CartoonTrabant v1.0
cartoon trabant polska 1.0

Technicznie - [601] odpowietrzanie uk³adu hamulcowego

Szulcz - 2003-10-20, 16:17

problem ejst taki.. ¿eby odpwoeitrzyc uk³ad hamulcowy muszê odkêciæ takie ma³e nakrêtki.
i tu pojawia siê problem. dwie wykrêcaj± siê bez problemów, a pozosta³e dwie uzna³y ¿e s± juz tak stare, ze ³atwiej bêdzie siê im odkszta³ciæ niz wykrêciæ. no i odkszta³ci³y siê tak, ¿e s± teraz okr±g³e...
co teraz?

SWAT - 2003-10-20, 16:32

Hehe mam ten sam problem tyle ze z jedna srobka... A moja rada bedzie taka Dobra Boschowa i wiertelko dosc drogie... Zwiercisz ja nagwintyjesz ty po klopocie...To chyba jedyny sposob
Dro¿d¿u - 2003-10-22, 01:35

te ma³e nakrêtki (jak to nazywasz) to odpowitrzniki. Do puki je jeszcze masz tzn nie ukrêci³e¶ to wszystko sie da zrobiæ.
spróbuj na noc zalac to jakim¶ WD40 albo cocacol± i na drugi dzieñ jakim¶ kluczem zaciskowym spróbu odkrêciæ ja odkrêci³em kluczem do rur :) i obesz³o siê be¿ rozwiercania.

mo¿na te¿ odpowietrzyæ tylko na przewodzie ale tego bem nie poleca³ bo nie bêdzie chamowa³ jak nale¿y.

Szulcz - 2003-10-22, 01:41

tak± w³a¶nie mam koncepcjê :) namierzam teraz jakiego¶ doooobrego klucza. mam ju¿ na oku takiego ¿e nie ma szans nie pó¶ciæ :) obaczymy...
Sebastian Kurantowicz (re - 2003-12-29, 21:05

Witam
Ostatnio skonczyly mi sie hamulce, tzn stal trabi troche i sie chyba zapowietrzyly. Po 5 razach pedal wbil sie w podloge i juz nie hamuje. :( Tutaj moje pytanie. moze ktos lapotalogicznie powiedziec jak sie do tego zabrac? Wielkie dzieki i szczesliwego Nowego ROku :)

JaJer - 2003-12-29, 21:54

Hamulce - rzecz powa¿na i dla tego powiniene¶ poprosiæ kogo¶ do pomocy kto siê zna. Do odpowietrzania potrzebne sa 2 osoby, (jedna pompuje, druga odpowietrza)oczywi¶cie mo¿na samemu lecz to wy¿sza szko³a jazdy.
Z opisu wynika, ¿e nagle peda³ wpad³ w pod³ogê - mo¿e pêk³ przewód hamulcowy, ale nie koniecznie. Sprawd¼ czy masz p³yn w zbiorniczku. Jak nie ma p³ynu to nalej, i zobacz gdzie (czy) cieknie.
PozDDRo

PS.
co jakis czas wskazana jest wymina p³ynu na ¶wierzy. Przy okazji powiniene¶ sprawdziæ cylinderki - na koñcach lubi± rdzewieæ i t³oczki maj± ograniczony ruch i czasem potrafi± przyrdzewieæ. Ja smarujê smarem grafitowym - w pewnym stopniu to zabezpiecza przed korozj±.

qba_601 - 2003-12-29, 22:04

tylko tza pamietac zeby odpowietrzy pompe na poczatek bo inaczej to sie mozna posrac a nie odpowietrzyc
JaJer - 2003-12-29, 22:09

R
........

Hamulce - rzecz powa¿na i dla tego powiniene¶ poprosiæ kogo¶ do pomocy kto siê zna.

Sebastian Kurantowicz (re - 2003-12-29, 22:40

Najwyrazniej nie umiem pisac postow. Pedal nie wpadl w podloge. normalnie odbija tylko jak sie chce zahamowac to idzie az "do podlogi". Dlatego mysle ze sie zapowietrzyl. Osobe do pomocy juz mam tylko czekam na opis co i jak.
JaJer - 2003-12-30, 10:07

To co piszesz to znaczy , ¿e peda³ wpada do pod³ogi i hamulce nie dzia³aj±.

Znajdz osobê do pomocy, która dobrze (bardzo dobrze) zna siê na hamulcach !!!

Hamulce - rzecz powa¿na i dla tego powiniene¶ poprosiæ kogo¶ do pomocy kto siê zna. A jeszcze lepiej zleciæ naprawê hamulców. HAMULCE TO NIE ZABAWKA!!!

