CartoonTrabant v1.0
cartoon trabant polska 1.0

Technicznie - [1.1] TRABANT SIÊ £AMIE??!!

¯ó³tyTrabik - 2006-12-22, 16:56

Witam
Temat dotyczy trabanta 1.1
Miesiac temu przy wymiane opon na zimowe zauwazylem pekniecie na elemencie kontrukcji ktory wychodzi z nadkola od strony kierowcy w kierunku przodu samochodu.
Dzisiaj znowu to oblukalem i niestety okazalo sie iz pekniecie z rysy przemienilo sie na wielkie dziursko o szerokosci ok 2 cm. Zlamanie jest "od dolu" co wyglada tak jakby samochod w tym miejscu mial sie zlamac.
Co z tym zrobic? Mam nadzieje iz sprawa jest jeszcze do uratowania. Czy potrzebuje jakies czesci?
Czy to jest ta nieszczesna jaskolka ktora w trabantach tak lubi sie lamac?

Bardzo prosilbym o pomoc osoby ktore maj± pojecie o mechanice trabantow, a nie ludkow piszacych rzeczy typu kup innego, lub zamien na 601.

No i pewnie bedzie potrzebny dobry spawacz, gdyby ktos mial kontakt do takiego czlowieka na gornym slasku glownie katowice, gliwice rybnik itp to bylbym bardzo wdzieczny.

arni-piotr d - 2006-12-22, 17:05

witam mam namiar na bardzo dobrego spawacza w katowicach miêdzy szopienicami a zawodziem pogadam z nim i dam ci znac
¯ó³tyTrabik - 2006-12-22, 18:37

Bylbym bardzo wdzieczny. Naprawde nie chce rozstawac sie z tym trabantem, to moje pierwsze autko i odczuwam z nim ogromn± wiê¼ emocjonaln±, kto chce niech sie smieje ale tak to juz jest z fanatykiem marki Trabant :)
Przywrocilem ten samochod do stanu uzywalnosci, wlozylem w niego duzo pieniedzy i serca, i nie chce sie na samym koncu poddac z powodu jakiegos tam dziurska ;)
Czy ktos moglby mi powiedziec co to tak naprawde jest tzn jaka czesc sie zlamala, tzn jaskolka czy to inna czesc ramy samochodu.
No i niestety wazny bylby przyblizony kosztorys, naprawy tego wszystkiego.
Pozdrawiam

Spike Spiegel - 2006-12-22, 23:04

Miesiac temu przy wymiane opon na zimowe zauwazylem pekniecie na elemencie kontrukcji ktory wychodzi z nadkola od strony kierowcy w kierunku przodu samochodu.
Dzisiaj znowu to oblukalem i niestety okazalo sie iz pekniecie z rysy przemienilo sie na wielkie dziursko o szerokosci ok 2 cm. Zlamanie jest "od dolu" co wyglada tak jakby samochod w tym miejscu mial sie zlamac.


Eeee... nic nie zrozumia³em, czy pêka ci blacha przed nadkolem, jaskó³ka czy próg??? Pozatym 2cm to nie jeszcze "wielka dziura" ja w starym Trabie mia³em dziure w jaskó³ce na szeroko¶æ d³oni i co? I je¼dzi³ :D

macq - 2006-12-23, 00:58

jak pospawasz to ci poleci gdzie indziej... to swiadczy o s³abosci konstrukcji i byle ³ata tego nie zmienisz raczej... ale spróbowaæ mozesz, daj do pospwania i moze sie nie rowali ;)
¯ó³tyTrabik - 2006-12-23, 08:29

Na forum byl temat o usprawnieniach. W nim zamiesczony byl artykul jak wzmocnic konstrukcje trabanta - wyparcie resoru.
Tam znajduje sie ilustracja ktora chyba najlepiej oddaje miejsce w ktorym pojawilo sie to pekniecie, tyle tylko iz u mnie jest ono troszke bardziej przesuniete do przodu.
Jezeli byle ³at± tego nie zmienie to czym?
Co nalezaloby zrobic w tym wypadku? Moze ktos byl juz w podobnej sytuacji.
Za wszelkie porady bede bardzo wdzieczny.

