CartoonTrabant v1.0
cartoon trabant polska 1.0

Technicznie - [1.1] nawiew powietrza

Tomek S - 2004-01-25, 14:43

Mam takie g³upie pytanko niedawno kupi³em trampka i demuchawa nawiewu powietrza do kabiny dzia³a tylko na jednym zakresie, i nie wiem czy tak jest czy jest co¶ uszkodzone bo prze³±cznik jest 2 pozycyjny.(poprzedni w³asciciel nie wiedzia³)
Pawe³ Filipczak - 2004-01-25, 15:06

Sa dwa stopnie. Wolny - prad idzie przez opornik przy wentylatorze i szybki - prad idzie z pominieciem opornika.

Do opornika dostaniesz sie od strony komory silnika, zdejmij oslone z siatki i wysun wentylator. Pod nim powinien byc opornik.

Hans - 2004-01-25, 15:19

a mo¿e uszkodzony prze³±cznik
Tomek S - 2004-01-25, 17:30

dziêki jutro poszukam u mnie chodzi na pierwszym czyli chyba na wolnym wiec to raczej nie opornik i móg³ sie jakis kabelek od³±czyæ. jeszcze raz dziekuje za odpowiedz
franciszek rze¶ko - 2010-08-15, 18:54

witam
mam pytanko dotycz±ce nawiewu w 1.1. ogólnie dzia³a, ale problem jest taki, ¿e przewa¿nie nie chce siê w³±czyæ. muszê zdj±æ os³onê, ruszyæ wiatraczek i potem ju¿ dzia³a. ale wola³bym, ¿eby startowa³ zawsze bez otwierania maski. kto¶ wie jak to rozwi±zaæ, a je¶li przeczy¶ciæ to jak? nie znam siê kompletnie na elektryczno-mechanicznych rzeczach (trab to moje pierwsze auto i dopiero siê uczê), wiêc proszê braæ to pod uwagê przy odpowiedziach:)
wiatraczek przy okazji do¶æ g³o¶no terkocze, Wy te¿ tak macie? niektórzy pisali o jakich¶ uszczelkach z g±bki/gumy - ja tego nie mam, tylko kratka zabezpieczaj±ca i plastikowa namk³adka na zatrzaski.
pozdrawiam

Bross. - 2010-08-15, 20:41

wiesz co najpierw proponujê Ci sprawdziæ pstryczek od nawiewu. - przeczy¶æ na nim styki a jak nie to to psiknij jakim¶ smarowid³em w wiatraczek - i mam podejrzenia ,ze Ci siê zaciera ten wiatraczek ale to na koniec bo na razie mo¿e ty byæ wina z³ego styku z³±cz lub s³aba masa.
XXL24H - 2010-08-15, 22:35

Bross dobrze gadasz ale obawiam siê ¿e to terkotanie to chyba zacieraj±ca siê o¶ka na panewkach ale ja jeszcze tego nie rozbiera³em ale pewnie by trzeba by³o i troszkê przesmarowaæ! Pewnie siê zabiorê do tego we wtorek to powiem co i jak.
Groszek - 2010-08-15, 22:58

to terkotanie to mo¿e byæ nadmierny luz na tulejkach chwyæ wiatrak i spróbuj nim poruszaæ czy ma luzy góra dó³ i na boki a to ze nie zawsze chce wystartowaæ to zu¿yte szczotki mog± byæ
Bartek Dobrzyñski - 2010-08-15, 23:17

Silnik sie koñczy... Znajd¼ gdzie¶ i wymien
Bross. - 2010-08-16, 10:57

taniej wymieniæ szczotki póki co niech sprawdzi czy to wina elektryki ,luzu na tulejkach czy te¿ koniec szczotek. bo jak wszystko na raz to i tak op³aca sie kupiæ szczotki za piwo i tulejki za 2gie piwo ,ni¿ wymieniæ na inny mo¿e lepszy ,mo¿e gorszy co padnie za 2dni.
saintek - 2010-08-16, 12:26

ju¿ po k³opocie (mam nadziejê). mia³em bonusowy wiatrak (ze szrotu), o którym zapomnia³em. zamieni³em go dzi¶ i terkotania nie ma:) startuje te¿ od razu. styki w pstryczku by³y ok, ale na wszelki wypadek te¿ je przetar³em. wógle mam wra¿enie, ¿e teraz ten wiatrak 5 razy szybciej chodzi.
luzy w obu wiatraczkach by³y identyczne - minimalne góra dó³.
dziêki wszystkim za odzew

