|
CartoonTrabant v1.0 cartoon trabant polska 1.0 |
|
Technicznie - [601] Zagadka z rêcznym
macq - 2006-11-30, 22:30
Witam
Ostatnio Zajrza³em do tylnych hamulcow bo cos reczny zacz±³ niedomagaæ- blokowa³ siê podczas jazdy. Okaza³o sie, ¿e to by³y odwrotnie za³o¿one samoregulacje... jak to wogule hamowa³o? nie wiem. W ka¿dym razie nie ja te samoregulatory zak³ada³em:p Przy okazji wymieni³em szczeki itp, po czym wyregulowalem reczny i ze zdziwieniem stwierdzi³em, ¿e reczny trzyma super do ty³u, natomiast do przodu ko³a tak sobie s± hamowane. Wyregulowane jest wszystko dobrze, wszystko jest tam gdzie ma byæ. CO mo¿e byæ tego przyczyna? Wiem, ¿e hamulce bebnowe w jedna stronê dzia³aj± lepiej, ale ¿e a¿ tak? Jaki jest sposób ¿eby tego sie pozbyc?
Pozdro
zielczi - 2006-11-30, 22:44
tez mam problem z recznym wiec nie bede tworzyl nowego tematu tylko wrzuce go tu.
Poprzedni wlasciciel trabanta lubil jezdzic na recznym i doszedl to takiej perfekcji ze ledwo co trzymaja.
Chcac je poprawic postanowilem odkrecic nakretke pod trabem tam co jest to rozwidlenie i wsadzic z kilka nakladek,ale problem polega na tym ze ni h.ja nie moge jej przekrecic probowalem wszelakiej chemii i nic....Szarpiac sie z ta sruba uszkodzilem sobie nieco te widleki;( Co mi radzicie?
Voo Doo - 2006-11-30, 23:15
o ile dobrze wiem to z ty³u s± krótsze ok³adziny i d³u¿sze wiec mog³e¶ za³ozyæ ty³ do przodu ale to tylko hipoteza niech wypowiedz± sie ci co rozkrêcali wiecej razy... bo nie wiem czy to faktycznie jest mo¿liwe a nie chce pisac g³upot
macq - 2006-12-01, 07:07
Voo Doo - taka opcja nie wchodzi w gre za bardzo :) Trzebaby sie bardzo postaraæ
Zielczi- Jak masz juz dokrecone na full te "widelki" to podk³adki nic nie dadza, bo widelki sie w koncu rozszerzaja i wiecej sie naciagnac nie da,
magik - 2006-12-01, 09:15
Wa¿ne jest prawid³owe za³o¿enie rozpórek szczêk. D³u¿sze wyciêcie wchodzi w szczêkê z
³apk±. A podgiêcie wzd³u¿ne tej rozpórki ma dociskaæ sprê¿ynê ¶ci±gaj±c± w kierunku tarczy kotwicznej.Je¶li nie bêdzie pasowac to znaczy ¿e rozpórka jest nie od tego ko³a Sprê¿ynka powinna byæ przypiêta do rozpórki spink±. Zobacz czy dobrze trzymaj± samoregulacje. Po z³o¿eniu spompuj hamulce aby szczêki i samoregulacje dobrze siê u³o¿y³y w bêbnach, nastêpnie wyreguluj i nasmaruj linkê rêcznego.
Piotr Czaiñski - 2006-12-01, 17:10
jak siê nie chce odkrêciæ lub sie obrobi³a nakrêtku regulacyjna to we¿ szlifierke k±tow± zetnij ja i ankrêc now± chyba fiilozofii nie ma
zielczi - 2006-12-01, 17:42
mialem podobny plan,chcialem ja urwac ale twarda jest sztuka,ale temu sie nie oprze:P
J.J. - 2011-03-15, 22:04
Podpene sie o.
Dane:
Nowe cylinderki ( nie trabantowe wiêc be¿ oczywistych cylinderkowych problemów ), nowe wszystko na tylnych wahaczach, hydrauliczny rêczny.
Problem:
Auto stawia bokiem jak sie za rêczny poci±gnie :(
Why ?
XXL24H - 2011-03-16, 00:55
Na 100% rêczny blokuje ci jedno ko³o wyra¼nie mocniej. Jak stawia ciê na prawo to lewe ko³o hamuje mocniej i odwrotnie. Rozumiem ¿e ko³a w powietrzu krêc± siê bez ¿adnych zaciêæ? Jest jeszcze opcja ¼le wycentrowanych bêbnów przy przetaczaniu bo mia³em nawet strasznie nierówne odczyty stronami na hamowni.
J.J. - 2011-03-16, 23:19
wiem, ¿e jedno ko³o mocniej od drugiego hamuje tylko dlaczego ?
bêbny nowe ;3
magik - 2011-03-17, 14:58
¶rednica cylinderków na bank taka sama ? rozpieraki dobrze za³o¿one? samoregulacje i t³oczki wci¶niête przed odpowietrzaniem, je¶li tak to jeszcze równo napnij linkê rêcznego. To raczej to bzdura skoro wszystko po remoncie. Równie dobrze mo¿e gdzie¶ b±belek staæ w przewodzie
J.J. - 2011-03-17, 21:50
magiku, nie ma linki :)
ogólnie to funkiel nówki rzeczy by³y sk³adane pewno w Zwickau. rozpieraki prawid³owo za³o¿one, wsio by³o cofniête, uk³ad odpowietrzony :)
XXL24H - 2011-03-17, 22:23
A dotarte ju¿ masz hamulce pomijaj±c oczywi¶cie kwestiê prawid³owego odpowietrzenia? Sprawd¼ czy mo¿e które¶ ko³o siê nie grzeje, je¶li tak to trzeba by by³o jeszcze trochê odpowietrzyæ. ;D A wiedz±c na któr± stronê stawia ciê bokiem to ³atwo stwierdziæ za które ko³o trzeba siê zabraæ, ewentualnie na stacji diagnostycznej za 10 z³ sprawdzi ci tylne hamulce.
Galant - YuLaS - 2011-03-17, 22:40
stawianie bokiem - dlatego hamulec roboczy hamuje przede wszystkim przednimi ko³ami, sprawd¼ ci¶nienie w oponach, geometriê pe³n± (nie tylko zbie¿no¶æ)
JaJer - 2011-03-18, 11:50
Wiele czynników mo¿e sk³adaæ siê na takie zachowania auta.
¦rednica bêbnów, grubo¶æ ok³adzin, odleg³o¶æ szczêk od bêbna itp.
Mo¿e byæ b±bel powietrza z jednej strony i ju¿ to ko³o bêdzie s³abiej hamowa³o.
Mo¿e najbardziej banalna rzecz - podczas monta¿u bêben, albo szczeka z³apana t³ust± ³ap± i ma "smarowanie"
Domy¶lam siê, ¿e pompa daje jednakowe ci¶nienie na obie strony.
Warto sprawdziæ/pomierzyæ ¶rednicê bêbnów.
Mo¿e zamieniæ po jednej szczêce, z reszt± trudno gdybaæ. Jest to w tym przypadku sprawa indywidualna.
Pozdrawiam.
magik - 2011-03-18, 15:27
zimeringi ³o¿ysk suchutkie? nic nie rozbryzguje od wewn±trz po bêbnie ?
|
|