CartoonTrabant v1.0
cartoon trabant polska 1.0

Technicznie - [tuning] Duzy otwór w dachu

Firestarter - 2004-07-01, 14:10

Witam!
W archiwum "forum" podobych tematów nie spotka³em, jak s± to z góry sorry.
Mam pewien pomys³ i nie wiem czy mo¿liwy do zrealizowania.
Widzia³em kiedy¶ trabanta z odkrêconym dachem a ja mam plan aby wyci±æ w dachu du¿y otwór równolegle do listwy w odleg³o¶ci ok. 10cm. Aby mieæ mozliwo¶æ jazdy w deszczu i w zimie wyci±³bym dach z innego wozu o wiêkszej niejako "¶rednicy" (wiecie chyba o co chodzi)tak aby zachodzi³ na pozostawion± 10 cm zak³adkê. Zak³adany dach umocowa³bym ¶rubami "na motylki" zakrêcanymi od ¶rodka. Da³oby siê szybko go zdj±æ.Co do uszczelnienia to wybór wszelakich uszczelek na szrotach ogromny.
Oczywi¶cie zdejmowanie takiego dachu by³oby s³uszne na krótkich wypadach ale jak¿e przyjemnych.
No i tu siê pojawiaj± w±tpliwo¶ci czy to wp³ynie na stabilno¶æ konstrukcji no i czy policja mi dowodu nie odbierze za co¶ takiego.

brzydal - 2004-07-01, 15:17

no tak....
w zasadzie zalezy od policjanta jakiego spotkasz....
ale mozna rozumowac w sposob nastepujacy:
czy mo¿na wywiercic w dachu otwór pod np antene?
odp: mozna
a jakie przepisy okreslaja wielkosc dziury pod antene?

wredny policjant moze (bo ma do tego prawo) zatrzymac dowod rejestracyjny i skierowac Cie na przeglad a tam to zalezy tylko od diagnosty....

Cukier zrobi³ cos takiego tylko dach ma z jakiegos skaju czy cos takiego i jak na razie nikt sie go nie czepia

kuba_krakow (WLADZIO) - 2004-07-02, 04:30

wplywa na stabilnosc konstrukcji

a jak nie wiezysz, ze Duroplast® jest sztywniejszy od blachy to zobacz co sie dzieje z drzwiami w Trabancie po jego zdjeciu i probie zamkniecia drzwi...
(sa jak galaretka)

Wladzio®

Galant - 2004-07-04, 14:17

Witam!
Z siostr± wycieli¶my w jej trabie taki "szyberdach" i jest spoko. Policja pare razy je¼dzi³a za nami podgl±daj±c patent ale nie zatrzymali nas. Ludzie maj± dachy panoramiczne i dobrze. Zawsze mozna powiedziec ze konstrucji ramy nie zmieniales.

CaMeL - 2004-07-04, 14:45

Slyszalem, ze samo poszycie z Duroplastu mozna spokojnie wyciac i zalozyc brezent na przyklad, tylko, ze material w deszczu sie zapada, wiec ten patent z przykrecanym dachem bedzie lepszy. Jak juz sie uda cos takiego zrobic to prosze o fotki, jestem ciekaw jakbedzie sie prezentowac ;]

Niech Mixol bedzie z Wami!

elixir - 2004-07-04, 18:35

o zesz stary mega patent! ide na to.
piszac dach od innego samochodu masz na mysli inny dach traba?
ja mam drugi i moge robic experyment.

a z traba cale duro wlacznie z dachem mialem zdjete, i nie zauwalylem zebi ykonstrukcji cos dolegalo w czasie jazdy na holu za merolem i po bruku...
zreszta, w sztumie na dachu traba jechaly chyba 4 osoby, i ludzie od dolu 3mali zeby sie nie zjebal do srodka, a jak zeszli to nic nie bylo. nie sadze zeby brak czesci dachuy mogl bardziej zaszkodzic

Firestarter - 2004-07-04, 22:39

Hej!!!

W takim razie zabieram sie do roboty, bo lato nie daje mi spokoju.
Co bedzie to bedzie ale frajdy napewno najwiecej.
Jak co¶ to fotki te¿ bêd±.

PozDDRawiam !!!

Kuzyn - 2004-07-04, 22:56

Dach wbrew pozorom bardzo trzymie sztywno¶æ nadwozia trabanta.Po jego ¶ci±gniêciu s³upki na zewn±trz da siê wyci±gaæ malutk± si³±. Zreszt± widaæ ¿e siê ruszaj± jak pochu¶tasz autem stoj±c na pod³odze. Tak¿e patent ciekawy ale niestety destrukcyjny dla nadwozia.
Wiem ¿e Zaj±c mia³ taki dach, ale mia³ wspawan± rozpore mdz ¶rodkowymi s³upkami. Jak mu sie to sprawowa³o to by siê trzeba bylo jego spytaæ.

