[601] regulacja zap³onu - ga¼nik 2-9E (z dodatkow± dysz± - p |
Autor |
Wiadomo¶æ |
JaJer
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-03-28, 14:32
|
|
|
Witam ponownie.
Proponujê jednak wykonaæ tarczê.
Maj±c tarczê (wycinek), odczyty bêd± dok³adniejsze. Wszyscy wiemy jaka jest odleg³o¶æ ko³a pasowego od karterów i zale¿y pod jakim k±tem patrzymy to ró¿ny jest wynik.
jasiujasiu1:
czy jeste¶ pewien, ¿e korbowód od osi czopu wa³u do osi sworznia korbowodu ma 160mm.? (¶rednica osadzenia czopu korbowodu)
Jak± masz pewno¶æ do pozosta³ych wymiarów?
Nie mam w tej chwili ani wa³u, ani korbowodu by zdj±æ wymiary, ale przy okazji to zrobiê.
Poza tym trzeba u³atwiaæ sobie ¿ycie i raz wykonana tarcza ze skal± bêdzie d³ugo s³u¿yæ, a metoda ustalenia punktów zap³onu bêdzie prawie stuprocentowa.
Czemu jest w³a¶nie taka ró¿nica miêdzy punktami zap³onu poszczególnych cylindrów to chyba nawet konstruktor silnika nie wie. Mo¿e wynika to z tolerancji wykonania, mo¿e by³ jaki¶ kruczek w czasie obróbki/sk³adaniu wa³u, a mo¿e jeszcze co¶ innego.
Ró¿nica jest tak niewielka, ¿e przy paliwie z tamtej epoki, moim zdaniem nie mia³o ¿adnego znaczenia, ale m±drze brzmia³o i podnosi³o presti¿ techniki DDR.
(zawsze mogê myliæ siê)
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
JaJer
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-03-28, 14:40
|
|
|
¿e korbowód od osi czopu wa³u
* powinno byæ: osi czopu stopy korbowodu
Przepraszam, poproszê o edycje w³asnych postów. |
|
|
|
|
jasiujasiu1
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-03-28, 16:04
|
|
|
d³ugo¶ci korbowodu nie jestem pewien (odleg³o¶ci pomiêdzy osiami ³o¿ysk korbowodu)- fakt, bak ¼ród³a, jedynie kto¶ z forum CTT kiedy¶ mierzy³.
skok t³oka wg Skurskiego to 73mm, a ¿e promieñ wykorbienia wa³u to po³owa skoku - z logiki i szko³y...
wyprzedzenie ze Skurskeigo - warto¶ci ¶rednie...
dodatkowe uproszczenie - o¶ cylindra przecina siê z osi± wa³u - uk³ad zbie¿noosiowy
w wyniku otrzymujemy k±ty zmierzone w AutoCad-zie na podstawie geometrii, ale podane w dziwnym zapisie dziesiêtnym, a nie minutowym (1/60), ale to szczegó³...
Celowo¶æ zmiany wyprzedzenia zap³onu w przypadku stosowania ga¼nika 2-9E nadal jest zagadk±... |
|
|
|
|
jasiujasiu1
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-03-28, 16:07
|
|
|
dodatkowe uproszczenie - o¶ cylindra przecina siê z osi± wa³u - uk³ad zbie¿noosiowy
* uproszczenie lub prawda - nie wiem na pewno |
|
|
|
|
JaJer
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-03-28, 16:27
|
|
|
Celowo¶æ zmiany wyprzedzenia zap³onu w przypadku stosowania ga¼nika 2-9E nadal jest zagadk±...
zagadka, zagadk±, a ja siê powtórzê:
Ró¿nica jest tak niewielka, ¿e przy paliwie z tamtej epoki, moim zdaniem nie mia³o ¿adnego znaczenia, ale m±drze brzmia³o i podnosi³o presti¿ techniki DDR.
