Strona G³ówna CartoonTrabant v1.0
cartoon trabant polska 1.0

FAQFAQ  SzukajSzukaj  U¿ytkownicyU¿ytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Nastêpny temat
601 wymiana simmeringu/ demonta¿ zap³onu
Autor Wiadomo¶æ
Damian drazk Zgorzelec
Go¶æ
Wys³any: 2011-04-13, 18:19   

Witam
Zauwa¿y³em ¿e mój Karton ma co¶ problemy z paleniem na zimnym silniku. Zap³on i ga¼nik sprawdzony i to nie jest przyczyna awarii. Okaza³o siê ¿e simmering ten za aparatem zap³onowym tzn. na wale puszcza. Czyli sprawa jasna - silnik ³apie lewe powietrze.
Tu moja pro¶ba do Was
Czy mo¿e kto¶ wyt³umaczyæ krok po kroku jak wyj±æ zap³on, ko³o zamachowe co odkrêciæ po kolei ¿eby nie narobiæ sobie dodatkowej roboty. Zap³on mam m³oteczkowy.
Z góry dziêki.
Pozdrawiam
 
 
Galant - YuLaS
Go¶æ
Wys³any: 2011-04-13, 20:19   

od strony zap³onu masz kolo pasowe.

wymiana simeringu nie jest prosta, aby zdj±æ ko³o pasowe nale¿y wyj±æ wa³ poniewa¿ przeszkadza uchwyt aparatu zap³onowego.
 
 
Damian drazk Zgorzelec
Go¶æ
Wys³any: 2011-04-13, 20:29   

Ehh, tego siê obawia³em...
 
 
Damian drazk Zgorzelec
Go¶æ
Wys³any: 2011-04-13, 21:06   

Rozumiem ¿e bez rozpo³awiania silnika siê nie obêdzie?
 
 
Galant - YuLaS
Go¶æ
Wys³any: 2011-04-13, 21:19   

niestety tak, do tego zdjêcie cylindrów
rysunek masz pod adresem:
link tam te¿ znajdziesz wymiary uszczelniaczy
 
 
Bary³
Go¶æ
Wys³any: 2011-04-13, 22:07   

Mo¿na siê chyba obej¶æ bez zdejmowania cylindrów.
Zdj±æ tylko dól silnika.
 
 
jasiujasiu1
Go¶æ
Wys³any: 2011-04-13, 23:03   

ciekawa teoria Bary³. Zrobi³e¶ tak kiedy¶?
 
 
jasiujasiu1
Go¶æ
Wys³any: 2011-04-13, 23:12   

poniewa¿ temat jest zatytu³owany demonta¿ zap³onu, zapytam jakie macie sprawdzone sposoby na odkrêcania puszki aparatu zap³onowego?

ja miewam problemy z tymi wkrêtami trzymaj±cymi puszkê je¿eli nie by³a dawno lub nigdy ruszana - aluminium strasznie siê utlenia i ¶rubki nie chc± ruszyæ (bia³y odpowiednik rdzy).

Zwyk³ym wkrêtakiem nie ma mowy ¿eby odkrêciæ.
Wkrêtakiem z pokrêt³em czasem siê udaje, a czasem jeden fa³szywy ruch i naciêcie we wkrêcie zniszczone.
Wkrêtak udarowy nie niszczy naciêcia we wkrêcie ale ukrêca wkrêty...

macie jakie¶ sprawdzone sposoby?
 