Sam opis nie wystarczy.

Pozdrawiam.
PS
sprawdzi³e¶ czy jest p³yn hamulcowy w zbiorniczku nad pomp±?

JaJer - 2003-12-30, 10:57

Uk³ad hamulcowy nigdy sam siê nie zapowietrza, musi byæ jaka¶ przyczyna. Nale¿y najpierw znale¼æ przyczynê, usun±æ j±, a nastêpnie odpowietrzyæ uk³ad.

To co chcesz zrobiæ to jest próba usuniêcia skutku, a nie przyczyny.

PozDDRo

brzydal - 2003-12-30, 15:20

A jak sie zabierasz za powazny remont systemu to polecam czyszczenie calego ukladu... ja tak zrobilem latem i roznica nie do opisania:
Potrzebne: denaturat tak z 1,5 litra
nowy plyn (my w £odzi wszyscy pomykamy na DOT-3 i nie mamy klopotow z dolewkami)
nowe odpowietrzniki -warto bo kosztuja grosze a potem nie robia sie zadne jaja
no i ewentualnie jakis wlasnie grafitowy lub miedziany smar do tloczkow/cylinderkow.


Technik± pompowania spuszczasz caly stary plyn a zbiorniczek napelniasz denaturatem....
czekasz troszke (w tym czasie poczysc i posmaruj cylinderki)a...
potem postepujesz tak jak przy normalnym odpowietrzaniu... zaczynajac od najdalszego odpowietrznika...jak sie skonczy dykta w zbiorniku to dolewaj... tak dlugo az prez odpowietrzniki nie bedzie lecia³ czysty denaturat (nie pic)
spuszczasz prez pompowanie denaturat i nalewsz nowego plynu... zmow pompujesz tak dlugo az zejdzie cala dykta i bedzie lecial tylko DOT. odpowietrzasz ostatecznie i jazda... trwa to jakies 2-3 godziny ale warto....

Robek - 2003-12-30, 15:56

A ja jezdze juz 9 lat na plynie DA1 i odpowietrzm tylko przy zmianie cylinderkow!!;) Tak na prawde, to nigdy nie wymienialem tego plynu w calosci, a i tak hamuje jak brzytwa!;)
brzydal - 2003-12-30, 18:31

jasne... moze hamowac jak zyleta i tego wszystkim zycze... ale niestety niektorym czasem cos szwankuje i trzeba cos zrobic a jak robic to przeciez mozna niewielkim kosztem zrobic caaaaalkiem dobrze
Grzesiek N. - 2003-12-30, 20:39

A mi na pocz±tku jazdy hamuje tylko lewy przód, potem albo lewa albo prawa (czê¶ciej lewa) strona hamuje mocniej, nigdy nie wiem w któr± strone zejdzie (szczególnie przy hamowaniach awaryjnych jest niez³a adrenalina :) Hamulce odpowietrza³em (pompy nie) i p³ynu dola³em.
MaxXx - 2004-06-18, 21:08

Qba a jak odpowietrzyc pompe???
Wojtu¶ D - 2004-06-20, 18:59

mozesz odpowietrzyc j± w nastepuj±cy sposób: sadzasz kogos do wozu, zakesz mu pompowac jak przy odpowietrzaniu cylinderków...i tak dalej, ale nie odkrecasz cylinderków, tylko ta np czujnik swiatel stopu

UWAGA:
plyn wyplywa wtedy z pompy na tyle mozno, ze lepiej uwazac na siebie i na lakierek

mtrabant - 2004-06-20, 19:32

Sandmann:
to ze po 9 latach jazdy bez wymiany hamuje jak brzytwa nic nie znaczy. Bo wystarczy troche zagrzac hamulce a plyn sie zagotuje i hamowania zero wtedy. Plyn wymienia sie wlasnie dlatego ze z czasem lapie wilgoc z powietrza i spada jego temperatura wrzenia - latwo wtedy zagotowac hamulce.

Sikor - 2004-06-20, 21:17

To i ja cos napisze. Odpowietrznik najlepiej odkrecac kluczem oczkowym, a jesli juz sie zjedze szesciokat, to pilnik i zeszlifowac jes troche coby wszedl mniejszy klucz plaski. Natomiast przy wkrecaniu ich w toczek/zacisk dobrze jest gwint owinac teflonem hydraulicznym. Znacznie mniej sie zapiekaja jesli w ogole nie.
Sandmann - 2004-06-20, 22:32

MTRABANT
Stare p³yny by³y jednak trochê bardziej odporne na wilgoæ.. R3 i nowsze niestety trzeba wymieniac co roku. DA1 niekoniecznie ;)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group