Piotr Czaiñski - 2006-12-23, 09:37

Witam bart szuka³ traba w konæu znalaz³ na zdjêciach bajka.pojechalismy i faktycznie stan jak na foto bardzo ³adny,.Pytam pana jak blacharka bo pada³ deszcz a auto sta³o w b³ocie .pan mówi ze wsyztsko konserwowane i zdrowiutkie.no to okej gdzie mog³em tam zajrza³em,.po kupnie pojechali¶my na smarowanie zwrotnic wchodze pod auto a tam dziura w jaskólce na samiutkim ¶rodku i kilka dziur w przednich nadkolach.no to do blacharza.Pan popatrzy³ pare groszy takie spawanko.zostawia³em mu auto .powycina³ te elelmenty i dzwoni do mnie ,ze to kupa roboty i koszty bed± du¿e ,i zebym do neigo przyjecha³.jade a go¶c krzyczy 500zl auta juz nie da³o sie zabrac bo powycina³ szlifier± dziury a jaskólce nadkolach próg górny i pare mneijszych ³atek.¿robil w miare porzadnie i na koniec wzio³ 450zl.da³ 3 lata gwarancji:-)a Trabi 900zl kosztowa³. Jak bêdziesz robi³ to wcze¶niej ustal sobie cene niech to obejrzy dok³adnie i powie konkretnie ile bêdzie kosztowaæ,zeby¶ móg³ sie w razie czego wycowfaæ.Trabi teraz jest pospawany i zakonserwowany i smiga elelgancko.w koñcku kasa to nie wszystko nie:)a poza tym to chyba najmniej psujacy sie trabi na ¶wiecie brader je¿dzi nim codziennie o 7 rano do 23 wieczorem wiêcej kilometrów zrobil niz ja przez rok:-) i nic jescze przy nim nie robili¶my:)
Spike Spiegel - 2006-12-23, 11:07

Tak jak reszta napisa³a. Daj do pospawania, ale niech ci nie robi na 2cm dziurê 2cm ³atki tylko od razu niech przyspawa po ca³ej d³ugo¶ci solidny kawa³ blachy (i ¿adnym syfnym migomatem tylko tlenowo). Je¶li wytrzyma to ¿adne wzmocnieniea nie potrzeban, chocia¿ to wzmocnieni opisane w usprawnieniach, ma jedn± zasadnicz± zaletê. Odel¿a trochê jaskó³kê i nawet je¶li Trab nie pêka pomaga mu to nie pêkn±æ
Marcin & Marta - 2006-12-23, 13:10

W Trabie 1.1 ¿adnych wzmocnieñ nie trzeba robiæ bo ciê¿ar auta opiera siê na nadkolach a nie na jaskó³ce.
kooNar - 2006-12-23, 18:31

a w 601 ciê¿ar silnika nie trzyma siê na resorze ? To dlaczego w takim razie wiêcej problemów jest z po³amanymi jaskó³kami w 1.1 niz w 601 ? Dlaczego na lekko dziurawej jaskó³ce w 601 mo¿na jeszcze jaki¶ czas poje¼dziæ w miarê bez obaw, a 1.1 siê ³amie "w oczach" jak ju¿ co¶ pu¶ci w jaskó³ce?
Wydaje mi siê, ¿e nie masz do koñca racji...ale to tylko moje zdanie. Niech mnie kto¶ o¶wieci wobec tego...

