Strona G³ówna CartoonTrabant v1.0
cartoon trabant polska 1.0

FAQFAQ  SzukajSzukaj  U¿ytkownicyU¿ytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Nastêpny temat
[601] regulacja zap³onu - ga¼nik 2-9E (z dodatkow± dysz± - p
Autor Wiadomo¶æ
JaJer
Go¶æ
Wys³any: 2011-03-28, 14:32   

Witam ponownie.
Proponujê jednak wykonaæ tarczê.
Maj±c tarczê (wycinek), odczyty bêd± dok³adniejsze. Wszyscy wiemy jaka jest odleg³o¶æ ko³a pasowego od karterów i zale¿y pod jakim k±tem patrzymy to ró¿ny jest wynik.

jasiujasiu1:
czy jeste¶ pewien, ¿e korbowód od osi czopu wa³u do osi sworznia korbowodu ma 160mm.? (¶rednica osadzenia czopu korbowodu)
Jak± masz pewno¶æ do pozosta³ych wymiarów?
Nie mam w tej chwili ani wa³u, ani korbowodu by zdj±æ wymiary, ale przy okazji to zrobiê.
Poza tym trzeba u³atwiaæ sobie ¿ycie i raz wykonana tarcza ze skal± bêdzie d³ugo s³u¿yæ, a metoda ustalenia punktów zap³onu bêdzie prawie stuprocentowa.


Czemu jest w³a¶nie taka ró¿nica miêdzy punktami zap³onu poszczególnych cylindrów to chyba nawet konstruktor silnika nie wie. Mo¿e wynika to z tolerancji wykonania, mo¿e by³ jaki¶ kruczek w czasie obróbki/sk³adaniu wa³u, a mo¿e jeszcze co¶ innego.

Ró¿nica jest tak niewielka, ¿e przy paliwie z tamtej epoki, moim zdaniem nie mia³o ¿adnego znaczenia, ale m±drze brzmia³o i podnosi³o presti¿ techniki DDR.
(zawsze mogê myliæ siê)
Pozdrawiam.
 
 
JaJer
Go¶æ
Wys³any: 2011-03-28, 14:40   

¿e korbowód od osi czopu wa³u

* powinno byæ: osi czopu stopy korbowodu
Przepraszam, poproszê o edycje w³asnych postów.
 
 
jasiujasiu1
Go¶æ
Wys³any: 2011-03-28, 16:04   

d³ugo¶ci korbowodu nie jestem pewien (odleg³o¶ci pomiêdzy osiami ³o¿ysk korbowodu)- fakt, bak ¼ród³a, jedynie kto¶ z forum CTT kiedy¶ mierzy³.

skok t³oka wg Skurskiego to 73mm, a ¿e promieñ wykorbienia wa³u to po³owa skoku - z logiki i szko³y...

wyprzedzenie ze Skurskeigo - warto¶ci ¶rednie...

dodatkowe uproszczenie - o¶ cylindra przecina siê z osi± wa³u - uk³ad zbie¿noosiowy

w wyniku otrzymujemy k±ty zmierzone w AutoCad-zie na podstawie geometrii, ale podane w dziwnym zapisie dziesiêtnym, a nie minutowym (1/60), ale to szczegó³...

Celowo¶æ zmiany wyprzedzenia zap³onu w przypadku stosowania ga¼nika 2-9E nadal jest zagadk±...
 
 
jasiujasiu1
Go¶æ
Wys³any: 2011-03-28, 16:07   

dodatkowe uproszczenie - o¶ cylindra przecina siê z osi± wa³u - uk³ad zbie¿noosiowy

* uproszczenie lub prawda - nie wiem na pewno
 
 
JaJer
Go¶æ
Wys³any: 2011-03-28, 16:27   

Celowo¶æ zmiany wyprzedzenia zap³onu w przypadku stosowania ga¼nika 2-9E nadal jest zagadk±...

zagadka, zagadk±, a ja siê powtórzê:
Ró¿nica jest tak niewielka, ¿e przy paliwie z tamtej epoki, moim zdaniem nie mia³o ¿adnego znaczenia, ale m±drze brzmia³o i podnosi³o presti¿ techniki DDR.
(zawsze mogê myliæ siê)
 
