CartoonTrabant v1.0
cartoon trabant polska 1.0

Technicznie - [1.1] Trampek 1.1 Kilka pytañ.

Jakub K. - 2011-01-25, 18:34

Witam wszystkich, mam kilka pytañ odno¶nie trampka, mianowicie:

1. Po wymianie oleju, nowym filtrze zapala mi siê lampka od ci¶nienia oleju (przed wymian± te¿ siê zapala³a),
pojawia siê po ok, ~2 min po odpaleniu silnika. Na szabelce wszystko jest ok, olej jest tak jak ma byæ, trampek jest zrywny, nie ma braków mocy, ani ¿adnych "czkawek". Pytanie brzmi, czy mo¿e byæ to sam czujnik ? Czy mo¿e rzeczywi¶cie jest gdzie¶ jaka¶ opcja spadku ci¶nienia ? Wiem, ¿e ciê¿ko tak na odleg³o¶æ cokolwiek z tym zrobiæ, ale mo¿e kto¶ siê spotka³ z takim czym¶ ?

2. Przed wymian± oleju, na korku wlewu by³ charakterystyczny bia³awy osad, przy wypuszczaniu oleju z michy, kolor oleju by³ normalny tzn. "Kakaowy", brak bia³ego osadu czy koloru. Nie zauwa¿y³em te¿, ¿adnego spadku oleju ch³odz±cego, coby mog³o ¶wiadczyæ o uszczelce pod g³owic±, brak objawów typu "parowóz" za autem, dymek jest, ale bez tragedii a tym bardziej, ¿e auto od ponad 4-5 miesiêcy "nie robi kilometrów", odpalane sporadycznie od czasu do czasu w warsztacie. Czy móg³by to byæ objaw starego oleju ? Po wymianie i krótkim (ok. godzinnym) staniu na wolnych obrotach, korek z bia³ym ale bardzo lekkim osadem, niemal niezauwa¿alnym.

3. Czy przy braku numeru VIN ko³o prawego nadpro¿a (element pod³ogi) mog± byæ problemy z przegl±dami technicznymi ? Wiem, ¿e jeszcze jest po prawej stronie tabliczka znamionowa pod mask± komory silnika.


To by by³o chyba na tyle, z góry dziêkuje za odpowied¼.

Pozdrawiam J.K

Dymatorek - 2011-01-25, 19:24

Ad.1
Moja stalowa zasada, zacz±æ naprawê od podstaw. Wymieñ oba czujniki, je¿eli problem bêdzie siê powtarza³ mo¿na szukaæ przyczyny dalej.

Ad.2

...kolor oleju by³ normalny tzn. "Kakaowy"
Kakaowy? Olej powinien byæ czarny jak smo³a pod warunkiem ¿e jest przepracowany. Chyba ¿e to jaki¶ inny rodzaj oleju, którego nie jestem ¶wiadom. Chod¼ dla w³asnego spokoju mo¿na by wymieniæ uszczelkê no chyba ¿e jest ci co¶ wiadomo na temat tego kiedy by³a wymieniana i jak dawno i ile trzasnê³a kilometrów.

Ad. 3

Numerem VIN wewn±trz auta nie zawracaj sobie g³owy, najwa¿niejszy jest ten w komorze silnika, to on widnieje w dowodzie rej. Na temat pod³ogowego niech wypowie siê kto¶ inny bo wg. nowych zasad nie wolno "powielaæ" cudzej wypowiedzi z przed miesiêcy lub lat.

Jakub K. - 2011-01-25, 19:42

Auto ma oryginalny przebieg 73 ty¶ kilometrów, kupione od 1-go w³a¶ciciela.
Serwisowane w ASO w okolicach Rzeszowa, pó¼niej sta³o.

A odno¶nie koloru, to widaæ po nim by³o, ¿e po prostu mia³ ju¿ do¶æ.

Te czujniki, s± normalnie dostêpne w sklepach motoryzacyjnych ? Czy trzeba szukaæ gdzie¶ na allegro ?

