Strona G³ówna CartoonTrabant v1.0
cartoon trabant polska 1.0

FAQFAQ  SzukajSzukaj  U¿ytkownicyU¿ytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Nastêpny temat
[601] Wa³ P66: do silnika z 1990?
Autor Wiadomo¶æ
Zbyszek 601delux
Go¶æ
Wys³any: 2004-05-19, 11:20   

Witam. Uda³o mi siê w miarê okazyjnie kupiæ nowy niemiecki wa³ korbowy P66 z nowymi t³okami na II nadwymiar, sworzniami, ³o¿yskami itp oraz nowiutki ga¼nik. Ga¼nik ju¿ za³o¿ony (nie obesz³o siê bez drobnych poprawek, ciek³ zawór iglicowy), a do remontu silnika mam jeszcze daaaleko. Pytanie: czy ten wa³ bêdzie pasowa³ do karterów z 90 roku (wa³ ma ³o¿yskowanie sworzni t³oka na ³o¿yskach igie³kowych- tak jak w nowym typie), na co mam zwróciæ uwagê???
Druga sprawa, ¶rodkowe ³o¿yska i uszczelniacze nie s± dok³±dnie na ¶rodku, opieraj± siê z jednej strony na ko³eczkach zastawek-stawide³, z drugiej strony jest du¿o wiêkszy luz miêdzy ko³eczkami, a ³o¿yskiem. Czy da siê przesun±æ te ³o¿yska na ¶rodek wa³u bez jego rozbierania? (wygl±da to na wadê fabryczn±, ale mo¿e ten typ tak ma, w ¿yciu nie widzia³em wcze¶niej nowiutkiego wa³u...)??? Gdzie siê z tym udaæ? Mia³ kto¶ kiedy¶ co¶ takiego?
Z góry dziêkujê za odpowiedzi!!!
 
 
Zbyszek 601delux
Go¶æ
Wys³any: 2004-05-19, 11:40   

uda³o mi siê rozwi±zaæ w³a¶nie problem z nierównym u³o¿eniem ³o¿ysk - smar stê¿a³, i nale¿a³o u¿yæ nieco wiêcej si³y, ³o¿yska przesunê³y siê na ¶rodek. do identyfikacji wa³u podajê byæ mo¿e przydatne rzeczy: wa³ hykomat (to nie problem, mam skrzyniê z hykomatem, a poza tym pasuje podobno i do zwyk³ej skrzyni), kolejno¶æ pierdu³ na wale, od strony sprzêg³a: ko³ek-klin, pier¶cieñ metalowy fi-ok 6 cm, simmering gumowy, ³o¿ysko z metalowym pierscieniem po obwodzie, wykorbienie, ³o¿ysko z metalowym pierscieniem po obwodzie, chyba uszczelniacz (metalowy, 2x szerszy od ³o¿yska), ³o¿ysko z metalowym pierscieniem po obwodzie, wykorbienie, ³o¿ysko z metalowym pierscieniem po obwodzie, klin-ko³ek, sto¿ek (tu chyba powinien byæ jaki¶ simmerinch, zgadza siê?). I jeszcze pytanko: jak zakonserwowaæ dodatkowo ten "cukiereczek" by dotrwa³ do nieprêdkiego remontu mojego silnika? Dzieki, pozdrawiam!
 
 
kuba_krakow (WLADZIO)
Go¶æ
Wys³any: 2004-05-19, 16:18   

z tego co s³ysza³em to wa³y nowego i starego typu ró¿ni³y siê ³o¿yskami. a czy jeszcze czym¶ to nie wiem. Wiem ¿e ostatnie silniki w 601 to by³y P65/66B wiêc z oznaczeñ wynika³oby, ¿e bêdzie pasowa³. Moja rada jest taka, ¿e do nowego silnika lepiej za³o¿yæ nowe kartery, bo bêdzie mniej pali³ ni¿ na starych (chodzi o przyleganie stawide³) a jak masz trochê czasu to powiniene¶ je gdzie¶ znale¼æ :)

Nie jestem na 100% pewny ale powinien pasowaæ.
A co do konserwacji, to mo¿e jakie¶ smarowid³o, i do pude³eczka i w papierek... i w ma³o wilgotne miejsce?? te¿ nie jestem pewny...
w ka¿dym b±d¼ razie gratulujê nowego wa³u!! :)


