CartoonTrabant v1.0
cartoon trabant polska 1.0

Technicznie - [601] lozyska kol

bypass - 2004-02-20, 22:39

jakie do kól w 601 po 86
i dajcie seee spox z tym "MA GIE£DE" itp
pozdro!!!

sidus - 2004-02-20, 22:48

haha te same co w polo :P Pisalo o tym pare razy, ale wiesz jest do kupienia taki katalog czesci na ten stronie ;) Tam jest wszystko napisane jakie lozyska... GrzegorzB (krakow) lub MOTIREX maja te lozyska pozdro 600
bypass - 2004-02-20, 22:49

z M zamiast N tez
bypass - 2004-02-20, 22:53

thx za inf a moze sieorientujesz czy zamienniki tzn od czegos innego te¿w takiej cenie
sidus - 2004-02-20, 23:31

lozysko 10zl.... a Ty zamiennik :) No bez jaj Bruner :P Do polo przednie 45zl/szt!!
bypass - 2004-02-21, 19:59

spox chodzi mi o to czy tez takie tannnniiiieeee!!!!!!
sidus - 2004-02-21, 20:06

a nie wiem jak to jest, na pewno jest jakis zamiennik z innego auta w jakimns skladzie lozysk czy cos :) Ale cena pewnie bedzie wyzsza niz 10zl
bypass - 2004-02-21, 20:11

thx za konkretn± odpowiedz a nie pieprzenie o dupie marynie
pooozdroooo!!!!

ps jeden jestes z niewielu konkretnych

sidus - 2004-02-21, 20:19

Spoko polecam sie na przyszlosc :)
Wojtek K - 2004-02-21, 22:10

Do³o¿e jeszcze swoje 3 grosze:
Polskie ³o¿ysko 6206 jest dwojakiego zastosowania: jedno jest normalne i w aucie jest ok, drugie wykonanie jest przeznaczone do pralek automatycznych-sypie siê po 4000 km.A sklepy trabantowe takie te¿ sprzedaj±...Wspó³czucie dla tych co ten shit nie¶wiadomie kupili.
Ja sobie sprawi³em niemieckie ³o¿yska, obustronnie kryte. Zrobi³em na nich jakie¶ 35000 km i jest ok.Kosztowa³y co prawda 2X wiêcej ni¿ normalne ale wole dop³aciæ ni¿ co chwile siê w tym grzebaæ...

Kuzyn - 2004-02-22, 11:54

Wojtek, kategorycznie siê z tob± nie zgadzam. Mia³em w trabancie za³o¿one ³o¿yska 6206 kupione w serwisie AGD! Przeje¼dzilem na nich wile ty¶ i nie wykazywa³y zu¿ycia. Mia³em je za³o¿one na ty³.
"£o¿yska polskie s± bardzo wytrzyma³e", to us³yszalem w hurtowni ³o¿ysk i simeringów w Zabrzu na ulicy wolno¶ci (ko³o stacji Shell).
Nigdy te¿ nie s³yszalem ¿eby fabryka ³o¿ysk robi³a jakie¶ ³o¿yska s³absze i mocniejsze bo jedne s± u¿ywane do samochodów a inne do AGD. To kosztuje tak niewiele ¿e op³acalo by siê tworzyæ nowej technologii wyrobu s³abszych ³o¿ysk.
£o¿yska do silników to ju¿ inna sprawa. "Musz± mieæ fabryczny luz", dowiedzialem siê w sklepie z czê¶ciami do Trabanta w Miko³owie. No i te¿ jestem tego zdania, bo s± nara¿one na do¶æ wysokie temperatury i rozszerzalno¶æ ciepln±. Takie bez luzów podobno nie nadaj± sie i bardzo czêsto siê szybko zacieraj±.
Z przodu mia³em ju¿ nowszy typ ³o¿ysk... W starych trabanch(nie pamiêtam jakie roczniki) z przodu i z ty³u by³y chyba takie same.