Dymatorek - 2011-01-25, 20:20

Czujniki s± nadto dostêpne, je¿eli na sklepie motoryzacyjnym ich nie ma to znaczy ¿e dziaduj± po ca³ej linii. Apropo oleju, zale¿y jaki olej, niektóre maj± ju¿ jak to nazwa³e¶ "do¶æ" do pierwszego przegrzania, robi siê rzadki i generalnie spadaj± jego w³a¶ciwo¶ci smarne. Chod¼ napisa³e¶ ¿e nie zauwa¿asz spadku p³ynu ch³odz±cego to mo¿na wnioskowaæ ¿e z uszczelk± jest ok. Póki co wymieñ czujki ;)
Jakub K. - 2011-01-25, 21:32

z tego co widzia³em, na papierach z ASO od pocz±tku lany 15W40, dzisiaj zala³em 15W40 LOTOS-a.
Niestety, nie wiem ile by³o przejechane na poprzednim oleju, bo brak ostatniego papieru z ASO, a z tego co gdzie¶ czyta³em, oleje mineralne gdy s± nie je¿d¿one siê po prostu psuj±, nie wiem ile w tym prawdy.
Tak czy inaczej, na starym oleju korek mia³ bia³y osad. Je¶li chodzi o silnik, pracuje cichutko, równiutko, tylko tak jak ju¿ wcze¶niej pisa³em, nie by³ do¶æ sporo czasu je¿d¿ony. A odno¶nie czujników, to mam szukaæ do polo bodaj¿e II, 90-94 r. ? Czy mo¿e kto¶ z was zna dok³adne oznaczenie tych¿e czujników ?

Pozdrawiam.

TrabiVR6 - 2011-01-25, 22:52

Czujniki s± oznaczane kolorami.w sklepie moto powiedz ze potrzebujesz do VW czujnik br±zowy i czarny.Sprawd¼ te¿ przewody id±ce od czujników.
XXL24H - 2011-01-25, 23:31

Ja bym jeszcze zasugerowa³ sprawdzenie poprawno¶ci kolejno¶ci za³o¿enia czujników i kabli(czarny czujnik od strony rozrz±du z zielonym kablem). Pozazdro¶ciæ takiego zadbanego autka a je¶li mo¿na wiedzieæ jak blacharka siê trzyma?
Jakub K. - 2011-01-26, 01:18

jesli chodzi o blache, to ju¿ jest gorzej, auto do¶æ d³ugo sta³o, przy kupnie widzia³em mniej wiêcej co mnie czeka, progów i nadpro¿y nie by³o, kilku elementów pod³ogi te¿ jak siê okaza³o po piaskowaniu budy, progi i nadpro¿a wymienione, oryginalne DDRowskie za³o¿one, je¶li chodzi o elementy pod duro, to praktycznie cukier, dwie 2 cm dziurki na prawym przednim nadkolu tak poza tym to tragedii nie by³o. Nie zbyt ³adnie wygl±da³a tylnia klapa, z racji tego, ¿e to universal (kombi) kilka roboczo godzin zabra³a sama klapa ; ). XXL czy móg³by¶ mi ew. rozpisaæ co do czego idzie ? Bo widzê, ¿e tutaj ³adnie zacz±³e¶ mi opisywaæ kolorek + kolorek, ale jakby¶ móg³ kolorek + kolorek = ? to by³bym naprawdê bardzo wdziêczny :). Bo tam pod mach± z tymi kabelkami u mnie to troche kombinacji jakiej¶ by³o :D




Pozdrawiam

Jakub K. - 2011-01-26, 17:20

Ok, 2 problemy rozwi±zane.
Okaza³o siê, ¿e czujki by³y ¼le pod³±czone.
Korek te¿ ju¿ nie ma bia³ego osadu :)

XXL24H - 2011-01-27, 01:45

Cieszê siê ¿e pomog³em. Mój trampek ju¿ zazdro¶ci piaskowania :D heheheh co do kolorków to sprawd¼ mejla, jeste¶ ju¿ nie wiem któr± osob± której podsy³am zdjêcia komory ale nie moje bo te¿ siê ratowa³em fotkami i wszystko jest ok ale trzeba jeszcze zwróciæ uwagê na bia³y kabel do grza³ki i bia³y kabel do elektromagnesu rozrusznika czy nie s± pomylone.
Jakub K. - 2011-01-28, 21:51

a mam takie jeszcze jedno pytanie, kto¶ z obecnych tu ludzi, orientuje siê mo¿e, jak chodzi trabant na "wolnym wydechu" ? Chodzi mi o to, czy nie jest g³o¶no i czy siê niebiescy nie przyczepi±, jakby siê wywali³o te 2 t³umiki :D
TrabiVR6 - 2011-01-28, 23:48

