Strona G³ówna CartoonTrabant v1.0
cartoon trabant polska 1.0

FAQFAQ  SzukajSzukaj  U¿ytkownicyU¿ytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Nastêpny temat
[601]nie odpala silnik
Autor Wiadomo¶æ
za¶ciankowy
Go¶æ
Wys³any: 2011-03-09, 16:03   

Witam
Jaki¶ czas temu mój tramp zarzuci³ palenie. Tyka³ elektromagnes i nic ponadto. Odda³em zatem rozrusznik do specjalisty. Wymieni³ wide³ki i szczotki. Wyczy¶ci³ wszystko. Wcze¶niej wymieni³em przewody i ¶wiece, na nowe. Wyczy¶ci³em ga¼nik, przewody paliwowe i kranik. Zmontowa³em wszystko i auto nie odpali³o. Poprzedniego dnia, oczywi¶cie na³adowa³em akumulator. Rozrusznik pokrêci³ chwilê i nic. Paliwo mam. Ca³ê 5 litrów. Zastanawiam siê zatem czy to nie wina starej ju¿ baterii?
 
 
Bross'u
Go¶æ
Wys³any: 2011-03-09, 19:24   

Sprawd¼ czy masz iskrê na ¶wiecach, jak tak to zalej trochê mieszanki w cylindry po 25ml do ka¿dego z 2u cylindrów

Rozumiem ,ze masz 601. o czym nie napisa³e¶. a to podstawa.
 
 
Trabanciarz DDR
Go¶æ
Wys³any: 2011-03-09, 19:28   

sytuacja podobna jak w moim kiedy¶, rozrusznik krêci³, bateria w porz±dku, kondensatory musia³em wymieniæ na p³ytce zap³onowej, bo pr±du nie by³o jak odkrêci³em ¶wiece, nie by³o iskry. Ciekawe jaki masz zap³on? Mo¿e elektroniczny?
 
 
magik
Go¶æ
Wys³any: 2011-03-09, 20:19   

odkrêæ przewód paliwa tu¿ przy ga¼niku i zobacz czy paliwo swobodnie dop³ywa. Odkrêæ kranik na rezerwê i zobacz czy sp³ywa porz±dnie a nie tylko to co sta³o w wê¿yku. Czasem po d³ugim staniu zapychaj± siê kanaliki w kraniku. Jak ju¿ bêdziesz wiedzia³ na stówê ¿e jest szukaj dalej w zap³onie
 
 
za¶ciankowy
Go¶æ
Wys³any: 2011-03-10, 00:48   

zap³on elektronik. Czyli, co zalecacie wykrêciæ ¶wiece. Przy³o¿yæ j± by sprawdziæ iskrê i jak nie ma to co, wymieniæ ¶wiece i znów przewody? Aku mam stary, bardzo, ale ¶wiat³± i radio dzia³aj±, a rozrusznik chwilê ¿êzi³. Paliwo swobodnie sp³ywa, przewody poczyszczone, kranik te¿
 
 
JaJer
Go¶æ
Wys³any: 2011-03-10, 04:55   

Nie wymieniaæ bez sensu, a szukaæ przyczyny.
1. sprawdziæ czy dochodzi napiêcie do cewek (po w³±czeniu stacyjki powinno byæ napiêcie tam gdzie obie cewki s± pod³±czone) jak nie ma to stacyjka, albo przewód id±cy od stacyjki do cewek.
2. Jak napiêcie dochodzi to sprawdziæ modu³ aparatu zap³onowego. (ten przy silniku)
3. Jak sprawny to szukaæ przyczyny w "czarnej" skrzynce.

Pozdrawiam.
 
 
JaJer
Go¶æ
Wys³any: 2011-03-10, 05:02   

Przed sprawdzeniem modu³u aparatu zap³onowego trzeba sprawdziæ same cewki czy daj± iskrê.
(nie mo¿na edytowaæ wiec musia³em napisaæ nowy)
 
 
Sebastian
Go¶æ
Wys³any: 2011-03-10, 16:00   

Przekrêæ kluczyk na zap³on. Wykrêæ obie ¶wiece. W³ó¿ z powrotem do przewodów WN. Przy³ó¿ je do masy, przekrêæ wa³em i zobacz czy masz iskrê.
 
 
za¶ciankowy
Go¶æ
Wys³any: 2011-03-10, 20:29   

jak sprawdziæ napiêcie na obu cewkach. dobrze my¶le ¿e przyk³adaj±c ¶wiece do masy?

ok, do masy, ale gdzie najlepiej i jak najlepiej wa³em przekreciæ?

No i aparat zap³onowy przy silniku to któro to?

pozatym zastanawiam sie nad tym, ¿e zaraz po zamontowaniu rozrusznika pr±d by³, bo krêci³, ale nie odpali³.
 
 
Sebastian
Go¶æ
Wys³any: 2011-03-10, 21:35   

jak sprawdziæ napiêcie na obu cewkach Najszybciej miernikiem. Pr±d powinien siê pojawiæ na cewkach a dok³adniej na zacisku nr 15. Drugim sposobem jest wspomniane wy¿ej przy³o¿enie ¶wiec do masy (silnika lub obudowy). Wa³ mo¿esz przekrêciæ ruszaj±c wiatrakiem. Nie zapomnij tylko prze³±czyæ kluczyka na 'zap³on' i wrzuciæ 'luz' na skrzyni.
No i aparat zap³onowy przy silniku to któro to?Aparat zap³onowy to, to co jest w puszce na dole, po lewej stronie silnika (patrz±c od przodu auta). Skrêcisz ko³a to bêdziesz dobrze widzia³. Modu³ zap³onowy,to ta czarna skrzynka na nadkolu.
 