¯ó³tyTrabik - 2006-12-23, 19:39

Witam
Jezeli chodzi o cene to jakos to przezyje. Najwiekszym moim zmartwieniem bylo to czy nie jest to juz sprawa przegrana, jednakze widze iz kilka osob twierdzi iz jest to do uratowania.
Po spawaniu, oczywiscie bez fuszerki, prorzadnie tlenowo, chyba zdecyduje sie rowniez na to wzmocnienie, w koncu takie cos chyba nie szkodzi a moze czasami pomoc.
A czy ktos moze mi powiedziec jak nazywa sie ten nieszczesny element ktory u mnie zaczal sie lamac?

Pozatym okazalo sie iz w mojej dalekiej rodzince jest ktos kto ma warsztat blacharski (o czym sam nie wiedzialem), tak wiec pojade pogadam i moze moj Trabant dostanie swoj± drug± szanse... ;)

Swoj± drog± fajny prezent pod choinke mi sprawil... ehh co za niewdzieczny egzmeplarz ;) ale i tak go uwielbiam :P

Pozdrawiam

Marcin & Marta - 2006-12-23, 22:10

W 1.1 nie zrobisz takiego wzmocnienia o jakim pisa³e¶ kilka postów do ty³u, poniewa¿ nie ma on resoru i ma w ogóle inn± konstrukcjê zawieszenia.
A co do pêkania jaskó³ek w 1.1 to faktycznie szybko pêkaj± ale podejrzewam,¿e jest to wina braku fabrycznego zabezpieczenia antykorozyjnego a 601-ki by³y zabezpieczane.Nie wiem ile w tym prawdy ale s³ysza³em, ¿e 1-szy w³a¶ciciel mia³ sam robiæ konserwacjê w przeciwnym wypadku traci³ gwarancjê.Jeden zrobi³ dobrze a inny nie.
Faktem jest natomiast,¿e jaskó³ka w 1.1 nie pracuje w ugiêciach odpowiadaj±cych kierunkowi góra-dó³ bo przenosi tylko ona si³ê, która "ci±gnie" auto, dlatego te¿ jest przykrêcona do ramy podsilnikowej tylko 4-ma ¶rubami a nie 6-ma jak w 601.
Pozdrawiam!

Spike Spiegel - 2006-12-24, 00:43

To dlaczego w takim razie wiêcej problemów jest z po³amanymi jaskó³kami w 1.1 niz w 601 ? Bo do 1.1 dorwali sie kochani konstruktorzy VW, którzy konstrukcjê sprzed 40 lat chcieli "na chama" unowocze¶niæ...
¯ó³tyTrabik - 2006-12-24, 09:05

Z tego co widze zadne wzmocnienie nie wchodzi jednak w gre.
A czy w jakis inny sposob moglbys zabezpieczyc autko przed podobnymi historiami? Moze ktos ma jakis swoj patent?
Jaskolka jest ulozona wzdluz nadwozia czy w poprzek? Poniewaz mi peka element ulozony wzdluz nadwozia. Idealnie odpowiada to temu obrazkowi zamieszczonemu w temacie o usprawnieniach.

Jednakze pewne jest to ze jak juz bede u blacharza to dam do sprawdzenia wszystko, ale to dopiero po swietach.
Za okazan± pomoc oraz rady wszystkim bardzo dziekuje.
Pozdrawiam :)

Marcin & Marta - 2006-12-24, 10:35

Jaskó³ka jest u³o¿ona w poprzek nadwozia pod peda³ami i rozchodzi siê w kierunku progów i do niej przykrêcona jest rama podsilnikowa.
Spike Spiegel - 2006-12-24, 12:07

¯ó³tyTrabik, mo¿e tobie poprostu sypie sie próg???!!!jak masz dziure w proghu to to niczemu nie szkodzi i jest normalne u (prawie) ka¿dego Traba
¯ó³tyTrabik - 2006-12-24, 18:09