Na pewno przekroczy dopuszczalne normy g³o¶no¶ci.Znaczne obni¿enie ci¶nienia w uk³adzie wydechowym niekorzystnie wp³ywa na pracê silnika.
Jakub K. - 2011-01-29, 01:16

a wywaliæ ¶rodkowy a koñcowy zamieniæ na przelot np. Ulter-a ? z nierdzewki ?
Jakub K. - 2011-01-29, 20:31

I jeszcze takie jedno pytanko, posiada kto¶ mo¿e (foto) instalacji id±cej do czujnika temperatury ?
Albo mo¿e kto¶ wie, jaki tam kabelek i do czego ma i¶æ.


Pozdrawiam.

Qba - 2011-02-03, 17:56

\link

Tak brzmi trabant dwusuwowy bez wydechu. Strasznie g³o¶no :D

Galant - YuLaS - 2011-02-04, 09:58

Sprawdza³em kiedy¶ jazdê z metrem rury za kolektorem (wybuch³ mi ¶rodkowy t³umik):
- g³o¶no¶æ poza wszelkimi normami , niebiescy nawet jak nie bêd± na patrolu to z ciekawo¶ci wyjad± na miasto
- praca silnika - nie równa, szarpie, ga¶nie na wolnych obrotach,
- poprawa osi±gów - ujemna.

Silnik to nie tylko blok z g³owic± , to równie¿ zjawiska falowe jakie zachodz± w uk³adzie dolotowym i wydechowym. Pojemno¶æ tych uk³adów to ¶rednica rur, d³ugo¶æ, zastosowane przeszkody (filtry, t³umiki). Czasy otwarcia zaworów oraz sposób otwierania/zamykania (odpowiedzialny jest za to wa³ek rozrz±du, kszta³t krzywek masz ostre wa³ki i ³agodne) s± ¶ci¶le dobrane do pojemno¶ci tych uk³adów. Ka¿da zmiana spowoduje utratê parametrów. W rezultacie mo¿esz przypadkowo poprawiæ osi±gi, ale w bardzo w±skim zakresie obrotów i odpowiednich warunkach (obci±¿enie, gêsto¶æ powietrza(ci¶nienie atm)). Otwarte wydechy wi±¿± siê z wymian± wa³ka (wa³ków) na dobrane pod uk³ad dolot/wydech.

Jak chcesz zmieniæ d¼wiêk to zmieñ koñcowy t³umik dobieraj±c pod pojemno¶æ i ¶rednic± rur.

kuzyn353 - 2011-02-07, 05:27

Ja tylko wiem jak 353 chodzi na samym kolektorze. W drodze z ostatniej Pyrkomanii zrobi³em 150km na takim wydechu. Ba³em siê ¿e trwale sobie s³uch uszkodzi³em bo 2 dni dochodzi³em do siebie mimo jazdy z chusteczkami napchanymi w uszy i kasku na g³owie.
Jakub K. - 2011-02-07, 16:21

Temat rozwi±zany.
Zosta³ ¶rodkowy, koñcowy wywalony i na sam koniec, przelot Ulter-a.
Jest mi³o :)

Domator - 2011-02-07, 19:23

Wszystko ok ale Ulter do 1.1 = wie¶ :D
Jakub K. - 2011-02-07, 19:57

Ja tam nie widzê ¿adnej wsi, http://allegro.pl/wyprzad...1432767237.html podobny do tego, tylko parametry brane pod seicento 1.1 sporting. Jedna ³adna, niewielka chromowana koñcówka, a jak chce to i ³adnie zamruczy. Ja jestem zadowolony, lepsze to, ni¿ ta rurka od namiotu w seryjnym wydechu :P
Domator - 2011-02-07, 20:26

Przekona³em siê na w³asnej skórze stosuj±c "bur bur bur" w swoim, 1.1 w parze z wolnym wydechem nie daje efektu, no chyba ¿e masz przeróbkê silnika na 110KM na przyk³ad. A wszystko przez to ¿e ha³asu wiêcej jak prêdko¶ci. Powiem tyle, bêdzie to fajne przez pó³ roku, pó¼niej zacznie Ci dokuczaæ. Wspomnisz me s³owa :D
Jakub K. - 2011-02-10, 10:50

