[1.1] Silnik klekocze jakby to by³ diesel :( |
Autor |
Wiadomo¶æ |
Bartek Dobrzyñski
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-01-17, 06:01
|
|
|
Mo¿na sprawdziæ luzy popychaczy. Tyle ze nie go³ym okiem, a drewnianym kijasziem |
|
|
|
|
Groszek
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-01-17, 09:19
|
|
|
pewnie popychacze graja jak po rozgrzaniu ustêpuje ,Papiej ja wla³em do 1.3 10w40 po 110000 teraz mam 150000 i jest sto razy lepiej popychacze siê wyciszy³y oleju od wymiany do wymiany nie ubywa trzyma stan |
|
|
|
|
Czaiñski Piotr
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-01-17, 09:47
|
|
|
zmien olej na 10w40 nic mu nie bêdzie- pamiêtam jak ja mia³em polo - to te¿ klepa³y ale jak odpali³em auto przejecha³em np do szkoly 4km ,¿e silnik siê nie zagrza³ zgasi³em.i po odpaleniu kilka godzin klepa³y do póki siê porz±dnie nie zagrza³-jak gasilem silnik zagrzany - to na drugi dzieñ nie klepa³y.tak± metode mia³em:-) zawsze jak juz odpali³em to czeka³em a¿ zaskoczy pierwsza zielona dioda- bo to klepanie jest faktycznie denerwuj±ce.:-) |
|
|
|
|
papieju
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-01-18, 22:41
|
|
|
Jak klepi±, to ¿adna zmiana oleju nic nie da. Moje klepa³y na 15w40, klepi± dalej na 10w40 i szykuj± siê do tego, co powinno siê z nimi zrobiæ - do wymiany. D³u¿sza jazda z klepi±cymi nie wp³ywa pozytywnie na wa³ek, z grubsza ¿yæ siê bo zrobi³em ju¿ na klepi±cych jakie¶ 20-30 tys, ale jest coraz gorzej. Poklepuj± na rozgrzanym silniku bez wzglêdu na dystans jaki auto zrobi³o - 20 czy 200km. Pora na nie i tyle. Przy okazji wychodzi zmiana rozrz±du, wiêc nic straconego. |
|
|
|
|
Ydtski1
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-01-30, 12:58
|
|
|
W moim trabi zaczyna klekotaæ jak jest rezerwa. Jest prosta zale¿no¶æ: mniej paliwa=g³o¶niejszy klekot. Po tankowaniu cichnie. |
|
|
|
|
Bartek Dobrzyñski
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-01-30, 15:42
|
|
|
To mo¿e nie zawory a pompa? |
|
|
|
|
qba_601
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-01-30, 23:40
|
|
|
z popychaczami jest jeszcze jeden ma³y "d¿o³k", mianowicie w momencie kiedy g³owica ma nalatane tak ze 200 tys. pojawia siê ma³o przyjemny efekt zu¿ycia mianowicie wyrabiaj± siê gniazda popychaczy i tu jest o tyle nieweso³o ¿e wymiana popychaczy nie pomo¿e ani trochê,
jeszcze takie jedno ma³e ale je¶li siê kto¶ bawi "klawiatur±"
odk³adajcie szklanki w stare miejsca je¶li je tylko wyjmujecie, bo szklanki musza chodziæ w swoich miejscach, je¶li poprzek³adacie szklanki miejscami to silnik te¿ wam zacznie klekotaæ, mimo ¿e wcze¶niej tego nie robi³,
mi niestety tak zrobili "mechanicy" przy wymianie uszczelki, rozebrali g³owice ale nie "od³o¿yli" szklanek na miejsce i silnik zacz±³ "dizlowaæ" |
|
|
|
|
Papale
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-02-09, 16:47
|
|
|
Je¶li jeste¶my ju¿ przy klekotaniu, mam podobny problem na zimnym silniku (1.3). Odnoszê wra¿enie, ¿e nie chodz± wszystkie cylindry oraz odnotowuje znacz±cy spadek mocy. Po rozgrzaniu wszystko wraca do normy. Zabieram g³os, gdy¿ Dymatorek wspomnia³ o skrzyni biegów. Moje klekotanie (niekoniecznie diesel-owskie) pojawi³o siê krótko po ogólnym grzebaniu mechanika przy skrzyni, wymianie tulejek, oleju.