Gdyby to byla dziura to pol biedy, ale to jest szczelina powstala na skutek pekania, i wlasnie to mnie martwi.
Pozatym wydaje mi sie ze u mnie to jednak czemus szkodzi, przyklady: jak trab jest przechylony to drzwi po stronie kierowcy trudno sie zamykaj±, jak sciagam noge z gazu to pojawia sie taki metaliczny stuk,wlasnie od strony kierowcy - tam jest nieszczesne pekniecie, jest on dosc glosny, no i cos pod mask± albo silnik albo skrzynia podczas jazdy wydaje dzwiek tak jakby sie dany element chwial tzn taki dzwiek jakby byl tam stary sprezynowy skrzypiacy materac ;)
Przedtem tych objawow nie bylo, i wlasnie to daje mi najwiecej do myslenia.
Pozdrawiam

grubas - 2006-12-24, 23:20

Mój Trab jak jest przechylony lub stoi na jakiej¶ nierówno¶ci zayebystej czy te¿ jest na podno¶niku to te¿ ma problemy z drzwiami, poprostu "buda" paracuje i drzwi z jednej strony same siê otwieraj± a z drugiej nie mo¿na ich otworzyæ. Przyk³ad kiedy¶ jecha³em po rondzie i prawie brat cioteczny wypad³ na asfalt, od tej pory zawsze trzyma drzwi.
Dobrze by³oby jakby¶ jakie¶ foto lub chocia¿ szkic zarzuci³ bo trudno siê skumaæ o co chodzi, mo¿e pêka Ci tzw. rama pod silnikowa (no bo to te¿ mo¿liwe) i mog³oby wskazywaæ na takie objawy.

¯ó³tyTrabik - 2006-12-25, 08:55

Ok dzisiaj pojde do garazu i naszkicuje dokladnie ktore to miejsce, bo moze faktycznie z takich "suchych" opisow trudno sie domyslic co dokladnie peka. No przedtem az takich problemow z drzwiami oraz z ruszaniem silnika nie mialem, pozatym te trzaski metaliczne podczas ujmowania gazu i wysprzeglania sugeruj± iz chyba jest to rzecz ktora wymaga dokladnemu przyjrzeniu sie.

Pozdrawiam

wartborgini - 2006-12-25, 13:57

a ja s±dzê ¿e w 1,1 dlatego jest wiêcej problemów z jaskó³k± ni¿ w 601, bo 1,1 ma znacznie wiêksz± moc a jaskó³ka w³a¶nie tê moc przenosi z silnika/³o¿a silnika na karoseriê, jest znacznie bardziej obci±¿ana ni¿ 601, poza tym wydaje mi siê ¿e blachy w polo by³y gorszej jako¶ci jak w 601. Dwie te rzeczy razem wziête powoduj± takie problemy z jaskó³kami w zaniedbanych przez poprzednich w³a¶cielach polówkach....
Sebastian (reafus) - 2006-12-25, 17:03

moze tutaj bedzie szybciej
¯ó³tyTrabik - 2006-12-25, 18:53

No ta ilustracja powinna bardzo uproscic sprawe ;).
Element 1, najbardziej wysunieta do przodu czesc - tam gdzie powinno byc chyba cos dokrecone (dospawane). I wlasnie peka element ktory nie zostal na tym rysunku zaznaczony.
Widac to bez wiekszego problemu gdy skreci sie maksymalnie w prawo kola i zajrzy sie w lewe nadkole. Jest tam taka "podluznica" ktora wedlug mnie jest przymocowana do elementu 1.

monsz - 2006-12-25, 19:51

Witam ja ju¿ przez takie czy inne rzczy maj±c trampka 601 a teraz trabanta 1.1 ale poniewa¿ nie lubie byæ nabijany zaopatrzy³em sie w ksi±¿ki i prospekty.A to wszystko dla tego aby wiedzieæ , ¿e trabant to konstrukcja samono¶na. Belka przednia podci±gi progi oraz inne wzmiocnienia two¿± ca³o¶æ i wszystko to tworzy konstrucjê
Jeszcze w tej chwili s± do tego samochodu elementy które w cale du¿o nie kosztuja to o czym mówisz to aby mieæ spokój na wiele lat i byæ bezpiecznym kosztuje oko³o 260z³
A kleiæ nie ma co bo to nie robota. To tyle.