(zawsze mogê myliæ siê) |
|
|
|
|
JaJer
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-03-28, 16:35
|
|
|
Na potwierdzenie wcze¶niej napisanego tekstu, zacytujê tekst "jasiujasiu1":
- "Obecnie w jednym Trabie z takim "innym" ga¼nikiem ustawi³em zap³on przy pomocy lampy tak, ¿e znaki siê pokrywaj± (czyli równe wyprzedzenie dla obu cyl) i silnik chodzi równo, nie dzwoni, ma moc."
Technika DDR :) - ma byæ inaczej ustawione, a chodzi równo.
Teraz to jest zagadka! |
|
|
|
|
JaJer
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-03-28, 19:59
|
|
|
sorki za szarpane wypowiedzi, ale jeszcze jedno mi siê przypomnia³o:
- jako¶ dziwnie u Skurskiego pokrywaj± siê w obu cylindrach takie liczby: [3,6] (3,6mm przed GMP)
(zakodowane by wróg narodu nie rozszyfrowa³)
Precyzja wykonania silnika nie wskazuje by 0,4mm mia³o jakikolwiek wp³yw na jego pracê.
mo¿e to jest w³a¶ciwy punkt zap³onu dla w³a¶nie tego ga¼nika?
Mo¿e przy okazji wprowadzenia nowego ga¼nika wprowadzono tak± bzdurê.
To co¶ jak z p³ytk± CD podwieszon± pod lusterko.
(radary nie wykrywa³y nadmiernej prêdko¶ci, ale to ju¿ inne czasy)
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
magik
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-03-28, 20:32
|
|
|
kiedy¶ szuka³em na czeskich stronach danych odno¶nie typów ga¼ników g³ównie chodzi³o mi o rozmiary dysz. Znalaz³em u nich tabelê z dotycz±ca rodzjów ale do ka¿dego ga¼nika by³y tez punkty wyprzedzenia zap³onu i rzeczywi¶cie oni te¿ podaj± to o czym pisze jasiujasiu1. Oni maja te same dane. Powiem ¿e i ja siê zastanawia³em d³ugo nad tym ale jako¶ przygas³ mi temat. Dobrze ¿e poruszony, Je¼dzi³em i ja na takim ga¼niku z tym ¿e to chyba hb4-1 ? i to dla niego te ustawienia niby |
|
|
|
|
jasiujasiu1
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-03-28, 21:47
|
|
|
w Skurskim z 1988 zdjêcie podpisane jest: "Ga¼nik 28 HB 2-9E z dodatkow± dysz± powietrzn±" i dodatkowa dysza jest i zapisy o zap³onie te¿...
a na niemieckiej stronie jest przedruk ksi±¿ki "Wie helfe ich mich selbst - trabant 601" z 1990 i podpis pod charakterystycznym ga¼nikiem "Vergaser 28 HB 4-1 mit Luftsteuerventil" i o zap³onie te¿...
... i siê narobi³o |
|
|
|
|
jasiujasiu1
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-03-28, 21:57
|
|
|
* "Wie helfe ich mir selbst..." |
|
|
|
|
Galant - YuLaS
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-03-29, 11:17
|
|
|
a mo¿e ma to zwi±zek z ró¿n± odleg³o¶ci± komory dekompresyjnej od okienka wydechowego? ten ga¼nik w po¶rednim po³o¿eniu przepustnicy zuba¿a mieszankê przez dodatkowy kana³ - ¿adnej innej ró¿nicy w konstrukcji cylindrów nie widzê (oprócz odleg³o¶ci od kó³ zamachowego i pasowego :p ) |
|
|
|
|
jasiujasiu1
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-03-29, 12:48
|
|
|
Rozumiem twoj± wypowied¼ tak, ¿e jak jest ubo¿sza mieszanka (dla obu cylindrów), to d³u¿szy kana³ wydechowy dla cylindra nr. 2 (niesymetryczny kolektor) zaczyna byæ znacz±cy. Dobrze? |
|
|
|
|
|