Hajs - 2011-03-04, 21:19

Witam,

Od pewnego czasu dmuchawa w moim 1.1 daje o sobie znaæ, przera¼liwie piszczy i terkocze. Wiem, ¿e mo¿na wymieniæ tulejki, ale nie o to chodzi. Chcia³bym zamontowaæ filtr kabinowy, ale niestety ten ¶mieszny wiatraczek wytwarza zbyt ma³e podci¶nienie, by móg³ zasysaæ powietrze przez jakikolwiek materia³.
Przymierza³em w jego miejsce wspó³czesne wentylatory z Peugeota i Fiata, tego typu:




Taka dmuchawa ¶wietnie dmucha, do wspó³pracy z filtrem by³aby w sam raz.
Owszem, wentylator zmie¶ci siê, ale nie ma pojêcia jak go tam w ¶rodku zamocowaæ.
Na filtr te¿ miejsca nie ma :/

Czy kto¶ montowa³ jaka¶ inna nagrzewnicê? My¶lê, ¿e warto by³oby mieæ porz±dny, cichy nadmuch z czystym powietrzem...


forum jest banalne ale pamiêtaj ze to HTML
adminQ

Domator - 2011-03-04, 22:19

Kto¶ kiedy¶ pisa³ na forum ¿e mo¿na za³o¿yæ poñczochê i syf w ¶rodku to ju¿ historia. Ja tam na wentylator w trampku nie narzekam, odk±d klapki ob³o¿y³em samoprzylepnymi uszczelkami do drzwi i okien to piêknie wieje na ka¿dym strumieniu, wystarczy dopracowaæ seryjny i co najwy¿ej zmieniæ silniczek wraz z wiatraczkiem i masz przeci±g jak jop jego maæ. A tandetna konstrukcja obudowy nagrzewnicy nie powoduje wzmocnienia huku dobiegaj±cego od wentylatora?
Hajs - 2011-03-04, 23:08

Te¿ co¶ o tej poñczosze s³ysza³em... :] Po za³o¿eniu jest poprawa, nie ma tyle kurzu, ale do filtra nie ma co porównywaæ, w drugim aucie mam filtr i w ¶rodku ani py³ku nie ma je¶li siê z zamkniêtymi szybami je¼dzi.
Problem w tym, ¿e nie bardzo jest jak zamontowaæ ten nowy wentylator, za ma³a obudowa na mody.
Wentylator ha³asuje, obudowa siê trzyma. Mo¿na by j± co najwy¿ej ob³o¿yæ ta tward± piank± do wyciszania, by ha³as z silnika (tego 1.1) tak przez ni± nie przenika³.

XXL24H - 2011-03-05, 21:28

A patrzy³e¶ na nagrzewnicê z ca³ym zestawem od corsy? Oczywi¶cie nie obejdzie siê bez gruntownej przeróbki ale ja siê do czego¶ takiego przymierzam. :D
Hajs - 2011-03-06, 23:04

Generalnie szukam jakiej¶ o zwartej budowie, podobnej do trabantowej. XXL masz na my¶li tak± z Corsy C? Jako¶ sobie jej nie wyobra¿am w Trampku.

Na moje oko te by mog³y podej¶æ:
Fiat Tipo:
Renault 19:
Cinquecento: ( ta chyba bêdzie najlepsza)

Druga zaleta innej nagrzewnicy jest fakt, ¿e mo¿e mieæ wbudowana ch³odnicê od klimy, tak¿e jakby siê pobawiæ, to przy mocniejszym silniku mo¿na by o tym pomy¶leæ.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group