Strona G³ówna CartoonTrabant v1.0
cartoon trabant polska 1.0

FAQFAQ  SzukajSzukaj  U¿ytkownicyU¿ytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Nastêpny temat
[1.1] schemat elektryczny
Autor Wiadomo¶æ
Qbs
Go¶æ
Wys³any: 2006-03-27, 00:20   

Hilfe ludzie. Potrzebuje na wczoraj schemat elektryczny kablekow pod maska traba 1.1. Na stronie jest taki ale po niemiecki niestety i nic nie kapuje z niego. Jesli ma ktos po POLSKU!!! to prosze niech moze jakims cudem tu wklei albo prze¶le mi na maila qbs@tlen.pl
Brakuje mi jednego kabelka pod maska i nie wiem do czego go podpiac, bo w tej chwili nie mam podlaczonego termostatu i w razie zagrzania chlodnica mi sie nie otworzy (chociaz ja nie wiem dokladnie jak to tam dziala) wiem ze moze byc niebezpiecznie gdy zrobi sie na dworze cieplej jak tego kabelka szybko nie podepne.
Jeszcze jakby tak odrazu ktos mial to wszystkie schematy elektryki po polskiemu bym chcial bo reszty tez nie mam podlaczonej wzorcowo. Ale najwazniejsze to kabelki pod maska.
Dziekuje z góry.
 
 
Qbs
Go¶æ
Wys³any: 2006-03-27, 22:32   

Kochani trabanciarze sprawdzcie u siebie kto moze jak sa podlaczone kable od termostatu? Wiem ze jeden jest zielony z zoltym paskiem i on jest w takim plasticzku. Co do drugiego nie mam pojecia jak wyglada i nie wiem gdzie podlaczony jest. Ten z zoltym paskiem podpiety jest pod przekaznik obok akumulatora, a gdzie ma byc drugi???
Jest jeszcze taki zielony z czerwonym paskiem ale ten to idzie do czujnika temperatury. Chodzi mi tylko o jeden kabelek. Niech ktos z was go zlapie i pojdzie za nim az do miejsca gdzie jes podpiety :-)
 
 
Alan
Go¶æ
Wys³any: 2006-03-27, 23:24   

A od kiedy termostat ma jakie¶ kable? Termostat masz zabudowany wewn±trz obiegu ch³odzenia i w³±cza Ci "du¿y" obieg ch³odzenia w chwili podgrzania silnika (¿eby siê nie sch³adza³ jak jeszcze nie jest rozgrzany). Ale termostat dzia³a na zasadzie zmian ci¶nienia a nie na prund. Mo¿e chodzi Ci o kableki od czujnika temperatury?

Ten z zoltym paskiem podpiety jest pod przekaznik obok akumulatora
Przeka¼nik obno akumulatora? To nie od termostatu tylko do "je¿a" czyli podgrzewacza paliwa miêdzy ga¼nikiem a kolektorem ss±cym. Do tego przeka¼nika id± 4 kable:
1 - gruby od akumulatora (ten mi siê niedawno spali³ :D )
2 - gruby (chyba przez bezpiecznik) do "je¿a"
3 - cienki - sterowanie przeka¼nikiem
4 - masa
 
 
Qbs
Go¶æ
Wys³any: 2006-03-28, 00:49   

No to w takim razie ja nie wiem jak to sie nazywa ale jest przy termostacie. Chodzi mi o kabelki ktore sa w takim okraglym czyms i wyglada to jak czujnik ktory jest w chlodnicy do uruchamiania wiatraczka. Obok znajduje sie czujnik temperatry podpiety do wskaznika (wystaje taka okragla sp³aszczona koñcówka do ktorej podpinamy kabel zielony z czerwonym paskiem). Dalej idac na lewo mamy owo co¶, czyli czujnik jakis z ktorego wystaja dwie koncowki plaskie miedzianie na ktore nasowa sie koncowki kabli. Teraz jeden kabel mam czyli zielony z zolym paskiem i z koncowka w bialym platiku, a jedno podlaczenie tego czujnika zostaje wolne bo brakuje kabla. I o ten kabel mi sie rozchodzi caly czas. Do czego podpiac go. Powinien miec chyba kolor zielony taki jak pozostale tylko ze z niebieskim paskiem. Nie znam sie na nazwach ale po tym opisie chyba kazdy zrozumie.
Prosze mi w takim razie powiedziec do czego jest ten czujnik i co sie stanie jak nie bedzie podpiety i najwazniejsze gdzie ma byc podlaczony. Sa tu jeszcze jacys fachowcy??
 
 
wartborgini
Go¶æ
Wys³any: 2006-03-29, 14:29   

1 - gruby od akumulatora (ten mi siê niedawno spali³ :D )

ten przewód pe³ni rolê bezpiecznika ! Nie wolno zamieniaæ go na przewód o innym (wiêkszym) przekroju, nie jest wskazane te¿ zmienianie jego d³ugo¶ci. Je¶li siê przepali³, nale¿y zastapiæ go identycznym.
Obwód je¿a nie jest zabezpieczony niczym innym wiêc w przypadku zwarcia mo¿e byæ niez³a jazda :)