 
JaJer
Go¶æ
Wys³any: 2011-03-10, 23:09   

jak sprawdziæ napiêcie na obu cewkach. dobrze my¶le ¿e przyk³adaj±c ¶wiece do masy?

Tak jak wskaza³ kolega wy¿ej - najlepiej miernikiem.
Najprostszym miernikiem jest ¿arówka.

Samo przy³o¿enie ¶wiec do masy niczego nie Ci nie powie, cewki jeszcze musz± wytworzyæ WN. Aby powsta³o wysokie napiêcie to musi prawid³owo dzia³aæ uk³ad zap³onowy. Mo¿na WN wywo³aæ "rêcznie". Od³±czasz przewody steruj±ce cewkami id±ce od "czarnej skrzynki".
W³±czasz stacyjkê, sprawdzasz czy jest napiêcie na cewkach, (¶wiece wykrêcone z cylindrów) kawa³kiem przewodu zwierasz do masy drugi biegun cewki i rozwierasz. W momencie rozwarcia powinna na ¶wiecy pojawiæ siê iskra. Jak szybko zwierasz i rozwierasz to iskrê masz prawie ci±gle. Przewód te¿ przy tym bêdzie iskrzy³, chyba ¿e za³o¿ysz kondensator, ale to wcale nie potrzebne do zdiagnozowania cewki.
Mo¿esz mieæ uszkodzony czujnik Hala w aparacie zap³onowym (p³ytka drukowana w puszce przy silniku).
Sprawdzisz to w ten sposób:
Pod³±czasz przewody tak jak by³y do cewek.
Od³±czasz trzy przewody od aparatu zap³onowego.
(¶wiece ca³y czas wykrêcone z cylindrów i w³o¿one do fajek), w³±czasz stacyjkê, krótko zwierasz i rozwierasz przewód czarny z zielonym - powinna pojawiæ siê iskra na jednej ze ¶wiec.
Nastêpnie zwierasz i rozwierasz przewód czarny z br±zowym - powinna pojawiæ siê iskra na drugiej ¶wiecy. Je¶li iskry nie ma to oznacza uszkodzenie "czarnej skrzynki".
Pro¶ciej i dok³adniej nie potrafiê wyt³umaczyæ, ale jak co¶ nie jasne to ¶mia³o pytaj.
Pozdrawiam

PS
zanim zaczniesz "walkê" z zap³onem polecam zaopatrzyæ siê w kontrolkê do sprawdzania napiêcia. W supermarketach (i nie tylko) mo¿na kupiæ za oko³o 3 z³ote.
To jest ¿aróweczka w obudowie z przewodem zakoñczonym "krokodylkiem".
Dzia³a to w ten sposób:
Krokodylek przypinasz do masy, a kolcem badasz czy jest napiêcie. (napiêcie jest jak ¿aróweczka ¶wieci)
Masa te¿ musi mieæ dobry styk!
 
 
JaJer
Go¶æ
Wys³any: 2011-03-10, 23:15   

... kurcze!
Chyba ¼le wskaza³em kolory przewodów, zapomnia³em ¿e to komunistyczna konstrukcja i masa wcale nie jest oznaczana kolorem czarnym! Przepraszam.
Masa w naszym przypadku to kolor BR¡ZOWY.
Wiêc sprawdzamy tak:
zielony z br±zowym - jedna ¶wieca.
czarny z br±zowym - druga ¶wieca.
Jeszcze raz przepraszam.
 
 
magik
Go¶æ
Wys³any: 2011-03-11, 08:13   

proponuje skombinuj jakis akumulator i zobacz czy problem ust±pi³, proponujê zajrzeæ te¿ do jakiej¶ ksi±¿ki. Wa³kujemy ten temat nie po raz pierwszy.
 
 
Sebastian
Go¶æ
Wys³any: 2011-03-11, 21:14   

Jeszcze tylko jedna prosta sprawa. Jak wymienia³e¶ przewody WN to na pewno pod³±czy³e¶ je dobrze? Mo¿e przez pomy³kê zamieni³e¶ je miejscami.
 
 
za¶ciankowy
Go¶æ
Wys³any: 2011-03-11, 21:40   

Raczej dobrze: krótszy z przodu, d³u¿szy z ty³u. Zastanawiam siê natomiast nad kablami przy puszkach. Na ka¿dej jest oznaczenie "-" i "+" Przewody wychodz±ce z czarnej skrzynki rozchodz± siê: bia³y/kremowy i zielony pod³±czone s± pod minusy. Czarny pod plus tylnej (prawej, patrz±c od lewej strony auta) puszeczki, a drugi plus - kabel niebieski ³±czy oba plusy. Dwa br±zowe kable natomiast pod³±czone s± do masy, pod ¶rubk±.
Czyli od³±czam kable masy i kolejno ³±czê je z ka¿dym kolejnym kablem plusowym, a ¶wiece mam wyjête i jedynie w³o¿one w fajki. Stacyjna na 3 ustawiona, czyli na pr±d i ju¿. Sprawdzam czy bêdzie iskra gdy kabel masy zetknê z plusem, ka¿dym kolejnym.
A jak to nic nie da to pod³±czam spowrotem kable na cewkach i od³±czam na aparacie zap³onowym, przy silniku i znów zwieram kable: ka¿dy z czarnym, a ¿e sa 3 kable to bêd± 2 próby. Ma siê pojawiæ iskra na ¶wiecy.
Czy do kabli na aparacie da siê wiêc siêgn±æ bez kana³u czy podno¶nika?
 
 
Wy¶wietl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez mo¿liwo¶ci zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytañ do SQL: 12