macq - 2006-12-25, 20:56

Element 1, najbardziej wysunieta do przodu czesc - tam gdzie powinno byc chyba cos dokrecone (dospawane). I wlasnie peka element ktory nie zostal na tym rysunku zaznaczony.
Widac to bez wiekszego problemu gdy skreci sie maksymalnie w prawo kola i zajrzy sie w lewe nadkole. Jest tam taka "podluznica" ktora wedlug mnie jest przymocowana do elementu 1.
Z opisu mozna wywnioskowac ze pekla ci rama podsilnikowa.... je¶li to rzeczywiscie ona to nie jest ¼le

¯ó³tyTrabik - 2006-12-25, 21:10

Witam
No to polepszyliscie mi humor :). A juz mialem przed oczami czarne scenariusze ;).
Jedn± ksiazke do trabanta 1.1 mam, ale teraz widze ze tam jest wszystko i nic... Bede musial kupic cos lepszego ale moj trabant pozera mi wszystkie srodki finansowe jakie posiadam ;)
Jezeli chodzi o t± czesc to czy ma ktos moze do niej dostep?
Bo na motirexie tego nie widzialem. W latanie czegos co ma sie rozleciec znowu za miesiac lub dwa nie chce sie bawic i wolalbym to wymienic na nowe.
Jezeli ktos mialby cos takiego na zbyciu, lub zna miejsce gdzie mozna to dostac to bylbym bardzo wdzieczny za informacje.
A do zamontowania polecacie bardziej mechanika czy blacharza? Trzeba wymontowac silnik itp?

I jeszcze jedno czy ten ruszajacy sie silnik/skrzynia przy ruszaniu i przy ujmowaniu gazu to moze byc wina tej ramy czy trzeba by sie bylo przyjrzec poduszkom pod silnikiem i skrzyniom?

Pozdrawiam

¯ó³tyTrabik - 2006-12-26, 19:39

Witam
Wszystko wskazuje na to iz to nieszczesna rama podsilnikowa peka.
Czy ten element pasuje od 601? Ja mam 1.1.
Znalazlem oferte sprzedazy, jednakze dotyczy ona modelu 601 i nie jestem pewien czy bedzie pasowac.
Za odp z gory dziekuje
Pozdrawiam

Lewy_81 - 2006-12-26, 20:06

Rama pod silnik w 601 jest totalnie inna niz w 1,1...

Powinienem jakas w garazu znalezc...

Jutro oblookam... Jak bedziesz zainteresowany daj znac na kom 602-825-736

PozDDRo

¯ó³tyTrabik - 2006-12-27, 10:51

I juz po wizycie u blacharza, diagnoza - jaskolka.
To przelamanie bylo niestety przed mocowaniem z ram± silnika :/
W zwiazku z tym mam pytanie czy kupic t± z motirexu czy moze ktos ma oryginaln± niemieck± w podobnej cenie?
Jezeli ktos posiada oryginaln± jaskolke i jest mu niepotrzebna to bardzo prosilbym o kontakt.
Pozdrawiam

¯ó³tyTrabik - 2006-12-28, 19:28

Witam
Motirex oferuje jaskolke za 160 zl, jednakze watpie zeby byla to oryginalna niemiecka.
Czy ktos mial moze z t± jaskolk± z motirexu do czynienia, jaka jest i czy warto j± kupowac?
Bo o progach slyszalem nie najlepsze opinie, a nie chce kupic czegos co za rok znowu bedzie tak samo zgnite jak moja stara jaskolka...
Tak wiec: warto czy nie za bardzo?

Pozdrawiam.

