[601] szlif bloku pod szybry i regenera walu i moja kwestia |
Autor |
Wiadomość |
guma_
Gość
|
Wysłany: 2004-06-06, 00:42
|
|
|
witka
Spotkalem ostatnio goscia z Trabem, 7 juz w zyciu przerobil itd, ogolnie pasjonat i wierny marce od najwczesniejszych lat produkcji nawet 600 mial, na podworku ze 4 u niego jeszcze 601 stoja, no i zapytal sie czy nie wiem kto zrobi szlif bloku pod szybry ? Jako laik nie majacy nawet pojecia czym ze sa te szybry zwracam sie do Was, jest jakas firma w polsce ktora sie tym zajmuje lub czy ktos wie jak to zrobic zeby bylo idealnie ?? No i druga sprawa regeneracja waÂłu, wlasmie ten facet ma dostep do wszelkiego sprzetu zeby regenerke robic tylko potrzebna teoria, moglby ktos lopatologicznie wytlumaczyc i opisac jak to sie robi krok po kroku ?? I odrazu napiszzcie czy jakis specjalny metal musi do tego byc czy byle co ? Gosciu powiedzila ze wyproboje na sobie ale jak bedzie potrzeba to i inne moze robic tokarki frezarki i prasy sa u niego na porzadku dziennym tylko wlasnie jak to zrobic zeby bylo ok. Moze pojawia sie szansa na tansza regeneracje walu ?? DDR i licze bardzo na pomoc
aha no i sobie przypomnialem jeszcze moja kwestie :) jak zamienic przelocznik swiatel snatdar na dwa gora-dol jak to podlaczyc ?? Mam jeszcze przelacznik od Skody 445 Octavia Super (zlomowa zdobycz jak ktos chce foto na meil moge podeslac :D), cos takiego jak w syrence pociagany 3 pozycyjny ale sa w nim tylko 3 miejsca na kable da sie to podpiac do Trabiego ? W Trabiku przy przelaczniku jest jak dobrze pamietam cos kolo 6 czy 7 kabli, nie che czegos sfajczyc bo 6 V mam i ciezko z czesciami moze byc DDR |
|
|
|
|
JaJer
Gość
|
Wysłany: 2004-06-06, 10:38
|
|
|
"£adna miska sama jeœÌ nie daje" - tak samo park maszynowy (dostêp do maszyn) sam wa³u nie zregeneruje!!!
Jeœli goœÌ siê nie zna, lepiej niech nie robi - to jest moje osobiste zdanie.
Pozdrawiam.
PS
poza maszynami jeszcze trzeba mieĂŚ odpowiednie materiaÂły i elementy. Potem trzeba waÂł odpowiednio zÂłoÂżyĂŚ i wywaÂżyĂŚ.
OsobiÂście bym nie ryzykowaÂł! |
|
|
|
|
Galant
Gość
|
Wysłany: 2004-06-06, 11:39
|
|
|
Witam!
Co do prze³¹cznika œwiatel to (jak zwykle) odsy³am do schematu. W tabeli reprezentuj¹cej prze³¹cznik jest pokazane które styki s¹ po³¹czone w jakiej pozycji. Moim zdaniem najbardziej stosowne bêdzie podpiêcie przekaŸniczków, a sterowaÌ nimi bedzie ten przel¹czniczek od skody.
Jak chcesz to na maila zrobie schemacik. |
|
|
|
|
GrzegorzB
Gość
|
Wysłany: 2004-06-06, 17:57
|
|
|
Co do walu to kiedys nasz krakowski Trabanciarz-szlifierz Leszek Liszka klal ze woli kupic oryginalny wal niz za tyle samo pieniedzy zrobic dla siebie regeneracje...
jesli chcesz zrobic na dwa wlaczniki to musisz do obu podpiac plusowy, jeden wlacznik wlaczajacy pozycyjne - uwaga w Trabie lewa strona pozycyjna jest razem z lewym swiatlem postojowym, a prawa strona z oswietleniem wskaznikow (warto miec mozliwosc rozdzielenia na wlaczniku) i drugi wlacznik na glowne swiatla. Przekazniki do tych drugich jak najbardziej wskazane (wszystko zalezy od tego jakie to beda wlaczniki)... |
|
|
|
|
guma_
Gość
|
Wysłany: 2004-06-06, 21:40
|
|
|
Z ta regenarcja to jest tak ze gosciu dawal kiedys do "specjalisty" a ten stare lozyska zalozyl ze niby dobre itd to tez ma uraz i hcial cos wykombinowac po swojemu. Jak mu o motirexie opowiadalem to tez mu sie za bardzo to wysylnie nie spodobalo. No nic zadzwonie i powiem zeby lepiej dal sobie spokoj :)
A jak w tym szlifowaniem bloku ?
Co do swiatel to juz Galant zajal sie sprawa za co dzikuje. Zostane jednak przy tym skodowskim przelaczniku a moje piekne gora-dol przydadza sie do czegos innego. Ale przy okazji dowiedzialem sie dlaczego podswielania nie mam ostatno :) po wymianie deski troche problemow sie z elektryka zrobilo no i musze jakos to poskladac DDR |
|
|
|
|
|