CartoonTrabant v1.0
cartoon trabant polska 1.0

Technicznie - [1.1] Trampek nie chce odpaliæ.

Jakub K. - 2011-01-22, 17:00

Witam wszystkich.
Mam pewien problem, mianowicie trampek (1.1 polo) nie chce mi odpaliæ.
Po ok. 3 tygodniowej przerwie, zwi±zanej z przygotowywaniem auta, konserwacjami i innymi tego typu robotami, zaniemóg³ (w tym okresie przygotowañ, by³ odpalany i pewnego razu zabrak³o mu paliwa). Teraz paliwo w zbiorniku jest, próba "doustnego" podania paliwa, wprost do ga¼nika zakoñczy³a siê fiaskiem, nawet "nie piern±³". Iskra jest, paliwo do pompy te¿ zosta³o podane metod± "doustn±³", brak ju¿ pomys³ów co mo¿e byæ nie tak, dodam, ¿e kopu³ka zap³onowa z palcem zosta³a wymieniona niedawno. Reasumuj±c, trampek chodzi³ a teraz mu siê nie chce. Mo¿e kto¶ ju¿ siê spotka³ z takim problemem ?

Pozdrawiam
J.K

kuzyn353 - 2011-01-22, 17:43

Czy przewody zap³onowe s± za³o¿one w dobrej kolejno¶ci i nie strzela Ci w dolot lub wydech?
Czy paliwo dochodzi do ga¼nika? Spróbuj sikn±æ prosto w gardziel przy rozruchu o ile wykluczysz niepoprawno¶æ za³o¿enia przewodów. Uwa¿aj ¿eby nie wystrzeli³o w oczy.

Jakub K. - 2011-01-22, 17:56

Tak, wszystko jest opisane w 1szym po¶cie.
Wstrzykiwa³em prosto w gardziel, przewody za³o¿one poprawnie, to auto wcze¶niej normalnie je¼dzi³o.
W komorze silnika, nic nie by³o grzebane.

Chany - 2011-01-22, 18:41

Sprawd¼ kopu³kê i palec jak jest teraz.
Ja raz wyjecha³em z gara¿u, wy³±czy³em silnik. Minê³o 5 minut i nie da³o rady odpaliæ. Patrze do kopu³ki a tam wêglik wyskoczy³ z ramy;D

Jakub K. - 2011-01-22, 22:50

Kopu³ka wraz z palcem jest ok, rêce mi ju¿ opadaj± ...
WeT(macq) - 2011-01-22, 22:55

Czekaj, czekaj, spawa³e¶ co¶ auto? Od³±czy³e¶ przedtem akumulator? Mog³e¶ sfajczyæ modu³, iskra na wolnym powietrzu nie znaczy, ¿e w cylindrze pod ci¶nieniem 10atm bêdzie wszystko dobrze.
Jakub K. - 2011-01-22, 22:57

Spawa³em, akumulator od³±cza³em :) takim amatorem a¿ nie jestem :)
JaJer - 2011-01-23, 04:21

.... ja bym sprawdzi³ czy palec jest we w³a¶ciwym po³o¿eniu?
Czêsto wy³amuje siê "klin" ustalaj±cy po³o¿enie palca.
Czyli tak:
wyj±æ palec - sprawdziæ jak wygl±da wewn±trz otworu.
Mo¿e jeszcze sprawdziæ kolejno¶æ przewodów WN (mo¿e kto¶ zrobi³ kawa³?)
Kolejn± rzecz± do sprawdzenia to jest wtyczka do aparatu zap³onowego - tu "lubi±" ukruszyæ siê przewody i to w tej os³onie gumowej. Mo¿na sprawdziæ te¿ jako¶æ styków modu³u zap³onowego.
Przyczyn mo¿e byæ wiêcej, wymieni³em tylko podstawowe do sprawdzenia na pocz±tku.

A teraz jako ciekawostka:
jestem daleko od domu, odpalam silnik i dupa tylko strzeli³ i martwy.
Przyczyn± by³ wy³amany "klin" palca. kawa³ek znalezionej na jezdni tektury ustabilizowa³ palec we w³a¶ciwym po³o¿eniu i tak je¼dzi³em jeszcze d³ugo zanim kupi³em nowy palec.