Takie jeszcze pytanie, mianowicie, ze zbiornika (oryg. trabant) w 1.1 wychodz± 2 "rurki" jedna wê¿sza druga troszkê szersza, szersza s³u¿y do "zasilania" zbiornika a wê¿sza to odp³yw czy odwrotnie ? :D Bo mam maly problem.
Domator - 2011-02-10, 11:11

Dobrze napisa³e¶. Du¿y zasilanie, ma³y na przelew.
XXL24H - 2011-02-10, 15:31

Fi 8 mm to zasilanie pompy paliwowej, a fi 6 mm jak dobrze pamiêtam ¶rednice to powrót nadmiaru paliwa.
Jakub K. - 2011-02-10, 17:15

Zgadza siê, mia³em dobrze pod³±czone.
A teraz taka zagadka, paliwo dociera do silnika (pompa pracuje).
Obieg Zbiornik -> Filtr -> Pompa -> Ga¼nik = Paliwo p³ynie tak jak ma byæ.
Przy takim obiegu, mimo prawid³owego "kr±¿enia" auto nie pali.
Przy bezpo¶rednim "wtrysku" do gardzieli ga¼nika auto zapali.

Jakie¶ sugestie ? :D

Bartek Dobrzyñski - 2011-02-10, 20:32

Zapchany odstojnik?
Jakub K. - 2011-02-10, 21:56

Mowa o tym takim ¿ó³tym "dzwonku" do którego dochodzi przewód paliwowy od filtra i "odp³yw" + zasilanie do ga¼nika ? Czy jest to element rozbieralny, który mo¿na sobie samodzielnie wyczy¶ciæ czy trzeba zakupiæ nowy?
Dodam jeszcze, ¿e zmienia³em zbiornik i objaw tego typu, ¿e paliwo by³o a trampek nie chcia³ odpaliæ mia³em jeszcze na starym zbiorniku, na nowym to samo.

Hajs - 2011-02-10, 22:26

Dok³adnie, na d³u¿sz± metê basowe wydechy s± do¶æ uci±¿liwe. Te¿ za³o¿y³em kiedy¶ koñcowy przelotowy, nastêpnie po up³ywie pó³ roku z przyjemno¶ci± wróci³em do orygina³u :)
Ten ha³as jednak mo¿na by znacz±co zmniejszyæ poprzez wyt³umienie baga¿nika i pod³ogi matami wyciszaj±cymi.

Bartek Dobrzyñski - 2011-02-10, 23:09

Tak. Jest to element nierozbieralny. Dlatego kiedy¶ jeden z ciekawo¶ci przepi³owa³em;-) Wiêc jest tam na dnie siateczka. I u mnie na niej by³ piasek. Podejrzewam ¿e by³y to przez lata zbierane drobinki z paliwa. Wykrêæ, potrza¶nij, mo¿e wyleci.
Koncepcja nr 2: rozregulowany ga¼nik

Jakub K. - 2011-02-11, 00:01

Dok³adnie, na d³u¿sz± metê basowe wydechy s± do¶æ uci±¿liwe. Te¿ za³o¿y³em kiedy¶ koñcowy przelotowy, nastêpnie po up³ywie pó³ roku z przyjemno¶ci± wróci³em do orygina³u :)
Ten ha³as jednak mo¿na by znacz±co zmniejszyæ poprzez wyt³umienie baga¿nika i pod³ogi matami wyciszaj±cymi.


Od ponad 2 lat, mam wyciêtego kata (w to miejsce strumienica), wydech poszerzony, ¶rodkowy zostawiony a koñcowy jest przelot w Nubirze, 2.0 16V przy ostro zmodowanym silniku i jako¶ mi to nie przeszkadza :D a ¶migam typ autem na codzieñ.