Kuzyn - 2004-02-22, 11:57

Chocia¿ Wojtek je¿eli wiesz co¶ wiecej na temat tych s³abszych i mocniejszych ³o¿ysk to chêtnie pos³ucham, bardzo mnie to interesuje (bez zgry¼liwo¶ci).
Pozdrawiam

Wojtek K - 2004-02-22, 15:46

³o¿yska -te gorsze to poprostu normalne ³o¿yska tyle ¿e gorszej jako¶ci-np z wiêkszym luzem ni¿ to norma przewiduje,niedok³adn± obróbk± czy z inn± podobn± "usterk±" stwierdzon± po wyj¶ciu z lini produkcyjnej jeszcze w fabryce. Prawid³owe wykonanie idzie normalnie do sklepu czy hurtowni, "odpadki" albo na ¶mietnik albo do zastosowania tam gdzie 100% jako¶æ nie jest wymagana.Tylko nie wszyscy sprzedawcy s± na tyle uczciwi by to gorsze ³o¿ysko sprzedaæ za po³owê ceny (bo tyle jest to maksymalnie warte...)
Maximus - 2004-02-23, 09:58

Chcia³em równiez co¶ o ³o¿yskach powiedzieæ:
£o¿yska obustonnie zamkniête nie s± najlepsze do trabanta - dlaczego? - odpowied¼ jest prosta:
Nie maj± powiêkszonego luzu bocznego - który jest wymagany w trabancie.
Zastosowanie tych ³o¿ysk nie jest b³êdem ale po 30-40 ty¶ trzeba je wymieniæ, co nie jest wymagane przy ³o¿yskach posiadaj±cych powiêkszony luz boczny, które wytrzymuj± 100 ty¶.
Wiele razy to maglowa³em w ró¿nych trabantach i sprawdzi³o siê.
Pyt: Zreszt± dlaczego Niemcy montowali otwarte? - mo¿e dla tego ¿e nie by³o wtedy zamkniêtych???

Zastanówcie siê nad tym.

Jeszcze jeden temat ³o¿yskowego pochodzenia.
W wielu samochodach na przedniej osi zastosowane s± ³o¿yska sto¿kowe b±d¼ ³o¿yska kulkowe boczno-oporowe, z jakich wzglêdów to wiêkszo¶ci chyba wiadomo.
W mojej 601 (trabi przed 1,6) za³o¿y³em na przdni± o¶ ³o¿yska sto¿kowe!!! 30206, rozwi±zanie troszeczkê dro¿sze ale my¶lê ¿e warte przemy¶lenia.
Zrobi³em na nich 20ty¶ i nic ¿adnego luzu - mo¿na go kontrolowaæ przez zmiane docisku toczni ³o¿yska (dokrêcanie ¶róby), jest tylko 1 problemik (malutki) trzeba przerobiæ o¶ki tzn nawierciæ otwór na zawleczkê oraz dorobiæ nakrêtki przystosowane do zabezpieczenia (ponacinane).

Temat jest, nie polecam ani nie zniechêcam do niego jak kto¶ ma ochote sie z tym bawiæ - dlaczego nie, wskazówki mogê daæ (da³em).

Uwa¿am i¿ jak kto¶ chce robiæ "rajdowego" traba to warto nad tym pomy¶leæ gdy¿ wiadomo ¿e te ³o¿yska s± znacznie bardziej odporne na opór boczny ni¿ jakiekolwiek inne.

Tyle!

olowaty - 2004-03-03, 08:36

na gie³de! nie ¿artuje w fuja lece! jusz to przerabiali¶my! jest taki sklep na westerplatte w ¶widnicy bardzo mi³a obs³uga maj± ta simeringi i ³o¿yska! tanio sie ceni± to ci pomog±!
bipi78 - 2004-03-03, 09:14

a czy na tylnych ko³ach próbowa³ ktos dobraæ ³o¿yska sto¿kowe??? je¿eli tak to prosze symbol ³o¿yska
Tomek S - 2004-04-26, 20:19

Czy do zdjêcia ³o¿ysk potrzebny jest jaki¶ ¶ci±gacz?
trabi23 - 2004-04-26, 23:17

dokladnie czeka mnie to samo po jutrze wiec dolacam sie do tego... czy potrzebny jest sciagaz i czy duzo robot z tym??
kuba_krakow (WLADZIO) - 2004-04-27, 00:14

Czy do zdjêcia ³o¿ysk potrzebny jest jaki¶ ¶ci±gacz?
£o¿yska s± zabezpieczone segerkiem który trzeba wyj±æ i mo¿na je spróbowac wyci±gaæ np. przy u¿yciu impulsatora kinematycznego (chyba tak to siê nazywa ;P) czyli m³otka ;)
tylko jak zawsze delikatnie przy wsadzaniu zw³aszcza!!