Palec z wy³amanym klinem mo¿na ³atwo przywróciæ do ¿ycia:
-wiercimy otwór tam gdzie powinien byæ klin i gwintujemy M3, wkrêcamy ¶rubê i kontrujemy od zewn±trz nakrêtk±. dzia³a!

Pozdrawiam.

kuzyn353 - 2011-01-23, 09:42

albo kupujemy nowy za 10z³ ;)
JaJer - 2011-01-23, 11:32

albo kupujemy nowy za 10z³ ;)
.... i za tydzieñ nowy za 10z³, bo klin siê wy³ama³ - reszta OK!
Pozdrawiam.

Jakub K. - 2011-01-23, 12:17

Palec, kable i wtyczka do modu³u sprawdzona, co najciekawsze, iskra jest ale zapaliæ nie chce dalej.
STOJAN - 2011-01-23, 13:15

ja mam spsób na takie problemy na forum a mianowicie u¿yj kartki papierowej i zapalniczki napewno sie odpali :D:D:D
Jakub K. - 2011-01-23, 17:35

problem rozwi±zany, okaza³o siê, ¿e jednak wtyczka od modu³u nie mia³a do koñca styku.
JaJer - 2011-01-24, 05:46

Witam.
problem rozwi±zany, okaza³o siê, ¿e jednak wtyczka od modu³u nie mia³a do koñca styku.
- jest to znana jedna z podstawowych usterek uk³adu zap³onowego w T1.1, czêsto styki pokrywaj± siê ¶niedzi± (wilgoæ zatrzymuje siê pod gumow± os³on±), warto od czasu do czasu po prostu wyj±æ wtyczkê i w³o¿yæ do modu³u. Co jaki¶ czas wyczy¶ciæ styki i zabezpieczyæ ogólnodostêpnymi ¶rodkami. Wtedy nie bêdzie takich "niespodzianek".
Pozdrawiam.

qba_601 - 2011-01-25, 00:21

tak mi sie jeszcze przypomnialo ze jest taki magiczny kabelek idacy od modulu do aparatu zaplonowego ma on biedaczek w sobie 3 zyle i feler jest taki ze u mnie w 3 autach ulamywal sie ten kabelek i dzialal albo nie dzialal czesem wybuj czasem wilgoc .... wystarczylo przlutowac by pêk³ sobie pozniej ale juz gdzie indziej
JaJer - 2011-01-25, 01:19

Witam
.... wystarczylo przlutowac by pêk³ sobie pozniej ale juz gdzie indziej

... bo to s± nadszarpniête zêbem czasu, skrusza³e przewody. Warto zrobiæ now± wi±zkê (zaledwie trzy przewody) i wystarczy na kolejne 10-lecia.
Pozdrawiam.

XXL24H - 2011-01-25, 14:16

Ciekawe ja u siebie tego nie rusza³em i nawet mi styki nie za¶niedzia³y a niczym ich nie zabezpiecza³em.
Damian drazk - 2011-01-25, 21:08

To zale¿y od wielu czynników. Jak trzymasz samochód w ciep³ym gara¿u i je¼dzisz tylko w s³oneczn± such± pogodê to kiedy ma co¶ zawilgotnieæ lub za¶niedzieæ? :)
STOJAN - 2011-01-25, 22:41

na mam takiego na podwurku i pali na dotyk mimo metrowego ¶niegu, niewiem sk±d wy macie takie problemy i teorie. :D:D:D
XXL24H - 2011-01-25, 23:22

Damian o takich luksusach jak by choæ stanie pod wiat± na zimê to trabik i ja mo¿emy tylko pomarzyæ. Stojan a ty nie "cwaniakuj" bo jak ciê usterki dopadn± to siê posypie, obym siê myli³ ale co ma siê popsuæ to na pewno siê popsuje ;D
STOJAN - 2011-01-26, 07:45

je¿d¿e trabem juz bardzo d³ugo i jeszcze nigdy tutaj tematy nie za³o¿y³em poszukaj w historii. wiec s³abi± mnie tak dziwne teorie. wiesz wola³bym zeby¶ mi nie pomaga³ je¶li masz mi pisac takie g³upoty. :P
JaJer - 2011-01-26, 10:40

STOJAN:
Sam piszesz g³upoty!
Mo¿e piszesz, aby pisaæ! mo¿e nawet nie wiesz jak wygl±da modu³ zap³onowy w T1.1?
Wyjmij wtyczkê parê razy, a za jaki¶ czas bêdziesz wiedzia³ co to ¶nied¼ na stykach.
Po takich wypowiedziach widzê, ze nie warto dawaæ rad, skoro i tak wiêkszo¶æ wie lepiej. Chyba bêdzie to moja ostatnia wypowied¼ na tym forum.
Na koniec dodam, ¿e w³a¶ciwie zdiagnozowa³em opisywan± wcze¶niej usterkê!!!
Pozdrawiam.
JaJer - jeden z pierwszych za³o¿ycieli klubu.

