Strona G³ówna CartoonTrabant v1.0
cartoon trabant polska 1.0

FAQFAQ  SzukajSzukaj  U¿ytkownicyU¿ytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Nastêpny temat
[(S)] pompa hamulcowa
Autor Wiadomo¶æ
gier'u
Go¶æ
Wys³any: 2009-08-27, 15:26   

Witam!
Nie chcê zak³adaæ nowego tematu a mam w³a¶nie problem z pomp± hamulcow±.
Dzi¶ dotar³y do mnie d³ugo oczekiwane odpowietrzniki z motirexu, poprzykrêca³em je i zala³em uk³ad ¶wie¿ym p³ynem DOT 4. Jak zaczê³em odpowietrzaæ oczywi¶cie zgodnie z zaleceniami (PH-PT-LT-PP-LP-PH) to z obydwóch tylnich odpwietrzników uroni³o siê zaladwie kilka kropelek a z przodu by³o wporz±dku. Postanowi³êm odkrêciæ miedziany przewód od pompy aby z sprawdziæ czy przypadkiem nie zapcha³ siê gdzie¶ po drodze do tylnich kó³. Okaza³o siê, ¿e z pompy nie wychodzi p³yn na ty³, dodam jeszcze raz ¿e przód jest OK.
Pompa jest dwusekcyjna.
Czy co¶ siê dzieje z pomp±? W wielu tematach czyta³em ¿e s± jakie¶ gumki tj. zestaw napraw. znów mnie szlak bêdzie trafia³ oczekuj±c na przesy³kê a pozatym nigdy nie wymienia³em gumek w pompie. Mo¿e da siê jako¶ j± o¿ywiæ bez kupna tych gumek?
pozdrawiam!
 
 
magik
Go¶æ
Wys³any: 2009-08-27, 17:08   

i tak czeka Ciê rozbieranie pompy. Rozbierz zweryfikuj i zobaczymy dalej
 
 
gier'u
Go¶æ
Wys³any: 2009-08-27, 17:38   

No to fajnie... Spróbowa³em jeszcze wkropiæ kilka ml p³ynu w miejsce odkrêconego przewodu, po wkropieniu i naci¶niêciu peda³u wessa³o ten p³yn. Po kilku nastêpnych razach pompa zecze³a tryskaæ, znów z odpowietrzników wyp³ynê³o kilka kropel a obecnie jest sahara na tyle. Zdjê³em lewy bêben i zobaczy³em ¿e t³oczki nawet nie drgn±.
To czas na striptiz pompy :P
 
 
MarkusTrabi
Go¶æ
Wys³any: 2009-08-27, 19:21   

A teraz ja mam pytanie.
Zastanawiam siê nad zmian± pompy w moim 601 z oryginalnej na t± z cc/sc, poniewa¿ jest to ju¿ druga pompa trabantowa i nie spisuje siê najlepiej, a nie chce mi siê jej rozbieraæ. Wychodzê z za³o¿enia ¿e hamulce s± najwa¿niejsze w aucie - chodzi o bezpieczeñstwo. Odno¶nie monta¿u OK, natomiast podpiêcie rurek. Z tego co widzia³em na aukcjach pompa od CC/SC ma cztery otwory na rurki hamulcowe, podczas gdy do pompy trabantowej s± podpiête 3. Co zrobiæ z czwartym otworem?
Za¶lepiæ. Je¿eli tak to jak - czy s± jakie¶ za¶lepki czy trzeba kombinowaæ, czy jeszcze inaczej to podpinaæ.

Pozdrawiam
 
 
JaJer
Go¶æ
Wys³any: 2009-08-27, 19:48   

... czwarty mo¿esz za¶lepiæ, albo pod³±czyæ do niego wy³±cznik ¶wiate³ "STOP"
Jak za¶lepisz to musisz zamontowaæ np. mechaniczny w³±cznik "STOP"

Odno¶nie otworów robi³em tak:
oryginalne otwory w pompie CC gwintowa³em i wkrêca³em przyciêt± na wymiar grubo¶æ ko³nierza) ¶rubê. Wierci³em otwory zgodnie z rozstawem w trabim.
(jeden otwór czê¶ciowo pokrywa siê)
Pozdrawiam.
 
