Strona G³ówna CartoonTrabant v1.0
cartoon trabant polska 1.0

FAQFAQ  SzukajSzukaj  U¿ytkownicyU¿ytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Nastêpny temat
[601] chyba silnik zasysa "lewe" powietrze. Którêdy ?
Autor Wiadomo¶æ
MARIAN B.
Go¶æ
Wys³any: 2011-03-08, 07:51   

Witam,
Mam Trabanta 601. Silnik po remoncie 8000 km.Wszystkie czê¶ci by³y nowe. Od pewnego czasu mam problem z ustawieniem wolnych obrotów. Problem ten wystêpuje przy trzech ga¼nikach w ca³kiem dobrym stanie.Dobrze ustawione. Wolne obroty s± tak wysokie, ¿e muszê je "zwalniaæ" w³±czaj±c ssanie. Wynika z tego, ¿e silnik ³apie gdzie¶ "lewe" powietrze. Skoro ga¼nik i jego zamocowanie odpada to my¶lê, ¿e ci±gnie gdzie¶ przez kartery. Gdzie szukaæ nieszczelno¶ci ? Jak to mo¿na zdiagnozowaæ ?
 
 
JaJer
Go¶æ
Wys³any: 2011-03-08, 08:27   

1. uszczelniacze wa³u
2. mocowanie cylindrów do kartera
3 ga¼nik, o¶ka przepustnicy.
Czepiam sie jeszcze regulacji ga¼nika, czyli - prawid³owo ustawiona przepustnica na pierwszym miejscu!, a w dalszej kolejno¶ci pozosta³e regulacje.
Pozdrawiam.
 
 
MARIAN B.
Go¶æ
Wys³any: 2011-03-08, 09:47   

Dziêki za tak szybk± reakcjê. Co do ga¼nika to ustawia³em tak jak zawsze i zawsze wszystko dzia³a³o super. Luzów na osiach przepustnicy nie ma ¿aden z tych trzech. Specjalnie próbowa³em na ró¿nych ga¼nikach, ¿eby mieæ pewno¶æ. Raczej niemo¿liwe, ¿eby wszystkie trzy ci±gnê³y gdzie¶ powietrze. Cylindry-karter te¿ po³±czenie szczelne. Zostaje wiêc sklejenie karterów lub tak jak piszesz uszczelniacze. Od ko³a zamachowego mam nowy pier¶cieniowy. Od pasowego za³o¿y³em zimmera. Stawid³a te¿ nowe, sprêzynki by³y OK. G³ad¼ wew. karterów (tam gdzie chodza stawid³a) te¿ OK.
Chyba bêdê musia³ rozebraæ silnik. Nie chê jednak ¶ci±gaæ ko³a zamachowego. Nie wiem jak sprawdziæ uszczelniacze. Czy koniecznie trzeba je wymontowaæ, ¿eby sprawdziæ czy m o¿e jest jaki¶ inny spsób. Mo¿e gdzie¶ wpompowaæ sprê¿one powietrze i zobaczyæ czy nie "ucieka". Co proponujesz ?
Pozdrawiam
 
 
JaJer
Go¶æ
Wys³any: 2011-03-08, 18:36   

Witam.
Zanim zaczniesz rozbieraæ to zobacz jak wygl±daj± ¶wiece po je¼dzie.
Kolor ¶wiec mo¿e byæ wska¼nikiem co siê dzieje, oraz który cylinder ma co¶ wspólnego z opisanymi problemami.
Pozdrawiam.
 
 
MARIAN B.
Go¶æ
Wys³any: 2011-03-10, 13:19   

Zrobi³em trasê 30 km, ¿eby dobrze rozgrzaæ silnik. Silnik pali na dwa cylindry równomiernie.Przy¶piesza normalnie. Kolor ¶wieæ po tej je¼dzie dobry (siwo-jasnobrazowy) równy w obu ¶wiecach.Ca³y czas jednak np podczas oczekiwania na ¶wiat³ach musze d³awiæ obroty w³±czaniem ssania i wówczas, co normalne zaczyna kopciæ z rury.
Poza tym wszystko dobrze. Tylko te wysokie obroty podczas biegu ja³owego. zap³on tez zgodny z danymi producenta.
To chyba jednak ci±gnie gdzie¶ to lewe powietrze. Tylko gdzie ?
 
