[601] Problem hamulce |
Autor |
Wiadomo¶æ |
maciek (macq)
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-03-20, 22:30
|
|
|
Jak chcesz przep³ukaæ uk³ad z syfu to u¿yj denaturatu nic nie uszkodzi. Tego nie polecam ze wzglêdu na to, ¿e ciê¿ko siê pó¼niej tego pozbyæ ca³kowicie z uk³adu (musi sobie postaæ z jeden dzieñ bez p³ynu ¿eby odparowa³o). Denaturat z p³ynem (albo z wod± w nim zawart±) tworz± jakie¶ bia³e paskudztwo ;) |
|
|
|
|
XXL24H
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-03-20, 22:43
|
|
|
Fakt ale do mycia pompy jest ca³kiem niez³y i np. zbiorniczka. Pytanie mo¿e g³upie ale rêczny masz opuszczony? |
|
|
|
|
XXL24H
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-03-20, 22:44
|
|
|
¯eby odpowietrzyæ pompê/zalaæ j± warto poluzowaæ czujnik stopu. |
|
|
|
|
JaJer
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-03-21, 00:08
|
|
|
... jak ojciec pompowa³ 3 razy to nawet powietrza pompa nie zd±¿y³a zassaæ, nie mówi±c o p³ynie.
Trzy razy to siê pompuje jak uk³ad jest wype³niony p³ynem, a nie powietrzem.
HAMULCE TO NIE ZABAWKA!!! |
|
|
|
|
JaJer
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-03-21, 00:19
|
|
|
... teoretycznie pompa powinna wype³niæ siê p³ynem ze zbiorniczka, ale w pierwszej kolejno¶ci nale¿y sprawdziæ czy nie jest "podparta" (sprawdziæ luz).
Jak uk³ad jest wype³niony powietrzem to trzeba cierpliwo¶ci w usuniêciu. Pompowaæ nale¿y kilkana¶cie razy i cierpliwie usuwaæ (odpowietrzaæ) a¿ poleci p³yn z odpowietrznika.
Chcia³em tylko zwróciæ uwagê ¿e odpowietrza³em hamulce w kilkunastu samochodach i mam o tym troche pojêcia
To jak jest z tym pojêciem? Trabant ma typowy uk³ad hamulcowy. (hydrauliczny) W T1.1 uk³ad krzy¿owy nic szczególnego.
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
XXL24H
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-03-21, 00:43
|
|
|
Najgorszy uk³ad do odpowietrzania jest w maluchy. Ta franca w ougle siê sama nie zalewa! |
|
|
|
|
Damian drazk Zgorzelec
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-03-21, 14:21
|
|
|
Wiem ¿e niby nic szczególnego ale nigdy nie mia³em problemów z odpowietrzaniem hamulców a¿ tu nagle w Trabancie ( którego konstrukcja jest super prosta) nie mogê sobie poradziæ...
Poda³em ¿e 3 razy owszem ale próbowali¶my te¿ pompowania po kilkana¶cie razy i nie przynosi³o efektu.
Dziwiê siê tylko ¿e za pierwszym razem kiedy nala³em tego starego p³ynu odpowietrzanie przebieg³o sprawnie bez komplikacji a uk³ad by³ równie¿ zapowietrzony bo trabant sta³ pó³ roku bez cylinderków w przednim lewym bêbnie.
Z tym ¿e hamulce to nie zabawka to chyba ka¿dy zdrowo my¶l±cy wie i ja oczywi¶cie te¿, wgl nie uwa¿am samochodu za zabawkê, ale nie zamierzam równie¿ zawoziæ Trabanta na warsztat gdzie nie bêdê wiedzia³ co i jak zrobione i czy na pewno dobrze a do tego zap³ace Bóg wie ile.
No nic powalczê z tymi hamulcami mo¿e jak±¶ drobnostke przeoczy³em dziwnym trafem... |
|
|
|
|
JaJer
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-03-21, 15:56
|
|
|
Kolego, chyba wiele rzeczy przeoczy³e¶!
