CartoonTrabant v1.0
cartoon trabant polska 1.0

Technicznie - [1.1] awaria - ga¶nie

kasq5510 - 2009-12-20, 22:19

mam problem mianowicie.
odpalam rano polówkê wszystko gra trybi ale gdy odbijê kluczyk z pozycji rozrusznika natychmiast ga¶nie tak jak by obciê³o mu zap³on. nie jest to wina kostki w stacyjce próbowa³em zapaliæ go na krótko i nic z tego nie by³o. dziwne jest to ¿e tak d³ugo jak krêcê rozrusznikiem pali, reaguje na gaz wchodzi w obroty gdy tylko przestanê krêciæ ga¶nie. wymienione s± kable, ¶wiece, kopu³ka palec a nawet modu³ zap³onu. wszystkie kable pod mask± podociskane. dzi¶ po 2 godzinach walki ni z t±d ni z ow±d odpali³, gdy silnik siê zagrza³ by³o dobrze.
kto¶ zna temat?

Hajs - 2009-12-20, 23:02

Prawdopodobie masz spalony rezystor zap³onowy. W pozycji kluczyka "rozruch" pr±d na cewkê idzie z pominiêciem opornika,zap³on jest, po powrocie do pozycji 1 pr±d p³ynie przez opornik, st±d te¿ odcinanie zap³onu.
We¼ kawa³ek przewodu, zewrzyj zaciski rezystora i próbuj uruchomiæ silnik. Jesli siê uda - masz winowajcê.

kasq5510 - 2009-12-25, 00:28

wymieni³em go w cholerê jasn± na pocz±tku zero zmian po 15 minutach raczy³ odpaliæ i od tej pory chodzi
Bogdan 611 - 2009-12-25, 01:46

"Kup sobie Pan Malucha"(Rysiek mechanik)
wredus - 2011-02-10, 12:20

Sorry za od¶wie¿anie starego tematu, ale mia³em ten sam problem co kasq5510 (po puszczeniu kluczyka silnik gas³).
Po kilku próbach uruchomienia silnika i grzebaniu przy stacyjce efekt jest taki:
1. Teraz w pozycji rozruch s³ychaæ tylko klikniêcie (przeka¼nika?) i nic wiêcej siê nie dzieje.
2. Przepalony zosta³ trzeci 8A bezpiecznik (licz±c od lewej)

Gdzie szukaæ tego rezystora? "Id±c po kablach" przy stacyjce czy pod mask±?
Kto¶ ma pomys³ dlaczego teraz rozrusznik ju¿ nawet nie jêknie? Bezpiecznik wymieniony...
Proszê o pomoc
Dziêki

XXL24H - 2011-02-10, 15:28

Sprawd¼ dok³adnie stacyjkê czy aby na pewno dobrze dzia³a. We¼ do tego jak±¶ ¿arówkê i pod³±cz j± do masy a drugi kabel do styków na stacyjce, pó¼niej przekrêcaj kluczyk i sprawd¼ czy na wszystkich stykach masz pr±d w³±cznie z rozruchem silnika! A rezystor to taka du¿a przypominaj±ca podkowê ceramiczna rzecz omotana drutem na lewym b³otniku zaraz pod cewk± zap³onow±. Ten rezystor musi mieæ stale pr±d (po przekrêceniu kluczyka) i dopiero z niego jest zasilona cewka jak dobrze pamiêtam bia³ym kablem.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group