Borsuk - 2004-04-27, 00:30

to i Ja cos powiem o Lozyskach !

W motirexie kupilem Lozyska 6206 za 12 zl sztuka , potem dzwonilem do hurtowni lozysk w Zabrzu przy ulicy Pawliczka . Lozyska samochodowe - POlskie - podobno bardzo dobre po 11 zl sztuka , lozyska szweckie (podobno nie do zajechania 28 zl sztuka ) a za 40 zl mam jakies super rewelacyjen lozyska, nie do zajechania nawet przez "rajdowcow" ;)) , tak mi powiedziano w hurtowni. Dodam tylko ze te lozyska co kupilem w motirexie pochodza z Bialorusi ;) i jakos nie plynnie chodza , a jeszcze nie byly zakladane :)))

Co do przednich lozysk to w motirexie kupilem bardzo dobre Japonskie lozyska ! za 46 zl sztuka , ale gdzie nie podaje symbolu ktory mam na tych lozyskach to takich lozysk nie maja ! wiec co jest ?? jaki numer maja przednie lozyska w trabim 601 i 1.1 ??

Newwer - 2004-04-27, 23:18

lozysko takie czy inne nie ma wiekszego znaczenia w przypadku jak ktos robi max 3000 km rocznie...(w porywach)
Krzysztof K.FRITZ KWIDZYN - 2004-04-28, 19:44

do traba 601 po 86r ³o¿yska przod(nowy typ przegobów) to: dwurzêdowe 133-639-BDTNG-2RS cena oko³o 45 z³.szt. a ty³ to standart 6206 w cenie oko³o 10 z³ pozdrawiam
Stanis³aw Kudyba - 2004-06-18, 22:30

W Kra¶niku ³o¿yska Polskie cena 9 z³ szt a lepsze 35 z³ szt czy ró¿nica w cenie idzie w parze z jako¶ci±? Jak z³apie jak±¶ fuche to kupiê te dro¿sze i napiszê o ró¿nicy Pozdrawiam
bypass - 2004-06-19, 16:17

thx tego mi trza bylo
pozdro!!

MaxXx - 2004-06-27, 19:45

a jak konkretnie zmienic lozysko przednie w 601 (stary typ 6206) tzn. sciagnalem za pomoca sciagacza piaste odkrecilem simmering z lozyska (zewn.) i widze je ale nie wiem jak sie go pozbyc bez urzadzen? Mlotkiem... latwo powiedziec. Tak samo mam problem z wybiciem drazkow kierowniczych przy zwrotnicach. THX
Stanis³aw Kudyba - 2004-06-28, 21:08

Koñcówki dr±¿ków ja przynajmniej wybijam tak; obijam dosyæ mocno w±s zwrotnicy dooko³a koñcówki lew± rêk± trzymam ciê¿szy m³otek przy w±sie a praw± opukuje solidnie Je¶li to nie pomaga to w ka¿dym sklepie mottoryzacyjnym kupisz ¶ci±gacz do dr±zków A je¶li urwiesz ¶ci±gacz to podstaw lewarek hydrauliczny pod gwint który wystaje z w±sa podlewaruj a¿ bêdzie dobrze naprê¿one i uderz z czuciem w w±s powinno pu¶ciæ Pozdrawiam Co do ³o¿ysk Zdio³e¶ piastê demontujesz przegub pó³o¶ki ten w gumie przy kole Stary typ to ko³ek 8 mm z zabezpieczeniem segera Ciê¿ko go tego segera zdi±æ bo to wszystko jest w metalowym kielichu ale mo¿na Zdemontowa³e¶ przegub odsuwasz pó³o¶kê iwalisz m³otkiem przez kawa³ek miedzi albo mosi±dzu w czo³o czopa na którym siedzi piasta Jagby co¶ pisz na forum
MaxXx - 2004-07-01, 07:13

Dzieki za profesjonalna wypowiedz :) Juz zabieram sie do roboty. A jak wyglada sprawa z nowszym typem w ktorym nie potrzeba sciagacza (pytam o to wszystko bo chce przelozyc sanki z nowsza skrzynia do ukladu kierowniczego w innym trabie albo wyremontowac ta stara)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group