CartoonTrabant v1.0
cartoon trabant polska 1.0

Technicznie - [1.1] faluj±ce obroty, problem z odpalaniem

Igorsky - 2011-02-12, 16:02

Witam!
Najpierw chcia³em siê przywitaæ. Mam na imiê Igor, mieszkam niedaleko Szczecina. Kilka dni temu kupi³em swojego drugiego trampka. Wcze¶niej mia³em krótko innego 1.1 z którym nie mia³em kompletnie ¿adnych problemów. Niestety teraz jest inaczej.

Tak wiêc do tematu.
1) mam problem z odpalaniem trampka na zimnym silniku. Muszê pokrêciæ kilka razy aby zaskoczy³. Bez ssania nawet nie ma mowy o jakimkolwiek odpalaniu. Gdy silnik jest ciep³y ju¿ nie ma takiego problemu, nawet bez ssania ale gdy tylko postoi ze 3h to znowu zaskoczy za 3-4 razem. Gdzie szukaæ problemu?

2) Gdy ju¿ odpali to obroty dziwnie faluj±. Czyta³em, ¿e to mo¿e byæ problem z przepustnic± lub silniczkiem krokowym. Przepustnice wyczy¶ci³em specjalnym preparatem w sprayu lecz niewiele da³o. Chcia³bym wyczy¶ciæ silniczek krokowy, ale nie mam pojêcia gdzie on siê znajduje. Czy kto¶ móg³by mi pokazaæ?

3) u³ama³o siê skorodowane trzymanie d¼wigni skrzyni biegów. Tzn by³o ju¿ wcze¶niej dorabiane i teraz znowu odpad³o. dorobi³em z k±townika, ale potrzebowa³bym zdjêcie oryginalnego mocowania, poniewa¿ nie jestem pewien czy przymocowa³em pod odpowiednim k±tem.

4) D¼wignia biegów do¶æ lu¼no "lata". Czyta³em, ¿e to kwestia jakiej¶ sprê¿yny. Gdzie znajduje siê ta sprê¿yna i czy jest mo¿liwo¶æ wymiany tego w domowych warunkach?

Z góry dziêki za pomoc :) Pozdrawiam!

Jakub K. - 2011-02-12, 18:06

Nie wiem, mo¿e ja jestem niedoinformowany albo cu¶, ale nie wydaje mi siê, ¿eby w trampkach by³y silniczki krokowe ;x
JaJer - 2011-02-12, 18:19

... bo to zapewne jest trabant z silniczkiem krokowym ;)
... i jak sobie chodzi to faluje.


Witaj Igor!
Mam pytanie:
Jak faluje chodz±c to na trze¼wo, czy po pifku? (wcale siê nie czepiam) ;)

Igorsky - 2011-02-12, 20:19

Pewnie dlatego nie mog³em go nigdzie znale¼æ :P w³a¶nie faluje nawet na trze¼wo ;) to macie mo¿e jaki¶ pomys³ co do tych obrotów?
JaJer - 2011-02-12, 20:34

Igor:
widzê ze masz poczucie humoru - super!
Je¶li k³opoty z odpalaniem itp.
Masz najprawdopodobniej rozregulowany ga¼nik, lub co¶ innego.
Zacznij od wymiany ¶wiec (NGK- takie ¶wiece kup), kabli WN, kopó³ki, palca.
Nastêpnie sprawd¼ prawid³owo¶æ za³o¿enia paska rozrz±du ( ja zawsze wymieniam czy trzeba czy te¿ nie po kupnie samochodu) mniejszy wydatek ni¿ jak pasek pêknie. wymieniam te¿ wszystkie p³yny i oleje.
Jak juz bêdziesz mia³ rozrz±d w porz±dku (silnik bêdzie "chodzi³" nawet jak znaki nie bêd± siê pokrywaæ, oczywi¶cie w ramach rozs±dku) to zabieraj siê za ga¼nik, je¶li siê nie znasz to zleæ us³ugê sprawdzonemu warsztatowi, ale to musi kto¶ lokalnie Tobie podpowiedzieæ.
Pozdrawiam.

