Strona Główna CartoonTrabant v1.0
cartoon trabant polska 1.0

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
ciÂśnienie w oponach i olej
Autor Wiadomość
lodi17
Gość
Wysłany: 2011-04-16, 13:13   

Witam! Jaki olej wlaĂŚ do mojego trabanta?nie wiem jaki wczeÂśniej byÂł lany. To jest trabant 1.1 Mam teÂż pytanie jakie powinno byĂŚ ciÂśnienie w oponach 13/145/80?
 
 
Piotr Kucharski (kuchar)
Gość
Wysłany: 2011-04-16, 20:26   

Je¿eli absolutnie nie znasz historii auta, to najbezpieczniej jest nalaÌ olej mineralny w miarê dobrej jakoœci. Te auta opuszcza³y fabrykê na oleju mineralnym i naprawdê nieliczni dokonywali wymiany na syntetyk, chocia¿by z racji ró¿nicy cen miêdzy mineralnym i syntetykiem w tamtych czasach. Wszak nie krezusi kupowali trabanta 1,1 :) Jest wiêc wielce prawdopodobne, ¿e i Twoja polówka jeŸdzi³a na mineralnym i zalanie go teraz syntetykiem to by³by przerost formy na treœci¹, nie mówi¹c o tym, ¿e mo¿e przynieœÌ wiêcej szkód jak po¿ytku. Z racji du¿ej zawartoœci dodatków myj¹cych w oleju syntetycznym istnieje niebezpieczeùstwo wyp³ukania nagarów i osadów, co skutkowaÌ mo¿e rozszczelnieniem silnika i nawet spadkiem mocy. Producent zaleca klasê lepkoœci 20W/40 lub 20W/50. Jak nalejesz 10W/40 tez bêdzie dobrze. Reasumuj¹c: ka¿dy dzisiejszy olej mineralny jest dobry do trabanta 1,1, byle klasa lepkoœci by³a odpowiednia
Cisnienie w ogumieniu: 1,5 bara, przy pe³nym obci¹¿eniu ty³ 1,7 bara (Lim), 1,8 bar (Uni)
 
 
lodi17
Gość
Wysłany: 2011-04-16, 21:02   

SHELL HELIX SUPER 15W40
czy taki olej bĂŞdzie dobry?czy w trabancie jest problem wymieniĂŚ samemu olej?
 
 
Piotr Kucharski (kuchar)
Gość
Wysłany: 2011-04-16, 21:42   

olej ok, wymienisz sam bez problemu, potrzebujesz jeszcze filter oleju. Wymieniaj na nagrzanym silniku, olej lepiej spÂłynie
 
 
lodi17
Gość
Wysłany: 2011-04-17, 20:14   

A ciÂśnienie w oponach to takie niskie?byÂłem dziÂś na kompresorze to na zmianie felg nabili mi 2. I mĂłwiÂł Âżeby zawsze 2 nabijaĂŚ bo to wysoki profil opony
 
 
Damian drazk Zgorzelec
Gość
Wysłany: 2011-04-21, 20:51   

ZauwaÂż Âże Trabant jest o wiele lÂżejszym samochodem niÂż kaÂżdy inny, skÂąd jakiÂś tam czÂłek z auto stacji miaÂł wiedzieĂŚ takie rzeczy. Standardowo nabija 2 atmosfery i tyle ;]
 
 
JaJer
Gość
Wysłany: 2011-04-22, 13:09   

I mĂłwiÂł Âżeby zawsze 2 nabijaĂŚ bo to wysoki profil opony

- jak wysoki profil opony , tym bardziej mniejsze ciÂśnienie. Pan "pompowacz" chyba o tym nie wiedziaÂł :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 13