CartoonTrabant v1.0
cartoon trabant polska 1.0

Technicznie - [1.1] Uk³ad ch³odzenia 1.1 / 1.3

Groszek - 2011-02-07, 21:02

mam pytanie odno¶nie wodo rozdzielacza do tych którzy wstawiali do 1.1 silnik od 1.3 czy ta cze¶æ ma taki sam uk³ad wyprowadzenia przewodów
http://allegro.pl/wartbur...1450935581.html

Domator - 2011-02-07, 21:37

Rozdzielacz wartburgowy ma dodatkowy króciec z racji tego ¿e zbiornik wyrównawczy w wartburgu w przeciwieñstwie do trabanta znajduje siê po lewej stronie. Co wi±¿e siê równie¿ z innym typem rury tu¿ przy pompie wodnej. Brak tam jednego króæca.

Do silnika 1.3 wystarczy ¿e pod³o¿ysz rozdzielacz trabantowy bez dodatkowego króæca oraz rurê trabantow± równie¿ t± przy pompie która posiada ten dodatkowy króciec do pod³±czenia zbiornika wyrównawczego, no chyba ¿e wolisz ci±g±æ 2 metry gumowych rur przez ca³± komorê.

A tak to wygl±da na fotkach/fotce.
Rozdzielacz z króæcem i bez króæca.

Rozdzielacz

Tutaj zaznaczy³em gdzie znajduje siê ta rura, przepraszam ¿e akurat na tej fotce jej nie ma ale chodzi mi o to ¿eby¶ wiedzia³ o której rurze mowa.

Rura

Groszek - 2011-02-07, 21:41

Wielkie dziek za szybk± odpowiedz bardzo mi pomog³a pozDDRawiam
XXL24H - 2011-02-07, 22:00

U mnie ta zakichana za¶lepka w rozdzielaczu tak skorodowa³a ¿e jest w niej dziurka i musia³em wkrêciæ tam wkrêt na silikon. ;D
Domator - 2011-02-07, 22:15

no to zrobi³e¶ robotê jak "trza" ;p
XXL24H - 2011-02-07, 22:47

No we¼ to sobie uszczelnij inaczej bez demontowania? Nawet jak zdemontujesz to czym to uszczelniæ? A tak ¶miga³o rok i nie ciek³o. :D
Domator - 2011-02-07, 23:20

Oring dopasowa³ by¶ w ka¿dym sklepie motoryzacyjnym, przewody na króæcach to fakt, mo¿na by rzec - "nie ruszaj gówna dopóki nie ¶mierdzi" no ale raz kozie ¶mieræ, najwy¿ej kupi³ by¶ 6 sztuk nowych objemek i ¶cisn±³ na cacy. A kapsel nie jest przypadkiem aluminiowy?
Domator - 2011-02-07, 23:26

Sory, ¿e siê rozpisa³em ale zrozumia³em to tak, ¿e chodzi ci o ew. przecieki po monta¿u tego ustrojstwa na swoje miejsce. "Na wkrêta" to robocizna brzmi komicznie, mo¿na by³o rozwierciæ, nagwintowaæ i ¶rubê na Loctite'cie wkrêciæ, ale nie bardzo wiem jakich rozmiarów jest ta nad¿erka, wiêc nie bêdê tutaj udawa³ fachowca ;p
XXL24H - 2011-02-08, 00:21

Kwestia ruszania nie by³a by taka z³a (chocia¿ koñcówki trzymaj± siê tylko na s³owo honoru) ale chodzi³o mi o to ¿e nie mia³em czym zaczopowaæ tego korka a wydaje mi siê ¿e jest stalowy aczkolwiek uwagi nie zwróci³em. A z wkrêtem by³o mniej inwazyjnie ¿e wzglêdu ¿e to fosfat z p³askim ³bem a nie sto¿kowym i silikon te¿ niejako go tam przytrzymuje a nie chcia³em tego ruszaæ bo mia³em ju¿ jechaæ do chaty (trabika robiê nie pod blokiem) i gdybym to ruszy³ to pewnie by g...... za¶mierdzia³o! Jak bêdê zmienia³ silnik na inny to siê pozbêdê problemu :D A co do gwintowania to ¶cianka tego kapsla jest zdecydowanie za cienka, trzeba by w³o¿yæ ¶rubê M6 od ¶rodka i z³apaæ od zewn±trz nakrêtka.
TrabiVR6 - 2011-02-08, 10:43

Panowie to jest brok (za¶lepka otworu technologicznego) Wystarczy³o ja wybiæ i kupiæ nowy o takich samych wymiarach koszt max 2pln :) I bez druta czy tam wkrêta .
Domator - 2011-02-08, 12:27

Dziêki VR6! W³a¶nie takich informacji szuka³em w necie ale nie mog³em znale¼æ fachowej nazwy tej "za¶lepki czy tam kapsla" ;]
XXL24H - 2011-02-08, 13:50

To jeszcze podajcie mi specjalistyczny sklep internetowy który to ma bo ja w Gnie¼nie to na zamówienie tego nawet nie kupiê. :(
TrabiVR6 - 2011-02-08, 19:44

google nie boli :) I w ka¿dym motoryzacyjnym dostaniesz.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group