Jakub K. - 2011-02-12, 22:41

A mo¿e problem gdzie¶ na lini zbiornik paliwa -> ga¼nik, sprawdza³e¶ przewody ? Filt paliwa ? Z instalacj± elektryczn± wszystko ok ?
XXL24H - 2011-02-12, 23:54

Igor pos³uchaj Jajera! Ja podam przybli¿one ceny.
¦wiece 32 z³ kable 36, kopu³ka i palec oko³o 25-30, pasek rozrz±du 30 z³ (mo¿e do tego doj¶æ pompa wodna bo robi za napinacz a niema co siê cieækaæ 78z³) P³yny oleje i oczywi¶cie FILTRY oko³o (do ch³odnicy 10 z³ luzem czyli we w³asnej bañce, olej mobil 1 10/40 od 80 z³ za 4 litry, filtry 30z³ )120z z³ razem. Wszystko drogo ale dopiero wtedy jest sens jechaæ do faceta od ga¼nika bo wyreguluje szybciej i bêdzie dzia³aæ sprawniej. Jak tego nie zrobisz to d³ugo nie poje¼dzisz. Tych rzeczy nie da siê obej¶æ bo to trabi i nie pojedzie :D

Igorsky - 2011-02-13, 02:17

Dzieki za rady :) ¦wiece ju¿ wymieni³em, palec wyczy¶ci³em i wydajê siê ok. Filtr paliwa równie¿ wymieni³em. Filtr oleju zakupiony ale oleju na razie nie wymienia³em. Jutro zmieniam uszczelkê miski olejowej, bo trochê cieknie. Mam siê przygotowaæ na jakie¶ niespodzianki z tym zwi±zane? :>
A i pasek wymieniê przed domem, czy muszê oddawaæ na warsztat?

XXL24H - 2011-02-13, 03:07

Przed domem da radê. Temat ju¿ by³, poszukaj a jak nie to do Jajera heheheeh A i nie zapomnij o filtrze powietrza bo trabi nie lubi nawet lekkiego brudu. A i nie testuj nic przy silniku bez za³o¿onego czystego filtra powietrza. Przed wymian± oleju rozgrzej silnik tak z 25 min pracy na wolnych obrotach i daj mu dobrze zlecieæ a najlepiej zakrêæ rozrusznikiem ze 2 razy przy od³±czonej cewce zap³onowej.
Bartek Dobrzyñski - 2011-02-13, 10:10

Jest du¿y problem ¿eby odkrêciæ ¶ruby miski od strony ko³a zamachowego. Jak ju¿ sobie z nimi poradzisz, to mo¿esz je wymieniæ na ¶ruby z ³bem imbusowym. W przysz³o¶ci bedzie ³atwiej.
Rozrz±du pod domem nie polecam. Trzeba mieæ do¶wiadczenie. Raz, ¿e jest tam ma³o miejsca i bez ekwilibrystyki siê nie obejdzie, dwa ¿e pasek trzeba odpowiednio napi±æ, trzy ¿e stara pompa wody tylko w ksi±¿ce daje siê przekrêciæ wkrêtakiem...
Zastanawia mnie jeszcze jeden fakt. Masz wyprowadzone do kabiny sterowanie ssaniem?

Kumpelek - 2011-02-13, 11:09

Faluj±ce obroty ja mam w Audi 80 b4. i nie pomog³y wymiany czujników, ¶wiec, przewodów, p³ynów i innych pierdó³. wiêc w±tpie, ¿e to Trabantowi pomo¿e.
Domator - 2011-02-13, 12:38

Nie wiem czy jest sens porównywaæ wtrysk do ga¼ników :D
Du¿y ten zakres falowañ?

