CartoonTrabant v1.0
cartoon trabant polska 1.0

Technicznie - [1.1] Silnik klekocze jakby to by³ diesel :(

wredus - 2004-09-20, 09:50

Witam
Silnik mojego Trabiego czêsto bordzo g³o¶no pracuje,wydaj±c z siebie do¶æ g³o¶ny klekot.
Na tyle g³o¶ny,¿e podczas jazdy jest to denerwuj±ce.Czy jest mo¿liwe,¿eby zawory klapa³y?Przecie¿ ma hydr. kasowanie luzu?!
Objaw ten pojawia siê nie tylko przy zimnym ,ale tak¿e przy nagrzanym silniku po d³u¿szej je¼dzie.Potrafi te¿(ten objaw)znikn±æ sam z siebie. Kto¶ wie o co tu chodzi?

JaJer - 2004-09-20, 11:47

Sprawd¼ poziom oleju, jak za niski mog± klekotaæ hydropopychacze. Mo¿e dawno nie wymieniany olej i straci³ swoje w³a¶ciwo¶ci.
Dok³adnie os³uchaj silnik mo¿e us³yszysz co i gdzie klekocze. Wirtualnie to sie nie da. W tym przypadku mog± to byæ tylko domys³y.
Pozdrawiam.

Kuzyn - 2004-09-20, 13:11

Przecie¿ ma hydr. kasowanie luzu?!

Popyhacze hydrauliczne siê zu¿ywaj± po ok 150kkm

wredus - 2004-09-20, 14:39

Dziêki za odp. Mam przejechane 100 tys.,a klekocze jakby spod pokrywy zaworów.Je¿d¿ê na mineralnym 15w40.Co s±dzicie o przesiadce na pó³-syntetyk 10W40? Mo¿e pe³en syntetyk? Tylko czy nie bêdê go zbiera³ z jezdni jak go wlejê?
szkielu - 2004-09-20, 17:14

sprawdz przewody podcisnienia- nieszczelne tez daja tki efekt czasem. U mnie zacz±³ pracowaæ jak klasyczny diesel tu¿ przed tym jak mi uszczelkê pod g³owic± wywali³o. zerknij na wydech - du¿u bia³ego dym siê wtedy pojawia
Kuzyn - 2004-09-20, 17:40

Je¶li ci na rozgrzanym silniku te¿ klekocze czasami to wymiana oleju na ¿adszy chyba nic nie da. Nie lepiej wymieniæ poprostu??
papieju - 2004-09-20, 17:51

ja po takim przebiegu zalejesz syntetykiem po 100tys mineralnym to kapota, rozszczelnisz silnik - musisz juz zostac na mineralnym...
Clark - 2004-09-20, 20:28

Masz wyr±bane szklanki popychaczy.Wymien olej na ¶wiezy mineral,moze troszke pomoze
Sikor - 2004-09-20, 20:35

Co do regulatorów, to one czasami sie zapychaja i nie spe³niaj± swojej roli. Wiêcej info na www.klub-wartburga.prv.pl /Warsztat wartburga/mechanik/mechanik radzi/czyszczenie popychaczy.
Luker - 2004-09-24, 22:38

Moze pompa paliwowa klekocze. No mi sie tak zdarzylo raz. Zapomnialem , ze mam malo beny w baku i ciagle jezdzilem na gazie, jak poprawialem przewody paliwowe to bena do baku zciekla i pompa nie mogla zaciagnac beny. Pojechalem na stacje , zatankowalem za 20 pln i po 5 minutach spokoj... Problem sie czasami pojawia jak sobie postoi troszke dluzej i sobie tak 2 sekundy zaklekocze i od razu przestaje. Ja stawiam na pompe jezeli jezdzisz na gazie...