Goofy - 2008-04-06, 13:22

Odkopujê temat ;)

Dzi¶ z rana poszed³em przygotowaæ Traba do przegl±du. Unios³em elegancko przód, postawi³em na kozio³kach... i w³a¶nie - z przera¿eniem stwierdzi³em ¿e nie da siê normalnie zamkn±æ ani lewych ani prawych drzwi :-/ ...Trabant jakby siê wygi±³ i przy próbie zamkniêcia drzwi uderzaj± o zamki. Co ciekawe, po opuszczeniu auta na dó³ wszystko zamyka siê idealnie :-P
I tu moje pytanie- czy to jest gro¼ne? znaczy siê czy grozi z³amaniem? Podejrzewam ¿e mo¿e przyczyn± jest spartaczona naprawa blacharska, bo Trabant kiedy¶ by³ sztywniejszy... Jak siê z tym fantem uporaæ?

Bêdê wdziêczny za wszelkie wskazówki :-)

WeT(macq) - 2008-04-06, 14:11

U mnie bylo tak zawsze, nawet jak mialem blache dobr±- oczywiscie nie az tak, zeby sie nie dalo zamknac, ale ciezej sie zamyka³y. Trabant jest po prostu gibki :P
¯ó³tyTrabik - 2008-04-06, 15:05

Ot poprostu trabant zyje ;) Moze nie chce zeby go tak unosic? Ty bys chcial zeby cie ktos unosil na jakis koziolkach? No wlasnie.. ;) A mu sie dziwisz.. ;)

A juz na powaznie to chyba w tych autach normalne ze minimalnie trudniej drzwi beda sie zamykaly przy podniesieniu. U mnie nawet po wymianie jaskolki na now± objaw ten nie ustal. Tzn zamykaj± sie ale ciut inaczej anizeli jak jest normalnie na ziemi. Tylko to trzeskanie o zamek mnie zastanawia. W takim stopniu to chyba nie powinno dzialac..
Swoj± drog± jak wymienialem skrzynie w moim i byl przez 4 dni przod podniesiony to po opuszczeniu drzwi zamykaly sie jednym palcem :) No ale pozniej wszystko wrocilo do normy i troszke sily trzeba juz uzyc do tej czynnosci ;)

Jak blacha, jaskolka i progi dobre to widocznie ten twoj typ tak ma :)

Pozdro

Bross - 2008-04-06, 17:10

³anmie sie ale kolega nademn± dobrze pisze daæ mu piwa....
Voo Doo - 2008-04-06, 19:44

Goofy nie histeryzuj ka¿de auto tak ma jakby mia³ sie z³amaæ to w³a¶nie na tym kozio³ku by¶ mia³ punkt przeciêcia
grubas - 2008-04-06, 21:52

To jest normalne, ¿e jak Trabik jest na podno¶niku lub innych wynalazkach i ko³a nie maj± styku z pod³o¿em to siê drzwi nie domykaj±, lub domykaj± siê z trudem, poza tym zale¿y sporo od ustawienia zamka. Poza tym Trabik jako ¿e posiada konstrukcje samono¶n± to siê po prostu zgina, wygina i inne takie tylko i¿ jest to sprawa kilku milimetrów no i po opuszczeniu wraca do normy. Kumpel w Skodzie Favorit montowa³ rozpórkê na kielichy i siê dziwi³, ¿e nie pasuje, w koñcu podniós³ praw± przedni± stronê i spasowa³o, a na pocz±tku gdy skodzina sta³a na ko³ach wydawa³o siê ¿e rozpórka jest o dwa centymetry za szeroka.
PozDDRo.