Tak. Jest to element nierozbieralny. Dlatego kiedy¶ jeden z ciekawo¶ci przepi³owa³em;-) Wiêc jest tam na dnie siateczka. I u mnie na niej by³ piasek. Podejrzewam ¿e by³y to przez lata zbierane drobinki z paliwa. Wykrêæ, potrza¶nij, mo¿e wyleci.
Koncepcja nr 2: rozregulowany ga¼nik


Ten element jest ogólnie dostêpny w sklepach ? czy mo¿e jest jaka¶ koncepcja na to ?
Ga¼nik byæ mo¿e swoj± drog±, wprawdzie by³ czyszczony, fakt faktem, problemy z niskimi obrotami s±, ale
nie zmienia to faktu, ¿e jeszcze chwile temu "praktycznie" normalnie je¼dzi³, nie wliczaj± co w/w niskich obrotów. Wjecha³em do gara¿u, nastêpnego dnia go odpali³em, pochodzi³ z 2 min i zdech³ :D

Domator - 2011-02-11, 02:00

2.0 16V przy ostro zmodowanym silniku i jako¶ mi to nie przeszkadza :D

Wszystko super! Zgadzam siê z tob±, ¿e w przypadku takiego silnika nie mniej a przynajmniej 110 koni wolny wydech robi w miarê wra¿enie, s± emocje, ciarki itp. Powiem tak, przyjdzie czas, ¿e zacznie ci w polówce brakowaæ mocy, wolny wydech spotêguje twoj± frustracje i ciepniesz to szybciej ni¿ za³o¿y³e¶. Ale spokojnie... Potrzeba tylko czasu aby dowiedzieæ siê, ¿e nie bêdzie z tego wiêkszego lansu :D Nie chce Ciê tutaj namawiaæ do zmiany zdania bo sam próbowa³em z wolnym wydechem dlatego mówiê ci to z w³asnej autopsji. Powodzenia w modach Jakubie! ;)

Jakub K. - 2011-02-11, 08:50


Wszystko super! Zgadzam siê z tob±, ¿e w przypadku takiego silnika nie mniej a przynajmniej 110 koni wolny wydech robi w miarê wra¿enie, s± emocje, ciarki itp. Powiem tak, przyjdzie czas, ¿e zacznie ci w polówce brakowaæ mocy, wolny wydech spotêguje twoj± frustracje i ciepniesz to szybciej ni¿ za³o¿y³e¶. Ale spokojnie... Potrzeba tylko czasu aby dowiedzieæ siê, ¿e nie bêdzie z tego wiêkszego lansu :D Nie chce Ciê tutaj namawiaæ do zmiany zdania bo sam próbowa³em z wolnym wydechem dlatego mówiê ci to z w³asnej autopsji. Powodzenia w modach Jakubie! ;)


Mo¿e i masz racjê, ale nie mam do koñca "wolnego" wydechu w trampold¿inim :D.
Zosta³ ¶rodkowy, a i ten przelot, nie jest do koñca takim przelotem jakby siê wydawa³o.
Jak patrzy³em do ¶rodka, kszta³tem w ¶rodku przypomina strumienice, jest "korkoci±g" który w teorii powinien
co¶ tam pomóc, przy wylocie spalin. W normalnych t³umikach s± przegrody które wytwarzaj± podci¶nienie, tak mi siê przynajmniej wydaje : ) no chyba, ¿e siê myle.

Domator, nie dziêkuje : ) teraz muszê upchaæ jeszcze 8J z ty³u :D

XXL24H - 2011-02-11, 10:51

A wracaj±c do tematu. Wlej trochê paliwa do odstojnika po jego zdemontowaniu i zatkaj wszystkie otwory i potrz±¶nij to ¶mieci powinny siê wyp³ukaæ (od do³u zasilanie z pompy, z samej góry powrót na bak a ten "¶rodkowy" do ga¼nika). Co do wolnych obrotów to na elektrozawór ga¼nika podepnij sta³e napiêcie 12 z akumulatora i jak siê oka¿e ¿e wróci³y wolne obroty to co¶ jest nie tak z elektryk±, np. z czujnikiem masy na przepustnicy ga¼nika (nie myliæ z czujnikiem masy powietrza ;). Przejrzyj dok³adnie zap³on pod kopu³k± i oczy¶æ styki w kostce na aparacie zap³onowym od hala. A ¶wiece ci zalewa jak go krêcisz? Ga¼nik po tym czyszczeniu by³ regulowany?
Jakub K. - 2011-02-11, 11:09

Ga¼nik po tym czyszczeniu by³ regulowany?

Wszystkie dysze skrêcone tak jak przed odkrêceniem.

A ¶wiece ci zalewa jak go krêcisz?

Jako¶ nie zauwa¿y³em tego.

Co do wolnych obrotów to na elektrozawór ga¼nika podepnij sta³e napiêcie 12 z akumulatora

Nie wiem czemu, ale zauwa¿y³em, ¿e poprzedni w³a¶ciciel poci±gn±³ kabel do elektrozaworu prosto od cewki.

