[1.1] Silnik klekocze jakby to by³ diesel :( |
Autor |
Wiadomo¶æ |
TrabiVR6
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-02-10, 21:48
|
|
|
Prawda taka ze im ¶wie¿szy olej tym lepiej dla motorku. Ja zmieniam co 5000km :) |
|
|
|
|
Hajs
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-02-10, 22:12
|
|
|
@XXL: Móg³by¶ wyt³umaczyæ, dlaczego nie mo¿na zarysowaæ kopu³ki od ¶rodka? Co jej ma siê od tego staæ?
@TrabiVR6: Przy Twoim silniku wymiana co 5ty¶ jest jak najbardziej ok. O takiego diab³a trzeba dbaæ :D Ale wymiana pó³syntetyka co 8-10 ty¶ w Trabantowym 1.1 jest moim zdaniem bez sensu. Nie do¶æ ¿e silnik w ogóle nie wysilony, to jeszcze producent dopuszcza przejechanie 15 ty¶ na oleju o klasie SF (np. Orlen Lubro, Lotos City. Wiêc 15ty¶ na po³synetetyku o klasie SL spokojnie mo¿na zrobiæ bez negatywnych konsekwencji. Chyba nikt nie zamierza nabiæ 500 000km bez remontu :) |
|
|
|
|
XXL24H
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-02-11, 11:02
|
|
|
Hajs. W sumie to tak rada od mojego ojca który ma ponad 50 letnie do¶wiadczenie z samochodami. A rozum nakazuje mi s³uchaæ a intuicja podpowiada ¿e przy uszkodzeniu powierzchni na jaki¶ specyficzne kijowych kopu³kach mo¿e to spowodowaæ czê¶ciowe "gubienie" iskry ale nigdy tego nie sprawdza³em bo nie mia³em kopu³ek w nadmiarze. Wiem ¿e tramek pali be¿ dodatkowego obwodu zasilania cewki z pominiêciem opornika w trakcje rozruchu ale wiem równie¿ ¿e jak ten obwód jest pod³±czony to odpala znacznie "³adniej". Taka ma³a analogia. :D |
|
|
|
|
JaJer
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-02-14, 00:31
|
|
|
Kopó³ki nie wolno zarysowaaæ bo taka rysa ods³ania strukturê tworzywa (specjalnie jest g³adka i b³yszcz±ca by utrudniæ WN przep³yw po powierzchni) z którego jest zrobiona kopó³ka. Wysokie napiêcie mo¿e wypaliæ ¶cie¿kê i auto stanie.
Ojciec XXL wie co mówi. |
|
|
|
|
Domator
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-02-14, 00:48
|
|
|
KopU³a, KopU³ka, KopU³ki, KopU³ , jak widaæ s³ownik nie jest doskona³y i podkre¶la prawid³owe U otwarte, Panowie Panowie! |
|
|
|
|
szkielu
Go¶æ
|
Wys³any: 2011-03-11, 17:32
|
|
|
Klekot jest te¿ kwesti± jako¶ci oleju - w polonezie po KJSie kumpel chcia³ remontowac silnik bo d¼wiêcza³ jak dezel :) okaza³o siê,¿e po spuszczeniu lotosa i zalaniu castrola (albo agipa - pamiêæ ju¿ nie ta) d¼wiêk silnika wróci³ do normy :) Po prostu niektóre oleje nie wytrzymuj± ostrego grzania ;) |
|
|
|
|
|