[(S)] Wahacz czyli |
Autor |
Wiadomo¶æ |
kuzyn353
Go¶æ
|
Wys³any: 2010-12-24, 08:40
|
|
|
kÓ³
Po drugie mowa o tylnym zawieszeniu. |
|
|
|
|
magik
Go¶æ
|
Wys³any: 2010-12-24, 09:38
|
|
|
a po nowym roku wklejaj zdjêcia swojego zawieszenia pneumatycznego :] |
|
|
|
|
XXL24H
Go¶æ
|
Wys³any: 2010-12-25, 01:39
|
|
|
Kuzyn problemy ze zbie¿no¶ci nie ma tylko w przypadku belki na czterech wahaczach albo na mo¶cie w przypadku airride lub modyfikacji wysoko¶ci. Co do fotek to muszê zaczekaæ na kompresor bo dosta³em z³om i musz± mi wymieniæ z³±czki bo nie ten rozmiar gwintów. Tak wszyscy powiedz± ¿e to bujda ale jak co¶ siê robi minimalnym nak³adem kasztó to to trwa i trwa! |
|
|
|
|
kuzyn353
Go¶æ
|
Wys³any: 2010-12-25, 12:23
|
|
|
XXL, ja to wszystko wiem.
Koledze wy¿ej chodzi o tylne zawieszenie a Ty piszesz o dr±¿kach kierowniczych i ich pracy i wp³ywie na zbie¿no¶æ. |
|
|
|
|
WeT(macq)
Go¶æ
|
Wys³any: 2010-12-25, 19:24
|
|
|
Jako¶ tego nie pojmujê. Przecie¿ resor pracuje w aucie, czyli co ? te wymiary sa ca³y czas zmienne ? Resor nienasmarowany, zardzewia³y->inna charakterystyka->ko³a w zbyt du¿ym pozytywie->tnie opony po zewnêtrznych. Przerabia³em to :) |
|
|
|
|
Z³odziej Czasu
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-02-04, 13:20
|
|
|
A ja mam takie pytanie do do¶wiadczonych konstruktorów mechaników. Tak jakby wyci±æ i wspawaæ zamiast tych poprzecznych ramion jedna d³u¿szy mocny k±townik lub rurê by po³±czyæ wahacze tworz±c belkê, a w ramionach tych id±cych w kierunku przodu auta zamiast uszu wstawiæ zawias przykrêcony do pod³ogi oczywi¶cie wzmocnionej odpowiednio by nie porwa³o blachy to czy mia³o by to sens i prawo bytu? Na którym¶ z tematów na temat wahaczy kto¶ zaproponowa³ instalacje tylnej zawiechy od Polo 6N.
Gromadzê fundusze ko³o 2 tys z³ da siê do tej ceny cokolwiek wykombinowaæ by te wahacze ju¿ tak po prostu sobie nie odpada³y? Ju¿ mi odpad³y 3 razy, a po prostu szkoda mi auta w które w³o¿y³em du¿o funduszy by gdzie¶ na zakrêcie w rowie wyl±dowa³.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
Kulka
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-02-04, 13:31
|
|
|
w Olsztynie jest Trabant z belk± od VW. Tylko ¿e i ona musia³a zostaæ zwê¿ona. Ma wspawane mocowania od VW w pod³odze.