Bogdan 611 - 2011-02-11, 13:48

Spytam z ciekawo¶ci to co masz pomodzone w tej Nubirze?
XXL24H - 2011-02-12, 22:47

No kolega ma problem z modu³em sterowani elektor zaworem ma kto¶ pomys³ co z tym jest nie tak po za czujnikiem na przepustnicy?
Jakub K. - 2011-02-12, 23:44

Bogdan, odno¶nie nubiry masz PW.

XXL, zrobi³em tak jak mówi³e¶, czyli kabel do elektrozaworu puszczony z cewki tak jak opisa³e¶ w meilu.
Wolne obroty przy oryg. zbiorniku paliwa siê pojawi³y.

Problem mam teraz z zbyt "obszern±" instalacj± elektryczn± w moim poje¼dzie, dziadzia od którego kupi³em,
lubia³ chyba "druciarstwo" i jest tam mexyk pod t± mask±.

A bardziej uporczywy problem to, ¿e ¶wieci mi siê kontrolka od oleju (stan oleju jest ok),
zapewne do wymiany czujniki od ci¶nienia i ten 2gi.
I jeszcze jeden, to taki, ¿e pad³ mi (prawdopodobnie) czujnik od wentylatora który jest w ch³odnicy,
+ od aku puszczony i jeden kabelek od wentylatora, czujnik rozgrzany tak, ¿e kumpel jak dotkn±³ to pojawi³
mu siê ³adny b±bel na paluchu :D a wentylator zima ! Nie w³±czy³ siê.
Wykluczam problem instalacji drucikowej dziadiusia, bo po zwarciu + z aku z kabelkiem od wiatraka,
wiatrak siê eligancko odpala : ). Orientuje siê kto¶, jak jest z dostêpno¶ci± tego czujnika i ew. cena orientacyjna ?.

XXL24H - 2011-02-12, 23:57

17 z³ na motirex.pl Czujnik temperatury ch³odnicy - w³±cznik wentyl (W 1,3)
Domator - 2011-02-13, 00:46

XXL ju¿ nie popychaj ch³opaka na motirex :D taki czujnik do ch³odni bêd± mieli na 1000% w sklepie motoryzacyjnym, czê¶æ czujników do ch³odnic jest standardowa. Powie np. ¿e chce czujnik wentylatora ch³odnicy od VW Jetty 1.3. Cena takiego 12 z³.

a wentylator zima !

Wentylator ok ale czujnik byæ mo¿e nie, mo¿esz go w ³atwy sposób sprawdziæ wykrêcaj±c i wsadziæ do garnka z gotuj±c± siê wod± i przytkn±æ miernik do pinów. Miernik mo¿esz ustawiæ na pomiar d¼wiêkowy, bêdzie piszcza³ jak czujnik osi±gnie w³a¶ciw± temperaturê. Je¶li miernik nie bêdzie piszcza³, czujnik do kub³a.

czujnik rozgrzany tak, ¿e kumpel jak dotkn±³ to pojawi³
mu siê ³adny b±bel na paluchu :D


Hmmm... To jakby dotkn±³ kolektora wydechowego to pewnie palec by stan±³ w p³omieniach :D

No i apropo elektrozaworka. Sprawd¼ te¿ czy dzia³a wykrêcaj±c go i przytykaj±c pod³±czony do silnika, je¿eli cyka/pracuje g³ówka to mo¿na szukaæ dalej.

XXL24H - 2011-02-13, 01:04

W sumie nie wiedzia³em. ;P Oczywi¶cie na mierniku musisz ustawiæ rezystancjê (znaczek oma) i jak poka¿e zera to jest ok jak liczby przy zagotowanej wodzie to do kosza a pikaæ bêdzie jak ustawisz na sprawdzanie diod prasowniczych (symbol diody, grot strza³y z kresk±).
XXL24H - 2011-02-13, 03:20

Soski mia³o byæ "diod prostowniczych" :D
Jakub K. - 2011-02-13, 14:08

A mo¿e kto¶ siê orientuje, jak jest z w³o¿eniem ga¼nika 2 gardzielowego np. webber 40 dcoe lub DELLORTO DHLA 40
w miejsce trabantowskiego ga¼nika ? Nie chodzi mi tu teraz o mocowania, bo to wiadome, ¿e trzeba bêdzie daæ podstawke pod ga¼nik. Ale czy taki zabieg ma sens ?