Firestarter - 2004-07-04, 23:30

Powracaj±c do tematu- mia³em kiedy¶ sam dach w rêkach i by³ strasznie giêtki. My¶lê, ¿e wiele to konstukcji nie naruszy, tym bardziej, ze czê¶æ dachu zostanie. Problem hu¶tania s³upków zniknie jak za³o¿e nak³adany dach bo ¶ruby mocuj±ce bêd± siê te¿ znajdowaæ nad s³upkami. Co do jazdy bez dachu w skali roku to za wiele jej chyba nie bedzie zwa¿aj±æ na nasz± kapry¶n± pogodê.Ale o wsporniku w poprzek te¿ pomy¶lê.
kuba_krakow (WLADZIO) - 2004-07-07, 02:36

firestarter... chyba faktycznie nasluchales sie prodigy...

W TRABIE NADWOZIE JEST SAMONO¦NE!! JAK ZDEJMIESZ DACH TO NARUSZYSZ KONSTRUKCJE AUTA!!

Powracaj±c do tematu- mia³em kiedy¶ sam dach w rêkach i by³ strasznie giêtki.
napewno to by³ dach??

Problem hu¶tania s³upków zniknie jak za³o¿e nak³adany dach bo ¶ruby mocuj±ce bêd± siê te¿ znajdowaæ nad s³upkami.
Nie zniknie bo ¶ruby trzymaj± punktowo a nie ca³± powierzchni±!!

¯ENUJ¡CE!!

kuba_krakow (WLADZIO) - 2004-07-07, 04:47

Slyszalem, ze samo poszycie z Duroplastu mozna spokojnie wyciac ...

a nie mo¿na...

Tak jak mówi³em wcze¶niej, (ale nikt nie wzi±³ tego pod uwagê - jedynie jeszcze Kuzyn_353 dobrze napisa³) nie zdajecie sobie chyba sprawy z tego jak Duroplast® usztywnia konstrukcjê Traba...

DDR!!

Filuu - 2004-07-07, 13:25

widzialem na szrocie zlamanego niemal w polowie traba bez dachu... no ciekawe czy to byl efekt eksperymentu z przerobnieiem go na cabrio..
Kuzyn - 2004-07-07, 19:22

Dla tych którzy mówi± ¿e duroplast miêkki to niech sobie wezm± blache 0,8 i porównaj± zginanie :)
Firestarter - 2004-07-07, 23:05

OK! Niech bêdzie! Spokornia³em trochê. Ale dach OD TRABANTA mia³em w rêkach i naprawdê by³ strasznie giêtki.Polecam sprawdziæ. Zastanawiaæ mnie nadal jednak bêdzie brak mocowania dachu nad tylni± szyb± w oryginale.
Eeeech, ale siê ju¿ napali³em...

Zbyszek 601 - 2004-07-08, 11:47

Nie wiem jak jest ze sztywno¶ci±, ale ja je¿dzi³em moim pierwszym trabem w wakacje bez dachu po mazurach. Po wakacje dach wróci³ na miejsce. I wszystko by³o ok. Trab siê z³ama³ dopiero po roku, ale to pêk³a jaskó³ka z przerdzewienia...
elixir - 2004-07-08, 14:58

a dajmy na to, ze zorbi sie taki wspornik jak w cabrio - rure powiedzmy wpuscic przez slupek do podlogi i tam jak dach poprzeczka. wicie o co chodzi...? i to wzmoacnienie podlogi tez a la cabrio. wtedy wszystko powinno byc jak trzeba.
nie myle sie?

kuba_krakow (WLADZIO) - 2004-07-08, 23:28

sprawd¼
Firestarter - 2004-07-09, 16:11

No koledzy, przywracacie powoli na nowo wiarê w moje "ala" cabrio.

PozDRR

Z³oty - 2004-07-09, 18:47

Nie rob tak.... Zrobilismy u nas takiego traba, wszystko bylo spoko w miescie, na trasie bylo prze...bane.

Byle ostrzejszy zakret lub mocniejszy podmuch wiatru (np: wywolany przez jad±c± z naprzeciwka ciezarowke) byl koszmarem dla calej konstrukcji traba, czasami to myslalem ze go rozedrze,

A jezeli chodzi o deszcz... tez nie bylo fajnie, bo dach byl w garazu a w naszym klimacie pogoda jest dosyc zmienne i nawet w piekny sloneczny deszcz lubi trafic sie burza...

Jezeli chodzi o sztywnosc dachu to w rekach on jest giêtki, ale uwierz mi ze gdy jest dookola przyklejony do konstrukcji nadwozia jest niewiarygodnie sztywny

...(zrob sobie male doswiadczenie z kawalkiem tektury i jakims wiadrem, sprawd¼ sobie ile mozna polozyc na tektorze ktora jest w czterech miejscach przykrêcona do wiadra, a nastêpnie powtorz doswiadczenie dokladnie przyklejaj±c j± dookola)...
wiele razy testowalem jego wytrzymalosc skacz±c po dachu ;-) fajna zabawa... (przypuszczam ze nie zmieniales nigdy dachu w trabie, bo bys zrozumial o co chodzi)

pozDDRawiam i szczerze nie polecam takiego zabiegu...


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group