XXL24H - 2011-01-26, 14:55

Z panem powy¿ej lepiej siê w dyskusjê nie wdawaæ bo i tak ma racje a jak nie to i tak wyjdzie ¿e ma i wiem to z autopsji! :D Jajer ty mi tu takich bezeceñstw nie wypisuje bo co zrobi± ludzie którzy wiedz± ¿e lepiej pos³uchaæ tych bardziej do¶wiadczonych bo szybciej i sprawniej i bez nerwów nie wspominaj±c o kosztach. A ja i tak twierdzê ¿e jak co¶ mo¿e siê popsuæ to na pewno siê popsuje a elektryka w samochodach wieczna nie jest nigdy.
Jakub K. - 2011-01-26, 17:17

Panowie, bez spinek proszê.
Problem rozwi±zany, wiêc nie ma co siê spinaæ o to, kto i jak u¿ywa swojego trabanta :)

maxxx601 - 2011-01-27, 11:37

Zauwa¿yli¶cie ¿e wiêkszo¶æ problemów technicznych dotyczy 1.1? :D
RAV - 2011-01-27, 16:34

Jak siê nie dba to tak jest ;P Jako¶ ani 601 ani 1.1 mi problemów (odpukac) nie sprawiaj± :)
Chany - 2011-01-27, 19:33

Poza tym, spora liczba u¿ytkowników 1.1 poza zlotami je¼dzi nimi równie¿ na codzieñ, a to przebiegi rzêdu 10-20 tys rocznie.
Jakub K. - 2011-01-27, 22:49

Poza tym, spora liczba u¿ytkowników 1.1 poza zlotami je¼dzi nimi równie¿ na codzieñ, a to przebiegi rzêdu 10-20 tys rocznie.

Zgadzam siê, u mnie w mie¶cie jest 3 albo i 4 takie trampki, które s± w³a¶nie w 1.1 i non stop na mie¶cie je widuje : )

maxxx601 - 2011-01-28, 12:01

Ja 601 naklepa³em w pó³ roku 15kkm z tego 60% w zime, po³owê z tego po b. kiepskich drogach... ma³o? A gazu nie mam :)
Przez ten czas pêk³o tylko mocowanie wahacza i wahacz.

XXL24H - 2011-01-28, 14:58

maxxx TYLKO??? :D No to ja je¼dzi³em bez awaryjnie w porównaniu do ciebie bo mia³em incydent z rozrusznikiem i pad³ alternator a i mam gazie heheheh ale ¶miga³em tylko oko³o 7ty¶. km i te¿ sporo zim±.
maxxx601 - 2011-01-28, 15:59

Nie wiem bo twoje usterki raczej wykluczaj± jazdê :P A poza tym 7000km na lpg kosztuje jakie¶ 58z³ :D:D:D
Bogdan 611 - 2011-01-28, 22:48

Z tego co pamiêtam czasami u mnie ta wtyczka od modu³u potrafi³a siê wypi±æ od wstrz±sów.
JaJer z tego co czytam twoje posty to jeste¶ jedn± z niewielu osób na CT co daje konkretn± pomoc odno¶nie problemów z Trabantem.
Pozdrawiam.

Lukasz ciep - 2011-02-17, 15:24

Witam jestem nowym forumowiczem z Rzeszowa...

Moj trabi i ja prosimy o pomoc ;)
ostatnio pekla podstawa pod gaznik wymienilem ja ... a ze akumulator padl kolega (golf 4 diesel)pozyczyl prad auto niestety nie pali... co najlepsze ledwo kreci na aku kolegi ktory jest dobry... probowalem juz na 2 aku... (z eclipsa ) krecil odlancza³ sie i krecil... auto w ogole nie odpali... :( przy kablach nic nie bylo ruszane...