Pozdrawiam

bertalesko - 2011-01-16, 21:57

Okej, rozkopuje stary temat, wiem ale pojawi³ u mnie siê ten sam problem...
Po tym jak odma wywali³a mi olej z silnika i przejechalem tak z 200m, dzi¶ zosta³a wymieniona szyba, zalany olej, autem potelepa³em zeby siê rozesz³o i silnik klekocze jak "rasowy dizel".
có¿ to mo¿e byæ? :D
mogê jutro go nawet nagraæ telefonem

p.s jutro bedzie wymieniany filtr oleju i odkrecony do oglêdzin pokrywek od silnika to powiem co i jak dok³adniej

TrabiVR6 - 2011-01-16, 22:23

Prawdopodobnie popychacze zaworowe.Po jakim¶ czasie ust±pi
Bartek Dobrzyñski - 2011-01-16, 22:48

Wszystko masz opisane powy¿ej. Rozgrzej go porz±dnie. Pamiêtam, ¿e by³a to pierwsza "usterka" mojego Trabanta, która w dodatku sama siê "naprawi³a"
Dymatorek - 2011-01-16, 23:10

¶ci±gniêcie pokrywy mija siê z celem gdy¿ nie ma tam nic co mo¿na oceniæ, zdiagnozowaæ go³ym okiem... btw. stukaj±ce szklanki wcale nie przypominaj± klekotu diesla, je¶li ju¿ to w momencie gdy chodzi np na 3 garki i przebiera albo ma 600-500 obr/min to siê wtedy zgodzê ¿e rasowy dizelek. U mnie raz powodem by³a ¼le z³o¿ona skrzynia biegów ;]
bertalesko - 2011-01-17, 05:56

ogólnie to chodzi o to ¿e odg³os auta jest bardzo podobny do tego jaki by³ w momencie kiedy wywali³o olej przez odmê, jakby cos sie nie smarowa³o ?
Bartek Dobrzyñski - 2011-01-17, 06:01

Mo¿na sprawdziæ luzy popychaczy. Tyle ze nie go³ym okiem, a drewnianym kijasziem
Groszek - 2011-01-17, 09:19

pewnie popychacze graja jak po rozgrzaniu ustêpuje ,Papiej ja wla³em do 1.3 10w40 po 110000 teraz mam 150000 i jest sto razy lepiej popychacze siê wyciszy³y oleju od wymiany do wymiany nie ubywa trzyma stan
Czaiñski Piotr - 2011-01-17, 09:47

zmien olej na 10w40 nic mu nie bêdzie- pamiêtam jak ja mia³em polo - to te¿ klepa³y ale jak odpali³em auto przejecha³em np do szkoly 4km ,¿e silnik siê nie zagrza³ zgasi³em.i po odpaleniu kilka godzin klepa³y do póki siê porz±dnie nie zagrza³-jak gasilem silnik zagrzany - to na drugi dzieñ nie klepa³y.tak± metode mia³em:-) zawsze jak juz odpali³em to czeka³em a¿ zaskoczy pierwsza zielona dioda- bo to klepanie jest faktycznie denerwuj±ce.:-)
papieju - 2011-01-18, 22:41

Jak klepi±, to ¿adna zmiana oleju nic nie da. Moje klepa³y na 15w40, klepi± dalej na 10w40 i szykuj± siê do tego, co powinno siê z nimi zrobiæ - do wymiany. D³u¿sza jazda z klepi±cymi nie wp³ywa pozytywnie na wa³ek, z grubsza ¿yæ siê bo zrobi³em ju¿ na klepi±cych jakie¶ 20-30 tys, ale jest coraz gorzej. Poklepuj± na rozgrzanym silniku bez wzglêdu na dystans jaki auto zrobi³o - 20 czy 200km. Pora na nie i tyle. Przy okazji wychodzi zmiana rozrz±du, wiêc nic straconego.
Ydtski1 - 2011-01-30, 12:58

W moim trabi zaczyna klekotaæ jak jest rezerwa. Jest prosta zale¿no¶æ: mniej paliwa=g³o¶niejszy klekot. Po tankowaniu cichnie.
Bartek Dobrzyñski - 2011-01-30, 15:42

