[1.1] benzyna + LPG nie chce odpaliæ! :( |
Autor |
Wiadomo¶æ |
BuBa
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-02-13, 19:38
|
|
|
Witam, od ok 2 miesiêcy trabant mia³ problemy z odpalaniem na wszystkie baniaki, i potrzebowa³ wiêkszej temp. do zmiany na LPG. Rozwi±zanie tego problemu odwleka³em w czasie i zakoñczy³o siê tak ¿e tydzieñ temu trabant zaniemóg³ podczas jazdy.
Zero odzewu zarówno przy krêceniu jak i na pych. Wiêc wymieni³em ¶wiece na NGK ale to nie pomog³o. Zajecha³em trabantem do zaprzyja¼nionego warszatatu:) gdzie znajomy doszed³ do tego ¿e ga¼nik do wymiany, i tak te¿ zrobi³em zakupi³em praktycznie nieu¿ywany org. ga¼nik. Jak siê domy¶lacie i to nie pomog³o wiêc zaczêli¶my od podstaw analizowaæ budowê silnika 1.1.
Na baniakach kompresja to ok 8 barów, nie wiem ile ma byæ ale powinien przynajmniej siê odezwaæ. Iskra jest. Paliwo ma, z tym ¿e nie rozpyla go nad przepustnic±.
Nie powinno mieæ to jakiegokolwiek wp³ywu na odpalanie ale nie mam p³ynu ch³odniczego i nie jestem w stanie powiedzieæ ile km w taki sposób zrobi³em.
Pozdrawiam i z góry dziêki za wszelk± pomoc. |
|
|
|
|
Domator
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-02-13, 20:01
|
|
|
To mo¿e byæ wina gniazda czujnika halla.
[IMG]http://images37.fotosik.pl/581/a3926bcad89dd176.jpg[/IMG] |
|
|
|
|
Domator
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-02-13, 20:02
|
|
|
Gniazdo
ehhh... |
|
|
|
|
Jakub K.
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-02-13, 20:32
|
|
|
Buba, jakby¶ potrzebowa³ czujnika na próbe i jeste¶ w przemy¶lu, to skontaktuj siê ze mna, numer ma Twój brat.
Mój trampol i tak narazie w fazie "d³ubania" jest : ) ale problemów z paleniem nie mam :)
Pozdro szczurek ! |
|
|
|
|
WeT(macq)
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-02-13, 20:52
|
|
|
Jak ma 8barów na baniakach, to nie wiem czy jest sens w ogóle to odpalaæ :P |
|
|
|
|
papieju
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-02-13, 21:00
|
|
|
Dok³adnie. 8 to silnik wymagaj±cy kapitalki. Mam 1,3 na zbyciu, jeszcze na aucie - mo¿na sprawdziæ kompresjê. Szczegó³y na gie³dzie :) |
|
|
|
|
Jakub K.
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-02-13, 22:31
|
|
|
Papieju nie mogê tego na gie³dzie znale¼æ, jak mo¿esz pode¶lij mi PW odno¶nie tego motoru, jaka cena i co wchodzi w sk³ad : P
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
WeT(macq)
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-02-14, 00:25
|
|
|
Trochê OT teraz zasiejê, ale czêsto w 1.1/1.3 LPG przyczyn± padania silnika jest wizyta u gazownika z tekstem "wyreguluj pan zeby pali³ 8 w mie¶cie" :) |
|
|
|
|
Bartek Dobrzyñski
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-02-14, 08:08
|
|
|
Warto¶ci± graniczn± jest chyba 9. Mierzy³e¶ na rozgrzanym silniku i na³adowanym akumulatorze? Zamkniêta przepustnica te¿ ma wp³yw na ni¿szy wynik pomiaru. Co do akumulatora to dobrze jest mierzyæ z pod³±czonym prostownikiem rozruchowym.
Jak chcesz 1.1, to moje wisi na gie³dzie |
|
|
|
|
Piotr Kucharski (kuchar)
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-02-14, 11:30
|
|
|
O ile pod pojêciem "baniaki" mamy rozumieæ cylindry, to zmierzone na nich ci¶nienia na poziomie 8 barów ¶wiadczy tylko o agonii tej jednostki. Jednak¿e, nawet przy tak niskiej kompresji, silnik czterosuwowy powinien bez ¿adnego problemu odpaliæ, wiêc nie w jego zu¿yciu tkwi przyczyna k³opotów z uruchomieniem. D³u¿sza czê¶æ historii rozwoju silnika, to ci¶nienia poni¿ej 8 barów. Je¶li nie odpala ani na benzynie, ani na lpg, to przyczyny nale¿y szukaæ po stronie uk³adu zap³onowego. Poza tym, je¶li lpg nie chce pracowaæ na zimnym silniku (abstrahuj±c od jego wydajno¶ci w tym momencie), to mo¿e ju¿ nadszed³ czas na wymianê parownika lub chocia¿by membrany i zaworów w nim, nie mówi±c o czyszczeniu.
Sprawne 1,1 i 1,3 osi±ga bez problemu ci¶nienia na poziomie 11-12 barów.
Pozdro
Kuchar |
|
|
|
|
papieju
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-02-14, 12:35
|
|
|
Masz PW |
|
|
|
|
JaJer
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-02-14, 14:27
|
|
|
Moim zdaniem te¿ powinien odpaliæ, a szczególnie na benzynie.
Jak jest iskra to jeszcze trzeba sprawdziæ czy we w³a¶ciwym cylindrze i w³a¶ciwym miejscu (palec rozdzielacza, pasek rozrz±du)*.
Mo¿na te¿ wlaæ benzynê bezpo¶rednio do ga¼nika, powinien chocia¿ zaskoczyæ.
*
pasek rozrz±du - sprawdziæ czy nie przeskoczy³ (mo¿e byæ ju¿ tak stary)
palec - czy siedzi we w³a¶ciwym miejscu.(bez zdejmowania os³ony paska rozrz±du, ustawiæ znaki i sprawdziæ po³o¿enie palca)
Ogólnie - po³±czenie modu³/aparat zap³onowy.
Jak jest wszystko OK, powinien zadzia³aæ.
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
BuBa
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-02-14, 22:24
|
|
|
dziêki wszystkim za odpowiedzi... z tego co piszecie to i tak zapowiada mi siê wymiana motora. Na t± operacje trab bêdzie musia³ poczekaæ bo sesja w trakcie i nie ma na to za bardzo czasu- tym bardziej ¿e warsztat w którym trabi obecnie zamieszkuje jest 20km odemnie:( |
|
|
|
|
Jakub K.
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-02-14, 23:26
|
|
|
Buba nic siê nie martw :P
Bêdzie dobrze :) Jest was tam wielu, a zawsze auto mo¿na na zaci±g do domu go przytargaæ, 20 km to nie tragedia : ) |
|
|
|
|
papieju
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-02-15, 07:19
|
|
|
Mój mechanik twierdzi, ¿e jak silnik ma ledwo 8, to normalne ¿e nie zapala. Zreszt±, mierzyli¶my mój silnik wczoraj i na zegarze czerwone pole zaczyna siê w okolicach 8 w³a¶nie, powy¿ej jest na zielono. Na moim ¶rednio po 12 na ka¿dym. |
|
|
|
|
|