CartoonTrabant v1.0
cartoon trabant polska 1.0

Technicznie - [601] silnik - kilka pytañ...

Julek - 2006-07-31, 00:36

Witam, od niedawna mam 601-ke i chcia³bym siê dowiedzieæ o przeróbkach które s± opisywane w tym linku czy zmniejszy to ¿ywotno¶æ silnika?
Czy magnetyzer nadaje siê do dwusówa? Bo s³ysza³em ró¿ne opinie i nie wiem którym wierzyæ... mo¿e jest kto¶ kto u¿ywa lub u¿ywa³. Co s±dzicie o strumiennicy bo w³a¶ciwie w tych wszystkich przeróbkach nie jest nic napisane o wydechu a z tego co wiem to w³a¶nie wydech ma najwiêksze znaczenie w podwy¿szaniu mocy w dwusówie (pisze to na przyk³±dzie crossów gdzie z silnika 2t o pojemno¶ci 125ccm wyci±ga siê 40KM)

Kêdzior - 2006-07-31, 09:36

eeee, magnetyzer - placebo.
wydech - lepiej nic nie zmieniaj bo wszystko spieprzysz, w dwusówie strumienica nic ci nie da, mo¿esz jedynie sam sobie wyliczyæ ¶rednice wydechu i zaprojektowaæ komory rozprê¿ania (¿yczê powodzenia).
pytasz czy ta przeróbka zmniejszy ¿ywotno¶æ silnika odpowied¼ nasuwa sie sama. Ma³o powiezdiane. z trabantowego wyci±gniesz z 50 koni jak sie posatasz ale po takiej rze¼ni silnik przejedzie z 1000-2000 kilosów. pozdro

Kêdzior - 2006-07-31, 09:38

musisz nauczyæ siê respektu do trabanta je¶li chcesz nim je¼dziæ. Jak chcesz wiêcej mocy to wsad¼ sobie 353, a jak chcesz nim je¼dziæ to zostaw w orginale to nie bêdzie siepsu³.
GrzegorzB - 2006-07-31, 19:18

przeczytaj wiadomoasc prywatna - odpisalem Ci na pytania
Julek - 2006-07-31, 21:12

Nie wydaje mi siê ¿eby strumiennica, zmniejszy³a ¿ywotno¶æ silnika to jedynie wspomaga odprowadzenie spalin i w³a¶ciwie nie chodzi mi o podwy¿szenie mocy tylko ¿eby nie "marnowa³a siê benzyna" ¿eby jazda by³a bardziej dynamiczna oraz oszczêdna (tylko nie piszcie mi o 1.1)
halogen - 2006-07-31, 21:28

strumienica zmiejhszy moc ;/ w 2t jest potrzebna komora rozprê¿ania czyli dyfuzor. pottocznie zwany przedni t³umnik chociaz ta nazwa mija sie z celem ;/ mam schematy hdzie wydechu do traba. na kazdy gar oddzielny wydech lub na dwa razem wiec jak chcesz napisz na gg : 4080776 to sie ustawimy i Ci pode¶le. najlepiej zrobisz jak wstawisz nowy wal i splanujesz g³owice do t6ego polerka. kargul polerowal i jego trab wymiata. i to wszystko tanim kosztem
Kargul - 2006-08-01, 21:40

No wymiata wymiata i to jeszcze jak.... sam jestem pod wra¿eniem.... na starym silniku lewdo 115-120 z górki... no w porywach czasem troszke wiêcej, a teraz posk³ada³em dok³adnie nowy silniczek i zrobi³em polerke + dobry ga¼niczek te¿ po polerce starego typu, polerka kolektora wydechowego itd. i jak narazie jecha³êm 130km/h na po³owie gazu... my¶le ¿e 140na pe³nym na prostej powinien daæ rade...:D Ale i tak wsadzam w tym miesi±cu 353 wiêc ten silniczek wystawie na allegro. Pozdrawiam
Grzesiek N. [601] - 2006-08-03, 21:40

Ka¿dy tuning to przewa¿nie tak¿e wiêksze obci±¿enie dla wa³u i, co za tym idzie, mniejsza ¿ywotno¶æ. A Trabant to i tak zawsze bêdzie Trabant, Ferrari z tego nie zrobisz :]. £atwiej, taniej, zdrowiej, jest nauczyæ siê cieszyæ siê "dostojn±" jazd± (eleganckim youngtimerem).

O wydechach wiele ju¿ by³o pisane na tym forum, najpopularniejsza i sprawdzona opcja to seryjny przedni t³umik i do tego przelotowy z Fiata 125p, ewentualnie co¶ innego na koniec.

O magnetyzerach te¿ by³ ju¿ nie jeden temat, a nawet instrukcja jak samemu takowy zrobiæ.

Pozdrawiam.