 
Dawid
Go¶æ
Wys³any: 2011-04-14, 00:02   

Lampa lutownicza marki TOPEX ;) czyli ma³y rêczny palnik na propan butan lub opalarka i 90% ¶rub puszcza. Aluminium siê ³adnie nagrzewa i lekko siê ¶ruby odkrêcaj±, oczywi¶cie trzeba uwa¿aæ podczas ogrzewania bo te palniki maj± spore mo¿liwo¶ci :)
Odkrêci³em w ten sposób wiele "trudnych" ¶rub bez uszkodzeñ, które zdarzaj± siê podczas korzystania z metod udarowych :)
BTW... dostêp do tych ¶rub od puszki zap³onu mogli wymy¶liæ ciut lepszy :) (zw³aszcza jednej, mocno os³oniêtej)

PozDDRawiam
 
 
Piotr Kucharski (kuchar)
Go¶æ
Wys³any: 2011-04-14, 00:34   

Bary³ ma racjê, nie trzeba demontowaæ cylindrów i g³owic, aby wyj±æ wa³ z rozpo³owionego karteru. Monta¿ jest wtedy analogiczny jak przy silnikach wartburga, skarpety, itp., dobrze zapewniæ sobie pomoc drugich wprawnych r±k by "upycha³a" pier¶cienie w cylindry.
Co siê tyczy odkrêcania ¶rub mocuj±cych obudowê aparatu zap³onowego, to faktycznie czêsto jest to trudny temat. Poniewa¿ powodem nie jest korozja stalowych ¶rubek, a korozja aluminium, którego tlenki s± bardzo kruche (to bia³e w³a¶nie), to metoda podgrzewania okolic gwintu jest te¿ wg mnie najlepsza. Aluminium ma wiêkszy wspó³czynnik rozszerzalno¶ci temperaturowej od ¿elaza, wiêc po³±czenie gwintowane zostaje naturalnie rozlu¼nione. Wystarczy lekko uderzyæ w ³eb ¶ruby poprzez wybijak i ¶rubki powinny siê lekko odkrêciæ. Podobne k³opoty zdarza siê napotkaæ podczas odkrêcania pokrywy uszczelniacza od strony sprzêg³a.
Osobi¶cie wyrzucam te ¶ruby, a w ich miejsce stosujê ¶ruby ze stali kwasoodpornej z ³bem sto¿kowym pod imbus. Wkrêcam je na pastê uszczelniaj±c± do silników, wiêc o ¿adnym utlenianiu czy korozji w przysz³o¶ci nie mo¿e byæ mowy.
Pozdrawiam
Kuchar
 
 
Piotr Kucharski (kuchar)
Go¶æ
Wys³any: 2011-04-14, 00:40   

sorro, sorry sorry
Nie da siê wyj±æ wa³u bez demonta¿u cylindrów i t³oków
My¶lami jestem przy rozgrzebanym w³a¶nie silniku wartburga :)
Jeszcze raz przepraszam za du¿y b³±d :)
 
 
Damian drazk Zgorzelec
Go¶æ
Wys³any: 2011-04-14, 06:42   

Dziêki za odpowied¼. Nie jest to dla mnie ³atw± spraw± bo w swoim ¿yciu robi³em tylko silniki w motorowerach heh :) typu simson komar jawka itd.
Z do¶wiadczenia wiem ¿e jak sie rozgrzebie silnik to nie zakoñczy siê na wymianie tylko simmeringu, zawsze sie znajdzie co¶ co nale¿a³o by wymieniæ.
Spróbujê poszukaæ w okolicy sprawnego silnika bo wydaje mi siê ¿e jeden starszy Pan powinien mieæ.
Je¿eli nie no to bêdziemy walczyæ z tym a wtedy na pewno siê odezwê w tym temacie jeszcze:)
 
 
Bary³
Go¶æ
Wys³any: 2011-04-14, 15:12   

Pamiêtam ¿e kiedy¶ robi³em co¶ na wale bez demonta¿u cylindrów, ale co to ju¿ nie mogê sobie przypomnieæ:-(
Remont silnika nie jest trudny, jak robi³e¶ przed tem inne silniki 2T to i z tym dasz sobie radê.
Na forum by³o ju¿ chyba opisywane co i jak...
A nawet je¶li nie to zawsze kto¶ pomo¿e :-)
 
 
Wy¶wietl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez mo¿liwo¶ci zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytañ do SQL: 12