[602] Silnik wankla |
Autor |
Wiadomość |
trabi23
Gość
|
Wysłany: 2004-06-07, 22:46
|
|
|
Witam ponownie bo mnie cos naszÂło dzisiaj na posty :P
takze mam pytanie: czy ktos wie czy w polsce jezdzily traby z silnikiem wankla czy byl to tylko prototyp muzealny egzemplarz. Zainteresowalem si etym silnikiem i jest on fenomenalny aczkolwiek posiada kilka wad tecjnicznych ale 65KM z 500ccm mowi samo za siebie....
Silnik wankla |
|
|
|
|
Jimmy_Rz
Gość
|
Wysłany: 2004-06-07, 23:27
|
|
|
nie ma ju¿ samochodów z silnikiem wankla praktycznie, chocia¿ niebywa³¹ jego zalet¹ jest wysoka sprawnoœÌ. wiem ¿e niektóre marki montowa³y w swoich samochodach takie silniki. co do wad - problem g³ówny to uszczelnienie obrotowego t³oka, tam nie ma pierœcieni ¿adnych...
muszê doczytaÌ cokolwiek o tym, bo mnie wci¹gn¹³eœ w temat :)))
pozDDRawiam
inÂż. Jimmy_Rz® |
|
|
|
|
trabi23
Gość
|
Wysłany: 2004-06-07, 23:44
|
|
|
nom temacik jest cyrk
a co do uszczelne nia to mazda w rx-7 poradzila sobie z tym doskonale uzyskujac niebotyczne moce z malej pojemnosci |
|
|
|
|
Maciek ChybiĂąski
Gość
|
Wysłany: 2004-06-07, 23:47
|
|
|
No tak ale wez teraz wsadz ten silniczek od mazdy do trabika :) tak zeby jeszcze to jechalo w jednym kawalku :D |
|
|
|
|
trabi23
Gość
|
Wysłany: 2004-06-07, 23:55
|
|
|
no to raczej ne mozliwe
ale mi chodzilo o seryjne traby z tym silnikiem |
|
|
|
|
GrzegorzB
Gość
|
Wysłany: 2004-06-08, 00:06
|
|
|
2002-03 ein Wankel-Trabant 602 rekonstruiert
W muzeum w Zwickau stoi taki eksponat - tylko i wylacznie prototyp...
Mysle ze przy DDRowskim wykonaniu byloby wiecej problemow jak pozytku z takiego seryjnego produktu ;)
Fabrykom VEB IFA daleko bylo do NSU, a do mazdy chyba tez... |
|
|
|
|
mtrabant
Gość
|
Wysłany: 2004-06-08, 00:14
|
|
|
a kierowcy ostatnich NSU z wanklem mijajac sie na drodze pokazywali sobie na palcach ktory z kolei silnik maja pod maska :)))
Bardzo awaryjne to bylo i NSU wylozylo sie na kosztach napraw gwarancyjnych. Co do Mazdy - do dzis radzi sobie z wanklami coraz lepiej ale trwalosc i tak nie dorownuje zwyklym silnikom, wyzsze jest tez zuzycie paliwa. Ale ten stosunek mocy do masy... to jest to! |
|
|
|
|
trabi23
Gość
|
Wysłany: 2004-06-08, 00:40
|
|
|
no wlasnie z tej stronki ktorej link umiescilem wynika ze wiele firm produkowlo wankla np w policyjnej ladzie samara byl wankel
co do trabow nie byla to samorobka DDR tylko silnik NSU czyli bylo by nawet ok
a mazda wypuscila teraz rx-8 tez z wanklem i ciekawe czy udalo sie uszczelnic tÂłok?? |
|
|
|
|
gal001
Gość
|
Wysłany: 2004-06-08, 00:54
|
|
|
no silnik wankla do jest kosmos rzeczywiscie. szkoda ze tylko w teori sprawdza sie az tak znakomicie. chociaz oczywiscie zalezy to od wykonia. wydaje mi sie ze na dzisiejszym poziomie technologicznym dosyc relanym pomyslem jest eksperymetowanie z wanklem (vide mazda) niestety istnieja ogromne grupy interesow zainteresowane utrzymaniem dotychczasowej, bylo nie bylo, tradycyjnej konstrukcji.
a tak z ciekawostek to wydzial samochodow i maszyn rolniczych juz od dobrych kilkudziesieciu lat za swoje logo uznalo przekroj przez ten silnik.
z montonowanie go do traba to jest jeden ale powazny klopot, skad go wziac??
pzdr
gal |
|
|
|
|
picia353
Gość
|
Wysłany: 2004-06-08, 01:39
|
|
|
no w maÂździe fajnie to chodzi bo z poj 1.300 wyciÂągajÂą 200kM ale minusem sÂą uszczelniacze ktĂłre trzeba wymieniaĂŚ co 50 tyÂś i kost takih uszczelniaczy to ok 4tyÂś zÂł + robota |
|
|
|
|
eddie
Gość
|
Wysłany: 2004-06-08, 03:39
|
|
|
mazda wykupila prawa do patentu na takie silniki. eksperymentuja z ceramika jako uszczelniacze. usiluja wprowadzic kosmiczne technologie wykozystywane na powloki wachadolowcow.
dozo roznych firm robilo takie silniki ale na uwczesne czasy dupowato z uszczelniaczami. moze sie cosik poprawi.. kiedys.
pozdrawiam
eddie |
|
|
|
|
Maciej 'Qbak' Darocha
Gość
|
Wysłany: 2004-06-08, 18:00
|
|
|
IMO g³ównym problemem silnika Wankla jest wykonanie "cylindra" - jego kszta³t jest bardzo z³o¿ono, w praktyce wykorzystuje siê do jego opisu krzyw¹ 6-go stopnia, która jest tylko przybli¿eniem po¿¹danej.
Problemem nie jest wykonanie nowego silnika, gorzej juÂż jest ze "szlifem" - cylinder nie zuÂżywa siĂŞ rĂłwnomiernie, a tracÂąc ksztaÂłt niestety rozszczelnia siĂŞ...
Pomys³ jest rewelacyjny, ale niestety doœÌ k³opotliwy. I chyba nie ma tu ¿adnego spisku - klasyczne silniki t³okowe s¹ znacznie taùsze w produkcji, trwalsze i ³atwiejsze w serwisowaniu. |
|
|
|
|
Mally2105
Gość
|
Wysłany: 2004-06-09, 18:04
|
|
|
Hmmm.Skad wziac wankla??poszukajcie na wschodzie ;) W Rosji do ÂŁad przeznaczonych dla przeroznych sÂłuÂżb montowali i chyba dalej montuja silniki wankla.Niestety niewiele o nich wiadomo, poza tym,ze Lada 2105/7 miala okolo 9-10 sekund do 100 km/h |
|
|
|
|
trabi23
Gość
|
|
|
|
|
Grzesiek N.
Gość
|
|
|
|
|
|