 
MarkusTrabi
Go¶æ
Wys³any: 2009-08-27, 20:16   

Dziêki JaJer
 
 
Hajs
Go¶æ
Wys³any: 2009-08-27, 20:21   

Jest prostszy sposób na za¶lepienie czwartego otworu.
1.Bierzesz przewód hamulcowy i obicinasz koñcówkê wraz z nakrêtk±.
2.Jesli przewód jest miedziany, wyjmujesz go z nakretki i obcinasz kilka mm nad ko³nierzem.
3.Wk³adasz go do nakretki i zaspawujesz dziurke.
4.Za¶lepka gotowa :)
 
 
gier'u
Go¶æ
Wys³any: 2009-08-27, 20:56   

Rozebra³em pompe, nigdy nie mia³em z tym doczynienia wiêc weryfikacja z moj± wiedz± na tematy pomp hamulcowych jest bliska 0 :)
To co zaobserwowa³em to:
1. Gdy pompa by³a zdjêta to z centralnego wyj¶cia(2 rurki+czujnik)po przechyleniu pompy ciurkiem z niej lecia³ p³yn bez wciskania t³oczka
2. Gumki s± miêkkie (to chyba dobrze)
3. Nie widaæ jakichkolwiek rys, pêkniêæ, farfocli.
4. Jedyne co mnie niepokoi to ich ¶rednica zewnêtrzna.
Oto zdjêcia:
1
3
5
 
 
gier'u
Go¶æ
Wys³any: 2009-08-27, 21:01   

Kombinacja z wklejaniem linków nie wypali³a :P

http://img26.imageshack.u...2/dsc08548g.jpg
http://img9.imageshack.us/img9/7623/dsc08549g.jpg
http://img31.imageshack.u...3/dsc08550m.jpg
http://img40.imageshack.u...2/dsc08551c.jpg
http://img19.imageshack.u...0/dsc08553c.jpg
 
 
JaJer
Go¶æ
Wys³any: 2009-08-28, 03:09   

Moim zdaniem, gumki maj± zbyt zaokr±glone krawêdzie - bêd± "la³y".
To jeszcze nie wszystko, masz jeszcze inne gumki w pompie. Kup reperaturkê i wymieñ wszystkie. Po zamontowaniu pompy musisz sprawdziæ prawid³owy luz (pompa nie mo¿e byæ podparta).

... co do za¶lepiania czwartego otworu w pompie:
po co sranie, spawanie jak wystarczy aluminiowe, albo miedziane kó³ko pod³o¿one pod koñcówkê. (koñcówka musi byæ dokrêcona). W takim przypadku trzeba zamontowaæ przy pedale hamulca w³±cznik ¶wiate³ "STOP" od 126p i przerobiæ przewody elektryczne.
Chyba ³atwiej kupiæ bardzo krótki przewód hamulcowy i przej¶ciówkê do oryginalnego w³±cznika "STOP".
Pozdrawiam.
 
 
magik
Go¶æ
Wys³any: 2009-09-04, 08:54   

jak chce siê za¶lepiaæ otwory to siê wkrêca odpowietrznik a jak nie pasuje to tak jak pisze jajer.
 
 
¯bik
Go¶æ
Wys³any: 2010-02-13, 16:26   

hej ludzie jak rozebralem pompe tak jak na zdjeciach to wypadly mi dwie metalowe kulki
gdzie one powinny byc?
 
 
JaJer
Go¶æ
Wys³any: 2010-02-13, 16:45   

..powinny byæ w otworkach.
- przed w³o¿eniem musisz wcisn±æ t³ok, a dopiero wk³adaæ kulki. Nastêpnie skrêcaæ wyj¶cia do zbiorniczka. Kulki zabezpieczaj± t³ok przed wysuniêciem.
Pozdrawiam.
PS.
nie zapomnij o sprê¿ynkach i gumkach.
 
 
¯bik
Go¶æ
Wys³any: 2010-02-13, 17:10   

ok to mam jeszcze jedno pytanko, w jakiej kolejnosci aby miec pewnosc, sprezynka gumka i kulka? patrzac od strony zbiorniczka
 
 
JaJer
Go¶æ
Wys³any: 2010-02-14, 00:19   

Chyba raczej tak:
kulka, sprê¿ynka, gumka.
Kulka wpada w otwór, sprê¿ynka trzyma j± by nie wyskoczy³a z otworu. Gumka to jest na sprê¿ynce i stanowi zawór by p³yn p³yn±³ tylko do pompy ze zbiorniczka.
Pamiêtaj o wci¶niêciu t³oka pompy.

PS.
wystarczy nawet jedna kulka, ta od ty³u pompy.
Lecz radzê za³o¿yæ obydwie.
 
 
Wy¶wietl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez mo¿liwo¶ci zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytañ do SQL: 12