[1.3] Przy jakiej prêdko¶ci zmieniacie biegi? |
Autor |
Wiadomo¶æ |
Papale
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-04-07, 16:14
|
|
|
Dziêki Kuzyn, dziêki Bogdan. Je¿d¿ê Trabantem dok³adnie rok. Zmieniam biegi "na ucho" czy jakkolwiek to nazwaæ, gdy zaczyna byæ g³o¶no. Problem w tym, ¿e nie mam pojêcia jakie mam wtedy obroty. Moje przyzwyczajenia chcia³em skonfrontowaæ z Wasz± praktyk±, by oszczêdziæ niepotrzebnych cierpieñ Trabantowi. Mój b³±d, którego ju¿ nie pope³niê. |
|
|
|
|
Kumpelek
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-04-07, 17:18
|
|
|
Bogdan 611- zbyt du¿o je¿dzê, aby demontowaæ gaz na zawo³anie.. a w cztery oczy to mówi³e¶, ¿e nie¼le zapierdala, a teraz to nagle mu³ :) hehehe.. dla Ciebie Kargulowe 1.3 te¿ by³o mu³em mimo, ¿e prawie 170km/h jecha³o.
Kuzyn, twierdzisz, ¿e hamuj±c silnikiem auto nie zu¿ywa benzyny? dobrze rozumiem? |
|
|
|
|
kuzyn353
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-04-07, 18:03
|
|
|
A no :) W ga¼nikowych autach z elektrozaworem biegu ja³owego. I we wszystkich samochodach z jakimkolwiek wtryskiem.
Chyba ¿e kto¶ korzysta³ z rad na tym forum (by³ taki temat) aby modyfikowaæ ga¼nik, pozbywaæ siê np dziwnych "niepotrzebnych" elementów przy ga¼niku. |
|
|
|
|
Qba
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-04-07, 18:28
|
|
|
Z hamowaniem silnikiem prawda to. Generalnie zawsze, kiedy nie naciska siê gazu (pomijaj±c bieg ja³owy) do silnika nie dop³ywa paliwo.
Dlatego w dwusuwach nie mo¿na hamowaæ silnikiem, bo w koñcu siê zatrze :D |
|
|
|
|
Kumpelek
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-04-07, 19:10
|
|
|
wiêc jak to siê dzieje, ¿e silnik chodzi bez paliwa?
ostatnio by³em na takiej konferencji jaki¶ tam in¿ynierów u nas na polibudzie i generalnie oni twierdzili, ¿e w³asnie jest to nie realne ¿eby silnik nie pobiera³ paliwa, ¿e zawsze jaka¶ ilo¶æ auta ga¼nikowe musza mieæ. ¿e wspó³czesne auta hybrydowe hamuj±c silnikiem nie zu¿ywaj± paliwa, bo hybrydy s± itp.. wykorzystuje siê energiê z silnika elektrycznego, a co¶ tam co¶ tam.. tak w skrócie:P jak znajdê chwilê czasu, to mo¿e przepiszê do jakiego¶ pliku ca³± konferencjê i tu zapodam:) w sumie ciekawie by³o, ale ja jako w sumie zwyk³y, pocz±tkuj±cy mechanik ma³o co siê w czystej teorii orientowa³em.:P |
|
|
|
|
Bogdan 611
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-04-07, 20:22
|
|
|
Zdj±æ mikser i za³o¿yæ ¿aden problem,a je¿eli chodzi o twoje 1.1 tragedii niema ale mog³o by byæ du¿o lepiej sam o tym dobrze wiesz a je¿eli chodzi o 1.3 to nie by³o z³e ale spodziewa³em siê czego¶ lepszego po przeja¿d¿ce jednym Wartburgiem,wiêc niedosyt zawsze jest.
Je¿eli jest ga¼nik nowego typu(taki jest w trabancie) to ma odciêcie paliwa przy hamowaniu silnikiem,odno¶nie spalania z tego co s³yszê i czytam opinie to VW polo z analogicznymi silnikami pal± mniej. |
|
|
|
|
Ptak
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-04-07, 20:49
|
|
|
jak chcesz wiedzieæ po prostu jakie obroty na którym biegu zajrzyj do ksi±¿ki F.Rawskiego Trabant 1.1 obs³uga naprawa itd.
tam jest taki wykres podobnie jak inny mówi±cy o tym przy jakich obrotach jest najwiêksza moc i moment obrotowy.
Chyba pro¶ciej ni¿ czytaæ 50 wypowiedzi kto bardziej krêci silnik a kto jest taki i owaki bo ma lpg... a w ogole to dawno i nieprawda
p.s. gdzie jest krzy¿ |
|
|
|
|
Wolak
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-04-13, 17:36
|
|
|
no ja nie wiem... ale po tym po¶cie, jak jecha³em to zobaczy³em kiedy ;)!
Trzeba je zmieniaæ w³a¶nie tak, jak kolega wy¿ej, ¿e musi byæ ci±g, a nie mu³.
No ale tak 1 - do ruszenia, no jak to 1., 2 - do 30km/h, 3 - do 50km/h, a 4 to ju¿ se lecisz ;)
pozdro. |
|
|
|
|
Bogdan 611
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-04-13, 22:11
|
|
|
Obrotomierz i wakunometr i po problemie,i rozpêdzamy auto dynamicznie do osi±gniêcia szybko¶ci podró¿nej i raczej unikamy jazdy na luzie bo auto wtedy pali. |
|
|
|
|
GrzegorzB
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-04-14, 07:45
|
|
|
1.1/1.3 nie je¼dzi siê na luzie! |
|
|
|
|
machoony
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-04-14, 08:22
|
|
|
zadnym autem nie jezdzi sie na luzie a zakretow nie pokonuje na sprzegle. |
|
|
|
|
Bogdan 611
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-04-14, 10:41
|
|
|
O tym piszê:) |
|
|
|
|
|