Jakub K. - 2011-02-13, 20:42

Ju¿ siê dowiedzia³em od swojego "okolicznego magika".
Zabieg jest wykonywalny, kolektor sobie trzeba tylko pod wymiar zrobiæ :).
Zabieg czy ma sens ? Podniesienie mocy i owszem, nie wiem tylko w jakim stopniu.
I duu¿o zabawy, zwi±zanej z odpowiednim dostrojeniem tego ga¼nika :) coby spalanie nie wysz³o na poziomie 100/100 a efektów ¿adnych, albo ¿eby nie potopi³o t³oków.
Zastanawiam siê nad takim zabiegiem w³a¶nie u siebie :) Jak dojdê do wniosku, ¿e bêde wsadza³, to zdam wam relacje ;).

Pozdrawiam !

Jakub K. - 2011-02-20, 16:06

Kolejne pytanie :D
Orientuje siê kto¶, czy jaskó³ka z 601 pasuje do 1.1 ?
Przypuszczam, ¿e mog± siê ró¿niæ mocowaniami sanek, ale czy na pewno ?
I jak to wychodzi z szeroko¶ci± ?

Pozdrawiam !

Grzegorz B.(bolek)Katowic - 2011-02-20, 16:20

jaskó³ka 601/1,1 pasuje, tylko w 500/600 do 63 roku by³a inna- dwuczê¶ciowa
mocowanie sanek jest takie same, tyle, ¿e w 1,1 przykrêca siê tylko na 4 dolne ¶ruby

Jakub K. - 2011-02-20, 16:35

Grze¶ku dziêki wielkie za informacje ; )
Teraz takie pytanie, kto¶ z obecnych ma na sprzeda¿ jaskó³kê do 1.1 / 601 ?

JaJer - 2011-02-20, 20:46

witam.
Ile chcesz zap³aciæ za jaskó³kê?
Pozdrawiam.

-----
je¶li jest to oferta, to do tego s± wiadomo¶ci prywatne!

G_mode

Jakub K. - 2011-02-20, 21:34

JJ, kto¶ wcze¶niej wystawia³ jaskó³a z 601 za 150 z³.
Nie wiem czy to dobra cena czy nie, na motirexie widzia³em za 170 ale nie chcê mieæ z nimi nic wspólnego, po tym jak mi przys³ali progi i nadpro¿a...

JaJer - 2011-02-21, 06:18

je¶li jest to oferta, to do tego s± wiadomo¶ci prywatne!

G_mode


... chyba nie zabrzmia³o to jak oferta, a jak zwyk³e pytanie!
Gdyby by³a to oferta to zapewne napisa³bym, ¿e mam i sprzedam.
Widzia³em ju¿ jaskó³ki na alledrogo za 350z³.
Poniewa¿ zainteresowany poda³ realn± kwotê to nie bêdê odwodzi³ go od zakupu.
Jak bêdê mia³ jaskó³kê na sprzeda¿ to wystawiê j± w dziale- gie³da, sprzedam czê¶ci.
Pozdrawiam.

Bartek Dobrzyñski - 2011-02-21, 09:23

mocowanie sanek jest takie same, tyle, ¿e w 1,1 przykrêca siê tylko na 4 dolne ¶ruby
No w³a¶nie. A dlaczego nie na wszystkie 6? Takie pytanie mi siê przy demonta¿u sanek urodzi³o

JaJer - 2011-02-21, 11:21

Mo¿esz przykrêciæ pozosta³e ¶ruby (s± otwory), ale sanki maj± podparcie z przodu (601 tego nie ma)i pewnie z oszczêdno¶ci nie przykrêcali wszystkich ¶rub.
Bartek Dobrzyñski - 2011-02-21, 14:33

Wiem ju¿ ;) Nastêpnym razem zanim zapytam spojrzê w katalog. Jaskó³ka faktycznie ma otwory, sanki nie maj±. I nie bêdê z tym walczy³.
XXL24H - 2011-02-21, 17:20

Jakub K.
Daj og³oszenie na gie³dzie w dziale kupiê czê¶ci.

