Strona G³ówna CartoonTrabant v1.0
cartoon trabant polska 1.0

FAQFAQ  SzukajSzukaj  U¿ytkownicyU¿ytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Nastêpny temat
[1,1] wymiana na 1.3
Autor Wiadomo¶æ
Pawe³ Filipczak
Go¶æ
Wys³any: 2004-05-21, 19:44   

Proponujê poczytaæ literaturê a potem dopiero wystawiaæ komentarze. :)

Ah ta literatura. Na pewno mam ogromne braki w stosunku do kolegi.

Co ciekawe w silnikach wolnossacych (bo o taki tutaj chodzi) nie slyszalem aby ktokolwiek nazywal cokolwiek sprezem. No chyba, ze kolega sadzi (dla pewnosci dodam - blednie), ze w silnikach 1.3 (wartburg, trabant) wystepuje sprezarka. Sprê¿ panie kolego okre¶la ró¿nice cisnieñ na wlocie i wylocie sprê¿arki. Takze nie jest to ani stopien sprezania ani cisnienie sprezania.

BTW, twoja porada dotyczaca wymiany jak to nazwales "korpusu" gaznika pozbawi kolege, rownie sympatycznego, stabilnych wolnych obrotow (bo razem z "korpusem" wypadaloby wymienic dysze). A wymiana "korpusu" wraz z dyszami to wymiana gaznika.

Po drugie, gdyby¶ przeczyta³ wszystko zorientowa³by¶ sie (chyba)¿e chodzi o dobry stan silnika i o ci¶nienie sprê¿ania w granicy 12-13

Panie kolego przeczytalem i nawet sie domyslilem o co koledze chodzi³o.

Niestety ci¶nienie sprê¿ania to wielko¶æ ca³kiem inna ni¿ stopieñ sprê¿ania.

Dlaczego niestety? Moim zdaniem bardzo dobrze.

No to na dzis pisania wystarczy. Wy¿yty, sprê¿ony i usmiechniety pozdrawiam kolege mam nadzieje rownie sympatycznego i cale grono :-)


[Mirku - napisz moze cos o sobie, bo o Paplu, naszym adminie, koledze ktory wlozyl z powodzeniem do Traba silniki 1,3 i 1,6, oraz 5 biegowa skrzynie wiemy juz sporo... GB]
 
 
Mirek
Go¶æ
Wys³any: 2004-05-23, 21:50   

Cze¶æ wszystkim,po pierwsze pragnê poinformowaæ kolegów ¿e nie posiadam wystarczaj±cego nadmiaru czasu do tego by spêdzæ na forum ca³e dnie, ¶ledziæ, ripostowaæ i t³umaczyæ trywia³y. Tak szeroko opisane s³owo "sprê¿" dwa wpisy powy¿ej to nic innego jak skrót my¶lowy do "ci¶nienie sprê¿ania", którego jak s±dzi³em wolno mi by³o u¿yæ. Widaæ s±dzi³em b³êdnie, obiecujê zarazem ¿e takowych u¿ywaæ nie bêdê ¿eby wszyscy zainteresowani zarówno ci którzy posiadaj± wiedzê techniczn± jak i ci którzy chc± j± posi±¶æ nie mieli dylematów. Niezmiernie sympatycznemu koledze polecam natomiast aby dokladniej zapoznawa³ siê z tre¶ci± zamieszczanych na dany temat wpisów i nie przypisywa³ mym wypowiedziom niedoskona³o¶ci których nie mia³y. Dla wyja¶nienia dodam ¿e fakt konieczno¶ci wymiany dysz z fabrycznego1.1 na 1.3zosta³ ju¿ opisany wcze¶niej i uzna³em ¿e powtarzanie siê nie bêdzie konieczne. Fakt konieczno¶ci wymiany korpusu(bo taka jest w³a¶nie nazwa czê¶ci w której znajduje siê gardziel)nie zosta³ przez nikogo zauwa¿ony. St±d taki a nie inny kszta³t mojej wypowiedzi. Pozdrawiam i ¿yczê dobrej zabawy z "kartonem" b±d¼ te¿ bez niego.
 
 
bRq
Go¶æ
Wys³any: 2004-05-24, 11:26   

Ile kosztuje taki silnik 1.3 z WartGolf'a ? W golfie jest to samo ? golf 1 2 ?
Sory za takie pytania ale sie nie znam tak jak wy... :)
 
 
Pawe³ Filipczak
Go¶æ
Wys³any: 2004-05-24, 19:05   

Eh, czepilem sie tak glownie dla czepialstwa, a polala sie przez to beczka piany. Juz nie bede :)
 
 
GrzegorzB
Go¶æ
Wys³any: 2004-05-24, 22:33   

Ile kosztuje taki silnik 1.3 z WartGolf'a ? W golfie jest to samo ? golf 1 2 ?

Za ile sie znajdzie... ten pierwszy juz od 500zl, drugi drozej?

