beben ham przod 601 90' |
Autor |
Wiadomo¶æ |
dres
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-04-07, 19:23
|
|
|
Koledzy - jak to zdjac - mlotek przerabialem wieloetapowo. bez skutku. mam sciagacz (rurowy - uzywany byl do rovcznika 79) ale w tym modelu nie ma za ch chwycic. poluzowalem nakretke 32... i co dalej?
z gory dziekuej za porade
darek - warszawa |
|
|
|
|
Kumpelek
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-04-07, 19:54
|
|
|
walic w bêben m³otkiem, a jak nie to musisz go równocze¶nie podwa¿aæ z dwóch stron. ja robiê to za pomoc± ³y¿ek do opon |
|
|
|
|
jasiujasiu1
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-04-07, 21:15
|
|
|
W 90 roku bêben jest oddzielany od piasty. Odbicie m³otkiem w wiêkszo¶ci przypadków za³atwia sprawê. ¶ci±gacza do bêbnów u¿ywa siê w starszych typach. Ró¿nica jest ³atwo widoczna.
Je¿eli odbicie m³otkiem nie pomog³o, to odkrêcamy nakrêtkê centralna i ¶ci±gamy bêben razem z piast±.
W tym przypadku musimy pokonaæ rdzê na wielowypu¶cie pó³osi i wcisk (niewielki ale zawsze) piasty w ³o¿ysku. Trzeba ci±gn±æ.
Mo¿na zastosowaæ p³askownik przykrêcony na dwie szpilki i ¶rubê z nakrêtk± po¶rodku. W ten sposób wypchniemy pó³o¶ z piasty. Byle nie za daleko, aby tylko zerwaæ rdzê na wielowypu¶cie.
Ja z demonta¿em piasty nigdy nie mia³em problemu.
Po zdjêciu piasty z bêbnem podpieramy bêben na krawêdzi w dwóch lub trzech miejscach, tak aby piasta wisia³a w powietrzu, jedno uderzenie centralnie w piastê i mamy wszystko rozcz³onkowane. |
|
|
|
|
magik
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-04-07, 21:26
|
|
|
£yzk± do opon naj³atwiej zniszczyæ tarczê kotwiczn±. Trzeba troszeczkê pomysleæ zanim siê co¶ zniszczy,nie rozk³adamy trabanta na z³om lecz celem jest z³o¿enie wszystkiego z powrotem. Je¶li po odkrêceniu nakrêtki bêben z piast± nie chce ruszyæ to po pierwsze p³yn penetruj±cy. Mo¿na równie¿ odkrêciæ wahacz od zwrotnicy lub od sanek i odchylaj±c lekko zwrotnice mo¿na pomóc sobie m³otkiem ale najlepiej nie bezpo¶rednio, najlepiej zostawiæ poluzowan± nakrêtkê i waliæ przez ni±. Przy skrêcaniu dajemy now± nakrêtkê pó³osi czyli zgodnie z technologi±. Nakrêtki s± jednorazowe. |
|
|
|
|
Kozak
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-04-07, 21:43
|
|
|
Proponujê zacz±æ od poluzowania odpowietrznika (rant na bêbnie wadzi o szczêki), palnik gazowy i grzaæ w okolicach ³±czenia bêbna z piast±, grzej po bêbnie, trzeba mieæ wyczucie bo mo¿na spaliæ nawet gumki w cylinderkach itd. Jak bêdzie gor±ce oblej nagle wod± strza³ z m³otka i jest twój, czasem pomo¿e odkrêcenie ma³ej ¶rubeczki na obwodzie bêbna :)
Pó³o¶kê lepiej zostawiæ bo bêdzie odprowadzaæ ciep³o z piasty i ³o¿yska. Walenie m³otem na zimno prowadzi tylko do strat (cierpi ³o¿ysko, tuleje i operator m³otka) |
|
|
|
|
JaJer
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-04-07, 22:02
|
|
|
czasem pomo¿e odkrêcenie ma³ej ¶rubeczki na obwodzie
Ta ¶rubka mo¿e nie do koñca jest na obwodzie bêbna, ale obowi±zkowo musi byæ odkrêcona!!!
Jak nie da siê odkrêciæ to trzeba rozwierciæ ³eb, a po demonta¿u usun±æ resztê z piasty. |
|
|
|
|
magik
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-04-08, 08:00
|
|
|
sposoby sprawdzone, z tym ¿e na pewno ³atwiej o m³otek ni¿ o palnik :)
Broñ Bo¿e walic ale pukn±æ nie zaszkodzi :) |
|
|
|
|
Zbyszek 601
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-04-08, 08:52
|
|
|
Przede wszystkim najlepiej ci±gn±æ za ko³o za³o¿one na bêben. Oczywi¶cie po odkrêceniu nakrêtki centralnej. Ramiê d¼wigni sie wyd³u¿a, mo¿na wygodnie szarpaæ oraz obracaæ i nic siê nie uszkodzi. |
|
|
|
|
dres
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-04-08, 16:10
|
|
|
w temacie:
"czasem pomo¿e odkrêcenie ma³ej ¶rubeczki na obwodzie bêbna..."
-CZY CHODZO O SROBE W "PIONOWEJ " PLASZCZYZNIE BEBNA UMIESZONA MIEDZY SZPILKAMI?
"odkrêcamy nakrêtkê centralna i ¶ci±gamy bêben razem z piast±...."
- TZN NAKRETKE 32? |
|
|
|
|
kuzyn353
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-04-08, 18:18
|
|
|
ad1 - tak
ad2 - tak
:) |
|
|
|
|
Grzegorz B.(bolek)Katowic
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-04-08, 18:18
|
|
|
2x TAK przechodzisz :D |
|
|
|
|
|