qba_601 - 2011-02-25, 23:54

je¶li mie pamieæ nie myli to w moim 1,1 sanki nie siêga³y nawet do górnego otwotu :) wiec bez sztukaterii nie da³o by sie ich przykrecic
Bartek Dobrzyñski - 2011-02-26, 12:08

No bo nie siêgaj± ;)
JaJer - 2011-02-28, 00:15

Z tymi otworami to jest tak:
jedne sanki maj± inne nie.
Wszystko zale¿y od daty produkcji.
Nawet taki ma³y kawa³ek stali dawa³ oszczêdno¶ci by wyprodukowaæ kolejny czo³g.
Nad wszystkim czuwa³ "wielki brat" i s³owem - "nielzja" za³atwia³ sprawê.

XXL24H - 2011-02-28, 22:49

Ja mam rocznik 91 nie pamiêtam miesi±ca a sanki nie maja górnych mocowañ ale postaram siê to zmieniæ heheh.
Jakub K. - 2011-03-24, 15:25

Powitaæ.

Mam pewien problem, mianowicie:

Auto w koñcu je¼dzi, super piêknie ³adnie, ALE...
Problem jest tego typu, auto ca³y czas tak jakby chodzi³o na ssaniu, caly czas trzyma wy¿sze obroty ni¿ powinien, nawet gdy jest nagrzany odpowiednio... Sprawdza³em ten "diwajs" od ssania (za przewodami cieczy ch³odz±cej) ¶rubka która jest zrobiona w ten taki szpic, jest praktycznie skrêcona do minimum, ale i tak chodzi na wysokich obrotach. Kto¶ siê orientuje co mo¿e byæ nie tak ? Dodam, ¿e przy zap³onie nic nie grzeba³em...

Domator - 2011-03-24, 18:58

Sprawd¼ regulacje naci±gu linki od gazu czy nie jest za mocno wykrêcona je¶li wiesz o czym mówiê. To jest tu¿ obok tej ¶rubki na "szpic" skontrowane nakrêtk± 10-tk±.
Jakub K. - 2011-03-24, 21:54

Sprawdzone, to niestety nie to...
A czy kto¶ siê orientuje, czy paliwo ma wp³yw na obroty ?
Bo aktualnie wla³em 98 mieszan± z 105 oktanów.
A je¶li nie to, to czy kto¶ jeszcze ma jakie¶ pomys³y ?

JaJer - 2011-03-25, 04:29

Kto¶ siê orientuje co mo¿e byæ nie tak ? Dodam, ¿e przy zap³onie nic nie grzeba³em...
-to mo¿e w³a¶nie sprawd¼ zap³on (³±cznie z wymian± potrzebnych elementów), a nastêpnie czeka Ciebie regulacja ga¼nika.
Po pytaniach jakie zadajesz, jedynym rozwi±zaniem (tak mi siê wydaje)bêdzie wizyta u specjalisty.
Pozdrawiam.

papieju - 2011-03-25, 07:21

A po kiego wlewasz tak± wachê? Startujesz w KJS?
Jakub K. - 2011-03-25, 09:14

Nie startuje, sêdziuje :D
Ale akurat nie do tego taka zalalem. Po prostu mam dojscie do takiego paliwa w fajnej cenie :)
JJ, ale sprawa wygl±da tak, ¿e jeszcze 2 tyg. temu, chodzi³ normalnie ...

JaJer - 2011-03-25, 09:19

A po kiego wlewasz tak± wachê? Startujesz w KJS?

- wydaje siê ¿e kolega nie staruje w KJS, ale przy zap³onie nic nie grzeba³.
Zmieni³ tylko liczbê oktanow± paliwa.
A ga¼nik - po co? Przecie¿ paliwo przez niego przechodzi, dowodem na to s± obroty silnika.
Zap³on mo¿e byæ stary na liczbê oktanow± 78, a mo¿e mniej. Po co sprawdzaæ zap³on, wymieniaæ ¶wiece, przewody itp. jak silnik i tak siê krêci.
Wszystkiemu winne s± TRABANTY ;)

JaJer - 2011-03-25, 09:24

JJ, ale sprawa wygl±da tak, ¿e jeszcze 2 tyg. temu, chodzi³ normalnie ...

JJJJ nic tu nie pisa³, ale ja spróbujê co¶ odpowiedzieæ:
- chodzi³, chodzi³, ale siê mu znudzi³o takie chodzenie.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group