To mo¿e nie zawory a pompa?
qba_601 - 2011-01-30, 23:40

z popychaczami jest jeszcze jeden ma³y "d¿o³k", mianowicie w momencie kiedy g³owica ma nalatane tak ze 200 tys. pojawia siê ma³o przyjemny efekt zu¿ycia mianowicie wyrabiaj± siê gniazda popychaczy i tu jest o tyle nieweso³o ¿e wymiana popychaczy nie pomo¿e ani trochê,

jeszcze takie jedno ma³e ale je¶li siê kto¶ bawi "klawiatur±"
odk³adajcie szklanki w stare miejsca je¶li je tylko wyjmujecie, bo szklanki musza chodziæ w swoich miejscach, je¶li poprzek³adacie szklanki miejscami to silnik te¿ wam zacznie klekotaæ, mimo ¿e wcze¶niej tego nie robi³,
mi niestety tak zrobili "mechanicy" przy wymianie uszczelki, rozebrali g³owice ale nie "od³o¿yli" szklanek na miejsce i silnik zacz±³ "dizlowaæ"

Papale - 2011-02-09, 16:47

Je¶li jeste¶my ju¿ przy klekotaniu, mam podobny problem na zimnym silniku (1.3). Odnoszê wra¿enie, ¿e nie chodz± wszystkie cylindry oraz odnotowuje znacz±cy spadek mocy. Po rozgrzaniu wszystko wraca do normy. Zabieram g³os, gdy¿ Dymatorek wspomnia³ o skrzyni biegów. Moje klekotanie (niekoniecznie diesel-owskie) pojawi³o siê krótko po ogólnym grzebaniu mechanika przy skrzyni, wymianie tulejek, oleju.
Mam prawo odwiedziæ Go (mechanika) z narzêdziami tortur?

XXL24H - 2011-02-09, 22:23

Je¶li masz wra¿enie ¿e jeden cylinder nie pali to zbadaj dok³adnie uk³ad zap³onowy, a jak która¶ ¶wieca jest czarna to do wymiany wszystkie ¶wiece i najlepiej kable bo kable tañsze od ¶wiec. Przy okazji zajrzyj pod kopu³kê i wyczy¶æ styki i palec ale uwa¿aj ¿eby nie zarysowaæ kopu³ki od wewn±trz. Je¶li tego nigdy wcze¶niej nie robi³e¶ przy swoim silniku to i tak ciê to czeka a ¶wiece zmieniam z zmian± oleju (co 20.ty¶)
Bartek Dobrzyñski - 2011-02-09, 22:43

a jak która¶ ¶wieca jest czarna to do wymiany wszystkie ¶wiece
Aha no ok. A mo¿e warto by wyeliminowaæ przyczynê? Np ciekn±cy uszczelniacz? Bo ¶wieca tez jest wtedy czarna. A nowe nic a nic nie pomog±... Trzeba doj¶æ do sedna a nie wymieniaæ co sie da

Domator - 2011-02-09, 22:43

Klekotanie mojej skrzyni wi±za³o siê ze z³ym jej z³o¿eniem. Mechanik móg³ pope³niæ ten sam b³±d co ja ale do dzi¶ nie wiem co mog³o byæ przyczyn± a sk³adanie skrzyñ nie nale¿y do najprostszych. Dodam jeszcze ¿e klekotanie ustêpowa³o po wci¶niêciu sprzêg³a! Co jest istotne w twoim przypadku równie¿, sprawd¼ czy tak dzieje siê te¿ u Ciebie.
papieju - 2011-02-09, 22:47

Zmierz te¿ kompresjê. Jak mia³em uszkodzony jeden popychacz, to auto pali³o na 3, pomiary kompresji na II cylindrze dawa³y notoryczne zero. Mocy zero, wolnych brak. Mo¿e u Ciebie podobny problem.
papieju - 2011-02-09, 22:48

a ¶wiece zmieniam z zmian± oleju (co 20.ty¶)
Po mojemu olej zmieniasz za rzadko, a ¶wiece za czêsto. Ale to moja subiektywna opinia.