 
JaJer
Go¶æ
Wys³any: 2011-03-28, 16:35   

Na potwierdzenie wcze¶niej napisanego tekstu, zacytujê tekst "jasiujasiu1":
- "Obecnie w jednym Trabie z takim "innym" ga¼nikiem ustawi³em zap³on przy pomocy lampy tak, ¿e znaki siê pokrywaj± (czyli równe wyprzedzenie dla obu cyl) i silnik chodzi równo, nie dzwoni, ma moc."
Technika DDR :) - ma byæ inaczej ustawione, a chodzi równo.
Teraz to jest zagadka!
 
 
JaJer
Go¶æ
Wys³any: 2011-03-28, 19:59   

sorki za szarpane wypowiedzi, ale jeszcze jedno mi siê przypomnia³o:
- jako¶ dziwnie u Skurskiego pokrywaj± siê w obu cylindrach takie liczby: [3,6] (3,6mm przed GMP)
(zakodowane by wróg narodu nie rozszyfrowa³)
Precyzja wykonania silnika nie wskazuje by 0,4mm mia³o jakikolwiek wp³yw na jego pracê.
mo¿e to jest w³a¶ciwy punkt zap³onu dla w³a¶nie tego ga¼nika?
Mo¿e przy okazji wprowadzenia nowego ga¼nika wprowadzono tak± bzdurê.
To co¶ jak z p³ytk± CD podwieszon± pod lusterko.
(radary nie wykrywa³y nadmiernej prêdko¶ci, ale to ju¿ inne czasy)
Pozdrawiam.
 
 
magik
Go¶æ
Wys³any: 2011-03-28, 20:32   

kiedy¶ szuka³em na czeskich stronach danych odno¶nie typów ga¼ników g³ównie chodzi³o mi o rozmiary dysz. Znalaz³em u nich tabelê z dotycz±ca rodzjów ale do ka¿dego ga¼nika by³y tez punkty wyprzedzenia zap³onu i rzeczywi¶cie oni te¿ podaj± to o czym pisze jasiujasiu1. Oni maja te same dane. Powiem ¿e i ja siê zastanawia³em d³ugo nad tym ale jako¶ przygas³ mi temat. Dobrze ¿e poruszony, Je¼dzi³em i ja na takim ga¼niku z tym ¿e to chyba hb4-1 ? i to dla niego te ustawienia niby
 
 
jasiujasiu1
Go¶æ
Wys³any: 2011-03-28, 21:47   

w Skurskim z 1988 zdjêcie podpisane jest: "Ga¼nik 28 HB 2-9E z dodatkow± dysz± powietrzn±" i dodatkowa dysza jest i zapisy o zap³onie te¿...

a na niemieckiej stronie jest przedruk ksi±¿ki "Wie helfe ich mich selbst - trabant 601" z 1990 i podpis pod charakterystycznym ga¼nikiem "Vergaser 28 HB 4-1 mit Luftsteuerventil" i o zap³onie te¿...

... i siê narobi³o
 
 
jasiujasiu1
Go¶æ
Wys³any: 2011-03-28, 21:57   

* "Wie helfe ich mir selbst..."
 
 
Galant - YuLaS
Go¶æ
Wys³any: 2011-03-29, 11:17   

a mo¿e ma to zwi±zek z ró¿n± odleg³o¶ci± komory dekompresyjnej od okienka wydechowego? ten ga¼nik w po¶rednim po³o¿eniu przepustnicy zuba¿a mieszankê przez dodatkowy kana³ - ¿adnej innej ró¿nicy w konstrukcji cylindrów nie widzê (oprócz odleg³o¶ci od kó³ zamachowego i pasowego :p )
 
 
jasiujasiu1
Go¶æ
Wys³any: 2011-03-29, 12:48   

Rozumiem twoj± wypowied¼ tak, ¿e jak jest ubo¿sza mieszanka (dla obu cylindrów), to d³u¿szy kana³ wydechowy dla cylindra nr. 2 (niesymetryczny kolektor) zaczyna byæ znacz±cy. Dobrze?
 
 
Wy¶wietl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez mo¿liwo¶ci zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytañ do SQL: 14