Je¶li sta³ bez cylinderków to mo¿e pompa (sekcja zardzewia³a i ju¿ masz jedn± przyczynê.
Mo¿e wlewaj±c p³yn niewiadomego pochodzenia rozpu¶ci³e¶ gumowe t³oczki w pompie i tak mo¿na jeszcze wiele razy gdybaæ!
Szkoda Ci kasy by zap³aciæ fachowcowi i wierzysz we w³asny nos (zapach niby p³ynu hamulcowego).
Spieprzy³e¶ sam i tyle.
Na twoim miejscu rozebra³bym wszystko, posprawdza³, uzupe³ni³ braki itp.
Chcia³e¶ tanio, wysz³o drogo, ale to normalna kolej rzeczy jak chce siê zrobiæ z g...wna wid³y.
Sam sobie jeste¶ winien za zaistnia³± sytuacjê i nie wiem czy kto¶ jest w stanie pomóc Tobie tu na forum.
Masz indywidualny przypadek i musisz sam temu zaradziæ.
Wymontuj pompê, zobacz czy ma gumowe t³oczki (jak nie pseudo p³yn je wykoñczy³, to wysch³y i siê wykruszy³y)
Nie bêdê przes±dza³, ale masz sporo roboty i nie zwalaj na trabiego bo on nic tu nie zawini³.
Na tym koñczê moje wypowiedzi w tym temacie.
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
Damian drazk Zgorzelec
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-03-21, 18:16
|
|
|
Ehh, masz racje, mo¿e rzeczywi¶cie spartoli³em sprawe, a ojciec dobrze mówi³ nie spiesz siê...
Masz babo placek jak to sie mówi, pozostaje zacz±æ prace od pocz±tku tak jak mówisz.
Dziêki za cierpliwo¶æ, bo wiem ¿e czytaj±c moje wypowiedzi mo¿e nie jestem Wam siê ³atwo opanowaæ :) |
|
|
|
|
Sebastian
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-03-21, 19:19
|
|
|
Dziêki za cierpliwo¶æ, bo wiem ¿e czytaj±c moje wypowiedzi mo¿e nie jestem Wam siê ³atwo opanowaæ :) czytaæ te¿ nam nie jest ³atwo. |
|
|
|
|
Damian drazk Zgorzelec
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-03-21, 19:42
|
|
|
Czepiasz siê s³ówek? Nie poprawi³em bo nie ma edycji... |
|
|
|
|
Bartek Dobrzyñski
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-03-22, 12:45
|
|
|
Koledzy w³a¶nie. Jak zabezpieczyæ pompê, która zosta³a wyjêta z auta i czeka na zakoñczenie remontu? |
|
|
|
|
XXL24H
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-03-22, 22:26
|
|
|
Zalej p³ynem i wkrêæ zaklepane rurki. Lepszego patentu niema! Moja tak pod chmurk± przele¿a³a ca³± zimê i pe³na kultura w ¶rodku. |
|
|
|
|
Damian drazk Zgorzelec
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-03-28, 17:44
|
|
|
Witam po przerwie.
Znalaz³em chwile czasu na zajêcie siê pomp±.
Wyci±gn±³em j± i rozebra³em. Okaza³o siê ¿e 2 gumki od strony czujnika hamulca s± spêkana reszta wydaje siê byæ ok. Tu moje pytanie:
Gdzie zakupiæ nowe gumki? Mar-Gut, Motirex czy ,mo¿e jeszcze gdzie¶ indziej?
Na co zwróciæ szczególn± uwagê przy kupnie?
Z góry dziêki za pomoc :) |
|
|
|
|
JaJer
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-03-28, 18:07
|
|
|
Szczególn± uwagê zwróæ na wymianê kompletu gumek. Niech nie przyjdzie Ci do g³owy oszczêdzanie na gumkach bo wydaj± siê ok.
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
|