Papale - 2011-02-10, 09:49

Dymatorek, uratowa³e¶ mechanika przed dekapitacj± - wci¶niêcie sprzêg³a nie pomaga.
Dziêki za odzew, postaram siê jak najszybciej wszystko posprawdzaæ. A jak naprawiê, napiszê, bêdzie dla potomnych.

XXL24H - 2011-02-10, 15:38

Papieju w mikrusie mam syntetyka i zmieniam co 20 ty¶ ale przy mniejszej pojemno¶ci ma 60km a trabi ma 1.1 i jest oskalpowany z mocy a je¿d¿ê na pó³ syntetyku. I ¿adnych problemów (z wyj±tkiem nieszczelno¶ci ;) A ¶wieczki w mikrusie i tak zmieniam najpó¼niej co 35 tys bo siadaj± (co dwa lata) i siê pó¼niej cz³owiek denerwuje bo mu nie chce zapaliæ a na dworze 0. ¦wiece tañsze od oleju ;D ¯artujê :D
TrabiVR6 - 2011-02-10, 21:48

Prawda taka ze im ¶wie¿szy olej tym lepiej dla motorku. Ja zmieniam co 5000km :)
Hajs - 2011-02-10, 22:12

@XXL: Móg³by¶ wyt³umaczyæ, dlaczego nie mo¿na zarysowaæ kopu³ki od ¶rodka? Co jej ma siê od tego staæ?

@TrabiVR6: Przy Twoim silniku wymiana co 5ty¶ jest jak najbardziej ok. O takiego diab³a trzeba dbaæ :D Ale wymiana pó³syntetyka co 8-10 ty¶ w Trabantowym 1.1 jest moim zdaniem bez sensu. Nie do¶æ ¿e silnik w ogóle nie wysilony, to jeszcze producent dopuszcza przejechanie 15 ty¶ na oleju o klasie SF (np. Orlen Lubro, Lotos City. Wiêc 15ty¶ na po³synetetyku o klasie SL spokojnie mo¿na zrobiæ bez negatywnych konsekwencji. Chyba nikt nie zamierza nabiæ 500 000km bez remontu :)

XXL24H - 2011-02-11, 11:02

Hajs. W sumie to tak rada od mojego ojca który ma ponad 50 letnie do¶wiadczenie z samochodami. A rozum nakazuje mi s³uchaæ a intuicja podpowiada ¿e przy uszkodzeniu powierzchni na jaki¶ specyficzne kijowych kopu³kach mo¿e to spowodowaæ czê¶ciowe "gubienie" iskry ale nigdy tego nie sprawdza³em bo nie mia³em kopu³ek w nadmiarze. Wiem ¿e tramek pali be¿ dodatkowego obwodu zasilania cewki z pominiêciem opornika w trakcje rozruchu ale wiem równie¿ ¿e jak ten obwód jest pod³±czony to odpala znacznie "³adniej". Taka ma³a analogia. :D
JaJer - 2011-02-14, 00:31

Kopó³ki nie wolno zarysowaaæ bo taka rysa ods³ania strukturê tworzywa (specjalnie jest g³adka i b³yszcz±ca by utrudniæ WN przep³yw po powierzchni) z którego jest zrobiona kopó³ka. Wysokie napiêcie mo¿e wypaliæ ¶cie¿kê i auto stanie.
Ojciec XXL wie co mówi.

Domator - 2011-02-14, 00:48

KopU³a, KopU³ka, KopU³ki, KopU³ , jak widaæ s³ownik nie jest doskona³y i podkre¶la prawid³owe U otwarte, Panowie Panowie!
szkielu - 2011-03-11, 17:32

Klekot jest te¿ kwesti± jako¶ci oleju - w polonezie po KJSie kumpel chcia³ remontowac silnik bo d¼wiêcza³ jak dezel :) okaza³o siê,¿e po spuszczeniu lotosa i zalaniu castrola (albo agipa - pamiêæ ju¿ nie ta) d¼wiêk silnika wróci³ do normy :) Po prostu niektóre oleje nie wytrzymuj± ostrego grzania ;)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group