Synchronizatory, olej do skrzyni, 601, 353 |
Autor |
Wiadomo¶æ |
kuzyn353
Go¶æ
|
Wys³any: 2010-06-16, 09:01
|
|
|
Czy jest mo¿liwe dopracowanie skrzyni 601 w taki sposób aby zmienia³a biegi jak w nowoczesnym samochodzie? Tak ¿eby nie trzeba by³o czekaæ a¿ obroty silnika spadn± przy ka¿dej zmianie biegu. Co nale¿y zrobiæ i czy siê w ogóle da?
Jakie objawy powoduje zbyt gêsty wzglêdem fabrycznego olej w skrzyni?
Piszê bo ¿al mi skrzyni któr± przy ostrym przyspieszaniu muszê doprowadzaæ do ostrego zgrzytu ¿eby zmieni³a biegi. |
|
|
|
|
MARIAN B.
Go¶æ
|
Wys³any: 2010-06-16, 10:37
|
|
|
Ja zmieni³em w mojej skrzyni wszystkie synchronizatory (stare nie by³y najgorsze), wla³em olej o zalecanej lepko¶ci ale syntetyczny i nie mam problemów ze zgrzytaniem albo zmian± biegów. Wszystko dzia³a idealnie. No mo¿e tylko trochê trudniej wchodz± ni¿sze biegi biegi. Mo¿e to jednak sprawa dotarcia sie synchronizatorów. |
|
|
|
|
kuzyn353
Go¶æ
|
Wys³any: 2010-06-19, 15:53
|
|
|
Dzisiaj wymieni³em olej. Ten co zla³em by³ koloru srebrnego. Prawdopodobnie od startych synchronizatorów.
Nala³em normalny hipol, chodzi trochê lepiej ale brak synchronizatorów i tak siê czuje. |
|
|
|
|
MARIAN B.
Go¶æ
|
Wys³any: 2010-06-20, 18:41
|
|
|
Ale wewnêtrzne strony synchronizatorów (te, które ewentualnie siê ¶cieraj±) s± z br±zu. Olej powinien byæ wiêc z³oty a nie srebrny. |
|
|
|
|
picia353
Go¶æ
|
Wys³any: 2010-06-20, 22:29
|
|
|
Kuzyn......... zabi³e¶ moj± skrzynie :)
Srebrne opi³ki s± z zêbatek i wybieraków bo one siê najbardziej ¶cieraj± |
|
|
|
|
kuzyn353
Go¶æ
|
Wys³any: 2010-06-20, 22:36
|
|
|
Twoj± rozklekotan± skrzyniê trzymam na strychu :p
Picia co zrobiæ ¿eby miêdzy zmianami biegów nie trzeba by³o czekaæ 2 sekundy? ....Bez wbijania na chama, bo to ju¿ umiem ale trochê szkoda ;) |
|
|
|
|
picia353
Go¶æ
|
Wys³any: 2010-06-20, 22:44
|
|
|
Sk³ada³em jedn± skrzynie z trzech, g³ównie to sprawa synchronizatorów |
|
|
|
|
kuzyn353
Go¶æ
|
Wys³any: 2010-06-20, 22:59
|
|
|
Mam nadziejê ¿e jak zmieniê choinkê na now± to chocia¿ ze 2 sezony bêdzie siê da³o szybko zmieniaæ biegi. Nowa choinka skrzyni czeka w zapasie ju¿ od dawna. Siê za to zabraæ nie mogê bo nigdy nie remontowa³em skrzyni.
A siê pochwalê ¿e silniczek chodzi mi teraz jak nigdy dot±d :D
No i to te¿ potêguje skutki niedomagañ skrzyni. |
|
|
|
|
kuzyn353
Go¶æ
|
Wys³any: 2010-07-06, 16:25
|
|
|
Mam dwie skrzynie w czê¶ciach na stole. Now± choinkê któr± chcê wcisn±æ. Wcisn±æ, bo jest wiêksza od drugiej. Przemierzy³em suwmiark± dwa ko³a i mia³y o 1mm wiêksz± ¶rednicê. Ilo¶æ zêbów raczej ta sama.
Pytanie:
Czy do wiêkszej choinki powinienem mieæ mniejszy wa³ek sprzêg³owy tak ¿eby to wchodzi³o? Lub czy powinienem mieæ inn± obudowê skrzyni biegów. By³y ró¿nice w obudowach?
Ju¿ wolê wa³ek sprzêg³owy inny za³o¿yæ ni¿ znowu wyci±gaæ nowe wodziki i wk³adaæ do kolejnej obudowy. |
|
|
|
|
Qbs
Go¶æ
|
Wys³any: 2010-07-06, 16:32
|
|
|
obudowy siê ró¿ni³y tylko na poziomie otworów szklanek. Niestety rodzajów kó³ zêbatych by³o kilka i nie ka¿da choinka pasuje z ka¿dym wa³kiem sprzêg³owym. najpro¶ciej wsadziæ oba elementy w polówkê obudowy i krêciæ patrz±c czy siê nic nie blokuje i swobodnie obraca. |
|
|
|
|
MARIAN B.
Go¶æ
|
Wys³any: 2010-07-06, 16:36
|
|
|
Nie wiem czy by³y ró¿nice w obudowach. Je¶li jednak chodzi o wymiary (¶rednice kó³ zêbatych) to jest to bardzo istotna sprawa.W zasadzie podczas remontu skrzyñ i wymiany kó³ zêbatych powinno siê je wymieniaæ parami. Nawet je¿eli ta druga zêbata, która jest zazêbiona z wymienian± by³a dobra.Je¿eli tego nie zrobisz to musisz d³ugo docieraæ zêbaty po z³o¿eniu skrzyni.
(We Fiacie i Garbusie nie wymienia³em parami i by³o OK.W Skodzie te¿ nie wymieni³em pary tylko jedn± zêbatê i wy³ama³o zêby z tej nowej op 20 km. Na oko i na wymiar wszystko niby pasowa³o). |
|
|
|
|
kuzyn353
Go¶æ
|
Wys³any: 2010-07-06, 18:00
|
|
|
Chêtnie kupiê nowy wa³ek sprzêg³owy. Ale jaki??!!
No i co z prze³o¿eniem g³ównym? Te¿ nowe? To mnie wyniesie maj±tek... A 353 i tak to zmieli.
Chyba jednak wymieniê pojedynczo... |
|
|
|
|
|