¯ó³tyTrabik - 2008-04-06, 22:15

U mnie ruchy budy osiagaj± taki stopien ze w zimie rano przy wyjezdzaniu przed brame slysze jak peka lod na laczeniach dachu i w innych dziwnych miejscach ;) O otwierajacych sie drzwiach podczas ostatniej podrozy przed wymian± jaskolki nie wspominam nawet ;)
A zalatwili mnie panowie z serwisu wymieniajacego opony. Podniesli trampka tylko z przodu :/ A ze mlody i glupi bylem to nie skojarzylem ze moze mu to zaszkodzic. Po miesiacu cala jaskolka byla peknieta i nadawala sie tylko do wymiany.
Nie ma sie co przejmowac, gdyby buda byla calkowicie sztywna to bardzo szybko by popekala :) Zwlaszcza na naszych kochanych drogach ;)

Pozdro

Goofy - 2008-04-06, 23:02

Ufff... No to mnie pocieszyli¶cie:) Dziêki, od razu mi lepiej:D

Voo Doo, nie histeryzujê ;) Po prostu jestem... trochê przewra¿liwiony na punkcie tej budy ;P Po tym co ju¿ przesz³a i po tym co jej blacharze zrobili przy wymianie progów w zesz³ym roku, to wolê chuchaæ na zimne ;) Bior±c pod uwagê ¿e je¼dzi³em praktycznie bez progów ( bo blacharz podwiesi³ je od spodu zamiast przyspawaæ;) ) to mog³a siê trochê jaskó³ka od tego nadwyrê¿yæ :)
No ale skoro nie ma problemu to siê bardzo cieszê :) Zostaje mi tylko ³o¿ysko z przodu do zrobienia.

pozdrawiam :)

WeT(macq) - 2008-04-07, 00:59

Kumpel w Skodzie Favorit montowa³ rozpórkê na kielichy i siê dziwi³, ¿e nie pasuje, w koñcu podniós³ praw± przedni± stronê i spasowa³o, a na pocz±tku gdy skodzina sta³a na ko³ach wydawa³o siê ¿e rozpórka jest o dwa centymetry za szeroka. W favoritce to byla buda tak gibka, ze potrafily szyby pekac ;)
Pietrek "ELV15&a - 2011-03-29, 21:01

Witam!
Mój post dotyczy 601.
Ostatnio w jaskó³ce znalaz³em dwie dziurki:

Dziurka 1

Dziurka 2

Niby malutkie i nie powiêkszaj±ce siê, ale po wys³uchaniu kilku legend zaczynam siê baæ i wole siê zapytaæ: czy one mog± spowodowaæ z³amanie siê jaskó³ki.

Swoj± drog± nowym w³a¶cicielom Trabanta polecam skontrolowanie, czy w nadkolach od strony jaskó³ki macie za¶lepki. Ja ostatnio przez jej brak musia³em wyd³ubywaæ paluchem ca³y ten syf

MARIAN B. - 2011-03-29, 21:37

Witam,
Tymi "dziurami" to na Twoim m iejscu nie przejmowa³ bym siê tak bardzo.W profilach zamkniêtych s± czêsto takie otwory do wyp³yeu nagromadzonej wody. Po drugie tak jak pisa³e¶ odno¶nie progów. W profilach zamkniêtych robi siê otwory do koserwacji, które pó¼niej zamyka sie gumowymi korkami.
Chyba du¿o wiêkszym problemem jest to, ¿e Twoja jasku³ka jest ju¿ ca³a rozspawana !!!. To tylko zdjêcia i mogê siê myliæ ale sprawd¼ to. Tam chyba pu¶ci³y ju¿ wszystkie spawy. To jest gro¼ne.

J.J. - 2011-03-30, 16:45

uwa¿aj by tak nie skoñczy³o ;)

Pietrek "ELV15&a - 2011-03-31, 19:34

Marian -> Dziêki, obejrzê to dok³adnie w weekend
J.J. -> Jauæ, a¿ mnie zabola³o.