XXL24H - 2011-02-17, 18:22

jak s³abo krêci to wymieñ kabel masowy bo pewnie masz jeszcze aluminiowy, ewentualnie posprawdzaj po³±czenia, oczy¶æ dobrze klemy i masê na skrzyni biegów. Jak dalej bêdzie kiepsko krêci³o to wina rozrusznika a wtedy to ju¿ raczej specjalistyczny warsztat Ci zostaje. Spróbuj odpaliæ na pycha, jak odpali to najpierw kable od akumulatora w razie braku poprawy bankowo rozrusznik.
Jakub K. - 2011-02-17, 19:48

A paliwo w filtrze widzisz ? Mo¿e jaki¶ problem z paliwem ? Uczulony jestem na tym punkcie bo sam przerabialem wszystkie mozliwe opcje odno¶nie zasilania.
Lukasz ciep - 2011-02-17, 21:47

paliwo w filtrze jest a sam filtr jest nowy.... zostaja mi kable... na dniach bede gmyra³... na pewno napisze jak do czegos dojde :D thx za odp
Lukasz ciep - 2011-02-21, 16:21

kable dobre... auto nie odpala... 1 i 4 swieca zalana... prady sa.... rozrusznik raz kreci raz nie... ale odpalic powinien... jakies sugestie... chyba mnie czeka mechanik :(
XXL24H - 2011-02-21, 17:25

Jak raz krêci a raz nie to mo¿e byæ zwarcie i szybciej odpali bez u¿ycia rozrusznika czyli zaci±gnij go. A sprawd¼ jakie napiêcie masz na akumulatorze ale jakim¶ w miarê dobrym woltomierzem. Rozumiem ¿e akumulator ³adowa³e¶ przed wsadzeniem go do samochodu? Kiedy zmienia³e¶ ostatnio ¶wiece?
Lukasz ciep - 2011-02-21, 18:00

aku ladowany byl w domu... swiece zmieniane rok temu... mamy snieg wiec nie odpale na pych...zastanawiam sie czy wczasie zmieniania podstawy gaznika przypadkiem nie zrobilem gdzies zwarcia... ale jak ?? a sam rozrusznik kreci jak chce raz go przycina raz kreci w miare ok... tak czy siak silnik powinien zaskoczyc (tak mi sie daje) ?
XXL24H - 2011-02-21, 21:50

Zwarcie nie zaszkodzi³o by specjalnie rozrusznikowi. A na lince niema ciê kto poci±gn±æ i niemów ¿e siê nie da bo jak mi siê zwiesi³ w zesz³ym roku elektromagnes to mnie s±siad na lodzie zaci±gn±³ tylko pamiêtaj z 2 a nie jak wiêkszo¶æ robi z 1! A no i sprawd¼ dok³adnie kostkê z ca³ym kablem id±ca z aparatu zap³onowego do modu³u na b³otniku. Oczy¶æ palec i styki w kopu³ce tylko jej nie dra¶nij bo bêdzie do wyrzucenia (tylko metalowe elementy mog± byæ podrapane ¶rubokrêtem np.) i wlej trochê (strzykawk±) paliwa bezpo¶rednio w ga¼nik zdejmuj±c dolot od filtra i wtedy na hol. Jak to nie pomo¿e to ja bym wywali³ ¶wiece i da³ nowe kable bo moja mikra ostatnio to samo, doszukiwa³em siê usma¿onego komputera pok³adowego a po wymianie kabli i ¶wiec odpali³a przy -10. W trampku te¿ te rzeczy mam nowe i pali³ zesz³ej zimy elegancko nawet przy -22. Oczywi¶cie ten rozrusznik jest do sprawdzenia w zak³adzie bo tak nie powinien krêciæ. Musi pi³owaæ ca³kiem ostro i szybko na dobrym akumulatorze nawet przy niskich temperaturach.
qba_601 - 2011-02-25, 23:51