DDR
 
 
Aposto³
Go¶æ
Wys³any: 2004-05-19, 17:00   

Co do pasowania nieznam sie na tym, ale o przechowaniu cos wiem. Popieram propozycje wladzia, najlepiej wszystko nasmarowac o opakowac w papier (tak np. sa pakowane nowe frezy - w smarze i papierku). Nie wiem czy nie jest to jakis konkretny papier, ale napewno nie sniadaniony, ani nie jakas gazeta.
Dolaczam sie do gratulacji i pozDDRawiam
 
 
Sei
Go¶æ
Wys³any: 2004-05-19, 18:02   

Papirek pakowy, albo, lepiej - woskowany, bo nie przepuszcza wilgoci. :-)
 
 
JaJer
Go¶æ
Wys³any: 2004-05-19, 18:24   

Witam, bedzie na 100% pasowa³. Do wczesniejszych wypowiedzi dodam ze wa³y ró¿nia siê uszczelniaczami. Stary typ - gumowe, nowy metalowe (labiryntowe).
Na sto¿ku mocowane jest ko³o zamachowe i na nim jest uszczelniacz (te¿ dwa typy wzajemnie niezamienne)
Gratulujê i pozdrawiam.
 
 
MaxXx
Go¶æ
Wys³any: 2004-05-19, 19:57   

a te typy to nie roznia sie tylko gaznikami (oprocz konstrukcji walu)?
 
 
Zbyszek 601delux
Go¶æ
Wys³any: 2004-05-20, 08:25   

Suuuuuper!!! Dziêki JaJer! jeszcze tylko nowe kartery i nowe cylindry (ew przeszlifuje i wypiaskuje stare) i sk³adam nowiuteñki silniczek na niemieckich czê¶ciach!!!! Pozdrawiam!
 
 
Zbyszek 601
Go¶æ
Wys³any: 2004-05-31, 08:36   

Nasunê³y mi siê przez weekend pewne w±tpliwo¶ci: mia³em okazjê rozbieraæ 2 silniki, w±tpliwego pochodzenia. Z tego co zauwa¿y³em, starszy silnik, mia³ na dwóch ¶rodkowych ³o¿yskach wa³u pier¶cienie uszczelniaj±ce metalowe po obwodzie oraz rowki na te pier¶cienie w karterze. Nowy typ (wg dat) nie mia³ metalowych pierscieni na obwodzie ¶rodkowych ³o¿ysk, ani rowków na nie w karterze, za to mia³ na samym ¶rodku wa³u du¿y ko³ek wchodz±cy w otwór kartera. mój pasuje do tego starszego kartera, co oznacza, i¿ do mojego silnika, który obecnie mam w samochodzie nijak nie pasuje (06.90). Obala to powy¿sz± opiniê Jajera, ale chcia³bym siê myliæ... Co wy o tym s±dzicie? PROSZÊ o POMOC!!!
Dziêki!
 
 
picia353
Go¶æ
Wys³any: 2004-05-31, 20:23   

w ostateczno¶ci mozesz usun±æ pier¶cienie i wa³ bedzie pasowa³ , ja tak robi³em i nic sie nie dzia³o
 
 
JaJer
Go¶æ
Wys³any: 2004-06-01, 00:12   

Z ca³a odpowiedzialno¶ci± mówiê ¿e wa³y s± wzajemnie zamienne. Sa tylko drobne ró¿nice, nie przeszkadza to w zamienianiu wa³ów. Zbyszek jaka masz pewno¶æ ¿e rozbierane silnki by³y prawid³owo z³o¿one (w/g daty produkcji podzespo³ów)
w³asnie wstawi³em wa³ z 1989 roku do kartera z 1970 roku i pasowa³!
Zobacz ¿e ³atwo mo¿esz wyj±æ ko³ek ze ¶rodkowego uszczelniacza, a pier¶cienie z ³o¿ysk te¿ daj± sie zdj±æ. Na odlewach karterów masz wyra¼nie podany rok produkcji.
Mo¿esz spaæ spokojnie wa³ zawsze bêdzie pasowa³.
Pozdrawiam.
 
 
Zbyszek 601
Go¶æ
Wys³any: 2004-06-01, 08:28   

Ok! o to chodzi³o!!! Pozdrawiam!!!
 
 
Wy¶wietl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez mo¿liwo¶ci zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytañ do SQL: 12