Igorsky - 2011-02-13, 13:55

Masz wyprowadzone do kabiny sterowanie ssaniem?
tak

No to biorê siê do roboty. Dam znaæ jak zrobie co powiedzieli¶cie i czy co¶ da³o ;)

Bartek Dobrzyñski - 2011-02-13, 14:18

Ale ga¼nik masz seryjny? Bo powiniene¶ mieæ pó³automatyczne ssanie, w ka¿dym razie bez wichajstrów w kabinie
Igorsky - 2011-02-13, 15:20

Jedyne oznaczenie które znalaz³em to 32 ICEV.
Igorsky - 2011-02-13, 15:25

Czy je¿eli zaopatrzê siê w podrêcznikowy 32 TLA to bêdê mia³ pó³automatyczne ssanie czy muszê jeszcze co¶ zmieniaæ?
Bartek Dobrzyñski - 2011-02-13, 17:12

Zale¿y co masz zmienione w uk³adzie ch³odzenia. 32tla ma wodne grzanie bimetalu.
Igorsky - 2011-02-13, 19:21

A odpowie mi kto¶ jeszcze na 3 i 4 pytanie z pierwszego posta? :)
JaJer - 2011-02-13, 22:07

Nie oszczêdzaj na oleju!!!
Odkrêcisz miskê, nasypie siê Tobie syfu do oleju i chcesz potem na tym gównie je¼dziæ?
Wymiana filtru oleju bez wymiany oleju mija siê z celem!!! (kasa wydana niepotrzebnie)
Jak masz inwestowaæ 10,00PLN w nowy filtr i narobiæ siê przy jego wymianie to lepiej po³ó¿ t± dychê na chodniku przed domem i za tydzieñ sprawd¼ czy jeszcze le¿y. hi hi.
Pozdrawiam.

Igorsky - 2011-02-13, 22:31

Wymiana filtru oleju bez wymiany oleju mija siê z celem!!!
Wiem, dlatego na razie filtr zakupi³em ale wymieniê razem z olejem i uszczelk± miski. Napisa³em o tym wcze¶niej, nie wiem dlaczego na mnie krzyczysz :P

po³ó¿ t± dychê na chodniku przed domem
nie mam chodnika przed domem :D mieszkam na wsi :P

JaJer - 2011-02-14, 00:18

Odpowied¼ na pytanie nr.3
Jak zobaczê to Ci powiem czy dobry k±t. (wirtualnie trudno)

Odpowied¼ na pytanie nr.4
Jest mo¿liwa wymiana, lub za³o¿enie nowej w warunkach domowych.

Igorsky - 2011-02-14, 00:29

no w³a¶nie ja potrzebujê zdjêcie oryginalnego mocowania i u siebie zrobie odnosz±c siê do tego. Najlepiej zdjêcie z boku. A co do tej sprê¿yny to gdzie ona siê dok³adnie znajduje?
qba_601 - 2011-02-16, 23:17

jesli mnie pamieæ nie myli to w org. gazniku w 1,1 by³o takie ustrojstwo zwane m±drze elektromagnetyczna dysza wolnych obrotów, co prawda nie jest to "klasyczny" silniczek krokowy ale jakby nie patrzy³ spe³nia jego role, wiec na upartego mo¿na by rzec ¿e trabant mia³ silniczek krokowy :D
XXL24H - 2011-02-17, 00:55

Tak ale silnik krokowy mo¿e regulowaæ p³ynnie obroty a nasz elektromagnes albo dzia³a albo nie a jak ju¿ wiele osób wie czêsto nie dzia³a ;D
Igorsky - 2011-02-17, 01:13

czyli co w trampku reguluje wolne obroty?
A co do mojego, to dzisiaj poszed³ do warsztatu na regulacje. Zobaczymy co z tego bêdzie. Najgorsze, ze dzisiaj mija mi termin przegladu. Ostatnio w ogole przestal odpalac po dluzszym postoju. Na pych nie ma problemu. Mam nadzieje, ze regulacja cos da. Bedzie przyplyw gotowki to kupie oryginalny gaznik TLA a poki co niech siedzi ten ICEV.

Igorsky - 2011-03-05, 13:46

No to tak, ga¼nik po regulacji, silnik chodzi równo lecz mam problem z zalewaniem ¶wiec. Przed regulacj± tego nie by³o. Docisnê mocniej peda³ i gdy silnik nie jest dostatecznie rozgrzany to ga¶nie. Jak delikatnie dozujê to siê wkrêca na obroty. Co z tym zrobiæ? Denerwuj±ce to jest strasznie bo przyspieszenie jest bliskie zeru, dociskam peda³ a on siê zaczyna dusiæ :/
Igorsky - 2011-03-05, 13:46

a ¶wiece wymieni³em.
XXL24H - 2011-03-05, 21:23

Za³ó¿ nowe ngk gdyby same ¶wiece nie pomog³y (w co w±tpiê to jeszcze kable i kopu³ka do czyszczenia).
Igorsky - 2011-03-06, 14:17