Jesli chodzi o rozruchawnik to sprawdz szczotki i tulejki, w momencie kiedy nie ma tulejek , znaczy za zuzyte to rozrusznik na "luzaku" czyli wyjety z auta bedzie krecil jak szalony a wlozony do auta nie bedzie krecil, podobnie bywa gdy sie szczotki przywiesza albo sie koncza, warto rozebrac i przejrzec nawet tak dla wprawy :) ( w szczegulno¶ci ifoskie )

niop i jeszcze temat kochanych przezemnie automatów rozrusznika, gdzie sa takie ¶licze miedziane najczesciej styki z czasem sie one upalaja, bo musza takie sa prawa fizyki :) i jesli sa styki w stanie agonalnym lub ufajdanym nie przewodza tyle pradu co by¶my sobie zyczyli, lekarstwo proste tzn rozruchawnik na stó³ srubsztak w ³apke i lutownica ... tam jest taki jeden drucik do odlutowania bo inaczej sie nie da rozebrac.... po rozebraniu styki w postaci miedzianych srubek czy¶cimy a "³±cznik" w postaci blaszki miedzianej najlepiej przekrecic na druga strone bedzie wtedy p³aski jak nowy, je¶li jest to org. automat to po takim zabiegu polata wiecej ni¿ nowy wêgrzyn :)


jeszcze tak mnie naszlo.... sprawdza³e¶ mo¿e stacyjke ?? moze gubi pr±d na stykach i dlatego raz ³adnie kreci a raz nie chce ( ale wtedy by nie chcia³ wogole krecic )

dziwi mnie tylko "nierówne zalanie"

i z autopsji powiem ze kiedys tak mi sie udalo zalac trupa (czyt. 1,1) ze dopiero po jakims kilometrze na lince zacz±³ cokolwiek przepalaæ a po dwóch mo¿na by³o go utrzymaæ peda³em zeby nie zgas³, przyczyny nie znam czemu tak sie sta³o ale to by³ jego pierwszy i ostatni raz jak mi tak zrobi³,

XXL24H - 2011-02-26, 00:15

J
Kumpelek - 2011-02-26, 20:44

ja mam pytanie..

moje 1.1 nie chce odpalaæ... dopiero jak pokrêce d³u¿ej z wci¶nietym peda³em do koñca to po d³uuugim kreceniu odpali a czasem nie.


Czêsto jest tak, ¿e jak przekrece rozrusznikiem d³u¿szy czas x2. i zostawiê go np na godzinê to potem za pierwszym razem czy tam drugim odpala..
Czego to wina??? rozrusznik? czy najpierw poszukaæ w tych stykach itp??? ale chyba wiele to nie da?

XXL24H - 2011-02-26, 21:17

Prawdopodobnie mo¿e nie dzia³aæ obwód omijaj±cy rezystor przed cewk±. Jest to bia³y kabel pod³±czony na automacie rozrusznika i powinien byæ podpiêty do cewki bezpo¶rednio. Co wa¿ne w trakcie rozruchu silnika musi byæ pod³±czony (nie pamiêtam jak to jest opisane) do styku na automacie na którym pokazuje siê plus ale tylko w trakcie pracy rozrusznika.
Kumpelek - 2011-02-26, 21:22

muszê jutro zobaczyæ.. ale bojê siê cokolwiek pod mask± dotykaæ, bo to polo :D a co siê w Polo dotknie to siê psuje :D

jak kto¶ ma jakie¶ rady to niech mi pisze:) Jutro rano bêdê próbowa³ wszystkiego:)

Kumpelek - 2011-02-27, 14:30

No i powiem Wam, ¿e wyczy¶ci³em styki w tej wtyczce co idzie do aparatu zap³onowego, plus to jakby uziemienie(?) na aparacie i odpali³ mi dzisiaj rano z pierwszego:) zobaczymy jutro rano:) bo o 13 go odpala³em tak¿e mrozu ju¿ nie by³o wiêc mo¿e to dlatego... :P
Hajs - 2011-02-28, 10:58

Bez tego kabla od rozrusznika do cewki te¿ bez problemu odpali. To rozwi±zanie jest zastosowane po to, by w przypadku roz³adowania akumulatora iskra nie zanika³a. Sam na pocz±tku je¼dzi³em rok bez tego kabla, a jak go podpi±³em to nie zauwa¿y³em ¿adnej ró¿nicy w odpalaniu, zapala³ od razu.
Kumpelek - 2011-02-28, 15:21

powiem Wam ¿e zabieg czyszczenia wtyczki do aparatu, plus brazowy kabelek id±cy do niego, du¿o pomóg³ :) odpala mi bez problemu. i to ca³y czas na gazie

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group