Pogadaj z Ptakiem na ten temat (jest tu na forum), zna go¶cia i mo¿e da namiar na w³a¶ciciela tej hybrydy. |
|
|
|
|
Z³odziej Czasu
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-02-04, 13:47
|
|
|
a to rozwi±zanie z przerabianiem wahaczy traba rozumiem odpada? :) |
|
|
|
|
XXL24H
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-02-04, 14:27
|
|
|
Je¶li jako¶ bu to je¼dzi³o to nie przeszed³ by¶ ¿adnego przegl±du. Kulka dobrze gada, samo ostatnio widzia³em belkê tyln± od golfa mk 2 za 120 z³ z piastami i bêbnami i jej zwê¿enie i wspawanie odpowiednich mocowañ nie nastrêcza³o by z byt wiele k³opotu bo mocowania belki mo¿na daæ w punktach przednich mocowañ oryginalnych wahaczy a tam nie trzeba za wiele modernizowaæ i wzmacniaæ. Kwestia tylko ustawienia dobrzej zbie¿no¶ci i wy¶rodkowania belki, ale i tak jest ³atwiej ni¿ w przypadku cztero-wahaczowyh osi tylnych. |
|
|
|
|
Z³odziej Czasu
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-02-04, 15:08
|
|
|
Zwê¿ona belka na ¶rodku by³a by wytrzyma³a na tyle? chyba nie jest to powa¿na ingerencja w sztywno¶æ tej konstrukcji. Ale sadze ze jak da siê to dobremu spawaczowi to powinno wytrzymaæ. Nie bêdzie trzeba przerabiaæ mocowañ górnych amortyzatora? Je¶li tak bêdzie jak piszecie to drogo nie wyjdzie i nawet w najbli¿szym czasie zleci³ bym komu¶ to pospawaæ. I je¶li siê uda to w zasadzie poleci³ bym to ka¿demu kto wozi z sob± kogo¶ wa¿nego lub trabant jest jego albo jedynym albo ulubionym pojazdem do poruszania siê na co dzieñ. Przy ostatnim pêkniêciu my¶la³em ze zginê. Urwa³a siê ¶ruba przy skrêcaniu na skrzy¿owaniu. Nie chcia³o mi siê czekaæ a¿ przejedzie z daleka dosyæ spory dostawczak. A ja zastawi³em jego Pas gdy siê urwa³. Ocali³o mnie to ¿e pobocze jest asfaltowe przygotowane do jazdy ci±gników bo dostawczak zatrzyma³ siê dopiero 10 metrów za mn±. Pozdawiam |
|
|
|
|
Przemek
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-02-04, 15:20
|
|
|
Popatrz na belkê z CC/SC. Wygl±da na prost± do adaptacji.
Pozddr |
|
|
|
|
Z³odziej Czasu
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-02-04, 15:39
|
|
|
Musia³ bym pomierzyæ wszystko odpowiednio, w tym akurat wygl±da to tak ¿e odpada³o by montowanie sprê¿yn i amortyzatora id±ce do góry nadkola. Przez co s±dzê ze trabant sta³by bardzo wysoko, a po przyciêciu sprê¿yn by³a by bardzo nie komfortowa jazda albo niebezpieczna jazda. http://www.emoto.com.pl/u...dium/photo1.jpg
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
Ptak
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-02-04, 16:38
|
|
|
Grzegorz, bo o nim mowa sam wszystko spawa³ w swoim Trabancie i póki co zrobi³ ponad 100tysiêcy i nic siê z³ego z t± belk± nie dzieje. Podziwiali w Bieszczadach Trabanciarze:) Jedyne co to jest trochê zbyt sztywna ale to ze wzglêdu na to ¿e gdy j± skraca³, przeci±³ na ¶rodku a jak wiadomo spawy zmieniaj± strukturê i elastyczno¶æ. Gdyby jednak z boku j± skracaæ, tam gdzie tak nie pracuje, by³oby ok, prawdopodobnie sztywno¶æ zmieni³aby siê minimalnie. Ko³a stoj± jak w "normalnym" samochodzie
postaram siê znale¼æ zdjêcia i podrzuciæ,
ca³y opis przeróbki nied³ugo znajdzie siê na trabiekipa.pl czyli olsztyñskiej ¶wie¿o powo³anej do ¿ycia stronce.
pozDDRawiam |
|
|
|
|
Z³odziej Czasu
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-02-04, 17:26
|
|
|
Co do strony ¿yczê powodzenia :) sam czêsto jestem w stronach Olsztyna. Bardzo bym prosi³ o te zdjêcia :) mo¿esz mi wys³aæ na maila a ja je umieszczê na stronie. A Grzegorz od jakiego samochodu zapo¿yczy³ belkê? to ju¿ nawet strachu nie bêdzie przy kontrolowanym po¶lizgu ze cokolwiek siê stanie :) |
|
|
|
|
kuzyn353
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-02-04, 19:41
|
|
|
Ka¿dy ma swoj± koncepcjê na poprawê bezpieczeñstwa. I ka¿dy ma na pewno t± najw³a¶ciwsz± bo ja mam inn± ni¿ Wy ;)
Moja to wymiana kielichów (dzwonków) na nowe toczone + za³o¿enie nowych, odpowiednich ¶rub. To ma zapewniæ nieurywalne wahacze w moim Trabancie. Przy tym nic nie trzeba ci±æ w po³owie i spawaæ, przerabiaæ i kombinowaæ. |
|
|
|
|
|