Wydaje mi sie ze Trabi ktorego kupiles ma juz silnik 1,3...
 
 
bRq
Go¶æ
Wys³any: 2004-05-25, 10:36   

Ale jak to sprawdzic ? Bo jak narazie boje sie pojechac powyzej 130 :D moze wymieniony jest walek i gaznik, ale nie wiem jak to sprawdzic...
 
 
Pawe³ Filipczak
Go¶æ
Wys³any: 2004-05-25, 15:59   

Ja aktualnie jezdze 1.3 i gazniku od 1.1. Vmax na LPG to 150.

Co do rozroznienia blokow... jak bede mial chwile czasu, to poogladam dokladnie czy jest jakis numer, ktory by rozroznial.
 
 
Sikor
Go¶æ
Wys³any: 2004-05-25, 18:26   

Rózni± siê ¶rednic± t³oka i komory spalania, sprawdzi³em na rysunkach.
 
 
Pawe³ Filipczak
Go¶æ
Wys³any: 2004-05-25, 19:08   

Nie moga sie roznic sprednica tloka gdyz srednica cylindra jest identyczna.
 
 
Artur (YETI)
Go¶æ
Wys³any: 2004-05-26, 13:46   

Sprawa wyglada tak:
1. Silnik 1.3 i 1.1 roznia sie od siebie gaznikiem i skokiem tloka a co za tm idzie i walkiem (srednica cylindrow jest taka sama tylko skok wiekszy przez co uzyskuje sie 1.3 z 1.1) Aby z 1.1 "zrobic" 1.3 trzeba wiec wymienic gaznik, walek, cylindry. Co do walka rozrzadu nie mam pojecia.

2. Jezeli Trab na 1.3 leci gora 130 to radzilbym kapitalke bo w miare dobry 1.1 leci 140 bez problemu (wiem bo sam miale silnik dosc kiepski a jak jechalem na zlot do Wroclawia to z gorki polecial licznikowe 155 - 1.1 oczywiscie )

Pozdrawiam
 
 
MAXIO
Go¶æ
Wys³any: 2004-05-26, 14:34   

witam wybaczcie ¿e wa³kuje ten temat jeszcze i byæ mo¿e odpowiedz na moje pytanie by³a ju¿ tu napisana ale u¿ywacie skrutów które nie wszystkie rozumiem a nie znam siê na tym. Mam zamiar za³o¿yæ 1.3 i odrazu do tego skrzynie 5 z czego bêdzie mniej przeróbek je¶i silnik bêdzie z wartgolfa i skrzynia z golfa czy i silnik i skrzynia z golfa i jakie przeróbki mnie czekaj± ?? z góry dziêkuje za odpowiedz

[Po pierwsze zajrzyj do FAQ - Porady trabanciarskie - GB]
 
 
Sikor
Go¶æ
Wys³any: 2004-05-26, 18:42   

Pawe³, ¶ci±gn±³em z wasze jstrony materia³y o silniku 1,1 i rysunek t³oka porówna³em z identycznum rysunkiem w ksi±¿ce o 1,3, wymiary s± ró¿ne, chyba ¿e rozmawiamy o innym silniku.....
 
 
Daniel "Muffi
Go¶æ
Wys³any: 2004-05-26, 19:57   

Skok tloka - wartburg 1.3 - 72 mmm
Skok tloka - trabant 1.1 - 59 mm

Srednica cylindra - wartburg 1.3 - 75 mm
Srednica cylindra - trabant 1.1 - 75mm

Zrodlo: Wartburg 1.3 (Trzeciak), Trabant 1.1 (Rawski), Trabant 1.1 - instrukcje serwisowe (fabryka).

Takze tloki wymiarami zewnetrznymi sa identyczne, mozliwe zas, ze maja inna komore spalania (herona). Ksztal komory jest na pewno identyczny bo widzialem na raz tloki w 1.3 i w 1.1. Do do jej glebokosci, to nie wiem - nie mierzylem.

1. Silnik 1.3 i 1.1 roznia sie od siebie gaznikiem i skokiem tloka a co za tm idzie i walkiem (srednica cylindrow jest taka sama tylko skok wiekszy przez co uzyskuje sie 1.3 z 1.1) Aby z 1.1 "zrobic" 1.3 trzeba wiec wymienic gaznik, walek, cylindry. Co do walka rozrzadu nie mam pojecia.

Cylindrow (a raczej bloku) sie nie wymienia bo sa identyczne. Do wymiany jeszcze dorzucic by wypadalo korbowody, ale nie sprawdzalem czy sa inne. Walek rozrzadu jest na 100% inny.

Uff, jak dla mnie EOT.

[Po raz kolejny bracia Paplo i Muffin zaoszczedzili szukania i profesjonalnie wyjawili tajniki 1,1 i 1,3 - wiec zamykam ten rozdzial ;) Reszta spraw zw. z przekladka jest tez na forum - GB]
 
 
Wy¶wietl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez mo¿liwo¶ci zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytañ do SQL: 12