 
Piotr Kucharski (kuchar)
Go¶æ
Wys³any: 2011-03-10, 15:36   

Bez filtra powietrza te¿ na wolnych ma przyspieszone obroty?
 
 
MARIAN B.
Go¶æ
Wys³any: 2011-03-10, 17:58   

Próby z filtrem lub bez nie robi³em. Zaraz jutro spróbujê. dziêki za podpowied¼.
Pozdrawiam
 
 
Mac-601
Go¶æ
Wys³any: 2011-03-10, 19:03   

Mia³em dok³adnie takie same objawy zaraz po z³o¿eniu silnika. Niby wszystko dobrze a po tygodniu zaczê³y siê takie wariactwa z wolnymi obrotami ¿e jak tylko silnik nie by³ pod obci±¿eniem to dostawa³ szalonych obrotów; od razu podejrzewa³em ¿e to który¶ z uszczelniaczy wa³u ale odwleka³em rozpo³awianie silnika i w efekcie narobi³em siê trzykrotnie wiêcej; rozregulowa³em trzy ga¼niki, szlifowa³em na p³ask ko³nierz dolotowy ka¿dego ga¼nika, wymieni³em o¶kê przepustnicy (nie osobi¶cie), uczelni pod cylindrami, g³owicami..

Ogólnie polecam nie szukaæ przyczyny za d³ugu, bo mo¿e siê okazaæ, ¿e to marnowanie czasu a od razu przyjrzeæ siê uszczelniaczom wa³u - u mnie by³a jaka¶ wada produkcyjna bo zak³ada³em nowe - bra³ powietrze przy aparacie zap³onowym.

Mo¿na zdj±æ os³onê silnika i poogl±daæ cylindry - je¿eli nieszczelno¶æ jest pod cylindrami b±d¼ pod g³owicami powinien zbieraæ siê tam olej - silnik wyrzuca mieszankê i benzyna odparowuje zostawiaj±c sam olej na ¿ebrach lub korpusie.

Jak tego nie ma a wymienia³e¶ ga¼nik to ja bym od razu wymienia³ ten uszczelniacz(e) wa³u.

Pozdrawiam!
 
 
Ptak
Go¶æ
Wys³any: 2011-03-10, 21:20   

przepraszam, nie chcê uraziæ bo pewnie sprawdzone ju¿ dawno ale mo¿e linka gazu gdzie¶ siê blokuje albo jest zbyt naci±gnieta t± srub± skracaj±c± pancerz na obudowie silnika i czasem podnosi przepustnicê.
niby oczywiste ale mo¿e akurat skoro normalnie jednak trab je¼dzi i pali na oba cylindry
pozdrawiam
 
 
MARIAN B.
Go¶æ
Wys³any: 2011-03-10, 22:16   

Linka gazu jest sprawdzona. Tu nikt siê nie obra¿a za ¿adn± z porad. Czsami w³a¶nie szuka siê przyczyny gdzie¶ "g³êboko" a okazuje siê,¿e tkwi³a w zasiêgu rêki i tylko kto¶ musia³ na to zwróciæ uwagê.Spróbujê jeszcze z tm filtrem a jak nic nie pomo¿e to bêdê musia³ znowu czekaæ na cieplejsze dni (z ewentualnym rozebraniem silnika) bo nie mam gara¿u.
 
 
maciek (macq)
Go¶æ
Wys³any: 2011-03-11, 14:07   

Uszczelniacz od strony aparatu ³atwo mo¿na sprawdziæ psikaj±c od strony aparatu miêdzy ko³o pasowe a kartery wd40 podczas pracy silnika (albo inne rzadzkie ustrojstwo typu olej). Jak silnik zwolni bieg, to masz odpowied¼. Uszczelniacza od strony sprzêg³a tak ju¿ niestety nie sprawdzisz.
 
 
Wy¶wietl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez mo¿liwo¶ci zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytañ do SQL: 12