Julek - 2006-08-04, 01:06

w³a¶nie... a co z tym t³umikiem od fiata 125, albo od poloneza? chyba takie same s± (czy to jako¶ rocznikami siê zmienia³o?) Ma kto¶ mo¿e jakie¶ informacje na ten temat? Oraz co zmieni wymiana koñcowego t³umika? zwiêkszy siê spalanie, moc, zmniejszy czy poprostu inny d¼wiêk?
Kargul - 2006-08-04, 07:34

Co do przeróbek silnika to polerka napewno jej nie skruci a nawet przed³uzy ¿ywotno¶æ.... co do t³umika to jak wesz³y polonezy caro to zmieni³ siê w nich tylni t³umik, wiêc jak bêdziesz chcia³ kupiæ to wo³aj od fiata 125p ( nowy kosztue ok. 25z³) zmieni siê napewno d¼wiêk... bedzie brzmia³ rasowo (polecam), je¶li mia³e¶ zapchany tylni t³umiczek to napewno odczujesz ruznice po zmianie t³umika. A na przód najlepiej daæ oryginalny IFA, na polskim muj gorzej siê zbiera³, a teraz mam org. IFA i idealnym stanie i ¶miga wy¶mienicie. Pozdrawiam
Julek - 2006-08-05, 01:50

a jakie pasy (mam na my¶li bezw³adno¶ciowe) daæ ¿eby bez problemu pasowa³y i nie by³y drogie. A i jeszcze jedno - gdzie mo¿na kupiæ te opony "piszcza³ki" takie cieñkie bo moje ju¿ s± na wykoñczeniu...
co s±dzicie o sto¿kowym filtrze powietrza?

Kargul - 2006-08-05, 08:54

sto¿ek fajna rzecz:D je¶li kupisz jaki¶ lepszy to bêdzie nawet s³ychaæ ¶wist jakby¶ mia³ turbinke pod mask±:D:D polecam to....
Kêdzior - 2006-08-05, 09:27

ludzie... czy wy uczycie siena trabantach agro tuningu. Je¶li tak to kupcie sobie po maluchu.
macq - 2006-08-05, 12:04

ja stozka nie mam,jakbym zakladal to z calym dolotem. A tak mam tylko ucieta rure od filtra bo mnie wkurwiala i wychodzi na to samo
halogen - 2006-08-05, 20:14

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/5d1ac5996af70e37.html ja mam stozek i ró¿nicy nie zauwazylem po mnotarzu tylko dzwiek takto jezdzi tak samo :)
Julek - 2006-08-06, 00:58

ale za to fajnie du¿o miejsca siê zrobi³o :P du¿o lepiej to wygl±da, ja siê zastanawiam czy nie spróbowaæ (kto¶ tak chyba na forum pisa³) i nie obci±æ rury od tej puszki w której filtr powietrza jest i dodatkowo ponawiercaæ j± to powinno przynie¶æ podobny efekt a ¿e mam kilka takich puszek to po¶wiêce jedn± eksperyment± i jak co¶ to napisze wam :D
Krzysiek Sawicki - 2011-02-22, 13:42

czy polerowaæ te¿ skrzynie korbow±?
Damian drazk Zgorzelec - 2011-02-23, 18:56

Polerka skrzyni korbowej skoro masz rozebrany silnik jest zawsze mile widziana dla silnika :)
Zmiany mocy, momentu obrotowego i innych historii bêd± jako¶ tam w znikomym procencie odczuwane.
Fajnie jest prócz polerki skrzyni dorobiæ wype³niacze na przeciwwagi wa³u wtedy te 2 zabiegi przynios± odczuwalny efekt.
z reszt± wszystkie najprostsze metody "tuningu" s± super fajnie opisane na forum - warto poczytaæ
Pozdrawiam

Krzysiek Sawicki - 2011-02-25, 13:10

dziêki bardzo o to mi w³a¶nie chodzi³o :)

z tymi wype³nieniami to ju¿ wy¿sza szko³a i prawde mówi±c troche mi siê ju¿ nie chce...

Pozdrawiam

Marcin Sady - 2011-02-26, 14:51

witam mam problem z moim trabantem nie wiem co moze byæ nie tak czasem pracuje na dwóch cylindrach (jak jadê to czuæ delikatne szarpniêcia ) a czasem tylko jeden co moze byæ nie tak . Swiece i kable s± nowe . czy moze byæ to cewka ??? jak sprawdziæ czy cewka jest dobra nie zu¿yta ?? pozdrawiam
Ptak - 2011-02-26, 19:11

co moze byc nie tak?
Trabant sie zepsul:)

a tak na powaznie

1. jaki masz zaplon - elektronik czy z przerywaczami sprawdzic czy nie ma tam wilgoci i syfu czy jesli przerywacze to czy nie iskrza.
2. Nowe swiece nie znaczy lepsze od starych - czasem sie trafi ze nie wygrzejesz ich przy pierwszym odpaleniu dobrze albo od razu jest felerna i ma przebicie - iskra choc czasem tego nie widac przeskakuje nie tu gdzie trzeba i to powoduje taka prace silnika. moim zdaniem najlepsze do trabanta sa NGK B6HS zakladasz i zapoominasz o swiecach.
Jesli szarpie nmawet jak pracuje na obu to moze byc wlasnie przebita swieca i nie podpala mieszanki jak trza:)
3. Co do cewek to mozesz najpierw dowiedziec sie na ktory gar nie chodzi - sciagasz fajki ze swiec tak zeby Cie nie kopnelo pradem i patrzysz czy zgasnie. potem zamieniasz np swiece miajscami i patrzysz czy zmienil sie niedzialajacy cylinder. jesli tak no to wiesz ze swieca walnieta jesli nie no to mozesz przepiac cewki odwtrrotnie i analogicznie.

