)
koszta paliwa bo trzeba zawie¼æ, odebraæ... ok 100 z³
oczywi¶cie demonta¿ i monta¿ w aucie
I z moj± robocizn± kole¿ka zabuli³ 1100 z³ za same wachcze !!! A gdzie reszta ?
Przednie zawiaszenie do roboty ³±cznie z halulcami i resorem, silnik do roboty, lakier do roboty, wolne ko³o ju¿ siada
Ja jeszcze potrafiê to zrobiæ a jak kto¶ nie umie i jeszcze nie ma kasy to co ? A jeszcze niekiedy zapa³u do pracy brakuje......stoi i gnije w 90 % przypadków
Powiem tak, z punktu ekonomicznego naprawa trabanta siê w ogóle nie op³aca Trabant jest dla ludzi z kas± bo 99 % aut jest do kapitalki
Oczywi¶cie mo¿na za¿ynaæ trupa ale warto siê zastanowiæ nad warto¶ci± w³asnego ¿ycia |
|
|
|
|
Bogdan 611
Go¶æ
|
Wys³any: 2009-11-12, 15:30
|
|
|
W classik auto by³ cykl odbudowy pf125p ze stanu padliny do igie³ki i koszty ³acznie materia³ robocizna lawety koszt przechowania wysz³y grubo ponad 30tys pnlów nie liczac zakupu auta i op³at w³asnie tu jest problem ze ze ekonomicznego punktu widzenia wiekszosci aut nie op³aca sie odbudowywac Najlepiej kupic syrenke/pf126p gdzies za grosze dziury papierem po³atac prysnoc lakierem i na alledrogo wystawic i szukac jelenia i to sie nazywa biznes |
|
|
|
|
cizik
Go¶æ
|
Wys³any: 2009-11-12, 17:35
|
|
|
Szczera prawda co piszecie.Jeszcze pare lat wstecz trabanty kupowa³ ka¿dy.Teraz s± to modele hobbistyczne gdy¿ jest to skarbonka bez dna i trzeba miec pojêcie o mechanice by oszczêdziæ kupe kasy i nerwów z rze¿nikami w warsztatach. |
|
|
|
|
Kargul
Go¶æ
|
Wys³any: 2009-11-12, 20:20
|
|
|
Magik dobrze gadasz.... niektórzy ¶migaj± autem a¿ siê nie rozleci z wykoñczonym ju¿ zawieszeniem, hamulcami itd. ja tego osobi¶cie nie rozumiem... bo tu jednak chodzi o ¿ycie i bezpieczeñstwo swoje i osób które wozimy... Ja zawsze po kupnie traba rozbieram go wymieniam co trzeba i dopiero ¶migam.. na wygl±d przyjdzie czas, mechanika to podstawa. Sam ostatnio kupi³em kolejnego traba 1.1 i z dnia na dzieñ niby jedno zrobione a co inne trzeba zrobiæ:) tak to jest jak siê kupi auto po tanim i jeszcze od osoby która o auto wcale nie dba³a:) Pozdrawiam |
|
|
|
|
Martin Wodecki
Go¶æ
|
Wys³any: 2009-11-14, 20:00
|
|
|
Auto stoi w gara¿u, nie muszê go ruszaæ, jak stoi to siê przecie¿ sobie bêdzie. Do jazdy na co dzieñ, u¿ywam ojcowej rav4. Jak mam kasê to powoli dok³adam i tuninguje. On mo¿e jeszcze 3 lata staæ w gara¿u i nic mu nie bêdzie. A ze to worek bez dna to wiedzia³em kupuj±c to. |
|
|
|
|
|