|
CartoonTrabant v1.0 cartoon trabant polska 1.0 |
|
Technicznie - [602] Silnik wankla
trabi23 - 2004-06-07, 22:46
Witam ponownie bo mnie cos nasz³o dzisiaj na posty :P
takze mam pytanie: czy ktos wie czy w polsce jezdzily traby z silnikiem wankla czy byl to tylko prototyp muzealny egzemplarz. Zainteresowalem si etym silnikiem i jest on fenomenalny aczkolwiek posiada kilka wad tecjnicznych ale 65KM z 500ccm mowi samo za siebie....
Silnik wankla
Jimmy_Rz - 2004-06-07, 23:27
nie ma ju¿ samochodów z silnikiem wankla praktycznie, chocia¿ niebywa³± jego zalet± jest wysoka sprawno¶æ. wiem ¿e niektóre marki montowa³y w swoich samochodach takie silniki. co do wad - problem g³ówny to uszczelnienie obrotowego t³oka, tam nie ma pier¶cieni ¿adnych...
muszê doczytaæ cokolwiek o tym, bo mnie wci±gn±³e¶ w temat :)))
pozDDRawiam
in¿. Jimmy_Rz®
trabi23 - 2004-06-07, 23:44
nom temacik jest cyrk
a co do uszczelne nia to mazda w rx-7 poradzila sobie z tym doskonale uzyskujac niebotyczne moce z malej pojemnosci
Maciek Chybiñski - 2004-06-07, 23:47
No tak ale wez teraz wsadz ten silniczek od mazdy do trabika :) tak zeby jeszcze to jechalo w jednym kawalku :D
trabi23 - 2004-06-07, 23:55
no to raczej ne mozliwe
ale mi chodzilo o seryjne traby z tym silnikiem
GrzegorzB - 2004-06-08, 00:06
2002-03 ein Wankel-Trabant 602 rekonstruiert
W muzeum w Zwickau stoi taki eksponat - tylko i wylacznie prototyp...
Mysle ze przy DDRowskim wykonaniu byloby wiecej problemow jak pozytku z takiego seryjnego produktu ;)
Fabrykom VEB IFA daleko bylo do NSU, a do mazdy chyba tez...
mtrabant - 2004-06-08, 00:14
a kierowcy ostatnich NSU z wanklem mijajac sie na drodze pokazywali sobie na palcach ktory z kolei silnik maja pod maska :)))
Bardzo awaryjne to bylo i NSU wylozylo sie na kosztach napraw gwarancyjnych. Co do Mazdy - do dzis radzi sobie z wanklami coraz lepiej ale trwalosc i tak nie dorownuje zwyklym silnikom, wyzsze jest tez zuzycie paliwa. Ale ten stosunek mocy do masy... to jest to!
trabi23 - 2004-06-08, 00:40
no wlasnie z tej stronki ktorej link umiescilem wynika ze wiele firm produkowlo wankla np w policyjnej ladzie samara byl wankel
co do trabow nie byla to samorobka DDR tylko silnik NSU czyli bylo by nawet ok
a mazda wypuscila teraz rx-8 tez z wanklem i ciekawe czy udalo sie uszczelnic t³ok??
gal001 - 2004-06-08, 00:54
no silnik wankla do jest kosmos rzeczywiscie. szkoda ze tylko w teori sprawdza sie az tak znakomicie. chociaz oczywiscie zalezy to od wykonia. wydaje mi sie ze na dzisiejszym poziomie technologicznym dosyc relanym pomyslem jest eksperymetowanie z wanklem (vide mazda) niestety istnieja ogromne grupy interesow zainteresowane utrzymaniem dotychczasowej, bylo nie bylo, tradycyjnej konstrukcji.
a tak z ciekawostek to wydzial samochodow i maszyn rolniczych juz od dobrych kilkudziesieciu lat za swoje logo uznalo przekroj przez ten silnik.
z montonowanie go do traba to jest jeden ale powazny klopot, skad go wziac??
pzdr
gal
picia353 - 2004-06-08, 01:39
no w ma¼dzie fajnie to chodzi bo z poj 1.300 wyci±gaj± 200kM ale minusem s± uszczelniacze które trzeba wymieniaæ co 50 ty¶ i kost takih uszczelniaczy to ok 4ty¶ z³ + robota
eddie - 2004-06-08, 03:39
mazda wykupila prawa do patentu na takie silniki. eksperymentuja z ceramika jako uszczelniacze. usiluja wprowadzic kosmiczne technologie wykozystywane na powloki wachadolowcow.
dozo roznych firm robilo takie silniki ale na uwczesne czasy dupowato z uszczelniaczami. moze sie cosik poprawi.. kiedys.
pozdrawiam
eddie
Maciej 'Qbak' Darocha - 2004-06-08, 18:00
IMO g³ównym problemem silnika Wankla jest wykonanie "cylindra" - jego kszta³t jest bardzo z³o¿ono, w praktyce wykorzystuje siê do jego opisu krzyw± 6-go stopnia, która jest tylko przybli¿eniem po¿±danej.
Problemem nie jest wykonanie nowego silnika, gorzej ju¿ jest ze "szlifem" - cylinder nie zu¿ywa siê równomiernie, a trac±c kszta³t niestety rozszczelnia siê...
Pomys³ jest rewelacyjny, ale niestety do¶æ k³opotliwy. I chyba nie ma tu ¿adnego spisku - klasyczne silniki t³okowe s± znacznie tañsze w produkcji, trwalsze i ³atwiejsze w serwisowaniu.
Mally2105 - 2004-06-09, 18:04
Hmmm.Skad wziac wankla??poszukajcie na wschodzie ;) W Rosji do £ad przeznaczonych dla przeroznych s³u¿b montowali i chyba dalej montuja silniki wankla.Niestety niewiele o nich wiadomo, poza tym,ze Lada 2105/7 miala okolo 9-10 sekund do 100 km/h
trabi23 - 2004-06-13, 00:42
znalazlem info i wanklach w trabie 603 tylko ni huhu rozumiem z tego:/
http://totalcar.hu/tortenelem/trabant603/
Grzesiek N. - 2004-06-14, 11:13
Te¿ co¶ znalaz³em (na samym dole)
Jakby link nie wyszed³:
http://home.clara.net/peterfrost/trabant.html
pozDDRowienia
Grzesiek N. - 2004-06-14, 11:57
OT
Wiedzieli¶cie o czym¶ takim ? On chyba ma co¶ wspólnego z Wartbim i Trabem.
pozDDRowienia
GrzegorzB - 2004-06-14, 20:33
Melkus RS1000 z Trabim wiele nie ma wspolnego, za to z Wartburgiem mnostwo!
Byl produkowany praktycznie rzemieslniczo przez inz. Heinza Melkusa w Dreznie.
Ogladalismy takie cacko w kolorze czerwonym w zeszlym roku w Zwickau :)))
trabi23 - 2004-06-14, 23:02
cyrk ten melkus
a w dodatq mial silnik rozwiercony do 1200 dwusuw z tego co wyczytalem na stronce
kuba_krakow (WLADZIO) - 2004-06-14, 23:55
Melkusy mia³y po 1000 i po 1200 ccm. zale¿nie od wersji.
Ale ten w Zwickau by³ piêkny :)))
kuba_krakow (WLADZIO) - 2004-06-15, 00:13
troszkê nie na temat ale co tam
http://home.clara.net/peterfrost/wfmosa.html
|
|