Warning ! cookie path is empty! Check in in the Admin Control Panel or set it in the PhpMyAdmin table: prefix_config - cookie_path row
Forum index


FAQFAQ  SearchSearch  MemberlistMemberlist  UsergroupsUsergroups
RegisterRegister  Log inLog in

Previous topic «» Next topic
[(S)] pompa hamulcowa
Author Message
Mac-601
Guest
Posted:     [ !!! ]

By³o w temacie o pompie z Cinquecento w Trabancie 601 wiêc ¿eby nie zaczynaæ nowego tematu dorzucê w³asne wra¿enia do tego tematu:

Wêgierska pompa z Motirexu za 189z³ pad³a po dwóch latach (oko³o 13ty¶)..
Zamiast kupowaæ kolejn± lub bawiæ siê w 'regenerowanie' poszed³em do sklepu i kupi³em od rêki za 50z³ now± pompê do CC (zamiennik).

Tak jak by³o ju¿ wspominane gwinty przewodów i odpowietrzników pasuj±, nie pasuj± natomiast do koñca otwory w ko³nierzu - i pechowo siê jeden pokrywa gdy chce siê nawierciæ zgodnie z rozstawem szpilek z trabantowej grodzi.

Ja zrobi³em tak: przewierci³em obydwa otwory obok oryginalnych; ze wzglêdu na to ¿e pompa ma teraz otwory w nieco innym miejscu efekt uboczny jest taki ¿e nie jest pozioma (jest pochylona (obrócona wokó³ w³asnej osi pod³u¿nej) o jakie¶ 30-45 stopni). Z tego wzglêdu nie da siê wykorzystaæ zbiorniczka z CC który by³ wciskany bezpo¶rednio do korpusu pompy (by³by nie poziomo) wiêc dorobi³em na tokarce dwa króæce (dla jednej i drugiej sekcji) i za ich pomoc± pod³±czy³em wê¿yki od trabantowskiego zbiorniczka (wisz±cego obok spryskiwacza). Nie siêga³ te¿ jeden przewód hamulcowy z przodu - musia³em wymieniæ na d³u¿szy.

Pompa ma cztery wyj¶cia - do tylnej sekcji wkrêci³em pojedynczy przewód do tylnych hamulców i odpowietrznik, dwa przednie przewody do drugiej.

Pompa sprawuje siê wy¶mienicie, po paru tysi±cach kilometrów; hamuje bardzo dobrze: ogólnie przeróbka godna polecenia.

Mam tylko w±tpliwo¶æ jak wygl±da sprawa na badaniu technicznym, od strony formalnej. Bo od strony technicznej wiem ¿e jest zrobione bez zarzutu i odpowiedzialnie, bez kombinowania itp., natomiast nie wiem czy jest to 'ingerencja w uk³ad hamulcowy'? Je¶li na rolkach wyjdzie ¿e hamuje równo, z tak± si³a jak w instrukcji (¶rednice t³oczków prawie identyczne) to mimo to mo¿e to zostaæ zakwestionowane? Ma kto¶ jakie¶ do¶wiadczenia?
 
 
JaJer
Guest
Posted:     [ !!! ]

Witam.
Krótko powiem jak rozwi±za³em sprawê tego jednego nieszczêsnego otworu:
- nagwintowa³em gwintownikiem 1 (pierwszy gwintownik)
- wkrêci³em ¶rubê (ciasno)
- odpi³owa³em równo z korpusem/ko³nierzem z obu stron
- zaznaczy³em i wywierci³em otwór w prawid³owym miejscu.
Pompa po zamontowaniu nie by³a "przechylona"
Pozdrawiam
 
 
J.J.
Guest
Posted:     [ !!! ]

dziêki Marian.
Dysponuje kto¶ zdjêciem pompy od 1.1 ?
 
 
magik
Guest
Posted:     [ !!! ]

k...a od tygodnia wisi na allegro taka pompa
Proszê !
Pompa
 
 
J.J.
Guest
Posted:     [ !!! ]

co sie tak denerwujesz :3 ?

thx
 
 
magik
Guest
Posted:     [ !!! ]

przez pierwsze pytania my¶la³em ze ¿artujesz, stary wyjadacz i takie pytania
 
 
J.J.
Guest
Posted:     [ !!! ]

nigdy nie mia³em polówkowej pompy.
 
 
XXL24H
Guest
Posted:     [ !!! ]

I nie zak³adaj. Szkoda kasy a hamulce lepiej ¿eby by³y ni¿ ¿eby by³o tylko oryginalnie. ;D
 
 
teqo
Guest
Posted:     [ !!! ]

Witam
wymieni³em ostatnio gumki w pompie i mam dziwny objaw przy odpowietrzaniu: jedna sekcja nie daje siê odpowietrzyæ i b±belki powietrza pojawiaj± siê w zbiorniczku na p³yn w czasie pompowania uk³adu??? Pompa ma odpowietrznik ale leci z niego tylko czysty p³yn. Brak reakcji peda³a na odkrêcenie odpowietrzników w wadliwej sekcji.
 
 
JaJer
Guest
Posted:     [ !!! ]

Pompa ma odpowietrznik ale leci z niego tylko czysty p³yn.

Witam.
Jaka pompa, jaki trabant?
Pozdrawiam.
 
 
teqo
Guest
Posted:     [ !!! ]

Trabant 1.1 - pompa dwie sekcje chyba z 601 bo w ksi±¿ce mam opisan± i rozrysowana inn±. Ca³o¶æ w kupie trzymaj± kulki, sprê¿yny z gumk± i króæce, ¿adnych ¶rub nie ma.
 
 
JaJer
Guest
Posted:     [ !!! ]

Jak zwykle powiem: - wirtualnie trudno cokolwiek oceniaæ.
Gumki w dobr± stronê za³o¿y³e¶?
Gdzie masz odpowietrznik na pompie?
Moze jakas fotka?
Pozdrawiam.
 
 
teqo
Guest
Posted:     [ !!! ]

Gumki za³o¿y³em tak jak by³y poprzednie. Odpowietrznik jest na dokrêcanej przystawce z 4 otworami - 2 przewody, stop i odpowietrzenie, czyli sprawna sekcja. Dzi¶ j± zdejmê i rozbiorê znowu, sfotografujê.
Gumki chyba dobrze s± bo jak sprawdza³em czy pompuje to strzela³o p³ynem z odkrêconego odpowietrznika przy peda³owaniu.
 
 
teqo
Guest
Posted:     [ !!! ]

Witam fachowców. Pompê pokona³em!!! Okaza³o siê, ¿e problemy z sekcjami powodowa³ z³y komplet gumek jaki dosta³em. Wymiana na prawid³owy i wielokrotne odpowietrzanie pomog³o.
Pozdrawiam
 
 
Display posts from previous:   
[ CLOSED ]
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
Add this topic to your bookmarks
Printable version

Jump to:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group