Qbs - to o czym mówisz to jest czujnik za³±czania tego w³a¶nie je¿a (poprez przeka¼nik). Jeden przewód ma i¶æ do przeka¼nika, a drugi z tego co siê orientujê ma podawaæ masê.

przy zimnym silniku w³±cz zap³on i pod³acz przewodem do tego zacisku masê - powiniene¶ us³yszeæ "klikniêcie" przeka¼nika. Je¶li nie, spróbój tam pod³aczyæ plus. nie bój siê w razie pomy³ki nic nie ma prawa siê spaliæ.
 
 
Qbs
Go¶æ
Wys³any: 2006-03-29, 17:54   

No wlasnie chyaba masz racje. Tez mi sie tak wydawalo ze masy tam brakuje. A swoja droga to moze miec rece i nogi bo teraz juz wiem dlaczego gasnie mi jak jest zimny.
 
 
Qbs
Go¶æ
Wys³any: 2006-03-30, 09:08   

Mia³e¶ racjê wartborgini, tam brakowa³o masy :-) Pod³±czy³em, kliknê³o i koniec problemów z jazd± na zimnym silniku, bo je¿yk podgrzewa nareszcie to co by³o zimne :-D
Dzieki wielkie za podpowied¼. Dobrze, ¿ê s± tu jeszcze jakie¶ osoby co sie na rzeczy znaj±, bo juz zaczyna³em w±tpiæ.
 
 
wartborgini
Go¶æ
Wys³any: 2006-03-30, 12:19   

szkoda ¿e nie czytaj± tego TEORETYCY którzy kilka tematów temu doradzali wywalenie je¿a...

pora¿ka.
 
 
cybull
Go¶æ
Wys³any: 2007-10-05, 01:01   

witam cie serdecznie .Mam pytanko mam trmpusia polo z 1990r z silnikiem chyba od wartka (bo 1.3) nie mam ³adowania ,z alternatora wychodzi tylko jeden kabel zielony. sa jeszcze dwa miejsca na kable ale nie moge tych kabli znalezc,,,kontrolka od ³adowania pali sie na maxa przy przekrecaniu kluczyka,potem przygasa, ale nie gasnie co dwa dni musze zmieniac akumulator .. nie wiem co robic moze jakos zaradzisz......pozdro skrawleer(CYBULL- TORUÑ) prosze o pomoc mój mail: skrawleer@gmail.com
 
 
Dzikus
Go¶æ
Wys³any: 2007-10-05, 10:09   

alternator jest w ogóle niepod³±czony, proste,
trzeba kupiæ ksi±¿kê do trabanta 1.1 (oko³o 10-15 zeta ale bardzo szybko ten koszt siê zwraca ;]) tam na koñcy ksi±¿ki jest schemat elektryczny trampka i wed³ug niego prawid³owo pod³±czyæ alternator,
to powinno rozwi±zaæ problem ;P
 
 
Lukasz Piotrowski
Go¶æ
Wys³any: 2008-09-02, 22:28   

a moze ktos zapodac skan tej strony z alternatorem??
 
 
Czarny,M
Go¶æ
Wys³any: 2008-09-04, 20:35   

to jest alternator z wbudowanym regulatorem napiêcia. powinny tam byæ konektory samce 1 w±ski i 2 szerokie albo 1 w±ski i szpilka 6. W±ski kabelek szeregowo przez kontrolkê ³adowania i do + po stacyjce, a pod szeroki konektor ³±czysz bezpo¶rednio do + w akumulatorze i ju¿. je¶li dalej niema ³adowania to co¶ jest nie tak z alternatorem
 
 
Alan
Go¶æ
Wys³any: 2008-09-05, 23:08   

...wóczas wyjmujesz alternator, wyci±gasz p³ytke z diodami i sprawdzasz ka¿d± wte i wewte. Raz przewodzi, raz nie. Spawd¼ te¿ luty tych diod, bo lubi± puszczaæ.
 
 
Marcin Sady
Go¶æ
Wys³any: 2011-01-17, 21:51   

witam pomocy potrzebuje schemat elektryczny do trabanta 1.1 a dok³adnie podpiêcie kabli na silnik interesowa³o by mnie taki schemat po polsku i zdjêcia te¿ by siê zda³y to mój e-mail marcinsady@wp.pl czekam na pomoc:)
 
 
XXL24H
Go¶æ
Wys³any: 2011-01-18, 02:12   

Luknij na skrzynkê jak by co to pisz na forum albo na mejla.
 
 
Wy¶wietl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez mo¿liwo¶ci zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,8 sekundy. Zapytañ do SQL: 8