¶wiece zak³ada³em nowe NGK. Wymiana kabli i kopu³ki pomo¿e? jaki to ma wp³yw?
JaJer - 2011-03-06, 16:44

.... zacznij od sprawdzenia prawid³owo¶ci zap³onu.(pasek rozrz±du i prawid³owo¶c ustawienia tak¿e)
To wszystko co powinienes zrobiæ, a nastêpnie odpalaj silnik.
Wszelkie wymiany ¶wiec itp. niczemu nie pomog±.
Wymiana ¶wiec bêdzie mia³a taki sam skutek jak wymiana ¶wiec w samochodzie s±siada - nadal silnik nie bêdzie pracowa³.
Pozdrawiam.

Igorsky - 2011-03-06, 17:42

O to chodzi, ¿e samochód wróci³ z warsztatu gdzie by³ na regulacji i ustawieniu zap³onu. Wcze¶niej obroty falowa³y ale go nie zalewa³o. Teraz chodzi równo ale go zalewa. No i nie wiem gdzie szukaæ problemu.
XXL24H - 2011-03-06, 18:50

Tak jak pisa³ Jajer rozrz±du raczej ci nie sprawdzili a jak zalewa to jet prawdopodobne przestawienie zap³onu lub z³a regulacja ga¼nika ale zak³adamy ¿e to drugie robili fachowcy a nie partacze. Co do rozrz±du to pasek mo¿e kwalifikowaæ siê równie¿ do wymiany.
Igorsky - 2011-03-07, 00:24

jak sprawdziæ czy rozrz±d jest dobrze ustawiony?
XXL24H - 2011-03-07, 02:23

Zdejmij os³onê paska rozrz±du po prawej stronie silnika i ustaw wszystkie znaki na ko³ach, nie pamiêtam jak to by³o ale co¶ jest na forum a po za tym to prawie silnik od golfa rozrz±d ten sam a przynajmniej ta sama zasada ustawiania. Sprawd¼ czy jest dobrze napiêty, sztywny pasek i napisz kiedy ostatnio zmienia³e¶ rozrz±d?
Igorsky - 2011-03-07, 06:47

Paska od zakupu (luty) nie zmienia³em i w±tpiê, ¿eby poprzedni w³a¶ciciel zmienia³ bo to by³o dwóch ch³opaczków i za bardzo siê trampkiem nie przejmowali. Czyli mniej wiêcej 1-1,5 roku temu, o ile dziadek od którego kupili kiedy¶ zmienia³.
JaJer - 2011-03-07, 06:58

Szczerze mówi±c jak to jest nowo zakupione auto to bym zacz±³ od zakupu paska rozrz±du i go wymieni³. Unikn±³bym przykrych niespodzianek zwi±zanych z zerwaniem paska, lub te¿ "gubienia zêbów przez w/w.
Znaki do ustawienia s± nastêpuj±ce:
Ko³o pasowe na wale ma na obwodzie naciêcie, do bloku silnika jest zamocowana blaszka, która ma dwa punkty. Patrz±c zgodnie z obrotami silnika pierwszy to punkt zap³onu, a drugi to górna pozycja t³oka pierwszego cylindra. UWAGA! czwarty t³ok te¿ bêdzie w górnej pozycji.
W os³onie paska (tej zamocowanej do bloku)jest pod górnym ko³em znak w postaci "ko³ka", a samo górne ko³o ma wypustkê ¶rednicy oko³o 4mm,
Wszystkie znaki musz± siê pokrywaæ.
Czyli drugi znak z wyciêciem na kole pasowym, oraz "kropka" na kole wa³ka rozrz±du z "ko³kiem" os³ony.
Napiêcie paska powinno byæ takie:
próbuj±c przekrêciæ napiêty pasek nie powinien daæ przekrêciæ siê wiêcej ni¿ o k±t 90 stopni.
Pozdrawiam.

Do¶wiadczenia nie mo¿na nauczyæ siê, trzeba samemu je zdobyæ.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group