Marcin Sady - 2011-02-26, 20:52

zaplon elektryk mam ¶wiece ngk b8hs , nie chce chodziæ na cylinder od strony wentylatora ale to czasem tak sie dzieje a dok³adnie w tym tygodniu mi tak sie podzia³o ze nie chce na jeden cylinder palic
MARIAN B. - 2011-02-26, 22:04

Przerabia³em ten problem swojego czasu. Pracowa³em nad tym kilka tygodni. Wszystko by³o super a Trabi pali³ ci±gle na jeden cylinder. Sprawd¼ czy zawsze pali ci na jeden cylinder i ci±gle ten sam mimo i¿ zamienisz zap³on.
U mnie walka skoñczy³a siê tym,¿e przeszed³em na tradycyjny zap³on i jest OK. Do dzi¶ nie wiem co by³o. Mam trzy zap³ony elektroniki kompletne, sprawdzone, dobre a mim o to na ¿adnym nie chia³ chodziæ na dwóch cylindrach. Kiedy¶ jeszcze do tego wrócê....

Sebastian - 2011-02-26, 23:41

Mia³em podobny problem swojego czasu i pomog³a mi wymiana czarnej puszki (modu³u zap³onowego) na nadkolu. Co¶ siê tam przegrzewa³o i lubi³ sobie chodziæ na jeden gar. Jak masz mo¿liwo¶æ to podepnij sprawn± i zobacz czy to, to.
JaJer - 2011-02-28, 00:09

Mnie tez dopad³ ten "problem".
Nic nie robi³em, musia³em przeboleæ nadmierne spalanie i brak mocy.
Sytuacja by³a taka:
jak troszkê rozgrza³ siê silnik to chodzi³ na jeden gar.
zamiana ¶wiec nic nie pomaga³a, zawsze odpala³ na dwa gary.
Sam siê naprawi³ i chodzi na wszystkie gary.
Elektroniczy uk³ad zap³onowy "EBZA" niesie wiele niespodzianek.

XXL24H - 2011-02-28, 22:50

Czy¿by zimne luty w module?
Krzysiek Sawicki - 2011-03-04, 13:26

witam ponownie :)

skrzyniê korbow± wypolerowa³em (daæ fotki?)
ale jeszcze jedno mnie mêczy, a chodzi o próg jaki tworz± cylindry przy po³±czeniu z karterem:

http://www.fotosik.pl/pok...b3c9d7ad2a.html

www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d7635a1892f47d73.html

uszczelka jest dopasowana do karteru. Czy mogê np. spi³owaæ ten próg i czy to nie wp³ynie negatywnie na pracê silnika?

Krzysiek Sawicki - 2011-03-07, 19:49

ej no halo potrzebne mi to jutro silnik sk³adam
Krzysiek Sawicki - 2011-03-11, 14:44

silnik wci±¿ roz³o¿ony regeneracja wa³u siê przed³u¿a.

nie wiem usuwaæ te progi?

maciek (macq) - 2011-03-11, 15:04

je¶li Ci chodzi o ten "trójk±t" na dolnej powierzchni cylindra gdzie nie ma uszczelki, to to zostaw w spokoju.
JaJer - 2011-03-12, 03:56

Jako¶ nie jasny jest dla mnie ten "PRÓG" - mo¿esz dok³adniej opisaæ , albo zdjêcie z zaznaczeniem o co Ci chodzi?
Wydaje mi siê, ¿e nie tylko dla mnie jest niejasny opis. Nikt nie udzieli³ ¿adnej odpowiedzi.
Poganiasz nas, a chyba sam nie wiesz o co pytasz.
Pozdrawiam.

Krzysiek Sawicki - 2011-03-14, 13:16

sorki ja tak czasem pisze...
W³a¶nie o ten trójk±t gdzie nie ma uszczelki. Zostawiæ w spokoju?

Ptak - 2011-03-14, 17:22

Autor: maciek (macq) (---.city.net.pl) (wy¶lij wiadomo¶æ prywatn±)
Data: 2011-03-11 15:04:49

je¶li Ci chodzi o ten "trójk±t" na dolnej powierzchni cylindra gdzie nie ma uszczelki, to to zostaw w spokoju.


CZYTAJ to siê dowiesz
zostaw to w spokoju, skoro nie ma tam uszczelki to znaczy ¿e byæ nie musi. hermetik przy dokrêcaniu wp³ynie tam gdzie trzeba
pozDDRo

Krzysiek Sawicki - 2011-03-17, 13:19

dobra spoko dziêki.
pozdrawiam.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group