Pietrek "ELV15&a - 2011-03-31, 19:38

Jeszcze jedno mam pytanie. Je¶li ju¿ bêdê spawa³ spód, chcia³bym go od razu zabezpieczyæ antykorozyjnie. Czym to zrobiæ? Zwyk³y podk³ad mo¿e byæ?
MARIAN B. - 2011-03-31, 20:43

Przede wszystkim zanim pospawasz wyczy¶æ w miarê mo¿liwo¶ci wnêtrza profili zamkniêtych. Na przyk³ad w jaskó³ce bêdzie wiele mokrego brudu. B³oto i pozosta³o¶ci po blasze od jaskó³ki. Trzeba to wyrzuciæ. D³ugi prêt zaostrzony na skrobak i czy¶ciæ.Jak ju¿ zostanie sama blacha (albo jej resztki), trzeba j± dok³adnie wysuszyæ od wewn±trz i zabezpieczyæ antykorozyjnie. W tym temacie jest du¿o szkó³. Ja robi³em CORTANINEM kilkakrotnie, pó¼niej znowu czyszczenie, farba antykorozyjna. Po pospawaniu ¶rodek do konserwacji profili zamkniêtych. Celowo nie podajê nazw bo zaraz zacznie siê lawina z³ych opinii o tym co zaproponujê. Najlepiej sam poczytaj na ró¿nych forach (o farbach i zabezpieczeniach antykorozyjnych).
We¼ pod uwagê jeszcze jedno. Je¿eli bêdziesz spawa³ gazowo (a czasmi trzeba) to i tak wiêkszo¶æ zabezpieczenia siê wypali podczas spawania. Po spawaniu trzeba to zrobiæ jeszcze raz.
Daj sobie du¿o czasu bo to pracoch³onna sprawa.

Ptak - 2011-03-31, 21:23

o konserwacji jest miliard tematów albo ze dwa miliardy -SZUKAJ-
Wiktor/ EL Wiktorro - 2011-03-31, 22:01

jak ju¿ mowa o konserwacji profili zamkniêtych to co my¶licie o zastosowaniu oleju lnianego?
MARIAN B. - 2011-03-31, 22:10

Tylko nie to. Olej lniany, olej silnikowy, przerobiony olej silnikowy....to wszystko by³o dobre jako placebo w PRLu kiedy nie by³o nic innego. Zapomnij o tych "wynalazkach". To jest bardzo aktywne chemicznie ¶wiñstwo. In d³u¿ej jest w profilach tym gorzej.
Domator - 2011-03-31, 22:45

Tak± sam± opinie s³ysza³em o biteksie a jednak wszyscy go k³ad± i nikt nie narzeka.
Kalisz / eutyfronik - 2011-03-31, 22:50

Mi w progi i jaskó³kê wesz³y trzy puszki ¶rodka do konserwacji profili zamkniêtych BOLLa:

http://img850.imageshack.us/img850/4171/bollsrodekdokonserwac11.jpg

koszt jednej puchy co¶ ok 13z³ wiêc w sumie ca³a impreza nie jest droga a sumienie spokojne. Oczywi¶cie wcze¶niej progi otworzyæ, wysuszyæ, wyczy¶ciæ. Mi do tego przyda³ siê stary odkurzacz ze ssawk± zmajstrowan± specjalnie na tê okazjê z ogrodowego wê¿a gumowego.

J.J. - 2011-03-31, 23:12

mi w progi zamkniête wlaz³o 36 litrów ;)
tylne wzmocnienie
i reszta

Qba - 2011-04-01, 17:27

My¶la³em, ¿e te ¶rodki do konserwacji profili zamkniêtych siê zostawia w ¶rodku:D I dziwi³em siê, czy to nie doci±¿a auta. Nie ma to jak spryt :D
Bartek Dobrzyñski - 2011-04-02, 16:29

Noxudol. Hmmm a w jakich puszkach to sprzedaj±? Sposób w sumie dobry. Czytam i podpatrujê, bo nied³ugo mam nadziejê Trabant siê pospawa i pomaluje
J.J. - 2011-04-02, 17:36

zosta³o na ¶ciankach i na pod³odze ok 10 litrów :)
a puszki kupi³em 2x 20 :) czy 2 x 10 ;p


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group