Mam prawo odwiedziæ Go (mechanika) z narzêdziami tortur? |
|
|
|
|
XXL24H
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-02-09, 22:23
|
|
|
Je¶li masz wra¿enie ¿e jeden cylinder nie pali to zbadaj dok³adnie uk³ad zap³onowy, a jak która¶ ¶wieca jest czarna to do wymiany wszystkie ¶wiece i najlepiej kable bo kable tañsze od ¶wiec. Przy okazji zajrzyj pod kopu³kê i wyczy¶æ styki i palec ale uwa¿aj ¿eby nie zarysowaæ kopu³ki od wewn±trz. Je¶li tego nigdy wcze¶niej nie robi³e¶ przy swoim silniku to i tak ciê to czeka a ¶wiece zmieniam z zmian± oleju (co 20.ty¶) |
|
|
|
|
Bartek Dobrzyñski
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-02-09, 22:43
|
|
|
a jak która¶ ¶wieca jest czarna to do wymiany wszystkie ¶wiece
Aha no ok. A mo¿e warto by wyeliminowaæ przyczynê? Np ciekn±cy uszczelniacz? Bo ¶wieca tez jest wtedy czarna. A nowe nic a nic nie pomog±... Trzeba doj¶æ do sedna a nie wymieniaæ co sie da |
|
|
|
|
Domator
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-02-09, 22:43
|
|
|
Klekotanie mojej skrzyni wi±za³o siê ze z³ym jej z³o¿eniem. Mechanik móg³ pope³niæ ten sam b³±d co ja ale do dzi¶ nie wiem co mog³o byæ przyczyn± a sk³adanie skrzyñ nie nale¿y do najprostszych. Dodam jeszcze ¿e klekotanie ustêpowa³o po wci¶niêciu sprzêg³a! Co jest istotne w twoim przypadku równie¿, sprawd¼ czy tak dzieje siê te¿ u Ciebie. |
|
|
|
|
papieju
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-02-09, 22:47
|
|
|
Zmierz te¿ kompresjê. Jak mia³em uszkodzony jeden popychacz, to auto pali³o na 3, pomiary kompresji na II cylindrze dawa³y notoryczne zero. Mocy zero, wolnych brak. Mo¿e u Ciebie podobny problem. |
|
|
|
|
papieju
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-02-09, 22:48
|
|
|
a ¶wiece zmieniam z zmian± oleju (co 20.ty¶)
Po mojemu olej zmieniasz za rzadko, a ¶wiece za czêsto. Ale to moja subiektywna opinia. |
|
|
|
|
Papale
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-02-10, 09:49
|
|
|
Dymatorek, uratowa³e¶ mechanika przed dekapitacj± - wci¶niêcie sprzêg³a nie pomaga.
Dziêki za odzew, postaram siê jak najszybciej wszystko posprawdzaæ. A jak naprawiê, napiszê, bêdzie dla potomnych. |
|
|
|
|
XXL24H
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-02-10, 15:38
|
|
|
Papieju w mikrusie mam syntetyka i zmieniam co 20 ty¶ ale przy mniejszej pojemno¶ci ma 60km a trabi ma 1.1 i jest oskalpowany z mocy a je¿d¿ê na pó³ syntetyku. I ¿adnych problemów (z wyj±tkiem nieszczelno¶ci ;) A ¶wieczki w mikrusie i tak zmieniam najpó¼niej co 35 tys bo siadaj± (co dwa lata) i siê pó¼niej cz³owiek denerwuje bo mu nie chce zapaliæ a na dworze 0. ¦wiece tañsze od oleju ;D ¯artujê :D |
|
|
|
|
|